Φοιτητές έφτιαξαν τράπεζα θεμάτων με τα θέματα της εξεταστικής! Πονοκέφαλος σε καθηγητές

Φοιτητές έφτιαξαν τράπεζα θεμάτων! Πονοκέφαλος σε καθηγητές

Φοιτητές της Ιατρικής έφτιαξαν τράπεζα με θέματα τα οποία έχουν μπει έως τώρα

Φοιτητές, σύμφωνα με την Καθημερινή, βρήκαν όχι μόνο ευφάνταστο τίτλο για την ομάδα τους –το όνομα αυτής K.AN.TA.I.Φ.Ι.– αλλά και έναν έξυπνο τρόπο να περνούν ευκολότερα τα μαθήματα στο πανεπιστήμιο. Ουσιαστικά με την… ευγενή προσφορά παλαιότερων συμφοιτητών τους «έχτισαν» τράπεζες παλαιότερων θεμάτων. Λειτουργούν μέσα από κλειστά γκρουπ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και όπως λέγεται μεταξύ των φοιτητών και των πανεπιστημιακών, υπάρχουν πολλά ανάλογου περιεχομένου φόρουμ σε διάφορες σχολές της χώρας.


«Καταφύγιο ΑΝυπότακτων ΤΑλαίπωρων μα Ικανών Φοιτητών Ιατρικής». Ετσι ονόμασαν φοιτητές της Ιατρικής την ομάδα τους, η οποία κάνει θραύση στο Facebook. Οι διαχειριστές του φόρουμ –μετρώνται στα δάχτυλα του ενός χεριού– είχαν τη ιδέα να φτιάξουν μία τράπεζα θεμάτων τα οποία είχαν δοθεί σε παλαιότερες εξετάσεις μαθημάτων της Ιατρικής. Και δεν είναι η μόνη σχετική σελίδα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Σχετικό άρθρο: Τοποθέτηση ΔΑΠ Ιατρικής ΑΠΘ και Φ.Σ. για την τράπεζα θεμάτων που δημιούργησαν

«Πάρε από τον προηγούμενο, δώσε στον επόμενο» είναι το μότο του Ανεξάρτητου Φόρουμ Φοιτητών Ιατρικής ΑΠΘ, που αναφέρει προς τα μέλη του, «όταν εξεταστείς σε κάποιο μάθημα, σημείωσε τα θέματα και γράψε τα στο φόρουμ». Στις βάσεις δεδομένων με θέματα μαθημάτων Ιατρικής, έχουν πρόσβαση όλοι οι φοιτητές κατόπιν έγκρισης των διαχειριστών αυτών των group/sites.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το Καταφύγιο ΑΝυπότακτων ΤΑλαίπωρων μα Ικανών Φοιτητών Ιατρικής έχει πάνω από 7.300 μέλη – φοιτητές σε όλες τις ιατρικές σχολές της χώρας. Στο K.AN.TA.I.Φ.Ι. κάθε φοιτητής μετά τις εξετάσεις σε ένα μάθημα μπορεί να ανεβάζει τα θέματα. Πολλές φορές μάλιστα φωτογραφίζουν τα θέματα από το αμφιθέατρο και ανεβάζουν τη φωτογραφία. Οπως ανέφεραν στην «Κ» πανεπιστημιακοί, στην εποχή της καραντίνας λόγω κορωνοϊού, όταν οι εξετάσεις γινόταν online, τα ερωτήματα πολλαπλής επιλογής ανέβαιναν αυτούσια με «print screen». Συνεπώς, επειδή τα θέματα που μπορεί να ρωτήσει κάποιος δεν είναι και απεριόριστα, με αυτόν τον τρόπο έχει καλυφθεί το μεγαλύτερο μέρος της ύλης.

Το ζήτημα προκαλεί αντιδράσεις πανεπιστημιακών καθώς, επειδή οι ερωτήσεις που μπορεί να θέσει κάποιος δεν είναι απεριόριστες, με αυτόν τον τρόπο έχει καλυφθεί το μεγαλύτερο μέρος της ύλης.

«Καταλαβαίνετε ότι άλλο είναι να έχεις κάποια θέματα που πέφτουν συχνά –αυτό ίσως και να είναι θεμιτό μεταξύ των φοιτητών στα πλαίσια της αλληλοβοήθειας– και άλλο ζήτημα είναι να έχεις μια αναλυτική βάση δεδομένων με τα θέματα ανά μάθημα και εξεταστική», παρατηρεί στην «Καθημερινή» πανεπιστημιακός, ο οποίος θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία του.

Από την άλλη, το θέμα διχάζει. «Ισως είναι δύσκολο στο πλαίσιο της ελευθερίας του λόγου να μπορεί να ρυθμιστεί κάποιο τέτοιο ζήτημα, αλλά από την άλλη θα μπορούσε κάποιος να θέσει και θέμα λογοκλοπής, αφού τα θέματα αυτά ανήκουν στο πανεπιστήμιο και στον εκάστοτε διδάσκοντα και δεν μπορούν να αναδημοσιεύονται χωρίς έγκριση».

Τέλος, πολλοί θεωρούν ότι, καθώς αυτά τα sites τα διαχειρίζονται νυν φοιτητές ή και απόφοιτοι, εγείρεται ζήτημα πειθαρχικής φύσεως. «Δεν ξέρω αν σε πανεπιστημιακό ίδρυμα του εξωτερικού, οι φοιτητές που θα διαχειρίζονταν μία τέτοια τράπεζα θεμάτων, θα έμεναν χωρίς καμία ποινή.

Το πρόβλημα πάντως προκαλεί πονοκέφαλο σε καθηγητές, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι δεν είναι εύκολο κάποιος να «βγάζει» συνέχεια νέα θέματα εξετάσεων, τα οποία θα είναι ουσιώδη όταν είναι πεπερασμένη η ύλη εξετάσεων. Δεν είναι όπως τα μαθηματικά, για παράδειγμα, όπου κάθε φορά μπορείς να βάζεις μια διαφορετική άσκηση για λύση. Ο αντίλογος που υπάρχει εστιάζεται στο έργο της κεντρικής επιτροπής που επιλέγει θέματα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Και εκεί η ύλη σε κάποια μαθήματα είναι συγκεκριμένα, αλλά τα μέλη της επιτροπής βρίσκουν λύση.

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr