Καινοτομίες που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί από κανέναν από την φοιτητική ομάδα DRT του ΔΠΘ

Καινοτομίες που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί από κανέναν από την φοιτητική ομάδα DRT του ΔΠΘ

Η DRT δημιουργήθηκε για την κατασκευή ενός μονοθέσιου αγωνιστικού οχήματος και, όπως σημειώνουν τα μέλη της, σκοπεύει να εισάγει «καινοτομίες που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί από κανέναν». Το μονοθέσιο βρίσκεται στο στάδιο του σχεδιασμού και θα είναι έτοιμο το καλοκαίρι με την κατασκευή του να ξεκινά σε λίγες ημέρες, ενώ ο ενθουσιασμός των φοιτητών για τη συμμετοχή τους στον παγκόσμιο διαγωνισμό Formula SAE χτυπάει… κόκκινο!

Τα σχέδια του μονοθεσίου έχουν ολοκληρωθεί και η ομάδα ασχολείται με τον έλεγχο των επιμέρους εξαρτημάτων μέσω της χρήσης προσομοιωτή. Ο κινητήρας του μονοθεσίου, χορηγία της Yamaha, είναι καινούργιος και οι φοιτητές έχουν ήδη σχεδιάσει το τμήμα εισαγωγής – εξαγωγής και βρίσκονται στο στάδιο της χαρτογράφησης του κινητήρα, οι αναρτήσεις και τα φρένα έχουν επιλεγεί και βρίσκονται στο στάδιο της προσομοίωσης, το τιμόνι έχει ολοκληρωθεί και γίνεται η κατάλληλη επιλογή των ηλεκτρονικών ελέγχων, η αεροδυναμική βρίσκεται στο στάδιο του σχεδιασμού, τα σχέδια του διαφορικού έχουν επιλεγεί, ενώ το σασί που, όπως σημειώνουν οι φοιτητές, έχει σχεδιαστεί 8 φορές είναι στο στάδιο της συναρμολόγησης.


Απόφαση όλων των μελών της DRT ήταν η κατασκευή του μονοθεσίου να γίνει στους χώρους του Πανεπιστημίου προκειμένου να αποτελέσει «γέννημα – θρέμμα» φοιτητική πρωτοβουλία. Μάλιστα, τις τελευταίες εβδομάδες βρίσκονται σε μία διαδικασία ανεύρεσης αίθουσας που να πληροί τις προδιαγραφές και, όπως σημειώνουν, σκέφτονται έναν χώρο που θα θυμίζει… ομάδα!

Η ιδέα για μία φοιτητική ομάδα μηχανοκίνητου αθλητισμού που θα εκπροσωπήσει το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο αλλά και την Ελλάδα σε διεθνείς αγώνες ξεκίνησε από μία παρέα, όπως εξηγεί ο Team Leader της DRT Σταύρος Συντώσης: «Αφετηρία μας ήταν η αγάπη όλων για το μηχανοκίνητο αθλητισμό», σχολιάζει ο νεαρός φοιτητής και συνεχίζει: «Είναι διαφορετικό να βλέπεις ένα αμάξι να τρέχει και διαφορετικό να είσαι ο κατασκευαστής του».

Σημειώνεται ότι το Formula SAE διοργανώνεται από την Society of Automotive Engineers, το Institution of Mechanical Engineers και τη Formula Student με συμμετοχή εκατοντάδων φοιτητών από όλο τον κόσμο και περιλαμβάνει μία σειρά στατικών και δυναμικών αγωνισμάτων που αφορούν την ταχύτητα, την καινοτομία στο σχεδιασμό και την κατασκευή και την ανθεκτικότητα του μονοθεσίου.

Δυσκολίες από τα… πιτ στοπ

Τον ενθουσιασμό των φοιτητών για την ομάδα δεν μοιάζουν να συμμερίζονται και οι καθηγητές του Δημοκρίτειου που στην πλειονότητά τους δεν έχουν δείξει έμπρακτα τη στήριξή τους στην DRT. Όπως σημειώνουν τα μέλη της ομάδας, κατέφυγαν πολλές φορές στους καθηγητές τους για να ζητήσουν βοήθεια, χωρίς ωστόσο να δεχθούν κάποια ανταπόκριση ενώ, σύμφωνα με τους ίδιους, αίτιο αποτελεί η αποτυχία προηγούμενης ομάδας να πετύχει στην κατασκευή μονοθεσίου.

Η θέληση για επικουρία περιορίζεται σε μεμονωμένα πρόσωπα, όπως ο πρόεδρος του τμήματος Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης Αντώνης Γαστεράτος αλλά και η Επιτροπή Ερευνών του Δημοκρίτειου. Εξάλλου, η απουσία στήριξης φαίνεται να… πεισμώνει τους νεαρούς φοιτητές καθώς, όπως σημειώνει ο Lead Engineer Θανάσης Μαντζούκας: «Οι δυσκολίες που προκαλεί η απουσία στήριξης μας απογοητεύουν αλλά και μας αρέσουν» σημειώνοντας ότι «αυτό το μονοθέσιο ήταν ο λόγος που αποφάσισα να μείνω».

«Θέλουμε να δείξουμε σε όλο τον κόσμο ότι η Ελλάδα δεν είναι όπως νομίζουν όλοι έξω αλλά μπορεί, παρά τις δυσκολίες της, να ανταγωνιστεί τα πανεπιστήμια του εξωτερικού σε όλους τους τομείς», σημειώνει ο Σταύρος Συντώσης, που θέτει ως κοινό στόχο της ομάδας την εκπροσώπηση της χώρας σε διεθνείς διαγωνισμούς με στόχο και την απόκτηση εσόδων για την κάλυψη των οικονομικών αναγκών του μονοθεσίου.

Η Θράκη λέει «ναι»

Έντονο πρόβλημα και στην εξεύρεση των πόρων αντιμετωπίζουν οι φοιτητές της DRT που βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με επιχειρήσεις, ελληνικές και ξένες. Όπως σημειώνει ο υπεύθυνος Μάρκετινγκ Σταύρος Τσεντεμεΐδης, η ομάδα έλαβε μεγαλύτερη στήριξη από τη θρακική κοινότητα και λιγότερη από μεγαλύτερες επιχειρήσεις.

Εξάλλου, οι φοιτητές της DRT δεν προσεγγίζουν τις επιχειρήσεις με αποκλειστικό αίτημα την παροχή χρημάτων, αλλά δέχονται και υλική στήριξη, όπως χορηγία εξαρτημάτων, δημιουργία γραφιστικών και κατασκευή προωθητικού υλικού, ενώ από τις 15 επιχειρήσεις που στηρίζουν την προσπάθεια μόνο οι 5 προσφέρουν χρήματα.

Ερωτηθείς για τη δυσκολία να ανταγωνιστούν φοιτητικές ομάδες του εξωτερικού που τυγχάνουν στήριξης παγκόσμιων κολοσσών, ο Σταύρος Τσεντεμεΐδης απάντησε: «Βρισκόμαστε κι εμείς στο στάδιο της επικοινωνίας με επιχειρήσεις του εξωτερικού, ενώ έχουμε ήδη συνεργασία με σημαντικές εταιρείες» και διευκρίνισε: «Το αποτέλεσμα θα πρέπει να θυμίζει ομάδα κι όχι χορηγούς. Αυτή είναι η πρώτη μας αρχή».

Αρχηγός ετών… 20!

Της οκταμελούς ομάδας φοιτητών που δημιούργησαν πριν από λίγους μήνες την DRT ηγήθηκε εξαρχής ο Σταύρος που, όπως σημειώνει στη «Θ», θέτει ως προτεραιότητα την άριστη επικοινωνία μεταξύ των μελών. Στις άμεσες αρμοδιότητές του είναι ο συντονισμός όλων των «γραναζιών» της μηχανής, όπως μάρκετινγκ, μηχανολογικό και κατασκευή, και η θέσπιση κανόνων για την ομαλή λειτουργία και τη συνεργασία των μελών. «O σεβασμός κερδίζεται ακόμη και στις μικρές ηλικίες μέσα από τον επαγγελματισμό» σχολιάζει ο Σταύρος και καταλήγει: «Είχα βάλει ως προσωπικό στόχο την επικοινωνία των μελών και πιστεύω ότι έχουμε βρει μία υπέροχη φόρμουλα συνεργασίας με όλα τα παιδιά».

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Θεσσαλονίκη»

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr