Μετεγγραφές 2018-2019: Νέα απόφαση εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας – Τι ορίζει η Ρύθμιση

Νέα απόφαση εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας για τις Μετεγγραφές Φοιτητών – Τι ορίζει η Ρύθμιση

Μετεγγραφές Φοιτητών 2018-2019: Το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε και εκδόθηκε σε ΦΕΚ νέα απόφαση για τους πυρόπληκτους φοιτητές που αιτούνται μετεγγραφή.

Πιο αναλυτικά οι αλλαγές που φέρνει η σχετική απόφαση, εφαρμόζονται για τα τέκνα θανόντων εξαιτίας των πυρκαγιών που έπληξαν περιοχές της Περιφέρειας Αττικής στις 23 και 24 Ιουλίου 2018, καθώς και τα τέκνα των οποίων η μόνιμη (1η) κατοικία έχει καταστραφεί ολοσχερώς ή έχει υποστεί τέτοιας έκτασης λειτουργικές ζημιές που την καθιστούν μη κατοικήσιμη, ή η επιχείρηση γονέα έχει καταστραφεί ολοσχερώς, εξαιτίας του συμβάντος (πυρκαγιές 23ης και 24ης Ιουλίου 2018).


Την ενημερωτική σελίδα των Μετεγγραφών μπορείτε να την δείτε εδώ.

Η νέα απόφαση προβλέπει τα εξής

1. Το άρθρο 1 τροποποιείται ως εξής:

Πεδίο Εφαρμογής

Οι διατάξεις της παρούσας απόφασης εφαρμόζονται για τα τέκνα θανόντων εξαιτίας των πυρκαγιών που έπληξαν περιοχές της Περιφέρειας Αττικής στις 23 και 24 Ιουλίου 2018, καθώς και τα τέκνα των οποίων η μόνιμη (1η) κατοικία έχει καταστραφεί ολοσχερώς ή έχει υποστεί τέτοιας έκτασης λειτουργικές ζημιές που την καθιστούν μη κατοικήσιμη, ή η επιχείρηση γονέα έχει καταστραφεί ολοσχερώς, εξαιτίας του συμβάντος (πυρκαγιές 23ης και 24ης Ιουλίου 2018), σύμφωνα με το άρθρο 16 της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Έκτακτα μέτρα για τη στήριξη των πληγέντων και την αποκατάσταση ζημιών από τις πυρκαγιές που έπληξαν περιοχές της Περιφέρειας Αττικής στις 23 και 24 Ιουλίου 2018» (Α’ 138). Ειδικότερα, όσον αφορά στο δικαίωμα μετεγγραφής, οι διατάξεις της παρούσας απόφασης εφαρμόζονται και για όλους τους φοιτητές με μόνιμη κατοικία στις πυρόπληκτες περιοχές, συγκεκριμένα:

Περιφέρεια Αττικής:

Περιφερειακή Ενότητα Ανατολικής Αττικής: Δημοτική Ενότητα Νέας Μάκρης του Δήμου Μαραθώνα, Δημοτική Ενότητα Ραφήνας του Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου, οικισμοί των Αγίων Αποστόλων, Πανοράματος, Αγίου Ανδρέα και Αγκώνας της Δημοτικής Ενότητας Καλάμου του Δήμου Ωρωπού.

Περιφερειακή Ενότητα Βορείου Τομέα Αθηνών: οικισμός Νταού Πεντέλης της Δημοτικής Ενότητας Πεντέλης του Δήμου Πεντέλης.

Περιφερειακή Ενότητα Δυτικής Αττικής: Τοπική Κοινότητα Κινέττας της Δημοτικής Ενότητας Μεγαρέων του Δήμου Μεγαρέων.».

2. Η παράγραφος Α του άρθρου 3 τροποποιείται ως εξής:

«Α. Συγκρότηση και λειτουργία της Επιτροπής Μετεγγραφών για όσους επλήγησαν κατά τις πυρκαγιές της 23ης και 24ης Ιουλίου 2018.

Συγκροτείται στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων τριμελής Επιτροπή Μετεγγραφών για όσους επλήγησαν κατά τις πυρκαγιές της 23ης και 24ης Ιουλίου 2018, η οποία εξετάζει αιτήσεις φοιτητών Α.Ε.Ι. και Α.Ε.Α. της ημεδαπής για μετεγγραφή σε Σχολή ή Τμήμα ή Πρόγραμμα Σπουδών αντίστοιχο των Σχολών ή Τμημάτων ή Προγραμμάτων Σπουδών εισαγωγής, από Πανεπιστήμιο σε Πανεπιστήμιο, από Τ.Ε.Ι. σε Τ.Ε.Ι. και από Α.Ε.Α. σε Α.Ε.Α..

Η Επιτροπή αποτελείται από τα ακόλουθα μέλη:

α) Έναν εκπρόσωπο από τη Διεύθυνση Οργανωτικής και Ακαδημαϊκής Ανάπτυξης της Γενικής Διεύθυνσης Ανώτατης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ο οποίος ορίζεται με τον αναπληρωτή του ως Πρόεδρος.

β) Έναν εκπρόσωπο από τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Ανάπτυξης Εφαρμογών της Γενικής Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού, Προγραμματισμού και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ο οποίος ορίζεται με τον αναπληρωτή του ως μέλος.

γ) Έναν εκπρόσωπο από τη Διεύθυνση Οργανωτικής και Ακαδημαϊκής Ανάπτυξης της Γενικής Διεύθυνσης Ανώτατης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ο οποίος ορίζεται με τον αναπληρωτή του ως μέλος.

Τα μέλη των στοιχείων α), β) και γ) καθώς και ο Γραμματέας της Επιτροπής με τον αναπληρωτή του και τους βοηθούς του ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Η Επιτροπή βρίσκεται σε απαρτία, όταν είναι παρούσα η πλειοψηφία των μελών της μεταξύ των οποίων ο Πρόεδρος ή ο αναπληρωτής του. Οι αποφάσεις λαμβάνονται με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών. Σε περίπτωση ισοψηφίας υπερισχύει η ψήφος του Προέδρου.

Η Επιτροπή συνεδριάζει μετά από έγγραφη πρόσκληση των μελών της από τον Πρόεδρο. Η πρόσκληση περιλαμβάνει την ημερήσια διάταξη και γνωστοποιείται από το Γραμματέα τουλάχιστον σαράντα οκτώ (48) ώρες πριν από τη συνεδρίαση, στα μέλη της Επιτροπής.

Ο Γραμματέας της Επιτροπής τηρεί τα πρακτικά των συνεδριάσεων που συντάσσονται από τον ίδιο και επικυρώνονται από τον Πρόεδρο.

Οι συνεδριάσεις και η λειτουργία της Επιτροπής διέπονται από τις διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας για τα συλλογικά όργανα της Διοίκησης (ν. 2690/1999 ΦΕΚ 45 Α’).

Η Επιτροπή είναι άμισθη, λειτουργεί εντός του κανονικού ωραρίου εργασίας και δεν καταβάλλεται αποζημίωση στον Πρόεδρο, τα μέλη και τη Γραμματεία της Επιτροπής.».

3. Η παράγραφος Β του άρθρου 3 τροποποιείται ως εξής:

«Β. Υποβολή δικαιολογητικών

Οι αιτήσεις για χορήγηση μετεγγραφής σε όσους επλήγησαν κατά τις πυρκαγιές της 23ης και 24ης Ιουλίου 2018, υποβάλλονται στην αρμόδια σύμφωνα με τα ανωτέρω Επιτροπή, σε προθεσμία που ανακοινώνεται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, μαζί με τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

1) Δήλωση Ε1 του γονέα στη δήλωση του οποίου φαίνεται το τέκνο ως προστατευόμενο μέλος ή του ιδίου του τέκνου αν κάνει αυτοτελή δήλωση, προς απόδειξη της μόνιμης κατοικίας.

2) Εάν ο δικαιούχος επικαλείται καταστροφή επιχείρησης γονέα απαιτείται επιπλέον υπεύθυνη δήλωση ότι η επιχείρηση γονέα έχει καταστραφεί ολοσχερώς, εξαιτίας του συμβάντος (πυρκαγιές 23ης και 24ης Ιουλίου 2018) καθώς και βεβαίωση από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. από την οποία να προκύπτει η έδρα της επιχείρησης, ανεξαρτήτως του αν η επιχείρηση ανήκει στον γονέα στη δήλωση του οποίου το τέκνο εμφανίζεται ως προστατευόμενο μέλος ή στον έτερο γονέα. Εντός έξι (6) μηνών από την κατάθεση της αίτησης ο δικαιούχος οφείλει να προσκομίσει στο Α.Ε.Ι. υποδοχής και σχετική βεβαίωση του οικείου δήμου από την οποία να αποδεικνύεται ότι η επιχείρηση γονέα έχει καταστραφεί ολοσχερώς αλλιώς χάνει το χορηγηθέν δικαίωμα, διαγράφεται από το Τμήμα υποδοχής και επανεγγράφεται στο Τμήμα προέλευσης.

3) Εάν ο δικαιούχος επικαλείται θάνατο γονέα εξαιτίας του συμβάντος (πυρκαγιές 23ης και 24ης Ιουλίου 2018) απαιτείται επιπλέον ληξιαρχική πράξη θανάτου γονέα, από την οποία να προκύπτει ο τόπος, η ημερομηνία και η αιτία θανάτου.

4) Βεβαίωση εγγραφής στο Τμήμα Προέλευσης.

5) Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.

Μετά την εξέταση των αιτήσεων από την αρμόδια Επιτροπή, καταρτίζεται ονομαστικός πίνακας των δικαιούχων μετεγγραφής, ο οποίος κυρώνεται  από τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.».

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα για τις Μετεγγραφές.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr

 


https://www.foititikanea.gr