Νέα απόφαση για κατάληψη στο Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ

Κατάληψη στο Τμήμα Πληροφορικής ΑΠΘ

Καταλήψεις Σχολών/Τμημάτων: Κατάληψη αποφάσισαν οι φοιτητές του Τμήματος Πληροφορικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης σύμφωνα με πληροφορίες του «Φοιτητικά Νέα» μετά από γενική συνέλευση που πραγματοποίησε την Τρίτη 12/11 ο φοιτητικός σύλλογος.

Σύμφωνα με την απόφαση του φοιτητικού συλλόγου, η Σχολή θα τελεί υπό κατάληψη από την Πέμπτη 14/11 έως την Κυριακή 17/11.


Οι φοιτητές αποφάσισαν:

  • Συμμετοχή στις 17/11 στην πορεία του Πολυτεχνείου με το πανό των φοιτητικών συλλόγων
  • Εν όψει Πολυτεχνείου, κατάληψη 14/11,15/11,16/11,17/11 και συντονιστική επιτροπή κατάληψης μετά τη ΓΣ
  • Παρέμβαση στο τμήμα καθηγητών στις 20/11 και στην επόμενη Σύγκλητο, όποτε οριστεί
  • Συντονισμός με τους υπόλοιπους φοιτητικούς συλλόγους που θα κινηθούν σε αγωνιστικές αποφάσεις
  • Παρέμβαση των φοιτητικών συλλόγων στα σχολεία προκειμένου να συντονίσουν τις δράσεις τους

Απόφαση Γ.Σ. 

ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ Σ.Φ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ - 12/11/2019

Με το πέρας των εκλογικών αναμετρήσεων και την ανάδειξη της Νέας Δημοκρατίας σε αυτοδύναμη κυβέρνηση αποτυπώνεται μια ξεκάθαρη δεξιά πολιτική και ιδεολογική μετατόπιση στην ελληνική κοινωνία. Με αφετηρία την ψήφιση της κατάργησης του ασύλου μέσα στο κατακαλόκαιρο, είναι φανερό πως η κυβέρνηση έχει ως βασικό στόχο τη δημιουργία μίας τομής στην εκπαίδευση μέσω της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης που έχει ξεκινήσει ήδη να εφαρμόζει. Συγκεκριμένα αυτό προσπαθεί να το καταφέρει με στοχευμένες κινήσεις και με μία σειρά από μέτρα που χωρίς καμία αμφιβολία έρχονται να πλήξουν το συμφέρον του κάθε φοιτητή.

  • Διαγραφές Φοιτητών

Το πιο τιμωρητικό και εκδικητικό από αυτά τα μέτρα είναι οι διαγραφές φοιτητών που ξεπερνούν τα ν+2 χρόνια φοίτησης. Ένα επιχείρημα της κυβέρνησης πάνω σε αυτό, είναι το κόστος των φοιτητών αυτών. Το συγκεκριμένο επιχείρημα, όμως, ακυρώνεται από την ίδια την πραγματικότητα, καθώς οι φοιτητές αυτοί ούτως ή άλλως δεν δικαιούνται φοιτητικές παροχές (σίτιση, στέγαση, πάσο, συγγράματα). Αντιλαμβανόμενοι, λοιπόν, πως το επιχείρημα αυτό δεν στηρίζεται πουθενά, τόσο η Υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως, όσο και τα ΜΜΕ, ομολογούν πως βασικός στόχος είναι η δημιουργία ενός πειθαρχημένου πλαισίου σπουδών. Επιθυμούν, δηλαδή, να δημιουργήσουν στο πανεπιστήμιο συνθήκες πλήρους εντατικοποίησης, οι οποίες θα δυσκολεύουν σε μεγάλο βαθμό την προσπάθεια των φοιτητών να λάβουν πτυχίο. Και αυτό, όχι επειδή θα βοηθηθούν με κάποιον τρόπο τα ιδρύματα, αλλά διότι έτσι, ο μέσος φοιτητής θα είναι πολύ πιο πειθαρχημένος, χωρίς καμία πρόθεση να σηκώσει κεφάλι και να εναντιωθεί στις αυθαιρεσίες των καθηγητών και στις αναδιαρθρώσεις των εκάστοτε κυβερνήσεων.

Το μέτρο των διαγραφών δεν πλήττει μόνο όσους είναι στο όριο ή έχουν ξεπεράσει το όριο ολοκλήρωσης ν+2, αλλά όλους τους φοιτητές. Ακόμα και αυτοί που βρίσκονται κάτω από το ν+2, θα δέχονται συνεχείς πιέσεις για γρήγορη αποπεράτωση των σπουδών τους.

  • Επίθεση στα Πτυχία

Ένα ακόμη στοίχημα για την κυβέρνηση αποτελεί το κατά πόσο θα καταφέρει να υποβαθμίσει να πτυχία των αποφοίτων και να ανοίξει τον δρόμο για την Ιδιωτική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η αρχή έγινε με την απόσπαση της Διδακτικής Επάρκειας από τα πτυχία των καθηγητικών σχολών (μάλιστα το τμήμα μας απαιτείται υποχρεωτική πρακτική άσκηση) και ήδη αυτήν την εβδομάδα η Κεραμέως καταθέτει τα «6 σημεία», ένα εκ των οποίων είναι η εξίσωση των πτυχίων των κολλεγίων και των ξένων πανεπιστημίων με αυτά των δημόσιων πανεπιστημίων, συμπιέζοντας με αυτό τον τρόπο προς τα κάτω και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων δημοσίων πανεπιστημίων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της κατεύθυνσης κατακερματισμού του δικού μας πτυχίου (εκτός της αφαίρεσης της διδακτικής επάρκειας) αποτελεί και η έγκριση νέου προγράμματος σπουδών με εννιά ροές, όπου θα αναγράφονται σε παράρτημα διπλώματος που δίνεται μαζί με το πτυχίο. 

  • Κατάργηση Ασύλου

Κεντρικό σημείο στην ατζέντα του “νόμου και της τάξης” είναι το ζήτημα του ασύλου, γυρώ από το οποίο εξαπολύονται συνεχείς επιθέσεις. Καθεστωτικά ΜΜΕ και κυβέρνηση έχουν καταφέρει να πείσουν πολλούς πως το άσυλο είναι αυτό που ευθύνεται για την κατάσταση με τις ναρκόπιατσες που υπάρχει στα πανεπιστήμια.

Ας δούμε, λοιπόν, μερικά στοιχεία. Το 2017 καταγράφηκαν 53 περιστατικά βίας στο σύνολο 200.000 καθηγητών, φοιτητών και προσωπικού, ενώ την ίδια στιγμή η ΕΛΣΤΑΤ καταγράφει 2054 αδικήματα ανά 100.000 κατοίκους. Ακόμη, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσαν ΤΑ ΝΕΑ, την τριετία 2012-2014 τα καταγεγραμμένα περιστατικά διακίνησης ναρκωτικών ήταν τα τριπλάσια απο ότι την επόμενη τριετία. Βέβαια, αυτό που παραλείπει το ίδιο άρθρο να αναφέρει είναι ότι την τριετία 2012-2014 το άσυλο είχε καταργηθεί με τον νόμο Διαμαντοπούλου, ενώ την επόμενη τριετία που τα περιστατικά υποτριπλασιάστηκαν, το άσυλο είχε θεσμηθεί νομοθετικά εκ νέου.

Είναι εμφανές πως με την κατάργηση του ασύλου η κυβέρνηση δεν αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της παραβατικότητας εντός των πανεπιστημίων (εξάλλου η κατάσταση που επικρατεί σε περιοχές γύρω από το άσυλο, βπλ. Ροτόντα, είναι ίδια ή και χειρότερη), αλλά στην οριοθέτηση του φοιτητικού κινήματος, έτσι ώστε να εφαρμόσει στη συνέχεια με μεγαλύτερη ευκολία νόμους που στρέφονται κατά των φοιτητών.

Μάλιστα, οι πρακτικές της νέας πρυτανείας φαίνεται να εναρμονίζονται πλήρως με τις προθέσεις της κυβέρνησης. Το τελευταίο διάστημα πραγματοποιείται μία συνεχής προσπάθεια να αποκλειστεί το ΑΠΘ από τον κόσμο που δεν είναι μέρος της πανεπιστημιακής κοινότητάς του. Αυτό προσπαθεί να επιτευχθεί με το κλείσιμο πολλών πορτών και με face control κατά την είσοδο. Χαρακτηριστικό είναι πως σύμφωνα με απόφαση των πρυτανικών αρχών στις 21:30 κάθε βράδυ θα κλειδώνουν οι 65 απο τις 67 εισόδους του campus και για την είσοδο θα απαιτείται έλεγχος.

Εξάλλου, κάτι παραπάνω από χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του τι γίνεται τις τελευταίες μέρες στην ΑΣΟΕΕ, με τις αστυνομικές δυνάμεις να εισβάλλουν μέσα παραβιάζοντας στέκια πολιτικών δυνάμεων και προχωρώντας ακόμα και σε έλεγχο φοιτητών στη λέσχη μέσω της επίδειξης πάσου. Εκτός αυτών, αποφασίστηκε από τη σύγκλητο lock out της σχολής για όλη την εβδομάδα και οι αστυνομικές δυνάμεις, με αφορμή αυτό, έκαναν έφοδο στην ΑΣΟΕΕ, ρίχνοντας χημικά και τραυματίζοντας φοιτητές, ενώ παράλληλα δεν άφηναν το ΕΚΑΒ να μπει μέσα!

  • Αυταρχικοποίηση των Ιδρυμάτων

Κάτι άλλο που έχει τεθεί σε κίνηση είναι η αυταρχικοποίηση του πανεπιστημίου με την επαναφορά των Συμβουλίων Ιδρύματος και με άλλα μέτρα. Τα Συμβούλια Ιδρύματος, τα οποία έχουν δοκιμαστεί και έχουν αποτύχει πλήρως, θα αποτελούν στην ουσία ένα όργανο μέσω του οποίου η κυβέρνηση θα μπορεί να παρεμβαίνει με μεγάλη ευκολία στα πανεπιστήμια. Επίσης, σε αυτό το πλαίσιο κινούνται και οι αξιολογήσεις των ιδρυμάτων, οι οποίες θα εξαρτώνται σε μεγαλό βαθμό από το πόσο “πιστά” έχει εφαρμόσει το κάθε ίδρυμα τα όσα έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, κάτι που θα επηρεάζει και το ύψος της χρηματοδότησης!

Είναι, λοιπόν, σαφές πως απειλείται μέχρι και η αυτόνομη και δημοκρατική λειτουργία των πανεπιστημίων.

  • Δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Οι παραπάνω αναδιαρθρώσεις αφορούν φυσικά και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Συγκεκριμένα ο βαθμός του απολυτηρίου θα προκύπτει από τον συνυπολογισμό και των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη. Επιπλέον εισάγονται γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη με την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων και εφαρμόζεται η βάση του 10, η οποία θα στερεί τη δυνατότητα σε φοιτητές που έχουν γράψει κάτω από 10.000 μόρια να εισαχθούν στο πανεπιστήμιο. Τέλος, ο αριθμός εισακτέων θα ορίζεται από τα ΑΕΙ.

Κύρια στόχευση των ανωτέρω μεταρρυθμίσεων είναι η διαχείριση και ο “εξορθολογισμός” των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εκτός αυτού, είναι σαφές πως με τα μέτρα που θέλουν να περάσουν προωθούν την εντατικοποίηση και την πειθάρχηση και των μαθητών. Η ένταση της πειθάρχησης και η αύξηση των εξεταστικών φραγμών στο μαθητικό σώμα είναι κεντρικής σημασίας για την υλοποίηση μακροπρόθεσμα της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης και στο σχολείο. 

Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας στη Σχολή μας

Για να λάβει κανείς Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας στο Τμήμα Πληροφορικής πρέπει να παρακολουθήσει 5 μαθήματα από τον κύκλο μαθημάτων ΠΔΕ και να κάνει υποχρεωτική πρακτική σε σχολείο. Μετά από πιέσεις που ασκήσαμε, ο πρόεδρος του τμήματος μας βεβαίωσε πως η πρακτική θα γίνει προαιρετική και πως στη θέση της θα μπει ένα άλλο μάθημα. Αυτό αποτελεί αναμφισβήτητα μία νίκη του συλλόγου και δείχνει πως μπορούμε μέσα από τις συλλογικές μας διαδικασίες και διεκδικήσεις να καταφέρουμε πολλά. Παρ’ όλα αυτά, το γεγόνος πως απαιτείται η επιλογή αυτών των μαθημάτων για να λάβει κανείς το πιστοποιητικό, κάτι που έχει σαν αποτέλεσμα πολλοί απόφοιτοι του τμήματος να μην μπορούν να διδάξουν σε σχολεία και φροντιστήρια, είναι προβληματικό και μέσα από τον αγώνα για ενιαία πτυχία με κατοχυρωμένα όλα τα επαγγελματικά μας δικαιώματα πρέπει να ανατραπεί! 

Τι έχουμε καταφέρει

Είμαστε ένα νέο σχήμα που ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στις αρχές του Οκτωβρίου με ενοποιητικό παράγοντα την αντίθεση μας στην εκπαιδευτική αναδιάρθρωση, όπως αυτή εξειδικεύεται στο σήμερα με τις διαγραφές φοιτητών, την εξίσωση των πτυχίων μας με τα ιδιωτικά, τον κατακερματισμό των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων (απόσπαση της διδακτικής επάρκειας από το πτυχίο) αλλά και με τους όλο και πιο ενταντικοποιημένους και εξαντλητικούς όρους σπουδών.

Συμβάλλαμε σε μεγάλο βαθμό στην ενεργοποίηση ενός αδρανούς συλλόγου, στον οποίο δεν γινόντουσαν Γενικές Συνελεύσεις, βγάζοντας τρεις Γενικές Συνελεύσεις σε διάστημα τριών εβδομάδων, όπου υπερψηφίστηκαν τα πλαίσια μας και σαν αποτέλεσμα αυτού, ο σύλλογος Πληροφορικής συμμετείχε στις φοιτητικές πορείες ενάντια στην εκπαιδευτική αναδιάρθρωση στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και στο Πανελλαδικό Φοιτητικό Συλλαλητήριο στην Αθήνα στις 31/10, ένα συλλαλητήριο μαζικό, που είχε παλμό και που δίνει ελπίδες για το μέλλον. Εκτός αυτών, πραγματοποιήσαμε παρέμβαση στη Σύγκλητο μαζί με άλλους συλλόγους, δύο παραστάσεις διαμαρτυρίας στον Πρόεδρο του τμήματος, καθώς και κατάληψη της σχολής την ημέρα ψήφισης της εξίσωσης των πτυχίων. Τα παραπάνω είχαν τα αποτελέσματα:

  • Για πρώτη φορά υπήρξε λύση στο πρόβλημα με τις μικρές αίθουσες, όπου ήμασταν αναγκασμένοι να καθόμαστε στα σκαλιά. Μετά από πιέσεις, παραχωρήθηκαν δύο μεγάλα αμφιθέατρα στο Χημικό.
  • Το εξαντλητικό 8ωρο της Παρασκευής του 3ου εξαμήνου έσπασε σε δύο 4ωρα.
  • Αποσπάσαμε επίσημη ανακοίνωση από τη σύγκλητο του ΑΠΘ κατά των διαγραφών και της εξίσωσης των πτυχίων μας με τα ιδιωτικά.
  • Υπήρξε δέσμευση από το τμήμα των καθηγητών πως πλέον δεν θα απαιτείται υποχρεωτική πρακτική για να λάβει κανείς Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, καθώς και πως θα ενημερωνόμαστε έγκαιρα για την ημερομηνία των συνελεύσεων τους.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • Να ανακοινώνονται έγκαιρα οι ημερήσιες διατάξεις και οι αποφάσεις του Τμήματος των Καθηγητών
  • Καμία διαγραφή φοιτητών / κανένα χρονικό όριο φοίτησης (ν+2) / ανθρώπινοι ρυθμοί σπουδών
  • Ανατροπή του νόμου για την εξίσωση των πτυχίων των κολλεγίων και των ξένων πανεπιστημίων με αυτά του δημόσιου πανεπιστημίου / Καμία σκέψη για το νομοσχέδιο που συζητιέται για την παιδεία
  • Ανατροπή του νομοσχεδίου κατάργησης του ασύλου
  • Απόσυρση του αναπτυξιακού νομοσχεδίου
  • Καμία σκέψη για θέσπιση συμβουλίων ιδρύματος και γενικού γραμματέα
  • Καμία σκέψη για αφαίρεση της Διδακτικής Επάρκειας / Καμία αποστοίχιση επαγγελματικών δικαιωμάτων Δωρεάν συγγράμματα για όλους / Καμία σκέψη για δίδακτρα / Δωρεάν σίτιση και στέγαση_ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης στις εστίες_να δοθούν δωμάτια σε όσους το έχουν ανάγκη /Δωρεάν μεταφορά για όλους

ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΣΕ:

  • Συμμετοχή στις 17/11 στην πορεία του Πολυτεχνείου με το πανό των φοιτητικών συλλόγων
  • Εν όψει Πολυτεχνείου, κατάληψη 14/11, 15/11, 16/11, 17/11 και συντονιστική επιτροπή κατάληψης μετά τη ΓΣ
  • Παρέμβαση στο τμήμα καθηγητών στις 20/11 και στην επόμενη Σύγκλητο, όποτε οριστεί
  • Συντονισμός με τους υπόλοιπους φοιτητικούς συλλόγους που θα κινηθούν σε αγωνιστικές αποφάσεις
  • Παρέμβαση των φοιτητικών συλλόγων στα σχολεία προκειμένου να συντονίσουν τις δράσεις τους

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr