Πανεπιστήμιο ξεκαθαρίζει στους φοιτητές του να μην πιέζουν τους καθηγητές να τους «περάσουν» στα μαθήματα

Πανεπιστήμιο ξεκαθαρίζει στους φοιτητές του να μην πιέζουν τους καθηγητές να τους «περάσουν» στα μαθήματα

Στις εξετάσεις του Ιουνίου ένας καθηγητής επέλεξε θέματα δύσκολα, τα οποία δεν μπορούσαν να απαντηθούν με αναζήτηση πληροφοριών από το Διαδίκτυο, με αποτέλεσμα υψηλά ποσοστά αποτυχίας των φοιτητών. Διδάσκοντες ανέφεραν ότι δέχθηκαν ισχυρές διαμαρτυρίες από φοιτητικές παρατάξεις, με το επιχείρημα ότι τους αδίκησαν εν μέσω πανδημίας.

Το συγκεκριμένο Πανεπιστήμιο ξεκαθαρίζει προς τους φοιτητές του να μην πιέζουν τους καθηγητές να τους «περάσουν» στα μαθήματα! Φοιτητικές παρατάξεις "έχοντας παρανοήσει τον ρόλο τους" πιέζουν τους καθηγητές για ευνοϊκή μεταχείριση φοιτητών αναφέρουν πανεπιστημιακοί στην Καθημερινή, ενώ τονίζεται πως το πρόβλημα είναι γενικευμένο σε όλα τα ΑΕΙ της χώρας, ενώ έχει ενταθεί το τελευταίο διάστημα κατά την τηλεκπαίδευση, επειδή έχουν παρατηρηθεί μαζικές αντιγραφές, οι οποίες –καθώς γίνονται αντιληπτές– οδηγούν τους καθηγητές να απορρίψουν τους φοιτητές στο μάθημα. 


Πιο αναλυτικά, το Πανεπιστήμιο Κρήτης στον Κώδικα Δεοντολογίας και Καλής Πρακτικής που κατήρτισε –και ειδικά στο κεφάλαιο για τις υποχρεώσεις και τη δεοντολογική συμπεριφορά των φοιτητών– αναφέρει (άρθρο 7) ότι «οι φοιτητές / φοιτήτριες οφείλουν να μην ασκούν πίεση επί των διδασκόντων / διδασκουσών για ιδιαίτερη εύνοια όσον αφορά βαθμούς ή ταχύτητα απόκτησης πτυχίου».

Όπως ανέφεραν καθηγητές του ιδρύματος, που έχει σημαντικές επιτυχίες στον ελληνικό αλλά και τον διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη, η ρύθμιση κρίθηκε απαραίτητη καθώς έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις η πίεση των φοιτητών για να περάσουν τα μαθήματα. Οι τηλε-εξετάσεις έχουν εντείνει το πρόβλημα λόγω μαζικών αντιγραφών. 

Και αυτό, όχι μόνο στο Πανεπιστήμιο Κρήτης. Χαρακτηριστικό είναι ότι, σύμφωνα με πληροφορίες της Καθημερινής, τον περασμένο Ιούνιο σε μεγάλο κεντρικό πανεπιστήμιο στις εξετάσεις υποχρεωτικού μαθήματος κόπηκε σχεδόν το 75% των εξετασθέντων διότι παρατηρήθηκε πως η πλειονότητα των φοιτητών είχε αντιγράψει αυτούσια αποσπάσματα από το Διαδίκτυο. Και όχι μόνον αυτό, αλλά τα αποσπάσματα ήταν άσχετα από την «πονηρή» ερώτηση του καθηγητή. Σε άλλη περίπτωση μαθήματος, ο καθηγητής, έχοντας προνοήσει, επέλεξε θέματα δύσκολα, τα οποία δεν μπορούσαν να απαντηθούν μόνο με αναζήτηση πληροφοριών από το Διαδίκτυο. Και σε αυτή την περίπτωση τα ποσοστά της αποτυχίας ήταν υψηλά.

Κατόπιν τούτων, διδάσκοντες ανέφεραν ότι δέχθηκαν ισχυρές διαμαρτυρίες από φοιτητικές παρατάξεις, με το επιχείρημα ότι αδίκησαν τους φοιτητές εν μέσω πανδημίας. «Εως και στο σπίτι μου κάλεσαν εκπρόσωποι παρατάξεων», δήλωσε στην «Καθημερινή» πανεπιστημιακός ΑΕΙ της Αθήνας. Για τον λόγο αυτό δικαιολογείται και η εν λόγω ρύθμιση στον Κώδικα του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Επίσης στον ίδιο Κώδικα αναφέρεται (άρθρο 2 παρ. 11) πως αποθαρρύνει αισθηματικές καταστάσεις ανάμεσα σε μέλη των καθηγητικών βαθμίδων και μέλη της φοιτητικής κοινότητας, «οι οποίοι μπορεί να συνιστούν σχέσεις εκμετάλλευσης ή και αθέμιτων ευνοϊκών διακρίσεων». Μια ρύθμιση με ιδιαίτερη σημασία λόγω και των τελευταίων καταγγελιών για σεξουαλική παρενόχληση σε χώρους επαγγελματικούς, εάν συνεξετασθεί το ότι δεν υιοθετήθηκε στο ΑΕΙ με μεγάλη πλειοψηφία, παρότι πολλοί θα το θεωρούσαν βέβαιο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΟΠΩΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟ ΑΕΙ

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr