Ασφαλέστερη πρόσβαση στο ΠΑΜΑΚ

Ασφαλέστερη πρόσβαση στο ΠΑΜΑΚ

Πριν από 26 μήνες ένα θανατηφόρο δυστύχημα μπροστά από την είσοδο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με θύμα έναν 20χρονο φοιτητή, ο οποίος παρασύρθηκε από διερχόμενο αυτοκίνητο, την ώρα που επιχειρούσε να διασχίσει το δρόμο, έφερε στο προσκήνιο την τεράστια επικινδυνότητα και τις δραματικές συνθήκες διέλευσης της οδού Εγνατίας στο συγκεκριμένο σημείο.

Έπειτα από επάλληλες εκκλήσεις των πρυτανικών αρχών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας αλλά και των ίδιων των φοιτητών ο δήμος Θεσσαλονίκης θέτει πλέον σε τροχιά εκκίνησης σειρά παρεμβάσεων, με σκοπό να καταστήσει ασφαλέστερες την πρόσβαση και την αποχώρηση των φοιτητών από τα αμφιθέατρα του ΠΑ.ΜΑΚ.


Το θέμα απασχόλησε τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης στην τελευταία συνεδρίασή τους, κατά τη διάρκεια της οποίας άναψε το πράσινο φως για την ανακατασκευή του κόμβου της Εγνατίας στο ύψος της οδού Γ’ Σεπτεμβρίου.

Έτοιμη μέσα σε τρεις μήνες

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που ανακοίνωσε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Περιβάλλοντος Θανάσης Παππάς οι παρεμβάσεις για την καινούργια διαμόρφωση του τμήματος της Εγνατίας από τη Γ’ Σεπτεμβρίου μέχρι και την Καυτανζόγλου θα ολοκληρωθούν μέσα σε διάστημα περίπου τριών μηνών από την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο.

Έπειτα από την έγκριση που δόθηκε από το δημοτικό συμβούλιο ο δήμος Θεσσαλονίκης θα προχωρήσει άμεσα στην προκήρυξη δημόσιου διαγωνισμού για την ανάθεση του έργου. Οι προβλεπόμενες παρεμβάσεις έχουν προϋπολογιστεί στο ύψος των 126.000 ευρώ και έχουν περιληφθεί στο τεχνικό πρόγραμμα του κεντρικού δήμου για την τρέχουσα χρονιά.

Διαχωριστική νησίδα

Σύμφωνα με όσα προβλέπει η μελέτη που έχει συνταχθεί για τη διαμόρφωση συνθηκών ασφαλέστερων μετακινήσεων προς και από το ΠΑ.ΜΑΚ., κατά μήκος της οδού Εγνατίας στο κομμάτι της από την Καυτανζόγλου μέχρι και τη Γ’ Σεπτεμβρίου θα κατασκευαστεί κεντρική διαχωριστική νησίδα.

Ένα τμήμα της νησίδας αυτής, μήκους 113 μέτρων, από την οδό Καυτανζόγλου και προς τα δυτικά θα έχει μόνιμη μορφή και θα παραμείνει και μετά την απομάκρυνση του εργοταξίου του μετρό. Το πλάτος της διαχωριστικής νησίδας στο συγκεκριμένο κομμάτι θα φτάνει τα 4 μέτρα.

Στο υπόλοιπο μήκος των 185 μέτρων, που υπολείπεται μέχρι τον κόμβο της Εγνατίας με τη Γ’ Σεπτεμβρίου, η νησίδα θα κατασκευαστεί προσωρινά, ώστε μετά την ολοκλήρωση των έργων που εκτελούνται από την ανάδοχο κοινοπραξία του μετρό να αποξηλωθεί και να ανακατασκευαστεί. Στο τμήμα αυτό η νησίδα θα έχει μεταβλητό πλάτος από 1 έως 4 μέτρα.

Παράλληλα προβλέπονται τροποποιήσεις στο πρόγραμμα φωτεινής σηματοδότησης του κόμβου, καθώς και η προσθήκη διάβασης πεζών επί της οδού Εγνατίας στην είσοδο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Σύμφωνα με τη διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων του δήμου Θεσσαλονίκης θα γίνουν διευθετήσεις όσον αφορά τη χάραξη των υφιστάμενων λωρίδων κυκλοφορίας, καθώς και παρεμβάσεις για τη συμπλήρωση της οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης στην περιοχή.

Επικίνδυνο σημείο

Το τραγικό δυστύχημα που είχε ο 20χρονος φοιτητής τα ξημερώματα της 8ης Μαρτίου 2015 είχε οδηγήσει φοιτητές του τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, όπως και αντιπροσωπεία της Ένωσης για τα Δικαιώματα των Πεζών στο γραφείο του δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη με αίτημα την άμεση λήψη μέτρων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στο ύψος του ΠΑ.ΜΑΚ.

Στο υπόμνημα που κατατέθηκε στον Γιάννη Μπουτάρη με τις υπογραφές περίπου 1.600 φοιτητών και καθηγητών σημειωνόταν ότι οι μικροτραυματισμοί στο σημείο αποτελούν δυστυχώς πολύ συχνό φαινόμενο, ενώ δεν λείπουν και τα πιο σοβαρά περιστατικά. Οι φοιτητές περιέγραψαν ότι σε καθημερινή βάση, για να προσεγγίσουν το πανεπιστήμιο, ζουν σκηνές τρόμου, αφού πολύ συχνά οι οδηγοί χρησιμοποιούν τη διαγραμμισμένη νησίδα της Εγνατίας, για να κάνουν προσπεράσεις.

Στην οδό Δοϊράνης

Από πλευράς δήμου Θεσσαλονίκης θα προκηρυχθεί και δεύτερος διαγωνισμός, ύψους περίπου 200.000 ευρώ, για την αποκατάσταση σημαντικών φθορών τις οποίες έχει υποστεί τμήμα της οδού Δοϊράνης, με αποτέλεσμα να έχει καταστεί επικίνδυνο.

Πρόκειται για το κομμάτι μεταξύ της Εγνατίας και της Ευβοίας, όπου σύμφωνα με τις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου Θεσσαλονίκης προέκυψε καθίζηση, που ενέχει τον κίνδυνο υποχώρησης τμήματος του οδοστρώματος. Η καθίζηση αυτή προέκυψε έπειτα από εργασίες που εκτελέστηκαν στην περιοχή για την κατεδάφιση αυθαίρετων κτισμάτων που υπήρχαν στο ρέμα της Δόξας. Τα έργα για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην οδό Δοϊράνης θα διαρκέσουν περίπου οκτώ μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης με τον ανάδοχο.

Στο μεταξύ μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να προκηρυχθεί διαγωνισμός, ύψους 500.000 ευρώ, για τη συντήρηση υπαίθριων χώρων της πόλης που αναπλάστηκαν τα τελευταία χρόνια και συγκεντρώνουν υψηλή επισκεψιμότητα. Σε αυτούς περιλαμβάνονται η πολύπαθη νέα παραλία, η πρώην αλάνα της Τούμπας, ο πεζόδρομος της Αγίας Σοφίας και η περιοχή της πλατείας Χρηματιστηρίου μεταξύ της Τσιμισκή, της Δωδεκανήσου, της Εγνατίας και της Ίωνος Δραγούμη.

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Θεσσαλονίκη»

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr