Τμήματα Πληροφορικής Πανεπιστημίων: Προτάσεις ενίσχυσης προγραμμάτων σπουδών & βελτίωσης ρυθμού αποφοίτησης

Τμήματα Πληροφορικής Πανεπιστημίων: Προτάσεις ενίσχυσης προγραμμάτων σπουδών & βελτίωσης ρυθμού αποφοίτησης

3η Συνάντηση εργασίας ΕΘΑΑΕ – ΣΕΠΕ – Τμημάτων ΤΠΕ: Προτάσεις ενίσχυσης προγραμμάτων σπουδών & βελτίωσης ρυθμού αποφοίτησης. Δείτε μέσα από το παρόν άρθρο τις προτάσεις.

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η 3η συνάντηση εργασίας της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ) που πραγματοποιήθηκε στις 31-10-2023 στο Αμφιθέατρο του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου. Παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν σημαντικές, ουσιαστικές και καινοτόμες προτάσεις για την αντιμετώπιση της έλλειψης εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), που αποτελεί κρίσιμη παράμετρο για την υλοποίηση του εθνικού στόχου του Ψηφιακού Μετασχηματισμού της χώρας. 


Για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου ζητήματος, το οποίο, εκτός από τον κλάδο Ψηφιακής Τεχνολογίας, απασχολεί και όλους τους υπόλοιπους κλάδους της οικονομίας, οι οποίοι αντιμετωπίζουν πρόβλημα στην εξεύρεση προσωπικού ΤΠΕ, η ΕΘΑΑΕ, οι Προέδροι και Κοσμήτορες των 37 Τμημάτων και Σχολών ΤΠΕ των Ελληνικών Πανεπιστημίων και ο ΣΕΠΕ συνεργάστηκαν, σχηματίζοντας ομάδες εργασίας, για να διερευνήσουν την πορεία των φοιτητών στα προγράμματα προπτυχιακών Σπουδών Πληροφορικής, Μηχανικών Υπολογιστών, Τηλεπικοινωνιών & Ψηφιακών Μέσων. Παράλληλα, κατόπιν πρότασης και του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Δημοσθένη Αναγνωστόπουλου, αποφασίστηκε, στο πλαίσιο της συγκεκριμένης συνεργασίας, να διερευνηθεί το θέμα της αναθεώρησης των ευρωπαϊκών δεικτών DESI, οι οποίοι αφορούν στις ΤΠΕ ώστε να απεικονίζουν σωστά το επίπεδο ψηφιακής ικανότητας της χώρας. Αποφασίστηκε επίσης να προταθούν δράσεις προς επίτευξη των γενικών ψηφιακών στόχων, αλλά και ειδικότερες, ώστε περισσότερες γυναίκες να σπουδάσουν, αλλά και να απασχοληθούν, στον κλάδο των ΤΠΕ.

Στην εκδήλωση έδωσαν το παρών και χαιρέτησαν ο Γενικός Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης, κ. Γεώργιος Βούτσινος, ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, η Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΕΠΕ, κ. Γιώτα Παπαρίδου και η Πρύτανις του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου, κ. Μάρα Νικολαΐδη.

Την εκδήλωση άνοιξε και έκλεισε ο Πρόεδρος της ΕΘΑΑΕ, Καθ. Περικλής Α. Μήτκας, ενώ η παρουσίαση των προτάσεων έγινε από: την κ. Ελένη Τσιπά, Oracle Academy Programme Manager GCMM cluster, της Oracle Ελλάς, τον Καθ. Μιχαήλ Φιλιππάκη, Αναπλ. Πρόεδρο στο Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς και από την κ. Μάρα Νικολαΐδη, Πρύτανι του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου. Επιπλέον, η κ. Άννα Ματσούκα, εκ μέρους του ΣΕΠΕ, παρουσίασε τις απαραίτητες δράσεις για τη βελτίωση των Δεικτών της Ψηφιακής Δεκαετίας (DESI) και η κ. Νικολαΐδη ανέπτυξε το θέμα της συμμετοχής των γυναικών στους τομείς της Πληροφορικής.

Στην εναρκτήρια ομιλία του ο Πρόεδρος της ΕΘΑΑΕ, Καθ. Περικλής Α. Μήτκας, τόνισε ότι ο εθνικός στόχος του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας προϋποθέτει ένα υψηλό επίπεδο ψηφιακής εκπαίδευσης. Πρόσθεσε πως «για να ικανοποιηθούν οι μεσοπρόθεσμες ανάγκες της εγχώριας αγοράς σε ειδικούς ΤΠΕ, τα Πανεπιστήμια οφείλουν να βελτιώσουν τους ρυθμούς αποφοίτησης, να υιοθετήσουν καλές πρακτικές που ήδη αναδείχθηκαν στα πλαίσια αυτής της συνεργασίας, και να στραφούν προς σύγχρονες επιστημονικές περιοχές». Ολοκληρώνοντας την τοποθέτηση του, ο κ. Μήτκας κατέληξε στο ότι «Η Πολιτεία πρέπει να εξετάσει τις δυνατότητες ενίσχυσης των σπουδών Πληροφορικής, ενώ οι επιχειρήσεις του κλάδου αναμένεται να στηρίξουν κοινές δράσεις ενημέρωσης και επιμόρφωσης. Η ΕΘΑΑΕ, πάντα δίπλα στα Ιδρύματα της χώρας, θεωρεί ότι παρόμοιες πρωτοβουλίες μπορούν να διερευνηθούν και σε άλλα πεδία σπουδών, ανοίγοντας τον δρόμο για νέες συνεργασίες των Πανεπιστημίων με τον ιδιωτικό τομέα».

Ο Γενικός Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης, κ. Γεώργιος Βούτσινος

Ο Γενικός Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης, κ. Γεώργιος Βούτσινος, υπογράμμισε πως «είναι εξαιρετικά σημαντικό, ταυτόχρονα δε και ιδιαίτερα ελπιδοφόρο ότι η σημερινή ημερίδα πραγματοποιείται σε συνεργασία της ΕΘΑΑΕ και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ), των καθ’ ύλην δηλαδή αρμόδιων επιχειρήσεων». Παράλληλα, σημείωσε πως «με αυτόν τον τρόπο ικανοποιούμαστε ιδιαίτερα όλοι όσοι πιστεύουμε ότι δεν μπορεί να υπάρξει πρόοδος σε ό,τι αφορά το αποτέλεσμα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης χωρίς την ουσιαστική συμμετοχή των κύριων συντελεστών της εθνικής οικονομίας που είναι, χωρίς αμφιβολία, οι κατά κλάδον επιχειρήσεις και αυτό είναι κάτι που σηματοδοτείται εμφατικά στη σημερινή ημερίδα».

Ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος

Ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, τόνισε ότι «σε διεθνές επίπεδο προκύπτει ότι οι πτυχιούχοι και επαγγελματίες πληροφορικής δεν καλύπτουν επαρκώς την αυξανόμενη ζήτηση της αγοράς εργασίας σε τεχνολογίες αιχμής και θέματα κυβερνοασφάλειας». Πρόσθεσε επίσης ότι «το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ενέκρινε το πρόγραμμα πολιτικής “Πορεία προς την Ψηφιακή Δεκαετία”, όπου, μεταξύ άλλων, υποχρεώνει τα κράτη-μέλη να αυξήσουν του επαγγελματίες ΤΠΕ σε 20.000.000 μέχρι το 2030. Με τη διάθεση πόρων μέσω του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και 113 εκ € μέσω του Εθνικού Επιχειρησιακού Προγράμματος για την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων στην Ελλάδα, είμαστε αισιόδοξοι ότι ο εκσυγχρονισμός της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης θα αποδώσει σύντομα καρπούς», σημειώνοντας ωστόσο ότι «η οικονομική ενίσχυση όμως δεν αρκεί αν δεν συνδυαστεί με δράσεις αναβάθμισης των προγραμμάτων σπουδών που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες τεχνολογικές απαιτήσεις, μεγαλύτερο ποσοστό φοιτητών σε ΤΠΕ και την ενίσχυση της συμμετοχής των γυναικών στις δράσεις ΤΠΕ».

Η Πρύτανις του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, κ. Μάρα Νικολαΐδη, ο Πρόεδρος της ΕΘΑΑΕ, Καθ Περικλής Α. Μήτκας και η Πρόεδρος του ΔΣ του ΣΕΠΕ, κ. Γιώτα Παπαρίδου.

Η κ. Γιώτα Παπαρίδου, Πρόεδρος του ΔΣ του ΣΕΠΕ, εστίασε στη σημασία της συνεργασίας της ακαδημαϊκής κοινότητας με την αγορά, η οποία ξεκίνησε, για πρώτη φορά με αφορμή το συγκεκριμένο θέμα και αναφέρθηκε στη συνεισφορά της ΕΘΑΑΕ, στο σημαντικό έργο των Προέδρων των 37 Σχολών ΤΠΕ των Ελληνικών Πανεπιστημίων, υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα την τεράστια συμβολή όσων ενεπλάκησαν στην έρευνα, αλλά και την σπουδαία συνεργασία που έχει αναπτυχθεί στην προσπάθεια αντιμετώπισης του εθνικού αυτού προβλήματος, για την ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας, αλλά και την ευημερία της ελληνικής κοινωνίας.

Η Πρύτανις του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου, κ. Μάρα Νικολαΐδη, επεσήμανε ότι «εκ μέρους των Πανεπιστημίων της χώρας και ιδιαίτερα των Τμημάτων Πληροφορικής και Μηχανικών Υπολογιστών, χαιρετίζουμε την εποικοδομητική συνεργασία που είχαμε με τον ΣΕΠΕ, υπό την καθοδήγηση της ΕΘΑΑΕ». Τόνισε παράλληλα πως «η ανάγκη καταρτισμένου ανθρώπινου δυναμικού από την αγορά Πληροφορικής, καταδεικνύει τον καταλυτικό ρόλο που έχουν τα δημόσια ελληνικά πανεπιστήμια στην ανάπτυξη της χώρας», καταλήγοντας ότι «Η συνεργασία μας έχει κομβικό ρόλο στην αποτελεσματική ενσωμάτωση των αποφοίτων μας στην αγορά εργασίας και βοηθά στην ενίσχυση του επιπέδου και της ανταγωνιστικότητας των σπουδών στον τομέα της Πληροφορικής».

Το πάνελ της παρουσίασης των προτάσεων: κ. Ελένη Τσιπά, Oracle Academy Programme Manager GCMM cluster, Oracle Ελλάς, Καθ. Μιχαήλ Φιλιππάκης, Αναπλ. Πρόεδρος, Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Παν. Πειραιώς και κ. Μάρα Νικολαΐδη, Πρύτανις του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου.

Οι προτάσεις

Α. Προτάσεις προς υλοποίηση από τον ΣΕΠΕ και τις επιχειρήσεις μέλη του

  • Συμμετοχή εταιρειών στις ημέρες καριέρας των Πανεπιστημίων.
  • Διοργάνωση ενός Roadshow προβολής εταιρειών και θέσεων εργασίας, υπό το συντονισμό του ΣΕΠΕ, σε κυλιόμενες ημερομηνίες, σε διάφορες πόλεις.
  • Προβολή των συνολικών αναγκών της αγοράς εργασίας και παρουσίαση (σε μορφή ολιγόλεπτων videos) των απαιτούμενων ρόλων που μπορούν να καλύψουν οι απόφοιτοι των σχολών ΤΠΕ.
  • Επιβράβευση διακεκριμένων φοιτητών/τριών και διοργάνωση από εταιρείες hackathons/workshops με κάλυψη εξόδων συμμετοχής για φοιτητικές ομάδες από Τμήματα ΤΠΕ.
  • Ενημέρωση όλων των Τμημάτων με τα αποτελέσματα της έρευνας του ΣΕΠΕ σχετικά με τις γνώσεις και δεξιότητες που ζητούνται από την αγορά εργασίας.
  • Καταγραφή από το ΣΕΠΕ των διαθέσιμων δωρεάν εκπαιδευτικών προγραμμάτων από ελληνικές και πολυεθνικές εταιρείες και σχετική ενημέρωση όλων των Τμημάτων, με στόχο την αξιοποίησή τους από τα Τμήματα ΤΠΕ.
  • Εξασφάλιση χαμηλής ειδικής τιμής ή δωρεάν εξέταστρων πιστοποιήσεων για φοιτητές/τριες από τις εταιρείες που παρέχουν τις σχετικές προϊοντικές πιστοποιήσεις.

Β. Προτάσεις προς υλοποίηση από τα Τμήματα ΤΠΕ και τα Πανεπιστήμια

ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΑΡΙΘΜΟΥ ΑΠΟΦΟΙΤΗΣΑΝΤΩΝ

  • Παροχή φροντιστηριακών/εργαστηριακών μαθημάτων σε μαθήματα κορμού από άριστους τελειόφοιτους φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες, συνυπολογισμός εργασιών-προόδων στον τελικό βαθμό, έγκαιρη ανάρτηση του διδακτικού υλικού στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες.
  • Εφαρμογή και ενίσχυση του θεσμού του Ακαδημαϊκού Συμβούλου σπουδών για κάθε φοιτητή.
  • Σύσταση Επιτροπής Φοιτητικών Ζητημάτων σχετικά με: τα ποσοστά συμμετοχής και αποτυχίας στις εξετάσεις, τη δυσκολία των θεμάτων, τον τρόπο παρακολούθησης από τη γραμματεία, την επικαιροποίηση της ύλης των μαθημάτων, ώστε αυτή να ανταποκρίνεται στις μονάδες ECTS.
  • Επέκταση του πληροφοριακού συστήματος εισαγωγής βαθμολογιών μαθημάτων της ηλεκτρονικής γραμματείας (παροχή σε κάθε διδάσκοντα προσωποποιημένης πληροφόρησης για τις επιδόσεις των φοιτητών του και συγκεντρωτικές αναφορές για τις βαθμολογίες των φοιτητών σε κάθε μάθημα, σε διαφορετικές εξεταστικές περιόδους).
  • Ενίσχυση του θεσμού της μετακίνησης των φοιτητών μέσω του Erasmus+/ΠΡΑΚΤΙΚΗ/- εσωτερικού Erasmus.
  • Ειδική μέριμνα για τους φοιτητές με οικονομικά προβλήματα, οι οποίοι χρειάζεται να μετακινηθούν από τον τόπο κατοικίας τους για να σπουδάσουν.
  • Δημιουργία κοινού ερωτηματολογίου εισόδου και εξόδου των φοιτητών από την ΕΘΑΑΕ, σε συνεργασία με τις σχολές. ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
  • Συστηματική ανάρτηση στις ιστοσελίδες των Πανεπιστημίων των προσφερόμενων θέσεων εργασίας (με ομαδοποίηση θέσεων, απαιτούμενων δεξιοτήτων, παροχών).
  • Σύσταση Επιχειρηματικών Συμβουλευτικών Επιτροπών (Industrial Advisory Boards)
  • Εμπλουτισμός του εκπαιδευτικού περιεχομένου των Προγραμμάτων Σπουδών με τεχνολογίες και εργαλεία που χρησιμοποιούνται ευρέως στην αγορά εργασίας, όπως διδασκαλία εκπαιδευτικού υλικού των εταιρειών, προετοιμασία για επαγγελματικές πιστοποιήσεις (βασική ή/και εξελιγμένη γνώση τεχνολογιών ΤΠΕ και γλωσσών προγραμματισμού), καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων (soft skills) και βασικών γνώσεων λειτουργίας των επιχειρήσεων.
  • Οργάνωση Βιομηχανικών Διδακτορικών ή και Διπλωματικών Εργασιών με συνεπίβλεψη (ύπαρξη ακαδημαϊκού επιβλέποντος από τα Τμήματα και daily supervisor από τις εταιρείες).
  • Συστηματική παρακολούθηση της πορείας αποφοίτων, μέσω της αξιοποίησης δικτύων αποφοίτων (π.χ. LinkedIn), καλλιέργεια της κουλτούρας alumni.

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

  • Αναβάθμιση και επέκταση εξοπλισμού εργαστηρίων πληροφορικής σε τρεις άξονες: α) δημιουργία τοπικών clusters για εκπαιδευτικούς σκοπούς (εκπαιδευτικά εργαστήρια) και στέγαση κέντρων δεδομένων (Datacenters), β) εξασφάλιση σύγχρονων υπολογιστικών συστημάτων και τηλεπικοινωνιών καθώς και του απαραίτητου λογισμικού, γ) πρόσβαση σε πολλαπλές ψηφιακές υποδομές (cloud υποδομές) και online υπηρεσίες, υποστήριξη πολλαπλών υπηρεσιών ψηφιακής συνεργασίας χρηστών, με ιδρυματικούς λογαριασμούς.
  • Δημιουργία νέου υλικού σε θέματα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη βιομηχανία, ή/και σε θέματα/μαθήματα όπου εντοπίζεται αυξημένη μαθησιακή δυσκολία για τους φοιτητές
  • Προσέλκυση διακεκριμένων Ελλήνων και ξένων επιστημόνων ως επισκεπτών, μέσω ενός έκτακτου προγράμματος υποστήριξης επισκεπτών καθηγητών (μεσοπρόθεσμος στόχος)
  • Δημιουργία νέων, πιο ευέλικτων προγραμμάτων σπουδών, σε συνεργασία με εταιρίες (co-op) στο πλαίσιο των οποίων οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν επαγγελματική εμπειρία κατά τη διάρκεια των σπουδών τους ή/και στοχευμένων σε περιοχές όπως στην Επιστήμη Δεδομένων, στην Τεχνητή Νοημοσύνη κ.ά. (μακροπρόθεσμος στόχος)
  • Δημιουργία νέων πιο στοχευμένων και ευέλικτων προγραμμάτων σπουδών σε νέα πεδία στο πλαίσιο του Ν. 4957. Ενδεικτικά τέτοια προγράμματα είναι: Πρόγραμμα στην Επιστήμη Δεδομένων, Πρόγραμμα στην Τεχνητή Νοημοσύνη, Πρόγραμμα Μηχανικών Τηλεπικοινωνιών.
  • Δημιουργία online micro courses, δηλ. online μαθημάτων που αντιπροσωπεύουν μια εστιασμένη δεξιότητα ή μια περιοχή γνώσης. Θα προσφέρονται από τα Τμήματα ΤΠΕ και θα αναγνωρίζονται από τις επιχειρήσεις Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών σε σχέση με τη συνάφειά τους με την εργασία.

Συνέργειες Επιχειρήσεων-Μελών ΣΕΠΕ και Τμημάτων ΤΠΕ/Πανεπιστημίων

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

  • Κρίθηκε απαραίτητη η ενίσχυση του θεσμού, η διασφάλιση της χρηματοδότησης, η παροχή πιστωτικών μονάδων ECTS στους συμμετέχοντες φοιτητές.
  • Συστήνεται η διάρκεια της Πρακτικής Άσκησης να είναι από 3 μέχρι 6 μήνες και να μη διεξάγεται κατά τους μήνες του καλοκαιριού (τουλάχιστον όχι στο μεγαλύτερο μέρος της).
  • Μπορεί να παραμείνει προαιρετική και το κάθε Τμήμα να την εντάξει στο πρόγραμμα σπουδών, σύμφωνα με τη στρατηγική του, λαμβάνοντας υπόψη και τις μονάδες ECTS.
  • Συμπλήρωση ερωτηματολογίων αξιολόγησης της Πρακτικής άσκησης από φοιτητές/τριες και εκπροσώπους των φορέων.
  • Τακτική ενημέρωση των φοιτητών/τριών για τη χρησιμότητα της πρακτικής άσκησης και παροχή καθοδήγησης από τα Γραφεία Διασύνδεσης για τη σύνταξη του βιογραφικού.
  • Καταγράφηκε η θετική διάθεση των εταιρειών μελών του ΣΕΠΕ να συμβάλουν στην κάλυψη του κόστους της πρακτικής άσκησης συμπληρωματικά με τη χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ. 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ – ΗΜΕΡΙΔΕΣ

  • Στελέχη εταιρειών Πληροφορικής, Τηλεπικοινωνιών & Συμβουλευτικής να συμμετέχουν ενισχυτικά στα μαθήματα ή μέσω εκδηλώσεων με παρουσιάσεις τεχνολογιών αιχμής, τάσεων της αγοράς, απαραίτητων δεξιοτήτων, επαγγελματικών ρόλων, επιτυχημένων περιπτώσεων πελατών ή ήπιων δεξιοτήτων για την καλύτερη επαφή των φοιτητών/τριών με την πραγματικότητα της αγοράς.
  • Διοργάνωση εκδηλώσεων «Ημέρες Καριέρας» (περιοδικά) και πιθανά αποκλειστικά για Τμήματα ΤΠΕ (ενημέρωση όλων των τμημάτων)
  • Διοργάνωση Ημερίδων Πρακτικής Άσκησης ή ως μέρος στις Ημέρες Καριέρας (ενημέρωση όλων των τμημάτων)
  • Συνεργασία και ενδεχομένως χρηματοδότηση αντίστοιχων δράσεων που διοργανώνονται από εταιρείες ή και επαγγελματικές ομάδες (π.χ. Voxxed Days, TechSaloniki, Πανόραμα Επιχειρηματικότητας κ.λπ).

Γ. Προτάσεις προς υλοποίηση από την Πολιτεία

ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ

  • Ενίσχυση των σπουδών Πληροφορικής στην Ανώτατη Εκπαίδευση με
    1. συμπληρωματική πρόσληψη/κατανομή μόνιμου προσωπικού, μελών ΔΕΠ, ΕΔΙΠ και ΕΤΕΠ, σε αντικείμενα αιχμής στον τομέα της Πληροφορικής στα Τμήματα TΠΕ και στα Πανεπιστήμια ευρύτερα και
    2. ενίσχυση του πάσης φύσεως έκτακτου διδακτικού προσωπικού (διδάσκοντες του ΠΔ 407/80, μεταδιδακτορικοί) με στόχο την ενίσχυση της ειδίκευσης στον Τομέα της Πληροφορικής σε όλα τα προγράμματα σπουδών.
  • Επέκταση του προγράμματος ΕΣΠΑ "Απόκτηση ακαδημαϊκής εμπειρίας" με δράση (συγκεκριμένο αριθμό θέσεων) στοχευμένη στη στήριξη και επέκταση προγραμμάτων σπουδών που προσφέρουν ψηφιακές δεξιότητες.

ΆΛΛΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

  • Αναλυτικός και αποτελεσματικός επαγγελματικός προσανατολισμός από την Α' Λυκείου από πιστοποιημένους ειδικούς και πραγματοποίηση ομιλιών (εξ αποστάσεως/δια ζώσης) από στελέχη διαφόρων κλάδων (δευτεροβάθμια εκπαίδευση)
  • Αποτίμηση καταλληλότητας και αποτελεσματικότητας της διδακτέας ύλης στην Πληροφορική από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και επικαιροποίησή της, εφόσον χρειάζεται (δευτεροβάθμια εκπαίδευση)
  • Δυνατότητα παροχής διδακτικής επάρκειας από τα τμήματα ΤΠΕ ώστε να εκπαιδεύονται καταρτισμένοι καθηγητές που θα επανδρώνουν τα σχολεία (τριτοβάθμια εκπαίδευση)
  • Εξασφάλιση της χρηματοδότησης των θέσεων Πρακτικής Άσκησης (και αύξηση θέσεων).
  • Απλοποίηση της διαδικασίας (μείωση γραφειοκρατίας) σχετικά με την εκπόνηση διδακτορικών διατριβών που πραγματεύονται πραγματικά βιομηχανικά προβλήματα και τη συνεργασία Τμημάτων ΤΠΕ και εταιρειών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών.
  • Ενίσχυση της φοιτητικής επιχειρηματικότητας με χρηματοδότηση σχετικών πρωτοβουλιών για την ανάδειξη επιχειρηματικών ιδεών, με συμβουλευτική για εταιρείες στα πρώτα στάδιά τους και με φορολογικές ελαφρύνσεις επιχειρηματικών πρωτοβουλιών που προέρχονται από αποφοίτους Τμημάτων ΤΠΕ.
  • Υπαρξη δυνατότητας επιδότησης του Φορέα της Πρακτικής Άσκησης και από τη ΔΥΠΑ ή από οποιαδήποτε άλλη σταθερή πηγή χρηματοδότησης, πέρα των όσων ορίζονται στον Νόμο 4957/21-07-2022.

Δ. Χρηματοδότηση των Δράσεων

Μηχανισμοί και χρηματοδοτικά εργαλεία τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση των παραπάνω προτάσεων:

  • Ταμείο Ανάκαμψης, κυρίως οι δράσεις 16289 & 16913
  • ΕΣΠΑ 2021- 2027: 534.000 πολίτες αναμένεται να ωφεληθούν από δράσεις προαγωγής των ψηφιακών τους δεξιοτήτων, προγράμματα προς αξιοποίηση:
    • Πρόγραμμα «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή» π/υ 4.162 εκατ. €
    • Πρόγραμμα «Ψηφιακός Μετασχηματισμός» π/υ 943 εκατ. € (113 εκατ € για αναβάθμιση ψηφιακών δεξιοτήτων)
      • Αναβάθμιση ψηφιακών δεξιοτήτων σε θέματα αξιοποίησης και διαχείρισης καινοτόμων ψηφιακών τεχνολογιών
      • Ανάπτυξη βασικών ψηφιακών δεξιοτήτων στο γενικό αλλά και στον ευάλωτο πληθυσμό

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr