Σχετικά με τις ΣΑΕΚ.. πρώην ΙΕΚ

Σχετικά με τις Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ) - Πρώην ΙΕΚ

Δυνατότητα στους καταρτιζόμενους να έχουν πρόσβαση σε πλήθος πληροφοριών σχετικών με την αγορά εργασίας.

Με τις ρυθμίσεις του Κεφαλαίου Β΄ του νομοσχεδίου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, μετονομάζονται τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) και, αντίστοιχα, τα Ι.Ε.Κ. Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σε Σ.Α.Ε.Κ. για άτομα με αναπηρία.


Σύμφωνα με την Εισηγητική Έκθεση του Σχεδίου νόμου με τίτλο «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ»: 

Εκτός από τον συμβολικό χαρακτήρα της αλλαγής ονομασίας αυτών των δομών που υπάρχουν στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, η εν λόγω νομοθετική ρύθμιση εδράζεται στην ανάγκη, αυτές οι δομές κατάρτισης που βρίσκονται στο Επίπεδο 5 του Ε.Π.Π. των άρθρων 1 και 47 του ν. 4763/2020, το οποίο περιέχει περιεκτικές, εξειδικευμένες, πρακτικές και θεωρητικές γνώσεις εντός ενός πεδίου εργασίας ή μελέτης και ένα ευρύ φάσμα γνωστικών και πρακτικών δεξιοτήτων, να αναπτύξουν νέα δυναμική, με διάρθρωση και δυνατότητες παροχής προγραμμάτων και υπηρεσιών που θα συμβάλλουν ενεργά στη διασύνδεση των καταρτιζομένων και των αποφοίτων τους με την αγορά εργασίας σε τοπικό, περιφερειακό και κλαδικό επίπεδο.

Η αναδιάρθρωση των Σ.Α.Ε.Κ. συνίσταται στη διάκριση μεταξύ:

α) του Τομέα Επαγγελματικής Κατάρτισης, ο οποίος παρέχει, εκτός από προγράμματα αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης, προγράμματα αναβάθμισης δεξιοτήτων και επικαιροποίησης γνώσεων σε μη πιστοποιημένους απόφοιτους των Σ.Α.Ε.Κ., καθώς και προγράμματα εκπαίδευσης εκπαιδευτών πρακτικής άσκησης των επιχειρήσεων υποδοχής και

β) του Τομέα Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Συμβουλευτικής, που περιλαμβάνει τα Γραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (Γ.Ε.Α.Σ.), τα οποία επιτελούν κρίσιμο ρόλο στην υποστήριξη και την καθοδήγηση των καταρτιζομένων και των αποφοίτων, και παρέχουν συμβουλευτική σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού και σταδιοδρομίας.

Επιπλέον, προωθούν τη διασύνδεση με επιχειρήσεις υποδοχής και βοηθούν στην παρακολούθηση της εξέλιξης της πρακτικής άσκησης.

Εξάλλου, με στόχο την ενεργή και αποτελεσματική διασύνδεση των καταρτιζόμενων και των αποφοίτων τους με την αγορά εργασίας σε τοπικό, περιφερειακό και κλαδικό επίπεδο, τα Γ.Ε.Α.Σ. των Σ.Α.Ε.Κ. για άτομα με αναπηρία που αποτελούν τον Τομέα Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Συμβουλευτικής των σχολών αυτών, προσφέρουν, εκτός από τις γενικές λειτουργίες τους, εξατομικευμένες υπηρεσίες παρακολούθησης και υποστήριξης στους καταρτιζόμενους με αναπηρία, αναλαμβάνοντας τη διερεύνηση της διασύνδεσης με επιχειρήσεις υποδοχής ατόμων με αναπηρία, προκειμένου να διασφαλισθεί η συμπερίληψή τους στην αγορά εργασίας, καθώς και τη διασφάλιση της δυνατότητας ανάπτυξης επιχειρηματικών δράσεων και εγχειρημάτων από καταρτιζόμενους και αποφοίτους με αναπηρία.

Οι προβληματισμοί & οι προτάσεις των Διδασκόντων των ΔΙΕΚ επί του Σχεδίου Νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση

Η μετάβαση στην ψηφιοποίηση των Σ.Α.Ε.Κ., μέσω δημιουργίας και λειτουργίας της Ηλεκτρονικής Πύλης των Σ.Α.Ε.Κ. αποτελεί μία ακόμη σημαντική καινοτομία που αποβλέπει στην παροχή δυνατότητας στους καταρτιζόμενους να έχουν πρόσβαση σε λειτουργίες σχετικές με την ολοκλήρωση της φοίτησής τους, αλλά και πλήθος πληροφοριών σχετικών με την αγορά εργασίας.

Το Σχέδιο Νόμου 

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr