Υπό κατάληψη η Αρχιτεκτονική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας - ΑΠΟΦΑΣΗ Γ.Σ.

Υπό κατάληψη η Αρχιτεκτονική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Κατάληψη Αρχιτεκτονικής ΠΘ: Κατάληψη της σχολής από την Πέμπτη 1/11 ως την Παρασκευή 2/11 αποφάσισε ο Φοιτητικός Σύλλογος της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στην Γενική Συνέλευση που πραγματοποίησε χθες 31/10.

Οι φοιτητές προχωρούν στις παρακάτω κινητοποιήσεις:


- Κατάληψη της σχολής από την Πέμπτη 1/11 ως την Παρασκευή 2/11

- Παρέμβαση και κατάληψη στο γραφείο του Πρύτανη την Πέμπτη 1/11 στις 10:00 για διεκδίκηση των παραπάνω (ΔΕΙΤΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΗΨΗ) 

- Κατάληψη στη λέσχη φαγητού την Πέμπτη 1/11 13.30 (άνοιγμα των ταμείων, ελεύθερη πρόσβαση χωρίς ένδειξη πάσο)

- Δημιουργία συντονιστικής επιτροπής που Θα οργανώνει τις δράσεις 

- Πανεκπαιδευτική πορεία την Παρασκευή 2/11 στη 12:00 στο Θόλο με τη συμμετοχή άλλων ΦΣ, μαθητών, εκπαιδευτικών, διοικιτικού και άλλου προσωπικού του ΠΘ και συντονισμό για οργάνωση κοινών δράσεων.

- Παρέμβαση στην επόμενη ΓΣΤ για την κατάργηση των κύκλων, τη συγχώνευση και την διεκδίκηση δωρεάν υλικών.

Πιο αναλυτικά ο Φ.Σ. αποφάσισε: 

Η φετινή χρονιά άνοιξε με τους φοιτητικούς συλλόγους σε όλη την Ελλάδα, να συζητάνε και να βρίσκονται σε κινητοποιήσεις γύρω απ το ζήτημα του Νόμου Γαβρόγλου. Στη σχολή μας από τις προηγούμενες συνελεύσεις και την κατάληψη της προηγούμενης βδομάδας έχουμε μπει και εμείς σε αυτόν τον αγώνα συνειδητοποιώντας ότι αυτό το θέμα επηρεάζει άμεσα τόσο την καθημερινότητα μας όσο και ευρύτερα τις σπουδές και το μέλλον μας. Δεν θα μείνουμε όμως μόνο σε αυτό. Χρειάζεται λοιπόν, αυτή η κινητοποίηση να συνεχιστεί για να σχεδιάσό τώρα το πανεπιστήμιο των αναγκών και των επιθυμιών μας.

Η συζήτηση και η ανάλυση για το νόμο Γαβρόγλου όλον αυτόν τον καιρό, δείχνει οτί αντιλαμβανόμαστε τη μεγάλη αλλαγή που φέρνει συνολικά στην εκπαίδευση. Βασική πτυχή του νόμου αφορά την χρηματοδότηση των πανεπιστημίων. Μειώνεται στο ελάχιστο η κρατική χρηματοδότηση με στόχο την δημιουργία οικονομικά αυτοδύναμων ιδρυμάτων. Αυτό ανοίγει τις πόρτες στην είσοδο επιχειρήσεων και ιδιωτών οι οποίοι Θα βάζουν το κεφάλαιο για τη λειτουργία των πανεπιστημίων. Προφανώς αυτό δεν θα το κάνουν ανιδιοτελώς αλλά για να μπορούν να καθορίζουν το πρόγραμμα σπουδών και κατ' επέκταση τη γνώση και την έρευνα που παράγεται, με βάση τα συμφέροντά τους. Αυτά δεν συμβαίνουν κάπου μακριά, στο ίδιο το ΠΘ η έρευνα που παράγεται συνδέεται άμεσα με τα συμφέροντα των τοπικών επιχειρήσεων, της περιφέρειας ακόμα και του Ελληνικού Στρατού. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα ότι το ΠΘ θα αναλάβει τον Φορέα Διαχείρισης της Λίμνης Κάρλας ενώ το οικονομικό τμήμα του ΠΘ έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με το Γενικό Επιτελείο Στρατού. Θέλουμε η έρευνα και η γνώση που παράγουμε να συνδέεται με τις κοινωνικές ανάγκες και τις δυνατότητες της εποχής, όχι με τα συμφέροντα του κάθε αφεντικού και τον πόλεμο.

Στα πλαίσια της μείωσης της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων έρχονται και οι συγχωνεύσεις και τα κλεισίματα των σχολών. Στη Θεσσαλία κλείνουν όλα τα τμήματα του ΤΕΙ και μαζί με κάποια τμήματα του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας συγχωνεύονται με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Συγκεκριμένα κλείνουν 20 τμημάτων ΤΕΙ στη Θεσσαλία και ταυτόχρονα ιδρύονται 18 νέα τμημάτα με αντικείμενα παρεμφερή αυτών που υπάρχουν ήδη (πχ τμήμα δημόσιας υγείας, επιστήμης τροφίμων, επιστήμης υλικών κλπ). Σε ένα ήδη υποχρηματοδοτούμενο πανεπιστήμιο η ίδρυση νέων τμημάτων θα δημιουργήσει ένα ασφυκτικό πλαίσιο τόσο για τους φοιτητές όσο και για τους εργαζόμενους. Δεν μπορούμε να ανεχτούμε το πέταγμα των συμφοιτητών μας έξω απ' την εκπαίδευση ! Διεκδικούμε δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλους/ες χωρίς ταξικούς φραγμούς !

Μ' αυτή την αλλαγή είναι ξεκάθαρη η διάσπαση του αντικειμένου και η δημιουργία προγραμμάτων σπουδών πλήρως εξειδικευμένων σε άμεση σχέση με τις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας. Η ανωτατικοποίηση των ΤΕΙ είναι μόνο στα χαρτιά αφού δεν έξασφαλίζει επιπλέον επαγγελματικά δικαιώματα. Βασική στόχευση αυτού του Νόμου για την εκπαίδευση είναι η συνεχής επανακατάρτηση, δηλαδή η διαρκής συλλογή προσόντων από τους φοιτητές, για να γίνουμε ωφέλιμοι στο εργασιακό μοντέλο που αυτοί Θέλουν. Πιο συγκεκριμένα αφαιρούνται επαγγελματικά δικαιώματα και γνώση από τον προπτυχιακό κύκλο σπουδών και μετακυλίονται σε μεταπτυχιακά, σε σεμινάρια και σε ειδικές δομές μέσα στα πανεπιστήμια.(βλ ζήτημα διδακτικής επάρκειας στους εκπαιδευτικούς) Με αυτόν τον τρόπο, τα πτυχία διαλύονται και παύουν να αποτελούν την μοναδική προϋπόθεση για δουλειά! Με τις συγχωνεύσεις και τις διασπάσεις, αρχικά πετιούνται έξω απ την τριτοβάθμια εκπαίδευση τα πιο φτωχά στρώματα, ενώ επίσης δημιουργούνται πτυχία πολλών ταχυτήτων, γεγονός που δημιουργεί μελλοντικούς εργαζόμενους, που θα είναι πλήρως εντατικοποιημένοι με μηδαμινά δικαιώματα. Σ'αυτή τη κατεύθυνση δημιουργούνται και τα διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στα οποία Θα εισάγονται απόφυιτοι των ΕΠΑπ χωρίς εξετάσεις. Πρόκειται για ένα εγχείρημα που βραχυπρόθεσμα στοχεύει στην άντληση επιπλέον φθηνού και αναλώσιμου εργατικού δυναμικού εντείνοντας έτσι περισσότερο τους ταξικούς φραγμούς και την ανταγωνιστικότητα στην εκπαίδευση. Βλέπουμε έτσι την διάσπαση των πτυχίων σε κύκλους σπουδών α) τα 2ετή β) τα 4ετή και γ) τα 5ετή προγράμματα. Η πολυδιάσπαση των προπτυχιακών σε συνδυασμό με τη μετατροπή σε master των 5ετών σπουδών ανάμεσα στα άλλα ανοίγει αφενός τον δρόμο για την είσοδο διδάκτρων στα προπτυχιακά, αφετέρου καθιστά τα 4ετή προγράμματα κατώτερης κατηγορίας. Θέλουμε η γνώση που παίρνουμε να είναι ολόπλευρη και σφαιρική για αυτό διεκδικούμε ένα ενιαίο πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο. Οέλουμε όλοι/ες να έχουν έλεύθερη πρόσβαση στη παιδεία χωρίς δίδακτρα στα μεταπτυχιακά και τα προπτυχιακά!.

Ολα αυτά δεν σημαίνουν πως αυτή τη στιγμή η κατάσταση στην εκπαίδευση είναι εντάξει, ήδη πληρώνουμε ακριβά την υποτιθέμενη δημόσια και δωρεάν παιδεία. Στη σχολή μας από την πρώτη στιγμή ζητείται να αγοράσουμε υλικά με μεγάλο κόστος, που αυξάνεται κατά την εξεταστική για τις μακέτες και τις εκτυπώσεις, πράγματα που Θα έπρεπε να μας παρέχονται δωρεάν από τη σχολή. Πάγιο ζήτημα είναι η των λειτουργία των εργαστηρίων λέιζερ (που υπολειτουργεί) και ξύλου και μετάλλου (που έχουν κλείσει εντελώς). Η ίδια κατάσταση επικρατεί στη μέριμνα, με 40 κρεβάτια στις εστίες για ένα χρόνο για τα 11 τμήματα του ΠΘ στο Βόλο και σίτιση με υψηλά οικονομικά κριτήρια και κακής ποιότητας φαγητό. Τόσα χρόνια μας λένε δεν έχουν λεφτό και να πληρώσουμε εμεί, για τη λειτουργία τους (πχ όπως συμβαίνει με τις εκτυπώσεις). Και όντως δεν μοιάζει τόσο φοβερό να πληρ'ωνουμε ένα μικρό ποσό αντί να δίνουμε τα τριπλά χρήματα σε εργαστήρια εκτός πανεπιστημίου. 'Οσο ασήμαντο και να μοιάζει, μια τέτοια κίνηση ανοίγει ακόμα παραπάνω τον ασκό του αιόλου για την συνολική ιδιωτικοποίηση του πανεπιστημίου, τώρα 10 ευρώ για το λέιζερ, αύριο 10 ευρώ σε κάτι άλλο μετά 700 ευρώ με την εγγραφή. Το ζήτημα όμως είναι γιατί να δίνουμε αυτά τα χρήματα; 'Οντως το κράτος δεν έχει λεφτά; 'Οσο και να προσπαθούν να μας πείσουν για αυτό, τα τεράστια ποσά που πηγαίνουν σε πολεμικούς εξοπλισμούς και στρατιωτικές δαπάνες δείχνουν το αντίθετο. Το κράτος έχει λεφτά αλλά προτιμά να τα δίνει σε φρεγάτες και καινούργια F16 αντί για βασικές κοινωνικές ανάγκες.

Σε αυτή την κατάσταση προσπαθούν να μας πείσουν ότι η καθημερινότητά μας στη σχολή είναι ήρεμη, φυσιολογική και να μην την πολύ αμφισβητούμε . Εντατικοποίηση δεν υπάρχει, όλα μετριούνται με τα ΕΟΤ5, που αντιστοιχούν σε ώρες εργασίας, άρα δεν δουλεύουμε υπερβολικά. Λες και εμείς δεν ζούμε την καθημερινότητα αυτή που μας παρουσιάζουν ως ιδανική. Οι ώρες της ημέρας δεν φτάνουν για να βρεις την καλύτερη ιδέα και να προλάβεις τις ατέλειωτες εργασίες και παρουσιάσεις. 'Ομως, μέσα σε αυτό το κυνήγι προθεσμιών και βαθμού (που θα ενταθεί αν τελικά περάσουν οι κύκλοί) χάνεται το νόημα του τι σπουδάζουμε και τι αρχιτεκτονική θέλουμε. Σε συνδιασμό, δε και με τα υπερβολικά εξειδικευμένα μαθήματα, αυτή η εκπαιδευτική διαδικασία δεν εξυπηρετεί την ανάγκη μας για συνολική γνώση γύρω από τα ζητήματα του χώρου. Το περιεχόμενο των πιο πολλών μαθημάτων και ο τρόπος που Θα διδαχθούν επιλέγεται από τον καθηγητή αυθαίρετα, γιατί αυτός ccξέρει καλύτερα». Θέλουμε να έχουμε λόγο στο τι σπουδάζουμε και πως. Για παράδειγμα, στις σύνθεσεις (γιατί δεν μπρούμε να κλωνοποιήσουμε τον καλύτερο καθηγητή) Θα μπορούσαν τα θέματα να βγαίνουν ένα εξάμηνο πριν και μέσα σε αυτό το διάστημα ως φοιτητές/τριες να τα συζητάμε στις συνελέυσεις μας, και συλλογικά να μπορούμε να τα τροποποιήσουμε ή να προτείνουμε δικά μας. 'Ετσι προσπαθήσουμε να βρούμε τρόπους που τα μαθήματα Θα απαντάνε όντως στα ακαδημάίκά μας ενδιαφέροντα.

Το κλίμα πειθάρχησης πέρα απ' τα μαθήματα , φαίνεται κ στον ίδιο τον χώρο της σχολής. Το πανεπιστήμιο γίνεται ένας χώρος αυστηρά για μάθημα, αποστειρωμένος από κοινωνικές σχέσεις και δράσεις. Αυτό φαίνεται από τη κατασκευή του ιιτείχους» (αίθουσα μπροστά από το κυλικείο), από τις κλειδωμένες πόρτες από τις δέκα το βράδυ και μετά, την επιτήρηση από τους φύλακες και προσεχώς από τις κάμερες ασφαλείας. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, φέτος με την αλλαγή της εταιρίας σεκιούριτι μπήκε μόνιμα στις σχολές και η αστυνομία. Αυτό δεν είναι σχήμα λόγου, αφού οι επόπτες των τωρινών φυλάκων είναι απόστρατοι αστυνομικοί! Η ύπαρξη σεκιούριτι και αστυνομίας στις σχολές, νομιμοποιεί την επέμβαση τους σε κάθε περίπτωση, ιδιαιτέρα τώρα με τη ρύθμιση Παρασκευόπουλου που εξισώνει φοιτητικές διαμαρτυρίες και καταλήψεις με κακουργήματα. βλέπουμε τι συμβαίνει σε άλλα πανεπιστήμια και η εξώθηση εγκληματικών ενεργειών είναι κατευθυνόμενη με σκοπό να χρησιμοποιηθεί ως δικαιολογία για να αυξηθούν οι σεκιούριτι, να μπουν κάμερες και η αστυνομία να μπορεί να επεμβαίνει ανά πάσα στιγμή. Δεν μπορούμε να ανεχτούμε άλλο αυτή την κατάσταση. Δεν Θέλουμε το ccάσυλοιι ανομίας που κυβέρνηση. ΜΜΕ και καθηγητικό κατεστημένο Θέλουν να προβάλουν αλλά παλεύουμε για άσυλο αγώνων και ελεύθερης πολιτικής και πολιτισμικής έκφρασης. Θέλουμε ένα πανεπιστήμιο ανοιχτό για πολιτιστικές-πολιτικές δράσεις, με βάση τις ανάγκες και επιθυμίες μας. Θα κάνουμε ό,τι περνάει απ το χέρι μας για να κατακτήσουμε ξανά τον κοινωνικό μας χώρο, να τον κάνουμε ελεύθερο από διαρκή έλεγχο και κανόνες.

Βάζουμε τέλος στην εντατικοποίηση της καθημερινότητάς μας με τις άπειρες εργασίες και κάνουμε επιτέλους φασαρία! Και ξέρουμε πως ο μόνος λόγος που οι πόρτες κλειδώνουν είναι γιατί φοβούνται πως όταν οι φοιτητές κοινωνικοποιούνται, ριζοσπαστικοποιούνται και οργανώνονται, τότε μπορούν να γίνουν επικίνδυνοι! Επικίνδυνοι γι' αυτούς, το πανεπιστήμιο, το κράτος, τις εταιρίες τους, και ικανοί να φέρουν τον κόσμο ανάποδα!

Το σημαντικότερο όλων όμως είναι ότι η νεολαία σήμερα με τις νέες συνθήκες που επικρατούν νιώθει το εργασιακό της μέλλον όλο και πιο αβέβαιο. Παίρνουμε το πτυχίο μας και μετά τι; Θα μπορέσουμε να βρούμε δουλειά; 'Η θα στέλνουμε για χρόνια βιογραφικά από τα παιδικά μας δωμάτια και θα δουλεύουμε περιστασιακά με εξαιρετικά χαμηλούς μισθούς; Θα μπορέσουμε να ζήσουμε στη χώρα μας ή Θα αναγκαστούμε να μεταναστεύσουμε για ένα καλύτερο μέλλον; Ο φοιτητής δεν είναι μόνο φοιτητής είναι και ο μελλοντικός εργαζόμενος, αλλά και ο τωρινός εργαζόμενος καθώς δεν είναι λίγοι οι φοιτητές που εργάζονται για να μπορέσουν να καλύψουν τα έξοδα σπουδών τους. Γαλεύουμε για συλλόγους-σωματεία που Θα υπερασπίζονται το δικαιώματα των εργαζόμενων φοιτητών μέσα από συλλογικές διεκδικήσεις. Παλεύουμε από τώρα για να μπορέσουμε να δουλέψουμε με όλα τα εργασιακά και επαγγελματικά μας δικαιώματα να κατοχυρώνονται από τοπτυχίο μας, όχι από σεμινάρια, μεταπτυχιακά ή διδακτορικά. ΝΑ ΜΠΛΟΚΑΡΟΥΜΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ! 

Πέρα από φοιτητές/τριες, είμαστε και κομμάτια μιας κοινωνίας που ο ρατσισμός και οι φασιστικές φωνές εμφανίζονται από παντού ενώ η βία και ο κοινωνικός κανιβαλισμός κανονικοποιούνται στις συνειδήσεις. Στην ίδια μας την πόλη ξεπηδάνε τέτοιες φωνές που δεν θέλουν τους πρόσφυγες στα σχολεία, συμπεριφορές σεξιστικής βίας αυξάνουν και πληθαίνουν μέσα και στον ίδιο μας τον κοινωνικό χώρο. Αντιλαμβανόμαστε πως ο φασισμός και ο σεξισμός σαν κοινωνικές σχέσεις και συμπεριφορές είναι κάτι πολύ πιο ευρύ από την Χ.Α σαν φαινόμενα και συνολικά πρέπει να τα αντιπαλέψουμε. Σ'αυτή την κατάσταση έρχεται να προστεθεί και η όξυνση των πολεμικών προετοιμασιών. Βλέπουμε πώς ο πόλεμος δεν έρχεται από μακριά, όσο υπάρχουν στρατόπεδα συγκέντρωσης όπως η Μόρια, όσο το ελληνικό κράτος μιλάει συνεχώς για ενδεχόμενο ενός θερμού επεισοδίου, αγοράζει πολεμικούς εξοπλισμούς και ιδρύει νέες βάσεις του ΝΑΤΟ. Ο πόλεμος όντως δεν έρχεται από μακριά καθώς οι νέες βάσεις σχεδιάζονται να γίνουν λίγο έξω απ τον Βόλο και στη Λάρισα με μόνιμο νατοικό στρατό. Δεν γίνεται να μην αντιδράσουμε σε όλα αυτά, δεν γίνεται να συνηθίσουμε τον Θάνατο. Από αυτή τη στιγμή και με κόμβο τη 17 Νοέμβρη σαν φοιτητικός σύλλογος να κάνουμε σαφές πως δεν θα γίνουμε συννένοχοι/ες στα εγκληματά τους ! σύλλογος είναι ώρα να γίνουμε κομμάτι ενός πολύμορφου αντιπολεμικού/διεθνιστικού κινήματος, που δεν Θα συνδιαλέγεται με τους κρατικούς μηχανισμούς, ενάντια σε κάθε ιμπεριαλισμό και εθνικισμό. πως Να γίνουμε κομμάτι μιας ζωντανής κοινότητας αγώνα ενάντια στην φρίκη του πολέμου, για να μπουν μπροστά οι ανάγκες των λαών για ελευθερία και ειρήνη. Σε αυτόν τον πόλεμο Θα βγούμε νικητές!

Αν δεν μας αρκεί αυτή η κατάσταση που βιώνουμε εντός και εκτός σχολής κάτι πρέπει να κάνουμε. Ο μόνος δρόμος που μπορεί να είναι νικηφόρος και να επιβάλλει κατακτήσεις είναι ο συλλογικός. Κόντρα στις ατομικές λύσεις, μέσα από γενικές συνελεύσεις, εμείς η νεολαία βγαίνουμε στο προσκήνιο για να διεκδικήσουμε το παρόν και το μέλλον που μας στερούν. Αυτό περνά μέσα από τις μάχες για την ανατροπή του νόμου Γαβρόγλου, της συγχώνευσης του ΠΟ με τα ΤΕΙ και των πολιτικών που Θέλουν να κάνουν το πανεπιστήμιο για λίγους και εκλεκτούς. 'Ηδη σε πολλούς άλλους συλλόγους πανελλαδικά αλλά και στο Βόλο, κανούν καταλήψεις και κινητοποιήσεις γιατί αυτός είναι ο μόνος δρόμος για να πετύχουμε. Απαιτούμε ένα πανεπιστήμιο οπού η γνώση και η μόρφωσή μας να απαντά στις κοινωνικές ανάγκες και όχι στις ανάγκες του εκάστοτε αφεντικού. Να έχουμε ενιαίο πτυχίο και όχι να διασπάται σε φακέλους προσόντων. Να έχουμε παροχές (σίτιση, στέγαση, μεταφορές ,συγγράμματα κοκ) όσο και την κατάργηση των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά. Δεν θα ξοδεύουμε άλλο χρήματα για τα αυτονόητα. Δεν θέλουμε οι σπουδές μας να είναι τυποποιημένες, απαιτούμε χώρο και χρόνο για την έκφραση ιδεών εντός και εκτός πανεπιστημιακού χώρου χωρίς αστυνόμευση και κάμερες " ασφαλείας". Είμαστε εμείς που περνάμε όλη τη μέρα μας μέσα στις σχολές , εμείς θα τις ζωντανεύσουμε και θα τις προστατεύσουμε. Οι αλλαγές επηρεάζουν και τη ζωή μας σαν μελλοντικοί εργαζόμενοι για αυτό παλεύουμε για αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας με μόνη προϋπόθεση το πτυχίο και διεκδικούμε συλλογικές συβάσεις εργασίας, αυξήσεις στους μισθούς, μείωση των ωρών εργασίας. 'Ολα αυτά απαιτούν τη συνολική ρήξη με την κυβέρνηση, την ΕΕ και το ΝΑΤΟ, για να να μη δίνονται τεράστια ποσά στην αγορά πολεμικών εξοπλισμών και τη δημιουργία βάσεων αλλά για τις σπουδές και τις ανάγκες μας. Να γίνουμε κομμάτι μιας ζωντανής κοινότητας αγώνα για τις ανάγκες των λαών για ελευθερία και ειρήνη.

Δεν κάνουμε την κατάληψη ως φετίχ ή γιατί δε μας νοιάζουν οι σπουδές μας και Θέλουμε να χάσουμε το μάθημα. Επειδή ακριβώς μας νοιάζει το τι και πως σπουδάζουμε, πως Θα είναι η ζωή μας μετά, δηλώνουμε ότι Θα συνεχίσουμε τον αγώνα μέχρι τέλους. Παρ'όλο που φαντάζει δύσκολο να γίνει και προσπαθούν να μας πείσουν ότι δεν γίνεται τίποτα από την cιενημέρωση» των καθηγητών της σχολής μας ως τα ΜΜΕ για την κατάληψη στο γραφείο του Γαβρόγλου. Δεν έχουμε τίποτα να φοβηθούμε, εκείνοι μας φοβούνται. Ας χάσουμε και εξάμηνο, για να κερδίσουμε τις σπουδές και τη ζωή των αναγκών και των επιθυμιών μας! Δεν μπορούμε άλλωστε να ξεχάσουμε πως ότι θεωρούμε ώς δεδομένο αυτή τη στιγμή έχει κερδηθεί μέσα από συλλογικούς αγώνες. Συμφοιτητές μας στο παρελθόν μέσα από καταλήψεις κατάφεραν να μπλοκάρουν ολόκληρους νόμους (βλ. κίνημα 06-07 , 500 σχολές σε όλη την Ελλάδα βρίσκονταν υπό κατάληψη και δεν πέρασε ο νόμος πλαίσιο και η αναθεώρηση του άρθρου 16 του συντάγματος που μιλούσε για ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων). Φέτος με ένα απ' τα πιο αντιδραστικά νομοσχέδια να τίθενται σε εφαρμογή και την επίθεση στην παιδεία να κλιμακώνεται, μετά από αρκετό καιρό ξεπηδούν σπίθες για την έναρξη ενός φοιτητικού κινήματος πανελλαδικού που δε θα αφήσει φέτος την κυβέρνηση και τις πολιτικές που εφαρμόζει σε χλωρό κλαρί. Είμαστε εδώ για να συζητάμε πλέον τα μεγάλα πράγματα για τη ζωή και το μέλλον μας ι 

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ 

- Να μην εφαρμοστεί το Νομοσχέδιο Γαβρόγλου και κάθε αντιδραστική κατεύθυνση για την Παιδεία

- Καμία σκέψη για συγχώνευση του ΠΘ με το ΤΕΙ Θεσσαλίας

- Καμία διάσπαση του γνωστικού αντικειμένου. Ενιαίο πτυχίο με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα

- Να καταργηθούν οι κύκλοι, οι αλυσίδες και κάθε μέσο εντατικοποίησης της καθημερινότητας μας.

- Ανοιχτές όλες οι αίθουσες των σχολών για κάθε δράση των φοιτητών (πολιτική, πολιτιστική, κλπ) χωρίς την επίδειξη πάσο, ταυτότητας κλπ. Να φύγουν οι εταιρίες σεκούριτι και η αστυνομία από τις σχολές.

- Δωρεάν υλικοτεχνική υποδομή (χαρτόνια, εκτυπώσεις) , Δωρεάν εκτυπώσεις για τον ΦΣ με δικό του λογαριασμό στους υπολογιστές

- Να φύγουν οι βάσεις του ΝΑΤΟ. Καμία σκέψη για δημιουργία βάσεων σε Στεφανοβίκειο και Λάρισα.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΑΥΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ 

- Κατάληψη της σχολής από την Πέμπτη 1/11 ως την Παρασκευή 2/11

- Παρέμβαση και κατάληψη στο γραφείο του Πρύτανη την Πέμπτη 1/11 στις 10:00 για διεκδίκηση των παραπάνω

- Κατάληψη στη λέσχη φαγητού την Πέμπτη 1/11 13.30 (άνοιγμα των ταμείων, ελεύθερη πρόσβαση χωρίς ένδειξη πάσο)

- Δημιουργία συντονιστικής επιτροπής που Θα οργανώνει τις δράσεις 

- Πανεκπαιδευτική πορεία την Παρασκευή 2/11 στη 12:00 στο Θόλο με τη συμμετοχή άλλων ΦΣ, μαθητών, εκπαιδευτικών, διοικιτικού και άλλου προσωπικού του ΠΘ και συντονισμό για οργάνωση κοινών δράσεων.

- Παρέμβαση στην επόμενη ΓΣΤ για την κατάργηση των κύκλων, τη συγχώνευση και την διεκδίκηση δωρεάν υλικών.

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ 

- Πρόγραμμα σπουδών προσαρμοσμένο στις ανάγκες των σύγχρονων πόλεων της κρίσης.

- Λειτουργία της σχολής με βάση τις ανάγκες και τις επιθυμίες των φοιτητών. Ισότιμη σχέση φοιτητών- καθηγητών.  Τέλος στον αυταρχισμό της ΓΣΤ 

- Καμία εμπλοκή των επιχειρήσεων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

- Πλήρη δικαιώματα στην πρακτική άσκηση. 'Οχι στην απλήρωτη εργασία φοιτητών, σε γραφεία ή πρότζεκτ καθηγητών

- Επαναπρόσληψη των απολυμένων εργαζομένων σε διοίκηση και εργαστήριο ξύλου. Άμεση επαναλειτουργία των εργαστηρίων ξύλου και λέιζερ σε καθημερινή βάση

- Καμιά σκέψη για διαγωνισμούς, προνόμια και κλίμα ανταγωνισμού μεταξύ των φοιτητών.

- Καμία μεταφοράς απαραίτητης γνώσης από το προπτυχιακό σε μεταπτυχιακό

- Κατάργηση διδάκτρων στο μεταπτυχιακό, ούτε σκέψη για δίδακτρα στα προπτυχιακά

- Επανακατοχύρωση ασύλου χωρίς εξαιρέσεις, καμία αστυνόμευση και περιστολή των δικαιωμάτων και των ελευθεριών μας.

- Μονιμοποίηση όλων των καθηγητών και των εργαζομένων σε καθαριότητα, συντήρηση και φύλαξη στο πανεπιστήμιο.

- Λιγότερη δουλειά- δουλειά για όλους. Κανένας άνεργος. 'Οχι στις ελαστικές σχέσεις εργασίας. Πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα για όλους. 

Απόφαση Φοιτητικού Συλλόγου Αρχιτεκτονικής ΠΘ

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr