Τέσσερις φοιτητές από διαφορετικές παρατάξεις μιλούν για τις Φοιτητικές Εκλογές 2016

Τέσσερις φοιτητές από διαφορετικές παρατάξεις μιλούν για τις Φοιτητικές Εκλογές 2016

Ο Γιάννης Αναστασόπουλος, γραμματέας της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Πανεπιστημίων, η Βίκυ Τσεφαλά του BLOCO, ο Κώστας Θεοδωρόπουλος της Πανσπουδαστικής και ο Στέργιος Καραλιόλιος, πρόεδρος του συλλόγου σπουδαστών και Γεν.Γραμματέας ΠΑΣΠ ΤΕΙ ΠΡΕΒΕΖΑΣ απαντούν σε τέσσερις ερωτήσεις για την παιδεία και τη νεολαία λίγο πριν τις κάλπες.

Φοιτητικές εκλογές σήμερα και ο Γιάννης Αναστασόπουλος, γραμματέας της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Πανεπιστημίων, η Βίκυ Τσεφαλά του BLOCO, ο Κώστας Θεοδωρόπουλος της Πανσπουδαστικής και ο Στέργιος Καραλιόλιος, πρόεδρος του συλλόγου σπουδαστών και Γεν.Γραμματέας ΠΑΣΠ ΤΕΙ ΠΡΕΒΕΖΑΣ απαντούν σε τέσσερις ερωτήσεις για την παιδεία και τη νεολαία λίγο πριν τις κάλπες.


Τι πρέπει να αλλάξει στα πανεπιστήμια; Να καταργηθούν οι πανελλαδικές; Ψήφος στα 17 ή όχι; Ποιο είναι το όραμα για το μέλλον, με δεδομένο ότι η ανεργία χτυπάει κυρίως τους νέους και πολλοί μεταναστεύουν;

Ας δώσουμε το λόγο στους ίδιους τους υποψήφιους.

Γιάννης Αναστασόπουλος, γραμματέας της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Πανεπιστημίων (ΕΚΠΑ Χημικού):


Η νεανική επιχειρηματικότητα και η καινοτομία μπορούν να δώσουν διέξοδο, αλλά όχι με τέτοιο ποσοστό φορολόγησης

- Τι πρέπει να αλλάξει στα πανεπιστήμια; Ποια η πρόταση σας;

Χρειάζεται μεγαλύτερη ελευθερία διδασκαλίας ,άνοιγμα συγγραμμάτων, εξορθολογισμός των προγραμμάτων σπουδών και «συγχρονισμός» τους με την αγορά και την κοινωνία. Είναι επιτακτική ανάγκη πλέον να εφαρμοστεί ο νόμος περί του ασύλου ανομίας, ώστε να εξασφαλιστεί η ακαδημαϊκή έρευνα, η ελεύθερη διακίνηση των ιδεών, η ελεύθερη συνδικαλιστική δράση και η επιστροφή των πανεπιστημιακών υπο κατάληψη χώρων στη διοίκηση των Πανεπιστημίων. Πάνω σε αυτό προτείνουμε και τη θέσπιση ειδικού σώματος το οποίο θα αναλάβει την πανεπιστημιακή φύλαξη. Στις βασικές διεκδικήσεις τέλος συγκαταλέγεται και η αξιολόγηση των ιδρυμάτων. Εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, των προγραμμάτων σπουδών, του διοικητικού προσωπικού, των πανεπιστημιακών εγκαταστάσεων και των δομών στέγασης και σίτισης των φοιτητών.

- Αυτές τις ημέρες διεξάγονται οι πανελλαδικές εξετάσεις; Πιστεύετε ότι χρειάζονται αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ποιες;

Χρειάζονται συγχωνεύσεις τμημάτων, ελευθερία στην επιλογή ώστε οι νέοι να σπουδάζουν αυτό που θέλουν και να κρίνονται. Σήμερα έχουμε νέους που διαβάζουν σκληρά για να σπουδάσουν κάτι που δε θέλουν. Θα ήταν σωστό επίσης να γίνει και ένας επαναπροσδιορισμός του αριθμού των εισακτέων σε ορισμένα τμήματα. Δυστυχώς υπάρχουν επαγγελματικοί κλάδοι οι οποίοι είναι «κορεσμένοι» από άποψης επαγγελματικών ευκαιριών με αποτέλεσμα να υπάρχουν σχολές οι οποίες ουσιαστικά «παράγουν» νέους ανέργους.

- Συμφωνείτε με την ψήφο στα 17;

Οχι. Δεν προσφέρει κάτι. Είναι κίνηση εντυπωσιασμού. Ο 17χρονος  θα ψηφίζει αλλά δε θα μπορεί να οδηγήσει; Ένας άνθρωπος δε θα θεωρείται ενήλικος στα 17 αλλά θα έχει δικαίωμα ψήφου;

-Ποιο είναι το όραμα της παράταξης σας για το μέλλον, με δεδομένο ότι η ανεργία χτυπά κυρίως τους νέους και πολλοί νέοι με σπουδές αναγκάζονται να φύγουν για εξωτερικό;

Χρειάζονται επενδύσεις που θα γεννήσουν θέσεις εργασίας. Επίσης η νεανική επιχειρηματικότητα και η καινοτομία μπορούν να δώσουν διέξοδο, τίποτα όμως από αυτά δε μπορεί να γίνει με τέτοιο ποσοστό φορολόγησης και τόσο ασταθές οικονομικό πλαίσιο.

Βίκυ Τσεφαλά, BLOCO - Δίκτυο Σχημάτων Ριζοσπαστικής Αριστεράς σε Πανεπιστήμια-ΤΕΙ


Κατάργηση των πανελλαδικών, ψήφος στα 17, ενίσχυση των ερευνητικών προγραμμάτων των πανεπιστημίων

-Τι πρέπει να αλλάξει στα πανεπιστήμια; Ποια η πρόταση σας;

Τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα το ελληνικό πανεπιστήμιο προέρχονται από την αντιδραστική μεταρρύθμιση που προώθησε ο νόμος Διαμαντοπούλου- Αρβανιτόπουλου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αντιμετωπίζουμε λοιπόν μια κατάσταση έντονης υποχρηματοδότησης, έλλειψης φοιτητικής μέριμνας και υποβάθμισης των υποδομών των πανεπιστημίων. Επιπλέον, οι φοιτητές εχουν σε μεγάλο βαθμό γυρίσει την πλάτη τους σε συλλογικές και δημοκρατικές διαδικασίες, με αποτέλεσμα να ενισχύονται όλο και περισσότερο οι συντηρητικές φωνές και εντός των Φοιτητικών μας Συλλόγων για την πορεία και το μέλλον του Πανεπιστημίου. Στον αντίποδα όλων αυτών, το BLOCO Ριζοσπαστικής Αριστεράς διεκδικεί την αυξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την εκπάιδευση συνολικά, και για την τριτοβάθμια εκπαίδευση γενικότερα, ώστε όλοι οι φοιτητές να έχουν πρόσβαση σε δωρεάν σίτιση, στέγαση και μεταφορές, την αξιοποίηση του συνόλου των υποδομών των Πανεπιστημίων για την κάλυψη των φοιτητικών αναγκών (πχ επαναλειτουργια των πανεπιστημιακών τυπογραφείων για την έκδοση των απαιτούμενων συγγραμμάτων με χαμηλότερο κοστος για τα ιδρύματα), την άμεση πρόσληψη εργαζομένων απευθείας από τα ιδρύματα για την φύλαξη και την καθαριότητα των πανεπιστημακών εγκαταστάσεων, την κατάργηση των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, ώστε να μπορούν πράγματι οι φοιτητές και οι φοιτητριες να σπουδάζουν δωρεάν σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

- Αυτές τις ημέρες διεξάγονται οι πανελλαδικές εξετάσεις; Πιστεύετε ότι χρειάζονται αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ποιες;

Ο θεσμός των πανελλαδικών εξετάσεων, ως διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, δημιουργεί ένα ασφυκτικό πλαίσιο οικονομικό αλλά και εκπαιδευτικό για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Ιδιαίτερα οι μαθητές και οι μαθήτριες αναγκάζονται ήδη από την φοίτηση στο γυμνάσιο, να μπουν σε λογική στείρας αποστήθισης, που πολύ λίγα έχει να προσφέρει στην καλλιέργεια της σκέψης και της προσωπικότητας τους. Αντιλαμβανόμενοι/ες την πραγματικότητα αυτή, θεωρούμε ότι ο θεσμός των πανελλαδικών εξετάσεων για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, πρέπει να καταργηθεί και να αντικατασταθεί από ένα σύστημα ελέυθερης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. βασική μας θέση είναι η ενίσχυση του αυτόνομου μορφωτικού ρόλου του Λυκείου, και να μην αποτελεί αυτή η βαθμίδα, απλά τον προθάλαμο για την εισαγωγη στο Πανεπιστήμιο.

- Συμφωνείτε με την ψήφο στα 17;

Η ψήφος στα 17 ειναι κατά την γνώμη μας μία πρόταση εξαιρετικά προωθητική. Μπορεί να ενισχύσει την ενασχόληση των νέων ανθρώπων με τις κοινωνικές διεργασίες και να προωθήσει την πολιτικοποίηση τους. Δεν καταλαβαίνουμε πως ένας νέος άνθρωπος θεωρείται αρκετά ώριμος στα 17 του χρόνια (ή και νωρίτερα) να επιλέξει το επαγγελματικό- εργασιακό του μέλλον αλλά όχι την πολιτική- κοινωνική του τοποθέτηση. Οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν άλλωστε πλέον ποικίλα ερεθίσματα και προσλαμβάνουσες, ώστε να μπορέσουν να διαμορφώσουν μια στοιχειοθετημένη πολιτική άποψη.

- Ποιο είναι το όραμα της παράταξης σας για το μέλλον, με δεδομένο ότι η ανεργία χτυπά κυρίως τους νέους και πολλοί νέοι με σπουδές αναγκάζονται να φύγουν για εξωτερικό;

Να διεκρινυσω αρχικά ότι δεν αποτελούμε παράταξη, αλλά ένα δίκτυο αυτόνομων φοιτητικών σχημάτων που παρεμβαίνει σε πολλές σχολές της χώρας. Στην ουσία της ερώτησης τώρα, σαφέστατα η εργασιακή πραγματικότητα για τους νέους ανθρώπους και ιδιαίτερα τους νέους επιστήμονες έιναι εξαιρετικά δύσκολη εδώ και πολλά χρόνια. Αναγκάζονται να μεταναστεύσουν στο εξωτερικό, καθώς σε μεγάλο βαθμό δεν βλέπουν κάποια εργασιακή ή ακαδημαϊκή προοπτική στην Ελλάδα. Εμείς αντίθετα θεωρούμε ότι οι νέοι άνθρωποι πρέπει να μείνουν στην ΄χωρα και να συμβάλλουν ουσιαστικά στην υπόθεση της παραγωγικής και κοινωνικής ανασυγκρότησης, μέσα από νεά εγχειρήματα και ιδέες σε μια σειρά από παραγωγικούς τομείς. Σε αυτή την κατεύθυνση μπορεί να συμβαλλει ουσιαστικά και η ενίσχυση των ερευνητικών προγραμμάτων των πανεπιστημίων, ώστε οι νέοι επιστήμονες να μπορούν να δημιουργούν και εντός του πανεπιστημίου. Για παράδειγμα θα μπορούσαν μεγάλες έρευνες και μελέτες σε νευραλγικούς τομείς της οικονομίας και της παραγωγής,  να διεξάγονται από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, ώστε οι νέοι επιστήμονες και ερευνητές να μπορούν να εργαστούν και να και να δημιουργήσουν με αξιοπρεπείς όρους.

Κώστας Θεοδωρόπουλος, φοιτητής Β’ έτους Φυσικού, στέλεχος της ΚΝΕ, υποψήφιος με την Πανσπουδαστική ΚΣ:


Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, δημόσια και δωρεάν για όλους. Η ψήφος στα 17 να γίνει όπλο χειραφέτησης

-Τι πρέπει να αλλάξει στα πανεπιστήμια; Ποια η πρότασή σας;

H ανησυχία ενός μεγάλου κομματιού φοιτητών και σπουδαστών είναι δικαιολογημένη καθώς η κατάσταση χειροτερεύει. Κι αυτό γιατί από τη μία οι οικογένειες τους πληρώνουν όλο και περισσότερα για τις σπουδές των παιδιών τους, από την άλλη οι φοιτητές στερούνται την ολόπλευρη μόρφωση. Ταυτόχρονα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα πραγματικά στραγγαλίζονται αφού συνεχώς πετσοκόβονται τα χρήματα του κρατικού προϋπολογισμού που προορίζονται για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ. Γι’ αυτό πρέπει να δυναμώσει ο αγώνας για δημόσιες δωρεάν σπουδές, για ολόπλευρη μόρφωση. Αυτό πρέπει να είναι το βήμα και στις φοιτητικές εκλογές που γίνονται σήμερα, με αλλαγή των συσχετισμών στους φοιτητικούς συλλόγους και τα διοικητικά του συμβούλια, με ενίσχυση της Πανσπουδαστικής ΚΣ. Βέβαια δεν έχουν την ίδια ανησυχία με τους φοιτητές, η ΕΕ και οι κυβερνήσεις γι’ αυτό και οι αλλαγές που προωθούν είναι προς το χειρότερο.

Η λογική «να συνδεθούν τα ιδρύματα πιο στενά με την αγορά εργασίας» που διαπερνά την πολιτική της ΕΕ και των κυβερνήσεων δε λύνει αλλά επιδεινώνει τα προβλήματα για την πλειοψηφία των φοιτητών. Η σύνδεση της εκπαίδευσης με την οικονομία υπάρχει ούτως ή άλλως βέβαια. Το θέμα είναι ότι η περίφημη αγορά εργασίας δεν είναι ένας παράδεισος, όπως πολλές φορές παρουσιάζεται, αλλά μία οικονομία, η καπιταλιστική λέμε εμείς, που λειτουργεί με στόχο την αύξηση των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων και όχι την ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών και κοινωνικών αναγκών.

Οι αγώνες που αναπτύσσονται ενάντια στην υποχρηματοδότηση, στις τεράστιες ελλείψεις στα ιδρύματα μπορούν και πρέπει να δυναμώσουν. Καλώς ή κακώς για να αλλάξει η κατάσταση στα ΑΕΙ-ΤΕΙ απαιτούνται ριζικές, συνολικότερες αλλαγές στο επίπεδο της οικονομίας.

Η πρόταση του ΚΚΕ για Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, δημόσια και δωρεάν για όλους απαντάει στις σύγχρονες ανάγκες της νεολαίας και του λαού. Ούτως ώστε η εκπαίδευση - όλες οι βαθμίδες της – και η έρευνα, να συνδεθούν με το στόχο της ικανοποίησης των λαϊκών αναγκών, με μία οικονομία που θα λειτουργεί με κίνητρο την εξασφάλιση της λαϊκής ευημερίας, τις σύγχρονες ανάγκες της νεολαίας στις σπουδές και στη δουλειά.

- Αυτές τις ημέρες διεξάγονται οι πανελλαδικές εξετάσεις. Πιστεύετε ότι χρειάζονται αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ποιες;

Καταρχάς να ευχηθούμε στους μαθητές καλή επιτυχία και να δώσουν και τη μάχη των εξετάσεων με ψηλά το κεφάλι. Στο ερώτημα τώρα…

Ακόμα και ένα παιδί 15 χρόνων με τη δική του μικρή πείρα μπορεί να καταλάβει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ παίζει ένα καινούριο παιχνίδι εντυπώσεων στην πλάτη του με αφορμή όσα ακούγονται για τις αλλαγές στα σχολεία και το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση…

Πολλές φορές αξιοποιείται η συζήτηση γύρω από το εξεταστικό με στόχο κάθε κυβέρνηση να πετάει την μπάλα στην εξέδρα για τα βασικά ζητήματα. Αυτό κάνει και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Το με ποιον τρόπο θα «ξεσκαρτάρουν» τους μαθητές, που αυτός είναι ο στόχος της κυβέρνησης, δεν αναιρεί ότι διατηρούνται πάρα πολλά «φίλτρα», εμπόδια για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών για να ολοκληρώσουν το σχολείο. Και δεν αναιρείται ότι ο χαρακτήρας του σχολείου παραμένει και κάνει τη ζωή των μαθητών λάστιχο, να τους στερεί την ολόπλευρη μόρφωση και τον πλούτο της γνώσης που έχει κατακτήσει ο άνθρωπος, τη στέρεα γνώση με στόχο ο μαθητής να μπορεί να προσεγγίζει την αλήθεια για τον κόσμο γύρω του.

Γι’ αυτό και ο αγώνας των μαθητών που αναπτύχθηκε φέτος με μαζικούς όρους και σύνθημα «σχολείο να μορφώνει και όχι να εξοντώνει» είναι πέρα για πέρα δίκαιος.

- Συμφωνείτε με την ψήφο στα 17;

Πλέον οι νέοι και οι νέες πολιτικοποιούνται από πολύ νωρίτερα, οπότε είναι λογική αυτή η εξέλιξη. Βεβαίως στο ζήτημα αυτό υπάρχει αρκετή δόση υποκρισίας και προσπάθεια κολακείας της νεολαίας. Γιατί απ’ τη μια μεριά η σημερινή νέα γενιά θα ζήσει χειρότερα απ’ τους γονείς τους, με τσάκισμα δικαιωμάτων, από την άλλη προσπαθούν να την προσεταιριστούν με τέτοιες πρακτικές. Ενώ αυτή η διάταξη εντάσσεται σε έναν ακόμα πιο καλπονοθευτικό εκλογικό νόμο. Αυτή είναι υποκρισία της ίδιας της αστικής δημοκρατίας. Πιστεύουμε ότι αυτό το δικαίωμα, αν τελικά θεσπιστεί, πρέπει ν’ αξιοποιηθεί για να βάλει εμπόδια στην πολιτική που υπονομεύει τη ζωή και το μέλλον της νέας γενιάς, να δυναμώσει η προοπτική της ανατροπής, να γίνει όπλο χειραφέτησης της νέας γενιάς.

- Ποιο είναι το όραμα της παράταξης σας για το μέλλον, με δεδομένο ότι η ανεργία χτυπά κυρίως τους νέους και πολλοί νέοι με σπουδές αναγκάζονται να φύγουν για εξωτερικό;

Το ερώτημα είναι γιατί να μην μπορούν να ζήσουν και να δουλέψουν αξιοπρεπώς στη χώρα μας. Το γεγονός ότι οι προσδοκίες πολλών νέων που μεταναστεύουν διαψεύδονται από την σκληρή πραγματικότητα που αντικρίζουν και αλλού είναι ένα σημείο από το οποίο μπορούν να βγάλουν συμπεράσματα οι νέοι είτε κάνουν την επιλογή να μεταναστεύσουν, είτε μένουν στην Ελλάδα. Το πρόβλημα είναι στο DNA της καπιταλιστικής οικονομίας, που παντού οργανώνεται με βάση το κέρδος των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και όχι για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών.

Η εξέλιξη της τεχνολογίας, της επιστήμης, της παραγωγής όταν μπαίνει στην υπηρεσία των εργαζομένων, των νέων ανθρώπων μπορεί να εξασφαλίζει ζωή με σύγχρονα δικαιώματα για τη νεολαία και όλους τους εργαζόμενους. Κι αυτό δεν αποτελεί απλά ένα όραμα αλλά είναι ανάγκη της εποχής μας. Στον αγώνα με αυτό το στόχο έχει μοναδικό συμφέρον να πάρει θέση κάθε νέος και νέα.

Στέργιος Καραλιόλιος, πρόεδρος του συλλόγου σπουδαστών και Γεν.Γραμματέας ΠΑΣΠ ΤΕΙ ΠΡΕΒΕΖΑΣ

- Τι πρέπει να αλλάξει στα πανεπιστήμια; Ποια η πρόταση σας;

Στόχος θα πρέπει να είναι ένα αποκεντρωμένο εκπαιδευτικό σύστημα με σύνδεση την ισοσκελή περιφερειακή ανάπτυξη και ταυτόχρονα την σύνδεση της εκπαίδευσης με την ελληνική παραγωγή. Πρέπει επιτέλους να αποτελέσει παρελθόν η λογική που λέει κάθε πόλη και πανεπιστήμιο και κάθε χωριό και ΤΕΙ. Πρόταση μου να γίνει σωστή αξιολόγηση σε κάθε ίδρυμα τόσο από τους ίδιους τους φοιτητές όσο και από εκπαιδευτικούς , με γνώμονα όμως καθαρά ακαδημαϊκά κριτήρια.

- Αυτές τις ημέρες διεξάγονται οι πανελλαδικές εξετάσεις; Πιστεύετε ότι χρειάζονται αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ποιες;

Όσον αφορά τις πανελλαδικές εξετάσεις να ευχηθώ πρώτα απ' όλα καλή τύχη στους εξεταζόμενους και να επιτύχουν τους στόχους τους.Για το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα ήθελα να αναφερθώ στην βάση του 10,η οποία θεωρώ πως σωστά δεν εφαρμόζεται αυτή τη χρονική στιγμή και δεν θα πρέπει να ξανά αλλάξει σε μία πιθανή αλλαγή κυβέρνησης.Ακόμα αν το σοβαρότερο πρόβλημα της παιδείας τη σημερινή εποχή είναι η παραπαιδεία θα πρέπει το κράτος να εξασφαλίσει ένα ορθότερο σύστημα αξιολόγησης τόσο του εκπαιδευτικού όσο και του εκπαιδευόμενου ώστε να του επιτρέπεται η εισαγωγή στην τριτοβάθμια ακόμα κι αν ανήκει σε οικονομικά αδύναμη οικογένεια.Πάγια θέση λοιπόν,ο συνεχής αγώνας για την εξασφάλιση της ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ για όλους κι όχι για μερικούς.

- Συμφωνείτε με την ψήφο στα 17;

Δεν θα συμφωνήσω με την ψήφο στα 17 διότι πιστεύω πως στη συγκεκριμένη ηλικία κάποιος δεν έχει αρκετά ώριμη σκέψη και την απαραίτητη συνείδηση ώστε να πάρει το μέλλον στα χέρια του.Κι αυτό διότι ένας μαθητής δεν μπορεί  να καταλάβει το σκεπτικό του εργαζομένου  και τα προβλήματα που ταλανίζουν τη χώρα μας.

- Ποιο είναι το όραμα της παράταξης σας για το μέλλον, με δεδομένο ότι η ανεργία χτυπά κυρίως τους νέους και πολλοί νέοι με σπουδές αναγκάζονται να φύγουν για εξωτερικό;

Μία υγιής οργάνωση θα πρέπει να έχει πρωταρχικό στόχο την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων του ιδρύματος που ανήκει.Ο κύριος λόγος του προβλήματος δυστυχώς δεν είναι ακαδημαϊκός αλλά κοινωνικοπολιτικός ,με αποτέλεσμα τα ιδρύματα να μην έχουν τρόπο αντιμετώπισης του και να έχουν τον ρόλο του θεατή.Θα πρέπει λοιπόν να βρεθεί κάποιος τρόπος από το κράτος ώστε οι νέοι επιστήμονες να δελεαστούν και να επενδύσουν τις γνώσεις τους στην εγχώρια αγορά εργασίας .Κατά την γνώμη μου ένας τέτοιος τρόπος είναι η μείωση του φορολογικού συστήματος και των ασφαλιστικών καταβολών καθώς και τα προγράμματα επιδοτήσεων που θα αφορούν νέους επαγγελματίες κι ανέργους ως την ηλικία των τριάντα ετών.Με βάση λοιπόν την παραπάνω πρότασή μου θα ήθελα να κατακρίνω την αδικαιολόγητη ψήφιση του ασφαλιστικού νομοσχεδίου που κατατέθηκε προ ολίγων ημερών στη βουλή από την τωρινή κυβέρνηση και χαντακώνει το μέλλον της ολόκληρης της χώρας και μαζί της νέας γενιάς.

Πηγή: News247

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr