Διαμαρτυρία πραγματοποίησαν φοιτητές του ΔΙΠΑΕ στον ΟΑΣΘ

Διαμαρτυρία πραγματοποίησαν φοιτητές του ΔΙΠΑΕ στον ΟΑΣΘ

Για τις τραγικές συνθήκες μεταφοράς με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ διαμαρτυρήθηκαν σήμερα το πρωί φοιτητικοί σύλλογοι από τα πανεπιστήμια της πόλης και του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Σίνδου (σ.σ. πρώην ΑΤΕΙ-Θ), στα γραφεία του οργανισμού επί της οδού Α. Παπαναστασίου, μετά από απόφαση που έλαβαν στην τελευταία γενική συνέλευση.

«Η κατάσταση με το 52 είναι εκρηκτική, είναι αραιά και που τα δρομολόγια», διαμήνυσε ο Κώστας Τσεχελίδης, 18 ετών, φοιτητής στη σχολή μηχανικών του Διεθνούς Πανεπιστημίου και μέλος της συντονιστικής επιτροπής της συνέλευσης, αναφορικά με τους λόγους που οι φοιτητές προέβησαν στη σημερινή διαμαρτυρία.


ΝΕΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΣΕ ΕΝΑΜΙΣΗ ΧΡΟΝΟ

Οι φοιτητές αιτήθηκαν στον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, Γιώργο Σκόδρα, να «κοστολογήσει ποσά χρήματα χρειάζονται για δωρεάν μετακίνηση και συχνά δρομολόγια, ώστε να ζητήσουν (σ.σ. οι αρμόδιοι του οργανισμού) το ανάλογο κονδύλι από το αντίστοιχο υπουργείο» προς ικανοποίηση των αναγκών μετακίνησης τους.

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ δήλωσε στον Alpha 96,5 Θεσσαλονίκη, ότι έχει προκηρυχθεί νέα διαδικασία διαγωνισμού για 1.000 λεωφορεία από τα οποία τα 350 θα είναι για τη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με τον ίδιο «έχει ξεκινήσει ήδη η διαδικασία διαγωνισμού καθώς ο προηγούμενος ακυρώθηκε. Έχουν γίνει οι επαφές με την αρμόδια ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων για να εξασφαλιστούν οι πόροι. Ο νέος διαγωνισμός λοιπόν, αφορά την προμήθεια 1000 λεωφορείων από τα οποία τα 350 θα κατευθυνθούν στη Θεσσαλονίκη. Από αυτά, τα 300 θα είναι ηλεκτροκίνητα, καθώς είναι η νέα πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα 50 θα καλύψουν τις πρώτες ανάγκες. Επομένως, ο οργανισμός θα περάσει σε νέο μείγμα καυσίμου με την ηλεκτροκίνηση. Χρειάζεται ένας-ενάμιση χρόνος για να υλοποιηθεί ο διαγωνισμός αυτού του μεγέθους, να υπάρξουν οι συμβάσεις και να αρχίσουν να έρχονται τα πρώτα λεωφορεία στη χώρα».

ΕΛΕΓΧΟΙ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ αναφέρθηκε και στους ελέγχους εισιτηρίων λέγοντας, ότι «από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων μας, ξεκινήσαμε να αντιμετωπίσουμε την κουλτούρα "Δεν πληρώνω", η οποία δυστυχώς υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια. Ενδεικτικό της πλήρους εγκατάλειψης των ελέγχων, είναι πως το πρώτο οκτάμηνο του έτους οι έλεγχοι απέδωσαν 135 πρόστιμα συνολικά, όταν στους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο, οι έλεγχοι απέδωσαν πάνω από 800 πρόστιμα. Ο σκοπός φυσικά δεν είναι η επιβολή προστίμων αλλά η διαμόρφωση μιας κουλτούρας καταβολής εισιτηρίου. Γι αυτό, έως και τις 21 Νοεμβρίου έχουμε πραγματοποιήσει 30.000 ελέγχους στα δρομολόγια, δηλαδή περίπου στο 11% των δρομολογίων. Όταν ο κόσμος όμως είναι "σαρδελοποιημένος" στο αστικό, δεν γίνεται ο έλεγχος, αλλά ευελπιστούμε από τη νέα χρονιά να αλλάξει η κατάσταση αυτή».

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ πρόσθεσε, ότι «ελπίζουμε στο επόμενο τρίμηνο να έχουμε βελτιώσει αισθητά την κατάσταση».

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ

Ο ίδιος δήλωσε, ότι «καταφέραμε το τελευταίο τρίμηνο να αυξήσουμε κατά 50% περίπου τον αριθμό των λεωφορείων που κυκλοφορούν και όμως είμαστε ακόμη μακριά. Αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν μεταξύ 320-340 λεωφορεία».

Για τη σύμβαση με τα ΚΤΕΛ ο κ. Σκόδρας είπε ότι «θα προχωρήσει από την καινούργια χρόνια και θα μας δώσει τη δυνατότητα να μεταφέρουμε περίπου 60-70 λεωφορεία που κυκλοφορούν εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος, εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος», προς εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Επιπλέον ανέφερε, πως «θα δημοπρατηθεί η επισκευή 90 λεωφορείων που είναι παροπλισμένα αυτήν τη στιγμή γιατί παρουσίασαν σημαντικά προβλήματα»

Όσον αφορά συγκεκριμένα τη γραμμή 52 που εξυπηρετεί τους φοιτητές της Σίνδου, ο κ. Σκόρδας επεσήμανε ότι είναι προτεραιότητα του οργανισμού ωστόσο εμφανίζει την ιδιαιτερότητα να εξυπηρετεί μεγάλο αριθμό επιβατών, συγκεκριμένες ώρες το πρωί και πολύ συγκεκριμένες ώρες το μεσημέρι.

Η ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΑ... ΠΟΔΙΑ

Στο αίτημα των φοιτητών να πυκνώσουν τα δρομολόγια, διότι αδυνατούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους λόγω μη έλευσης των λεωφορείων, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ δε δίστασε να ισχυριστεί πως τα αμφιθέατρα είναι άδεια και σε κάθε περίπτωση οι φοιτητές του ΠΑΜΑΚ και του ΑΠΘ δεν χρειάζονται απαραίτητα λεωφορείο, αλλά μπορούν να μετακινηθούν και με τα πόδια, κατά την εκτίμησή του, σύμφωνα με το Alpha 96,5 Θεσσαλονίκη.

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr