Απόφαση Γ.Σ. φοιτητικού συλλόγου Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Πανεπιστημίου Πατρών

Απόφαση Φοιτητικού Συλλόγου Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Πανεπιστημίου Πατρών

Πανεπιστήμιο Πατρών: Aπόφαση Γενικής Συνέλευσης Φοιτητικού Συλλόγου Ηλεκτρολόγων Μηχανικών (30/10/2018).

Η πρώτη συνέλευση της χρονιάς, μας βρίσκει να συζητάμε τη στιγμή που η κυβέρνηση προσπαθεί να πλασάρει το παραμύθι για το “τέλος των μνημονίων” ,εκκινώντας έτσι μια μακρά προεκλογική περίοδο, σε μια προσπάθεια να αποσπάσει τη λαϊκή συναίνεση και στήριξη. Όλα αυτά συνοδευόμενα από πλασματικά στοιχεία περί μείωσης της ανεργίας, αύξησης των μισθών, συλλογικών συμβάσεων εργασίας, τίποτα δε σημαίνουν στην ουσία αφού τα μνημονιακά μέτρα θα εφαρμόζονται έως και το 2060! Παράλληλα το ελληνικό κράτος έχει συσφίξει  περαιτέρω τις σχέσεις του με ΗΠΑ και ΝΑΤΟ (βλ. ΗΠΑ τιμώμενη χώρα στη φετινή ΔΕΘ) αγοράζοντας εξοπλισμό και συζητώντας για δημιουργία νέων βάσεων συμμετέχοντας  έτσι ενεργά στον πόλεμο στη Συρίας και ευρύτερα στη Μέση Ανατολή ο οποίος μετρά ήδη χιλιάδες νεκρούς και έχει ξεριζώσει ολόκληρους πληθυσμούς από τον τόπο τους δημιουργώντας τεράστια κύματα προσφύγων.


Σε αυτό το φόντο αλλάζει και το ίδιο το πανεπιστήμιο καθώς επίσης και το πώς εμείς θα βγαίνουμε από αυτό και το με τι όρους θα κληθούμε να δουλέψουμε στη συνέχεια. Η κατεύθυνση είναι, στο φόντο της διάλυσης και της υποχρηματοδότησης, ένα πανεπιστήμιο μέσα στο οποίο οι επιχειρήσεις θα αλωνίζουν αλλά και ως νέοι εργαζόμενοι να εμπεδώσουμε ένα μοντέλο το οποίο μας θέλει πιο υπάκουους, ευέλικτους, πειθαρχημένους σε κακές συνθήκες εργασίας και επισφαλώς εργαζόμενους χωρίς καμία συλλογική διεκδίκηση. Πιο συγκεκριμένα :

Αλλαγές στο ΤΕΕ και στα Επαγγελματικά μας Δικαιώματα 

Δημιουργούνται διαφορετικές βαθμίδες μηχανικών οι οποίες θα απονέμουν τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα, η κάθε κατώτερη βαθμίδα θα απονέμει λιγότερα (ή μηδαμινά) δικαιώματα από την ψηλότερη και με βάση την εργασιακή εμπειρία θα «ξεκλειδώνονται» τα υπόλοιπα σταδιακά. Αυτό θα σημαίνει ότι, για έναν νεοεισερχόμενο στο επάγγελμα μηχανικό που μόλις έχει αποφοιτήσει, θα κατατάσσεται στην πρώτη βαθμίδα (αφού ακόμα δεν έχει κάποια εργασιακή εμπειρία) και άρα τα επαγγελματικά του δικαιώματα και οι τομείς στους οποίους θα μπορούσε να βρει δουλειά θα είναι μηδενικά. Για παράδειγμα, ο απόφοιτος δεν θα έχει την δυνατότητα να αναλάβει κανένα έργο, ούτε σε μελετητικό επίπεδο, αλλά ούτε σε επίπεδο ανάληψης και πρακτικά κανένα δικαίωμα να εργαστεί σε αυτό που σπούδασε. Επιπλέον έρχονται να θεσπιστούν εξετάσεις τόσο για την εγγραφή στο ΤΕΕ και άρα για να αποκτήσει κανείς την άδεια άσκησης επαγγέλματος, αλλά και για να ανέβει κανείς βαθμίδα, αφού πρώτα έχουν περάσει τουλάχιστον 2 χρόνια παραμονής στη βαθμίδα αυτή. Ενώ η αποτυχία στις εξετάσεις σημαίνει επιπλέον παραμονή στη βαθμίδα για ακόμα 2 χρόνια μέχρι να δικαιούσαι να επανεξεταστείς. Οι παραπάνω αλλαγές πήγαν να περάσουν ως νομοσχέδιο από το Υπ. Υποδομών αλλά μπλοκαρίστηκαν απο Φοιτητικούς Συλλόγους από όλη την Ελλάδα, ανάμεσά τους και ο δικός μας, και τώρα γίνεται προσπάθεια εφαρμογής τους μέσω της αλλαγής του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του ΤΕΕ από την διοικούσα του επιτροπή.

Αλλαγές στο Πρόγραμμα Σπουδών

Οι αλλαγές που έχουν γίνει στο πρόγραμμα σπουδών κινούνται σε μια κατεύθυνση εξειδίκευσης του και περιορισμού της εποπτείας μας πάνω στο γνωστικό αντικείμενό μας. Συγκεκριμένα, βλέπουμε τη συγχώνευση βασικών μαθημάτων του κορμού και των αντίστοιχων εργαστηρίων τους ενώ τα κενά που δημιουργούνται καλύπτονται από μαθήματα των τομέων (κυρίως Η/Υ) τα οποία κατεβαίνουν στον κορμό. Η κίνηση αυτή για εξειδίκευση του προγράμματος σπουδών, η οποία διευκολύνεται και από την υποστελέχωση του τμήματός μας έρχεται να συνοδευτεί από τη σταδιακή εφαρμογή του ατομικού φακέλου προσόντων που θα έρθει να αντικαταστήσει τα διπλώματά μας. Αρχή αυτής της κατεύθυνσης είναι η εφαρμογή του παραρτήματος διπλώματος το οποίο ουσιαστικά αποτελεί την ακτινογραφία των σπουδών ενός φοιτητή (π.χ. με πόσες προσπάθειες και πότε πέρασες τα μαθήματα, διαχωρίζει τους αποφοίτους σε κατηγορίες ανάλογα με τις επιδόσεις τους κ.α.). Ουσιαστικά από το ενιαίο ισχυρό πτυχίο, περνάμε σε μια διαδικασία όπου ο κάθε φοιτητής ατομικά «κυνηγάει» πιστωτικές μονάδες και πληρώνει για σεμινάρια σε διάφορους πάροχους εκπαίδευσης και κατάρτισης, ώστε να πιστοποιήσει έναν αυξημένο αριθμό προσόντων και όχι συγκεκριμένων επαγγελματικών δικαιωμάτων που του κατοχύρωνε το δίπλωμα ηλεκτρολόγου μηχανικού έως και σήμερα.

Συγχωνεύσεις με Τ.Ε.Ι

Οι συγχωνεύσεις με τα ΤΕΙ έρχονται σε ένα φόντο όπου επιχειρείται η αναδιάταξη του πανεπιστημιακού χάρτη. Είναι μια διαδικασία η οποία έχει σαν στόχο τη δημιουργία νέων 4ετών τεχνολογικών σχολών παρόμοιες με τις πολυτεχνικές. Οι απόφοιτοι αυτών των σχολών θα γράφονται στο ίδιο Π.Ε. με εμάς, αναγνωριζόμαστε δηλαδή και οι μεν και οι δε από το κράτος ως μηχανικοί που μπορούν να αναλάβουν τα ίδια έργα, ενώ η πρόσφατη πρόταση νόμου από το υπ. Παιδείας σχετικά με τα επαγγελματικά δικαιώματα καθώς και οι αλλαγές στο ΤΕΕ διαμορφώνουν με πολύ στρεβλό τρόπο την επαγγελματική μας κατοχύρωση. Η ύπαρξη λοιπόν ομότιτλων σχολών ΑΕΙ, 5ετείς πολυτεχνικές ή 4ετείς τεχνολογικές, θα έχει σαν αποτέλεσμα τη συμπίεση προς τα κάτω τόσο εμάς που σπουδάζουμε στις πολυτεχνικές σχολές αφού μπαίνει μια κατεύθυνση εξίσωσης των επαγγελματικών μας διακιωμάτων με τις νέες τεχνολογικές σχολές (και άρα μείωσής τους) από την άλλη οι πρώην σπουδαστές ΤΕΙ των οποίων τα τμήματα θα “ανωτατοποιηθούν” δεν παίρνουν καμία παραπάνω κατοχύρωση παρά μόνο χάνουν βασικά κομμάτια του γνωστικού τους αντικειμένου τα οποία τους κατοχύρωναν και συγκεκριμένα πράγματα όταν καλούνταν να δουλέψουν.

Τα παραπάνω σημαίνουν την άμεση υποβάθμιση του πτυχίου μας και την μετατροπή του σε ένα χαρτί που απλά πιστοποιεί ότι γνωρίζεις ένα γνωστικό αντικείμενο, το οποίο δεν μπορείς να εφαρμόσεις. Το αντίκτυπο αυτών των αλλαγών είναι πως πλέον δεν εξασφαλίζεται η ύπαρξη σταθερής δουλειάς με αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας, γεγονός που έρχεται να συμπληρώσει την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και την εργασιακή ανασφάλεια που επικρατεί στην αγορά. Την ώρα που η κυβέρνηση και το ΤΕΕ σχεδιάζουν την διάλυση του κλάδου και της προοπτικής των νέων μηχανικών, εμείς θα δώσουμε την απάντηση μας!

Παράλληλα με την προοπτική μας ως αυριανοί εργαζόμενοι έχει μια αξία να βλέπουμε και την καθημερινότητα που αντιμετωπίζουμε στο τώρα ως φοιτητές :

Σίτιση – Στέγαση – Μετακίνηση

Κάθε χρόνο λόγω των δημοσιονομικών περικοπών που επέβαλλαν τα μνημόνια, βλέπουμε την εστία να είναι ένα βήμα πιό κοντά σε καθεστώς διάλυσης και έτσι να είναι διακύβευμα η σίτιση χιλιάδων φοιτητών. Η απάντηση που δίνεται από την πρυτανεία, είναι να αναλάβουν την εστία ιδιώτες/catering  που έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση του κόστους για εμάς τους ίδιους. Αντίστοιχο πρόβλημα αντιμετωπίζεται και όσο’ ναφορά τη μετακίνηση, αφού το κόστος για έναν φοιτητή που χρησιμοποιεί λεωφορείο για να πάει στη σχολή και να γυρίσει είναι 32 ευρώ και δεν υπάρχει κάρτα για τα λεωφορεία ούτε κάποια άλλη διευκόλυνση σε όσους είναι φοιτητές.

Στα του οίκου μας

Επι πτυχίω εξεταστική : Ο τρόπος με τον οποίο αποφασιζόταν η επι πτυχίω εξεταστική έχει αλλάξει και πλέον από εκεί που αποφάσιζε το Υπουργείο για όλα τα τμήματα πανελλαδικά πλέον αποφασίζει το κάθε τμήμα. Έτσι αρχίζουμε τη φετινή χρονιά χωρίς να ξέρουμε αν θα υπάρξει επι πτυχίω εξεταστική, ειδικά αν δούμε παραδείγματα όπως οι πολιτικοί μηχανικοί (όπου κόπηκε) και το μαθηματικό (όπου πήγαν να την κόψουν). Πρέπει λοιπόν να διεκδικήσουμε από το τμήμα να γίνει κανονικά επι πτυχίω εξεταστική.

Μεταβατικές διατάξεις και εργαστήρια : Δεν έχουν ανακοινωθεί πλήρως οι μεταβατικές διατάξεις οι οποίες αφορούν την μετάβαση από το παλιό στο νέο πρόγραμμα σπουδών, ούτε όμως και ύλη των μαθημάτων όπως αυτά διαμορφώνονται στο νέο πρόγραμμα σπουδών, παρ’ όλο που το τμήμα είχε δύο χρόνια να τις επεξεργαστεί. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι φοιτητές των μεγαλύτερων ετών να μην ξέρουν την ύλη και το περιεχόμενο των μαθημάτων τα οποία θα κλιθούν να παρακολουθήσουν, ενώ η πλειοψηφία τω καθηγητών δεν έχουν ορίσει τον τρόπο με τον οποίο θα διδάσκονται και θα εξετάζονται τα μαθήματα. Ταυτόχρονα, στο νέο πρόγραμμα σπουδών, υπάρχουν μαθήματα όπως η αντικειμενοστραφής τεχνολογία που δεν έχουν εργαστήριο το οποίο είναι απαραίτητο για την κατανόησή τους. Να ανακοινωθούν άμεσα όλες οι μεταβατικές διατάξεις για το σύνολο του προγράμματος σπουδών και να ξεκινήσουν να γίνονται κανονικά τα απαραίτητα εργαστήρια όπου αυτά δεν υπάρχουν. Να μπορούν όλοι ανεξαρτήτως να παρακολουθήσουν εργαστήρια.

Υποχρηματοδότηση/ Υποστελέχωση : Βρισκόμαστε σε ένα τμήμα του οποίου ένας ολόκληρος τομέας, τα ΣΑΕ, είναι ένα βήμα απ’ το να κλείσουν. Συγκεκριμένα ο τομέας των ΣΑΕ έχει 7 μαθήματα κατά τη διάρκεια 3 εξαμήνων και μόνο έναν καθηγητή να διδάσκει. Τα ΣΗΕ μπορεί στα επόμενα χρόνια να αντιμετωπίσουν παρόμοιο πρόβλημα με πολλούς από τους καθηγητές να πέρνουν σύνταξη το επόμενο διάστημα. Ένα όχι τόσο μακρινό παράδειγμα για το που μπορεί να φτάσει το συγκεκριμένο πρόβλημα, είναι αυτό της Αρχιτεκτονικής όπου υπάρχουν μόνο 3 μόνιμοι καθηγητές για να διδάξουν το σύνολο των μαθημάτων της σχολής. Σημαντικό είναι να αναφερθεί ότι η χρηματοδότηση του εκάστοτε τμήματος εξαρτάται από τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, δηλαδή για το κατά πόσο είναι εναρμονισμένο το τμήμα μας με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, δηλαδή τη χρηματοδότηση μέσω χορηγιών και ιδιωτών, την πλήρη εντατικοποίηση των σπουδών και τα απαξιωμένα πτυχία. Όσον’αφορά την εκπαιδευτική διαδικασία αν δεν προσληφθούν άμεσα μέλη ΔΕΠ τομείς του τμήματός μας θα υπολειτουργούν ή μπορεί και να κλείσουν. Απ’ ό,τι φαίνεται όμως η κ.Πρύτανις επιλέγει να δίνει λεφτά για να κάνει την πρυτανεία Μέγαρο και να περιφράξει την πανεπιστημιούπολη (500.000 ευρώ κόστος) αλλά για καθηγητές και ό,τι άλλο χρειάζεται το πανεπιστήμιο τσιμουδιά.

Καθηγητική Αυθαιρεσία/ Μαζικά Κοψίματα : Άλλη μια εξεταστική τελείωσε και ακόμα περιμένουμε την ανακοίνωση αποτελεσμάτων καθώς επίσης και των ποσοστών επιτυχίας-αποτυχίας τα οποία το τμήμα αν και έχει δεσμευτεί να δημοσιεύει μάλλον τα ξέχασε.Το πιο αξιοσημείωτο περιστατικό της εξεταστικής ωστόσο ήταν αυτό του κ.Σβάρνα και του μαθήματος των Υλικών. Η συγκεκριμένη περίπτωση είναι αξιοσημείωτη καθώς το μάθημα των υλικών το χρωστάνε πάνω από 1000 άτομα ενώ τις τελευταίες εξεταστικές τα ποσοστά επιτυχίας είναι πάρα πολύ μικρά. Απαιτούμε άμεση δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων και επανεξέταση των μαθημάτων όπου υπάρχουν μαζικά κοψίματα. Οσον’αφορά τον κ.Σβάρνα θεωρούμε ότι πρέπει να ξεκινήσει από το τμήμα η διαδικασία απομάκρυνσής του από το μάθημα των Υλικών και αντικατάστασής του από άλλο καθηγητή όπως έχει γίνει σε παρόμοιες περιπτώσεις στο παρελθόν.

Για όλα τα παραπάνω καλούμε σε:

  • Μαζική παράσταση στο γραφείο του προέδρου κ.Κουμπιά την Παρασκευή 2/11 και ώρα 11:00
  • Μαζική παράσταση στην επόμενη Συνέλευση Τμήματος
  • Κινητοποίηση στην επόμενη κοσμητεία των πολυτεχνικών σχολών 
  • Παράσταση διαμαρτυρίας στην επόμενη Σύγκλητο 
  • Μεταφορά της απόφασης και των αιτημάτων του συλλόγου στην ανοιχτή συζήτηση με τον πρόεδρο την Τρίτη 6/11
  • Παράσταση διαμαρτυρίας στο μάθημα του κ.Σβάρνα την Πέμπτη 1/11 για το μάθημα των Υλικών
  • Συμμετοχή του Φοιτητικού μας Συλλόγου στην πανελλαδική απεργία στις 14/11 με προσυγκέντρωση από το Παράρτημα και κατάληψη της σχολής 
  • Συντονιστικό Υλοποίησης της Απόφασης 
  • Εκ Νέου Γενική Συνέλευση του Φοιτητικού Συλλόγου την Πέμπτη 8/11 εν όψει της επετείου της εξέγερσης του Πολυτεχνείου

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr

 


https://www.foititikanea.gr