13 νέες επιστολές γονέων και υποψηφίων Πανελλαδικών 2020 με το παλαιό σύστημα

13 νέες επιστολές γονέων και υποψηφίων Πανελλαδικών 2020 με το παλαιό σύστημα

Πανελλήνιες 2020: Γονείς υποψηφίων και υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2020 με το παλαιό σύστημα έστειλαν τις επιστολές τους στα «Φοιτητικά Νέα» θέλοντας να εκφράσουν τις θέσεις τους για τις τελευταίες αλλαγές:

"Όπως πολλοί υποψήφιοι έτσι και εγώ αποφάσισα να γράψω μια επιστολή με σκοπό να ακουστεί και η δική μου ή μάλλον η δική μας πλευρά, η πλευρά των αποφοίτων που είμαστε και εμείς υποψήφιοι στις φετινές πανελλαδικές αλλά παράλληλα απ ότι φαίνεται είμαστε και ανύπαρκτοι. Παρακάτω είναι η επιστολή μου, σας την στέλνω με την ελπίδα να γίνετε το μέσο για να ακουστεί και η δική μας φωνή.


Έχοντας διαβάσει αρκετές επιστολές συνυποψηφίων μου για τις πανελλαδικές εξετάσεις, αποφάσισα να εκφράσω και εγώ την άποψη μου σχετικά με όσα συμβαίνουν, αυτή την φορά όμως από μια διαφορετική οπτική γωνία. 

Δεν ανήκω στους μαθητές της φετινής Γ' Λυκείου. Ανήκω στους απόφοιτους της γενιάς του '01 που αποφάσισαν να συμμετάσχουν για δεύτερη φορά στην ζωή τους στον μαραθώνιο των πανελληνίων. Συγκεκριμένα, σε αυτούς τους μαθητές της κατεύθυνσης των θετικών σπουδών που στις περσινές εξετάσεις κλήθηκαν να αντεπεξέλθουν στα πιο απαιτητικά θέματα της τελευταίας δεκαετίας εντός τριών ωρών, όταν δεκάδες καθηγητές παραδεχόντουσαν, πως η επίλυση κάποιων θεμάτων απαιτούσε περισσότερο χρόνο από τις τρεις αυτές που μας είχαν δοθεί. Ανήκω στα παιδιά  που - πλην ελαχίστων εξαιρέσεων - έβγαιναν από τις αίθουσες εξέτασης με δάκρυα στα μάτια, αρνούμενα να πιστέψουν πως "ηττήθηκαν" μετά από τόσο αγώνα, που θεωρούσαν την "δεύτερη φορά" δεδομένη, αναπόφευκτη. Κάποιοι τα κατάφεραν, άλλοι συμβιβάστηκαν σε μια δεύτερη επιλογή, ενώ για πολλούς αυτή η δεύτερη προσπάθεια έγινε πραγματικότητα. 

Είμαστε εδώ, ξανά, αγωνιζόμαστε και αγωνιούμε, σφίγγουμε τα δόντια, συνεχίζουμε και ελπίζουμε. Όμως είναι αδύνατο να μην νιώθουμε ανασφάλεια, άγχος και απογοήτευση όταν μας δίνετε ρόλο κομπάρσου σε μια παράσταση που πρωταγωνιστούμε και εμείς, όταν δεν γίνεται καμία αναφορά στο πρόσωπό μας, καμία διευκρίνιση. Η μείωση της ύλης γιατί δεν θα ισχύσει και για εμάς; 

Κατανοούμε, καλύτερα από όλους, τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ' Λυκείου και αυτό γιατί έχουμε βρεθεί στην θέση τους όχι μια αλλά δύο φορές. Όπως όλοι, έτσι και εμείς, θέλουμε ξεκάθαρες απαντήσεις. Τις δικαιούμαστε και πρέπει να είναι άμεσες! 

Σεβόμαστε την "προτεραιότητα" της γενιάς του '02, όμως δεν δεχόμαστε να μας αφήνετε στην αφάνεια."

Α.Α., Μία εκ των εξίσου πολλών υποψηφίων αποφοίτων


"Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ Παιδείας Νίκη Κεραμέως,

Αποτελώ ένα από τα παιδιά που δίνουν πανελλαδικές για δεύτερη φορά. Αντικρίζοντας τα περσινά θέματα της φυσικής και της χημείας η απόφαση αυτή ήταν μονόδρομος για πολλούς από εμάς. Μονόδρομος μεν αλλά όχι ένας εύκολος <<δρόμος>>. Άγχος, στρες και φόβος της περσινής αποτυχίας να κυριεύει..  Ωστόσο ξεκινήσαμε αυτήν την χρονιά με θάρρος και αποφασιστικότητα να περάσουμε εκεί που επιθυμούμε να δούμε τα όνειρα μας να υλοποιούνται. Δυστυχώς όμως το σύστημα μας απογοητεύει για άλλη μια φορά.

Η μείωση της ύλης ευνοεί ένα μέρος των υποψηφίων. Που είναι η δικαιοσύνη του συστήματος όταν η ύλη των υποψηφίων με το νέο σύστημα είναι κατά πολύ μικρότερη με αυτήν που θα εξεταστούμε εμείς ; Μας δώσατε εξ αρχής το δικαίωμα να επιλέξουμε ανάμεσα στα δύο συστήματα αν και η ύλη του νέου συστήματος δεν μας διδάχθηκε ποτέ! Πως επικαλείστε λοιπόν την  έννοια της ύλης που έχει διδαχθεί στο σχολείο όταν εσείς οι ίδιοι την αναιρέσατε στην αρχή της χρονιάς με το δικαίωμα της επιλογής; Τι σήμαινε η επιλογή του νέου συστήματος; Μια τυχαία αλλά σωστή επιλογή; Ήμασταν άτυχοι Κυρία Κεραμέως εμείς που επιλέξαμε το παλαιό σύστημα; Η περίοδος της πανδημίας είναι δύσκολη για κάθε παιδί. Έχουμε όλοι άγχος και τα  αποθέματα υπομονής μας λιγοστεύουν. Όμως Κυρία Κεραμέως έχουμε και δικαιώματα: στην ίση αντιμετώπιση , στην διευκόλυνση όλων των υποψηφίων και θα τα διεκδικήσουμε!

Μ.Κ., υποψήφια για τις φετινές πανελλαδικές με το παλαιό σύστημα 


"Λυπούμαστε πραγματικά για τη στάση της υπουργού παιδείας. Λυπούμαστε για τη διάκριση την οποία κάνει, μεταξύ των παιδιών που θα δώσουν φέτος πανελλήνιες, με αυτών που θα ξαναδοκιμάσουν. Γιατί διαφορετικό σύστημα, γιατί διαφορετικό ποσοστό εισαγωγής, βάση των τελευταίων εξελίξεων, που αφορά τη μείωση της ύλης;;;

Το παιδί μας, δίνοντας πέρυσι εξετάσεις, δεν κατάφερε να εισαχθεί στη σχολή που αγαπούσε κι ονειρευόταν από μικρό παιδί. Ένα παιδί που από μικρή, είχε θέσει ως στόχο να πραγματοποιήσει το όνειρο της, μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων φυσικά... Ήταν δύσκολη χρονιά, όπως και για όλα τα παιδιά που βρισκόταν και βρίσκονται στην ίδια θέση... Μια χρονιά με πολύ άγχος, ξενύχτια, ξεσπάσματα άλλοτε χαράς κι άλλοτε λύπης... Ανάμεικτα συναισθήματα... Η κατάσταση έγινε δυσκολότερη, όταν από την πολλή ψυχική κούραση, άρχισε να καταρρέει.... Κι ήρθε η λοιμώδης μονοπυρήνωση, να κάνει πολύ χειρότερη την κατάσταση.

Έχασε πολλά μαθήματα, με αποχή πάνω από ένα μήνα και από το σχολείο και από τα φροντιστήρια, αφού η κόπωση και η αδυναμία του οργανισμού της, δεν το επέτρεπαν.... Και όποιος γονιός  και παιδί ζει η, έχει ζήσει αυτή την περίοδο των εξετάσεων, καταλαβαίνει τι ακριβώς σημαίνει.... Παρόλα αυτά, ξέροντας τι κενό είχε να καλύψει, δεν παρέδωσε τα "όπλα", μέχρι την τελευταία στιγμή. Έχοντας οδηγό τη θέληση της, έδωσε πανελλήνιες, όμως έχασε την πολυπόθητη σχολή της για λίγα μόνο μόρια....

Έτσι λοιπόν φέτος, γνωρίζοντας όλη αυτή την ψυχική κούραση, το άγχος, τα ξενύχτια, αποφάσισε να ξαναπεράσει τα ίδια... Θέλοντας να πραγματοποιήσει το όνειρο της... Κι είναι πραγματικοί μαχητές, όλα αυτά τα παιδιά που ξαναμπαίνουν σ αυτόν τον αγώνα. Φέτος η κατάσταση όμως, νιώθει πως είναι χειρότερη, έχοντας να αντιμετωπίσει ένα διπλό σύστημα. Με διαφορετική ύλη, με διαφορετικό υπολογισμό μορίων, με ποσοστό εισαγωγής, που κάνεις δεν γνωρίζει πόσο δίκαιο θα είναι... Κι όπως και τα φετινά παιδιά, περνώντας  το άγχος της πανδημίας... Ο, τι λοιπόν ζούνε τα παιδιά που δίνουν φέτος πανελλήνιες, οι τελειόφοιτοι, οι απόφοιτοι το ζούνε για δεύτερη φορά βαδίζοντας όμως προς το άγνωστο... Στο άγνωστο και άδικο ποσοστό...

Γιατί διαχωρίζονται έτσι τα παιδιά; Γιατί δεν αναγνωρίζεται η δεύτερη ευκαιρία;;; Γιατί διαλύουν με το σύστημα αυτό, την ψυχολογία και τα όνειρα των παιδιών μας, για δεύτερη φορά;;; Είναι πολλά τα παιδιά που βρίσκονται σ αυτή τη θέση, πολλοί οι γονείς που στεναχωριούνται, βλέποντας την αγωνία των παιδιών τους. Έχουν σταλεί πολλές επιστολές κι όμως υπάρχει μεγάλη αδιαφορία... Πραγματικά λυπάμαι, λυπούμαστε για όλη αυτή την άνιση διαχείριση... .. Λυπούμαστε, που δεν συμμερίζονται όλοι οι υπεύθυνοι, τον κόπο των παιδιών μας... Λυπούμαστε γιατί εξακολουθούν, να παίζουν με την ψυχική υγεία των παιδιών μας... Μέσα σ όλη αυτή την αγωνία για το παιδί μας και για όλα τα παιδιά  που διαγωνίζονται και του νέου και του παλαιού συστήματος, ευχόμαστε μέσα απ την καρδιά μας καλή δύναμη και καλή επιτυχία!" 

Σ.Π., Μητέρα Υποψήφιας Πανελλαδικών 2020


"Καλησπέρα σας.

Αποφάσισα έστω και στα 50 μου, να κάνω πραγματικότητα, αυτό που δεν είχα καταφέρει στα 18 μου. Να δώσω πανελλήνιες.

Στο παρελθόν, λόγω απώλειας του πατέρα μου, μόλις τελείωνα τη Β' Λυκείου, άφησα τα όνειρά μου στη μέση, διότι έπρεπε να βιο ποριστώ.

Είχα και έχω υπό την εποπτεία μου τη μητέρα μου και έπρεπε κ.Κεραμέως να επιβιώσουμε.

Πεθαίνοντας ο πατέρας μου στα 47 του χρόνια, η σύνταξη που έλαβε η μητέρα μου, ήταν μόλις 13.000 δραχμές, το 1984.

Άρα έπρεπε να ζήσουμε, τίμια και αξιοπρεπώς, και όχι επαιτώντας ή παρανομώντας.

Συμπλήρωσα εφέτος την αίτηση ελπίζοντας ως παλαιά απόφοιτη (1985), μειωμένη ύλη, λόγω της έκτακτης κατάστασης που βιώνουμε όλοι, από την πανδημία του κοροναιού.

κ. Υπουργέ, είστε γυναίκα εργαζόμενη και μητέρα.

Βάλτε στη θέση όσων αγωνιούν, τον εαυτό σας.

Πως θα αντιδρούσατε;

Δεύτερον, θα υπογράψετε Υπ. Δηλ. παίρνοντας την ευθύνη όπως αν μπούμε στις αίθουσες ακόμη και στις 15 Ιουλίου, δεν θα κινδυνεύουμε να κολλήσουμε τον ιό;

Μιας και στις καθημερινές ανακοινώσεις των επιστημόνων που ακούμε, οι απόψεις διίστανται...

Δώστε λοιπόν την ευκαιρία και σε κάποιους που έστω και στα πρώτα 50νήντα τους, αποφάσισαν να επεκτείνουν τον ορίζοντα των γνώσεών τους και, ή μειώστε την ύλη και γι'αυτούς ,ή  να εφαρμόσετε το μοντέλο της Γαλλίας.

Και να είστε σίγουρη πως όποιος αξίζει θα προχωρήσει και όποιος όχι, θα απορροφηθεί.."

Ρ.Δ., Υποψήφια Πανελλαδικών 2020


"Θα ήθελα κι εγώ να αναφερθώ στην ύλη των πανελληνίων εξετάσεων που αφορά τους παλαιούς απόφοιτους και η υπουργός δήλωσε πως δε θα μειωθεί. Το επιχείρημά της υπουργού είναι πως η ύλη διδάχθηκε. Πέιρσι όμως όχι φέτος. Εκτός αυτού φέτος υπήρξαν αλλαγές. Νέο βιβλίο στα Νέα Ελληνικά αλλαγές στην ύλη των αρχαίων.

Επιπλέον υπάρχουμε και παλαιότεροι απόφοιτοι και κάποιοι παμπάλαιοι όπως εγώ που παρακολουθώ ως ακροάτρια τα μαθήματα του 1ου πεδίου και δεν έχω διδαχθεί την ύλη τουλάχιστον όχι με τη σημερινή της μορφή. Προφανώς η κυρία υπουργός δε μας λαμβάνει καν υπ' όψιν. Θεωρώ πάντως πως είναι εξίσου άδικο είτε έχει αποφοιτήσει ένας υποψήφιος πέρσι είτε το 1991."

Υποψήφια Πανελλαδικών 2020, Β.Μ.


Μέσα σε όλο αυτό το πραγματικά πρωτοφανές κλίμα που βιώνουμε , μέσα σε μια εμπόλεμη κατάσταση με έναν εχθρό που συνεχίζει να είναι απρόβλεπτος και να μας εκπλήσσει δυσάρεστα καθώς ακούμε για νέα κρούσματα στην Κίνα ,για δεύτερο κύμα που covid19 που θα χτυπήσει στο τέλος του καλοκαιριού, έχουμε -εμείς οι γονείς- να παλέψουμε και με έναν ακόμη εχθρό που δεν  είναι άλλος από αυτόν που απειλεί τα παιδιά μας , τις Πανελλαδικές.

Κ.Υπουργε, εδώ και μέρες μιλάτε για επιστροφή των μαθητών στην " κανονικότητα". Αλήθεια πιστεύετε πως μπορεί κάτι τέτοιο να υπάρξει; Αλήθεια πιστεύετε πως με τα διαδικτυακά μαθήματα , τα οποία μόνο ψευδή εικόνα δημιουργούν, καθώς το σύστημα συνεχώς "πέφτει", μπορεί να υπάρξει κανονικότητα; Ή μήπως νομίζετε πως όλοι οι μαθητές έχουν Η/Υ , ώστε να μπορούν να παρακολουθήσουν αυτά τα υποτυπώδη μαθήματα; Αλήθεια, θα μπορούσατε εσείς να παρακολουθήσετε μαθηματικά ή χημεία στηριζόμενη μονό σ' αυτά που ακούτε χωρίς να έχετε την εικόνα του πίνακα μπροστά σας; Υπάρχει κανονικότητα σε όλο αυτό; Ρωτάω γιατί εγώ δεν τη βλέπω...Μετά από πολλή ταλαιπώρια ανακοινώσατε την περικοπή της ύλης , πιστεύοντας ότι κάνετε το καλύτερο για τα παιδιά Αναρωτηθήκατε ωστόσο πως η περικοπή αυτή δεν είναι απαραιτήτως θετική απόφαση; Σχεδόν 10 μηνών προετοιμασία και κούραση , σωματική και ψυχική, ακυρώνεται και τώρα καλούνται τα παιδιά να εξεταστούν σε θέματα που εσείς θεωρείτε κατάλληλα χωρίς όμως να είναι ( ακύρωση σημαντικότατων κεφ. στα μαθηματικά και περιορισμός σε προβλήματα στα οποία ποτέ δε δόθηκε βαρύτητα).

Επιπροσθέτως υπάρχει το κομμάτι της ψυχολογίας των παιδιών που δεν έχουν μονό να διαχειριστούν τις εξετάσεις αλλά και την κατάσταση της πανδημίας. Μη ξεχνάτε πως αναφερόμαστε σε παιδιά 17 ετών που βιώνουν τεράστιες ανατροπές στη ζωή τους και που καλούνται να συνεχίσουν να μελετούν με ηρεμία ( είναι ποτέ δυνατόν;;;;;) Επιπλέον καλούνται να μείνουν νηφάλια για όσο χρειαστεί καθώς, ναι μεν μιλάτε για πανελλαδικές μέσα στον Ιούλιο , ωστόσο κάνεις δεν μπορεί- εκ των πραγμάτων- να αποκλείσει και τον Σεπτέμβριο Και εδώ δεν τίθεται μόνο το πρόβλημα της ψυχολογίας των παιδιών αλλά και αυτό της διασποράς του ιού Εν κατακλείδι, ΤΟΛΜΗΣΤΕ να πάρετε δραστικές αποφάσεις, ΤΟΛΜΗΣΤΕ αυτό που τόλμησαν Γάλλοι και Βρετανοί. Φέτος ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ . ΤΟΛΜΗΣΤΕ, την πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση με μέσο όρο από βαθμό προαγωγής και απολυτηρίου. Ανάγκη και θεοί πείθονται κ.υπουργε!

Κ.Μ., Μητέρα Υποψήφιας Πανελλαδικών 2020


"Η ώρα των Πανελληνίων πλησιάζει..... τα όνειρα αλλά και το άγχος των εφήβων της Γ Λυκείου αρχίζουν να παίρνουν σάρκα και οστά.... Και ξαφνικά μέσα σε λίγες μέρες βρίσκονται μπροστά σε μια πρωτόγνωρη κατάσταση  με αφορμή τον κορωνοϊό που ήρθε στη ζωή όλων... Ερωτήματα αγωνία, άγχος και νεύρα σε όλους τους υποψήφιους που βλέπουν την προσπάθεια τους όλο αυτό τον καιρό να είναι αβέβαιη.....

Υπάρχουν όμως και κάποιοι υποψήφιοι που όλο αυτό το διάστημα πάλεψαν διπλά ...... και είναι τα παιδιά που θα δώσουν και τις αγωνιστικές δοκιμασίες των πανελλήνιων.... Τα παιδιά που σταμάτησαν ξαφνικά τις προπονήσεις , τα παιδιά που δεν μπορούν να κάνουν διαδικτυακή προπόνηση,  που δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν τις τεχνικές και των τριών αγωνισμάτων, τα παιδιά που χάνουν σταδιακά τις επιδόσεις τους και δεν βλέπουν φως στην Άκρη του τούνελ και τελικώς τα παιδιά που αν και έκαναν διπλή προετοιμασία κάνεις δεν μίλησε για αυτά έως τώρα....

Γι αυτά λυπούν τα παιδιά αξίζει οι υπεύθυνοι να δώσουν μια απάντηση άμεσα.... για να μπορέσουν και αυτά τα παιδιά να ανασάνουν επιτέλους!"

Β.Γ., Γονέας υποψήφιας Πανελλαδικών 2020


"Μετά την ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας για την μείωση της ύλης διαπιστώθηκε ότι δεν αφορά όλα τα μαθήματα. Συγκεκριμένα στο μάθημα της Ανατομίας που ανήκει στο τομέα υγείας και πρόνοιας για μαθητές του ΕΠΑΛ δεν έχει γίνει μείωση. Τα παιδιά δεν έχουν διδαχθεί όλη την ύλη και αυτό είναι αδύνατο να γίνει.

Η αδικία δεν αφορά μόνο τους μαθητές που θα δώσουν με το παλιό σύστημα τουλάχιστον είναι μια ύλη που έχουν διδαχθεί. Η ψυχολογία των παιδιών είναι πολύ επιβαρυμένη με όλα αυτά που συμβαίνουν. Εμείς οι γονείς των παιδιών αυτών που κάποιοι έχουμε χάσει και τις δουλειές μας καλούμαστε να στηρίξουμε τα παιδιά αυτά με κάθε τρόπο.

Δεν χωράνε λάθη σε μια τέτοια κατάσταση."

Α.Κ., Υποψήφια Πανελλαδικών 2020


"Οι καταστάσεις και οι εξελίξεις γύρω μας τρέχουν και αλλάζουν με κινηματογραφική ταχύτητα. Η πανδημία αλλάζει τα δεδομένα στη ζωή μας και στο πρόγραμμα του καθενός. Είμαι μητέρα με ένα κορίτσι το οποίο έχει αποφασίσει να δώσει πανελλήνιες για 2η φορά έχει μάθει να αγωνίζεται και να μην το βάζει κάτω και να παλεύει για τα όνειρα της. Καταλαβαίνει κανείς πόσο μεγάλο φορτίο ψυχολογικό κουβαλάει μέσα της λόγω 2ης φοράς αλλά και τι περνά μια ολόκληρη οικογένεια από όλη αυτή τη διαδικασία (ψυχολογική, οικονομική).

Έρχεστε λοιπόν σε όλη αυτή την κατάσταση ΚΥΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕ και με την ΜΗ μέριμνά σας για αυτά τα παιδιά, τους προσθέτετε ένα ακόμα βάρος και τα κάνετε να νιώθουν παιδιά ενός κατώτερου θεού. Μειώνετε την ύλη για τους υποψηφίους της Γ λυκείου (και δικαίως) όταν οι απόφοιτοι έμπαιναν για το 90% των θέσεων. Είπατε ότι αλλάζει το σύστημα. Ε, και τι έγινε; Τελικά οι απόφοιτοι θα δώσουν και αυτοί 4 μαθήματα με διπλάσια ύλη (τελικά) και όλο αυτό ΓΙΑΤΙ; ΓΙΑ ΛΙΓΕΣ ΘΕΣΕΙΣ; Τουλάχιστον ΑΔΙΚΟ, κάντε κάτι για αυτά τα παιδιά πριν νιώσουν ότι η ίδια τους η χώρα τα απορρίπτει και ότι και ότι στην δύσκολη στιγμή που περνάνε είναι μόνα τους.

Δώστε τους αυτό που τους αναλογεί και δικαιούνται, για να διαγωνιστούν επί ίσους όρους. ΜΗΝ ΤΑ ΔΙΩΞΕΤΕ ΑΠΟ ΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ. Γιατί η ιστορία δείχνει ότι η κάθε χώρα έχει ανάγκη τα μυαλά της και καλό είναι να τα κρατά κοντά της.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!"

Π.Σ., Μητέρα Υποψήφιας Πανελλαδικών 2020


"Καλησπέρα διάβασα στα "Φοιτητικά Νέα" το συγκεκριμένο άρθρο περί μείωσης ύλης μόνο σε μαθητές του έτους 2020 και ήθελα να αναφερθώ στην δική μου προσωπική εμπειρία.

Είμαι απόφοιτος ΕΠΑΛ το έτος 2010-2011 "θεωρούμαι παλαιό σύστημα εξέτασης" φέτος ξανά πήρα την απόφαση να ξανά δώσω πανελλαδικές εξετάσεις έτσι ξεκίνησα το διάβασμα σε νέα ύλη νέα βιβλία ύλη που δεν είχα διδαχθεί γιατί από το 2016 άλλαξαν τα συγκεκριμένα μαθήματα. Αυτή την στιγμή εγώ δεν θεωρούμε μαθητής έτους 2020 για να έχω μειωμένη ύλη αλλά είμαι με το "παλαιό σύστημα" λόγο το ότι είμαι απόφοιτος. Στην ανακοίνωση του Υπουργείου "παλαιός" θεωρείται ο μαθητής του 2019 ο οποίος έχει διδαχθεί ολόκληρη την ύλη αλλά δεν υπάρχει τίποτα το οποίο να βοηθάει κάποιον ο οποίος αποφοίτησε αρκετά χρόνια πριν. 

Το ερώτημα μου είναι ποιος ο λόγος διάκρισης των μαθητών και της μειωμένης ύλης κάτι που είναι πολύ σημαντικό γιατί μιλάμε για περίπου 30%. Αν εγώ δώσω με το παλαιό σύστημα και περισσότερη ύλη ποιος μου λέει ότι δεν θα είναι ποιο δύσκολα τα θέματα ποιος μου λέει ότι δεν θα ευνοηθεί ο μαθητής που έδωσε εξετάσεις σε 4 κεφάλαια ενώ εγώ σε 6;

Δεν είναι λογικό να εξεταστούν διαφορετικά οι μαθητές  όλοι έχουμε διδαχθεί μέχρι τα συγκεκριμένα κεφάλαια να δώσουν όλοι εξετάσεις στα ίδια.. θα υπάρχει διχασμός σίγουρα ο Αριθμός των ανθρώπων ο οποίοι ξανά ΔΟΚΙΜΆΖΟΥΝ είναι μικρότερος αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να τους αφήσουμε και να εξεταστούν σε διαφορετική ύλη.

Α.Γ., Υποψήφιος Πανελληνίων 2020


"Κυρία Υπουργέ Νίκη Κεραμέως, αρχικά θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για στήριξη και την επίπονη προσπάθεια που κάνετε καθημερινά έτσι ώστε να μην διεξαχθούν οι πανελλαδικές τον Σεπτέμβριο.

Εφόσον όμως ανακοινώσατε την ύλη για τα παιδιά της Γ’ λύκειου έχοντας υπόψιν σας την αναστάτωση και το άγχος που τους έχει κυριεύσει θα θέλαμε να λάβετε υπόψιν σας και εμάς που αγωνιζόμαστε για δεύτερη φορά στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Καταλαβαίνουμε την θέση στην οποία βρίσκεστε αλλά θα πρέπει να καταλάβετε και εσείς την δίκη μας. Όλοι οι άνθρωποι βιώνουμε τις ίδιες καταστάσεις και προσπαθούμε να συμβιβαστούμε με αυτά τα γεγονότα.

Επομένως ζητάμε και εμείς μείωση της ύλης έστω και σε περιορισμένο βαθμό εφόσον διανύουμε μια περίοδο ανησυχίας και ανασφάλειας όπως όλοι μας."

Χ.Λ., Υποψήφια Πανελλαδικών 2020


"Κατόπιν ανακοίνωσης της νέας ύλης για τις πανελλήνιες εξετάσεις 2020 θα ήθελα να αναφερθείτε στο θέμα διεκδίκησης ποσοστού θέσεων για τους απόφοιτους που θα επιλέξουν να δώσουν με το παλαιό σύστημα. Ο γιος μου αποτελεί έναν από αυτούς και μετά την ανακοίνωση για μείωση της ύλης το μόνο που τον κυρίευσε ήταν μια απογοήτευση.

Πέρα από την αγωνία που έχει το τελευταίο διάστημα λόγω της αβεβαιότητας για το αν θα δώσει πανελλήνιες λόγω των συνθηκών που βιώνουμε και πέρα του άγχους που θα ξαναπεράσει για δεύτερη φορά έρχεται τώρα να προστεθεί και αυτή η αδικία. Η λογική του να δώσουν οι απόφοιτοι με ποσοστό ήταν διότι άλλαξαν κάποια μαθήματα και αυξήθηκε η ύλη. Στη δεδομένη στιγμή όμως η ύλη που θα κληθούν να δώσουν οι φετινοί τελειόφοιτοι είναι λιγότερη από των απόφοιτων και θα διεκδικήσουν πολύ μεγαλύτερο ποσοστό θέσεων.

Πιστεύω ότι διαπράττεται μια μεγάλη αδικία και κανείς δεν αναγνωρίζει την αγωνία και τον αγώνα αυτών των παιδιών. Ακόμη και τα παιδιά που θα δώσουν με το 10% χωρίς εξετάσεις βρίσκονται σε καλύτερη μοίρα από τους απόφοιτους που θα μπουν εκ νέου στην αγχώδη διαδικασία των γραπτών εξετάσεων. Πιστεύω πως το πιο δίκαιο είναι να έχουν ίση ευκαιρία διεκδίκησης των θέσεων ειδικά από τη στιγμή που θα διαγωνιστούν με γραπτή διαδικασία και σε περισσότερη ύλη.

Ελπίζω να συμμεριστείτε την αγωνία τους και τη δική μου ως μητέρα ενός παιδιού που αγωνίζεται καθημερινά κάτω από όλη αυτή την πίεση και την αβεβαιότητα με μοναδικό στόχο να εκπληρώσει το όνειρο του."

Ε.Π., Μητέρα Υποψηφίου Πανελλαδικών 2020


"Κυρία

Υπουργέ, κυρία Υφυπουργέ

Τα παιδιά μας, μαθήτριες και μαθητές της Γ΄Λυκείου, μετά την αιφνίδια διακοπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπως όλοι μας, διακατέχονται αυτή την περίοδο από φόβο και ανησυχία, για τους ίδιους, τους δικούς τους, τους φίλους και τις φίλες τους, για όλο το λαό. Πολλές οικογένειες αντιμετωπίζουν καταστάσεις ασθένειας στο ίδιο τους το σπίτι και πολλά οικονομικά προβλήματα, από την αναστολή οικονομικών δραστηριοτήτων και τις απολύσεις που προστέθηκαν στα ήδη υπάρχοντα προβλήματα της ανεργίας και ανασφάλειας.

Κυρία Υπουργέ, κυρία Υφυπουργέ, οι μαθητές και μαθήτριες της Γ΄Λυκείου δεν αντέχουν άλλο την ψυχολογική πίεση που υφίστανται αυτοί και οι οικογένειες τους, όταν στο άγχος των εξετάσεων, προστέθηκε και ο φόβος της ασθένειας ή του θανάτου. Συνθλίβονται καθημερινά από την αβεβαιότητα και το μαρτύριο της αναμονής, καθώς δεν υπάρχει συγκεκριμένος χρονικός ορίζοντας του τέλους του Γολγοθά τους.

Ως γονείς, ζητάμε η πολιτεία να επιδείξει την αναγκαία πρόνοια ώστε να απαλλάξει τα παιδιά μας και τις οικογένειες τους από το δυσβάσταχτο ψυχολογικό, συναισθηματικό και οικονομικό βάρος.

Γνωρίζουμε ότι και στο παρελθόν, σε περιπτώσεις φυσικών ή άλλων καταστροφών (π.χ. πυρκαγιά στο Μάτι, σεισμός στην Κεφαλλονιά, πλημμύρες στη Δυτική Αττική) η πολιτεία κρίνοντας με γνώμονα τις ειδικές συνθήκες που προέκυψαν, πήρε μέτρα ενίσχυσης των μαθητών, μαθητριών των πληγέντων περιοχών (απαλλαγή από προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις, ειδικό ποσοστό θέσεων στα ΑΕΙ).

Σήμερα, όλες οι οικογένειες στη χώρα μας είναι κάτω από πρωτόγνωρες ειδικές καταστάσεις."

Π.Π., Γονιός Υποψηφίου

Περισσότερες επιστολές υποψηφίων μπορείτε να δείτε πατώντας εδώ.

Την ενημερωτική σελίδα όλα τα νέα που αφορούν τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2020 εδώ.

*Τις επιστολές σας μπορείτε να τις στέλνετε στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία νέα για τις Πανελλήνιες 2020.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr