Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου αξιολογήθηκε ως το καλύτερο ΑΕΙ της χώρας

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου έλαβε την υψηλότερη βαθμολογία μεταξύ όλων των Πανεπιστημίων της χώρας

Προσφάτως, η Αρχή της Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) δημοσιοποίησε τις Εκθέσεις Εξωτερικής Αξιολόγησης των 22 Πανεπιστημίων της χώρας www.hqa.gr/gr/insteval-reports.php. Οι αξιολογήσεις διεξήχθησαν στο τέλος του 2015 και τις αρχές του 2016 από υψηλού επιπέδου εξωτερικούς εμπειρογνώμονες, Καθηγητές Πανεπιστημίων της αλλοδαπής που επέλεξε η ΑΔΙΠ και προγραμματίζεται να διεξάγονται κάθε τέσσερα χρόνια.

Την ενημερωτική σελίδα των Φοιτητών του Πανεπιστημίου Αιγαίου μπορείτε να την δείτε εδώ.


Σε συνέχεια της ανακοίνωσης της ΑΔΙΠ, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου έχει ήδη επεξεργαστεί και προγραμματίζει να δημοσιοποιήσει τις επόμενες ημέρες ολοκληρωμένο αναλυτικό τεύχος με την αποτύπωση όλων των επιμέρους στοιχείων εξωτερικής αξιολόγησης, για όλα τα Πανεπιστήμια της χώρας.

Με ξεχωριστή χαρά και τιμή, το δημόσιο πολυνησιωτικό Πανεπιστήμιο Αιγαίου και οι άνθρωποί του, ως μία ακόμη έκφραση κοινωνικής λογοδοσίας στη σταθερή αναπτυξιακή πορεία του από το 1984 μέχρι σήμερα, ανακοινώνει ότι, με βάση τις Εκθέσεις Εξωτερικής Αξιολόγησης των Πανεπιστημίων της χώρας όπως δημοσιοποιήθηκαν από την ΑΔΙΠ, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου έλαβε την υψηλότερη βαθμολογία μεταξύ όλων των Πανεπιστημίων της χώρας.  

Συγκεκριμένα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου έλαβε ως συνολική ιδρυματική αξιολογική επίδοση την υψηλότερη προβλεπόμενη, «Worthy of Merit (Άξια Θετικής Μνείας)», ένα από επτά συνολικά Πανεπιστήμια με την υψηλότερη αυτή επίδοση (Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, Διεθνές Πανεπιστήμιο, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Πολυτεχνείο Κρήτης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών).  

Επιπλέον, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου έλαβε τις συνολικά υψηλότερες βαθμολογίες στις 26 επιμέρους ενότητες, μεταξύ όλων των Πανεπιστημίων της χώρας: 18 Worthy of Merit (Άξια Θετικής Μνείας), 7 Positive (Θετική), 1 Partially Positive (Εν Μέρει Θετική).  

Στους πίνακες που επισυνάπτονται, αποτυπώνονται τα ποσοτικά στοιχεία από τις Εκθέσεις Εξωτερικής Αξιολόγησης όλων των Πανεπιστημίων της χώρας. 

Η διαδικασία αξιολόγησης στα δημόσια Πανεπιστήμια αποτελεί συνθήκη sine qua non για τη λειτουργία τους, όχι προφανώς με την έννοια του ελέγχου και δη σε μια τιμωρητική προοπτική, αλλά ως δομικό και αναπόσπαστο στοιχείο στον αναστοχασμό μιας πορείας, στην εξέλιξη ενός δημόσιου Πανεπιστημίου, μία δράση που του δίνει ζωή, του επιτρέπει να αναπροσανατολίζεται δημιουργικά, να θέτει νέους στόχους, να αναπτύσσεται, να προχωρεί ακόμη πιο ψηλά. 

Στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου τα αποτελέσματα της εξωτερικής αξιολόγησης μάς έδωσαν ξεχωριστή χαρά, κυρίως όμως μας γέμισαν ευθύνη για την επόμενη μέρα. Χωρίς εκδηλώσεις αυταρέσκειας, χαμογελάμε βλέποντας να αποδίδει καρπούς το οραματικό ακαδημαϊκό αφήγημα προοπτικής και ελπίδας που έχουν δρομολογήσει οι άνθρωποι του Αιγαίου, από το 1984 συνεχώς μέχρι σήμερα, με συνέπεια στην καθημερινή προσπάθεια, ενασκούντες την ακαδημαϊκή λειτουργία στο Πανόπτικον, ως πράξη κοινωνικής λογοδοσίας ενός δημόσιου Πανεπιστημίου που δρα σε δύσκολες συνθήκες στα – συχνά ξεχασμένα – ανατολικά νησιωτικά σύνορα της χώρας. 

Όλες και όλοι μας αντιλαμβανόμαστε πλήρως ότι, μελετώντας με χαρά τα ως άνω αξιολογικά στοιχεία, δεν επιλύθηκαν έξαφνα τα πολλά και κρίσιμα προβλήματα, μεγάλα και μικρά, που αντιμετωπίζει σε περιόδους μείζονος κοινωνικής και οικονομικής κρίσης ένα δημόσιο Πανεπιστήμιο. Κυρίως όταν αυτό εκτείνεται σε έξι νησιά και δύο γεωγραφικές περιφέρειες, στη Λήμνο και τη Μυτιλήνη, τη Χίο και τη Σάμο, τη Σύρο και τη Ρόδο. Στο Αιγαίο χρόνια τώρα προσπαθούμε, άλλοτε τα καταφέρνουμε καλά, άλλοτε πάλι πέφτουμε, μα σηκωνόμαστε και ξανά και ξανά.

Στην παρούσα συγκυρία, στους δρόμους της ζωής των νέων αποφοίτων όλων των Πανεπιστημίων, το ταξίδι είναι ακόμη πιο δύσκολο. Για αυτό όλα τα δημόσια Πανεπιστήμια, μέρα με τη μέρα, μεριμνούν, ως οφείλουν, ώστε οι απόφοιτοι «για το δρόμο, να πάρουν μαζί τους νερό, γιατί το μέλλον θα έχει πολύ ξηρασία». 

Ελπίζουμε, όμως, ότι και η υπεύθυνη Πολιτεία, μελετώντας ενδελεχώς τις Εκθέσεις Εξωτερικής Αξιολόγησης των Πανεπιστημίων, θα αντιληφθεί ακόμη καλύτερα ότι, στις παρούσες δύσκολες συνθήκες, τα δημόσια Πανεπιστήμια, αποτελούντα μέρος της λύσης και όχι μέρος της κρίσης, χρειάζονται επιπλέον πολύπλευρη στήριξη. Με εμπιστοσύνη στο ρόλο και τη λειτουργία τους. 

Τα δημόσια Πανεπιστήμια περιλαμβάνονται στους ελάχιστους βασικούς πυλώνες προώθησης μιας κοινωνικά δίκαιης ανάπτυξης της χώρας. Η εθνική αναπτυξιακή στρατηγική οφείλει να αξιοποιεί το τρίγωνο της γνώσης [εκπαίδευση, έρευνα, καινοτομία], για την ακύρωση του χρεωκοπημένου τριγώνου της κρίσης [χρέος, ελλείμματα, κρατικοδίαιτο ανύπαρκτο «παραγωγικό» «μοντέλο»]. Και τα Πανεπιστήμια θα συνεχίσουν να οικοδομούν θύλακες δράσεων προόδου, καινοτομίας, κοινωνικού πολιτισμού και κοινωνικής αλληλεγγύης, στην απαραίτητη εθνική προσπάθεια για αλλαγή παραδείγματος, για τη διαμόρφωση μιας νέας εξωστρεφούς παραγωγικής βάσης, για τη λειτουργία ενός νέου βιώσιμου αναπτυξιακού μοντέλου με ανθρώπινο πρόσωπο, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις αναίρεσης των τάσεων φυγής των επιστημόνων προς άλλες χώρες. 

Εμείς στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, μια αγκαλιά στα νησιά, συνεχίζουμε να δρούμε συλλογικά, με όνειρο και λογισμό, υποσχόμενοι και υποσχόμενες στους φοιτητές και τις φοιτήτριες μας, στους αποφοίτους μας και στην κοινωνία των πολιτών, συνεχή προσπάθεια, διαρκή μόχθο, δημοκρατική λειτουργία, διαφανή δράση, συνεπή αποφασιστικότητα, σταθερή στοχοπροσήλωση στην ακαδημαϊκή αποτελεσματικότητα με μετρήσιμους στόχους. Για την πρόοδο και την ανοδική κοινωνική κινητικότητα των νέων μας, για μία επόμενη μέρα με φως για τα παιδιά μας, κάθε φύλου, φυλής, θρησκείας, για τις οικογένειες τους, για τον τόπο μας.  

Φοιτητές Διαβάστε Ακόμη:

Ποιοι φοιτητές θα δικαιούνται Δωρεάν Μεταπτυχιακά

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr

 


https://www.foititikanea.gr