Υποψήφια για τα θέματα Βιολογίας: Υποερωτήματα σύγχυσαν την συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών

Υποψήφια Πανελλαδικών για τα θέματα Βιολογίας: Υποερωτήματα σύγχυσαν την συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών

Ανοιχτή επιστολή υποψήφιας των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα «Φοιτητικά Νέα» για τα θέματα Βιολογίας των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2020:

"Αξιότιμη Υπουργέ, αξιότιμα μέλη της Επιτροπής των Πανελλαδικών Εξετάσεων,


Ως υποψήφια των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2020, του 3ου Επιστημονικού Πεδίου, κλήθηκα κι εγώ να εξεταστώ την Παρασκευή 19/06 στο μάθημα της Βιολογίας.

Θα ήθελα σε αυτή μου την επιστολή να αναφερθώ στις ασάφειες και τις διπλές λύσεις που παρουσίαζαν αρκετά από τα υποερωτήματα, τα οποία πραγματικά σύγχυσαν την συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών, εντείνοντας την ήδη εξαιτίας των πρωτοφανών συνθηκών αλλά και των αλλαγών, παρατεταμένη αγωνία τους.

Αρχικά, όσον αφορά την συμπλήρωση των ημιτελών προτάσεων στο Θέμα Α και ειδικότερα στο Α2, ως σωστή επιλογή κρίνεται η α). Αδιαμφισβήτητα, το snRNA ενώνεται με πρωτεΐνες και σχηματίζει μικρά ρινονουκλεοπρωτεϊνικα σωματίδια που συμμετέχουν στην ωρίμανση του προδρομου mRNA, μια διαδικασία η οποία επιτελείται μονάχα στον πυρήνα των ευκαρυωτικών κυττάρων. Τα ριβοσώματα όμως που συναντώνται σε ευκαρυωτικά αλλά και προκαρυωτικά κύτταρα δεν είναι επίσης μικρά ριβονουκλεοπρωτεϊνικά σωματίδια;

Αποτελούνται απο rRNA και πρωτεΐνες άρα πρόκειται για ριβονουκλεοπρωτεϊνικά σωματιδια και (όχι οργανίδια). Από πότε ο όρος ριβονουκλεοτίδια αναφέρεται μόνο στο snRNA και όχι στο rRNA; Όσον αφορά τον χαρακτηρισμό μικρά, ο μαθητής δεν γνωρίζει πληροφορίες σχετικές με το μέγεθος τους αλλά κρίνοντας από την προσωπική μου εκπαιδευτική εμπειρία ο χαρακτηρισμός μεγάλα δεν έχει αποδοθεί ποτέ σε οτιδήποτε υπάρχει μέσα σε ένα κύτταρο που έχει μέγεθος μερικά χιλιοστά του χιλιοστόμετρου.

Επιπλέον, σχετικά με το υποερώτημα Γ1, η κυρία Ε.Ι. Ευφραιμίδου, αναπλ.καθηγήτρια Χειρουργικής του ΔΠΘ έχει ήδη τεκμηριώσει σε σχετικό άρθρο την πολλαπλότητα των σωστών επιλογών που φοβάμαι πως δεν θα γίνουν αποδέκτες.

Τέλος, σχετικά με το Θέμα Δ και ειδικότερα τα υποερωτήματα Δ2, Δ3 πραγματικά απορώ αν η διπλή λύση ήταν σκόπιμη; Εμείς που διακρίναμε και τις δυο λύσεις, δαπανώντας πολύτιμο χρόνο για την τελική μας επιλογή ή καταγράφοντας όλες τις πιθανές λύσεις τελικά θα έχουμε την ίδια αντιμετώπιση με όσους επέλεξαν στην "τύχη";

Με μεγάλη μου λύπη διαπιστώνω πως δυστυχώς για ακόμη μια φορά μάλλον ο "ψαγμένος" θα είναι τελικά και "χαμένος"...

Σφάλματα συμβαίνουν και είναι λογικό.

Εκείνο που έχει σημασία είναι η άμεση διόρθωση τους..."

Με εκτίμηση,
Β.Μ.

Πανελλήνιες (Βιολογία) 2020: "Ασάφεια σε θέμα και διπλή λύση"

Βιολογία: Θέματα και Λύσεις (ΓΕΛ) Πανελληνίων 2020

SOS: Την ενημερωτική σελίδα των υποψήφιων φοιτητών μπορείτε να την δείτε πατώντας εδώ. 

Δείτε ΕΔΩ όλα τα νέα για τις Πανελλήνιες 2020.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr