Υπό κατάληψη Σχολή του ΑΠΘ - Οι φοιτητές απαιτούν παράταση της εξεταστικής

Υπό κατάληψη Σχολή του ΑΠΘ - Οι φοιτητές απαιτούν παράταση της εξεταστικής

Αριστοτέλειο Παν. Θεσσαλονίκης: Μετά από Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Σπουδαστών Αρχιτεκτονικής του ΑΠΘ οι φοιτητές αποφάσισαν να προχωρήσουν σε κατάληψη της σχολής τη Δευτέρα και Τρίτη 25 και 26/2, διαμαρτυρόμενοι για την περιορισμένη περίοδο εξέτασης των μαθημάτων που διαρκεί για δεύτερη συνεχόμενη φορά μόλις 10 ημέρες.

Τι αναφέρει η Συντονιστική Επιτροπή Κατάληψης στα Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr με επιστολή που απέστειλε


«Απαιτούμε Παράταση της Εξεταστικής!

Την Πέμπτη 21/2 πραγματοποιήθηκε Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Σπουδαστών Αρχιτεκτονικής. Το θέμα που απασχόλησε κυρίαρχα τη συνέλευση ήταν η πρόσφατα ορισμένη εξεταστική περίοδος, που διαρκεί –για δεύτερη συνεχόμενη φορά- μόλις 10 ημέρες.

Το συγκεκριμένο ζήτημα έχει απασχολήσει ουκ ολίγες γενικές συνελεύσεις, ειδικά στο προηγούμενο εξάμηνο, μέσα από τις οποίες εξαντλήσαμε όλα τα περιθώρια διαλόγου με το τμήμα των καθηγητών, είτε μέσω μαζικών παραστάσεων στην πρόεδρο κ. Πάκα, είτε μέσα από παρουσία στις συνελεύσεις των καθηγητών, όπου διαπιστώσαμε αδιάλλακτη στάση σε σχέση με το αίτημά μας για παράταση της εξεταστικής για μία εβδομάδα. Μάλιστα τα επιχειρήματα που εκτέθηκαν, αφορούσαν κυρίαρχα την πίεση χρόνου που προκύπτει 1)από την ανάγκη διεξαγωγής 13 βδομάδων μαθημάτων και 2) από τις ημερομηνίες των ορκωμοσιών της Πολυτεχνικής Σχολής.

Όμως το πρώτο ζήτημα δεν αναιρείται από την πρόταση που κατέθεσε ο σύλλογός μας και αφορά προέκταση της εξεταστικής. Αντίστοιχα το ζήτημα των ορκωμοσιών επιλύθηκε μετά από συνεννόηση με τον κοσμήτορα, ο οποίος τοποθέτησε το τμήμα μας στην τελευταία ημερολογιακά ορκωμοσία (ενώ μας κατέθεσε την εντύπωση που του προκάλεσε η εμμονή του τμήματος μας για μια τόσο συρρικνωμένη εξεταστική).

Το αίτημά μας για παράταση της εξεταστικής προκύπτει από κάποια αντικειμενικά δεδομένα και από την εμπειρία που έχουμε συλλέξει από εξεταστικές περιόδους μικρής διάρκειας. Καταρχάς, ένας μέσος φοιτητής του τμήματος παρακολουθεί τουλάχιστον 5-6 μαθήματα, ενώ αν συνυπολογιστούν τα χρωστούμενα, αυτά μπορούν να φτάσουν στα 7-8. Αυτό σημαίνει ότι μέσα σε 2 εβδομάδες αναγκάζεται να δίνει σχεδόν κάθε μέρα κι από ένα μάθημα. Προφανώς αν δεν είναι τυχερός μπορεί και να δίνει 2 ή 3 μαθήματα την ίδια μέρα.

Αυτή η κατάσταση έχει ως αποτέλεσμα το «κάψιμο» μαθημάτων, δηλαδή μια διαδικασία διαλογής μεταξύ των μαθημάτων που μπορούν να δοθούν στην εξεταστική και εκείνων που θα «μείνουν» για την επαναληπτική. Επίσης είναι δεδομένα τα συνεχόμενα ξενύχτια για την διεκπεραίωση των εργασιών των μεγάλων και μικρών (πόση διαφορά έχουν τελικά;) εργαστηρίων, που συμπίπτουν χρονικά. Άλλωστε, όταν η απόσταση μεταξύ τελευταίας διόρθωσης και παράδοσης του εργαστηρίου είναι –το πολύ- μία εβδομάδα, το ξενύχτι είναι δεδομένο, ακόμα και για τον πιο συνεπή φοιτητή. 

Όλη αυτή η κατάσταση το μόνο που πετυχαίνει είναι η φυσική εξόντωση των φοιτητών από τη μία και η δημιουργία όλο και μεγαλύτερου ανταγωνισμού μεταξύ τους από την άλλη για το ποιος θα αντέξει αυτούς τους ρυθμούς. Ως φοιτητές δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα μεταξύ μας. Μέσα από μια παράταση της εξεταστικής μπορούμε να βγούμε μόνο κερδισμένοι. Είτε αυτό αφορά μια βδομάδα καλύτερης επεξεργασίας ενός θέματος, είτε αφορά ένα ξενύχτι λιγότερο, κανένας μας δεν θα χάσει. Άλλωστε όποιος επιθυμεί να ολοκληρώσει νωρίτερα την εξεταστική μπορεί να το υλοποιήσει.

Αντίθετα η «μάχη επιβίωσης» στα πλαίσια εξεταστικών 2 εβδομάδων, είναι η μόνη που μπορεί να μας πλήξει. Διεκδικούμε εξεταστικές με ανθρώπινους όρους για όλους τους φοιτητές, γι’ αυτό και απαιτούμε τουλάχιστον μια βδομάδα παράταση στην ερχόμενη εξεταστική του εαρινού εξαμήνου.

Προχωράμε σε κατάληψη της σχολής τη Δευτέρα και Τρίτη 25 και 26/2. 

Μαζικοποιούμε την κατάληψη και τις συλλογικές μας διαδικασίες.»

ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ

Την Πέμπτη 21/2 πραγματοποιήθηκε Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Σπουδαστών Αρχιτεκτονικής. Το Θέμα που απασχόλησε κυρίαρχα τη συνέλευση ήταν η πρόσφατα ορισμένη εξεταστική περίοδος, που διαρκεί —για δεύτερη συνεχόμενη φορά- μόλις 10 ημέρες. Το συγκεκριμένο ζήτημα έχει απασχολήσει ουκ ολίγες γενικές συνελεύσεις, ειδικά στο προηγούμενο εξάμηνο, μέσα από τι οποίες εξαντλήσαμε όλα τα περιθώρια διαλόγου με το τμήμα των καθηγητών, είτε μέσω μαζικών παραστάσεων στην πρόεδρο κ. Πάκα, είτε μέσα από παρουσία στις συνελεύσεις των καθηγητών, όπου διαπιστώσαμε αδιάλλακτη στάση σε σχέση μετα αίτημά μας για παράταση της εξεταστικής για μία εβδομάδα. 

Επίσης την Παρασκευή 22/2, πραγματοποιήθηκε η μαζική παράσταση στην πρόεδρο του τμήματος όπου επικαλέστηκε τα ίδια επιχειρήματα με τις προηγούμενες φορές και υποστήριξε πως χρειάζεται χρόνο για ορισμό ΔΣ ώστε να ξανασυζητηθεί η περίοδος της εξεταστικής, ωστόσο την Δευτέρα 25/2 μας ενημέρωσε πω δε Θα δεχτούν καμία παράταση «λόγω της χρονικής πίεσης». Τα επιχειρήματα που εκτέθηκαν, αφορούσαν την πίεση χρόνου και προκύπτουν 1) από την ανάγκη διεξαγωγής 13 βδομάδων μαθημάτων και 2) από τι ημερομηνίες των ορκωμοσιών της Πολυτεχνικής Σχολής. 'Ομως το πρώτο ζήτημα δεν αναιρείται από την πρόταση που κατέθεσε ο σύλλογός μας και αφορά προέκταση της εξεταστικής. Αντίστοιχα το ζήτημα των ορκωμοσιών επιλύθηκε μετά από συνενόηση με τον κοσμήτορα, ο οποία τοποθέτησε το τμήμα μας στην τελευταία ημερολογιακά ορκωμοσία [ενώ μας κατέθεσε την εντύπωση που του προκάλεσε η εμμονή του τμήματος μας για μια τόσο συρρικνωμένη εξεταστική ] 

Το αίτημά μας για παράταση της εξεταστικής ηροκύπtει από κάποιο αντικειμενικό δεδομένο και οπό την εμπειρία που έχουμε συλλέξει από εξεταστικές περιόδους μικρής διάρκειας. Καταρχάς, ένας μέσος φοιτητής του τμήματα παρακολουθεί τουλάχιστον 5-6 μαθήματα, ενώ αν συνυπολογιστούν τα χρωστούμενα, αυτά μπορούν να φτάσουν στα 7-8. Αυτό σημαίνει ότι μέσα σε 2 εβδομάδες αναγκάζεται να δίνει σχεδόν κάθε μέρα κι από ένα μάθημα. Προφανώς αν δεν είναι τυχερός μπορεί και να δίνει 2 ή 3 μαθήματα την ίδια μέρα. Αυτή η κατάσταση έχει ως αποτέλεσμα το «κάψιμο» μαθημάτων, δηλαδή μια διαδικασία διαλογής μεταξύ των μαθημάτων που μπορούν να δοθούν στην εξεταστική και εκείνων που Θα «μείνουν» για την επαναληπτική. Επίσης είναι δεδομένα τα συνεχόμενα ξενύχτια για την διεκπεραίωση των εργασιών των μεγάλων και μικρών (πόση διαφορά έχουν τελικά;) εργαστηρίων, που συμπίπτουν χρονικά. Όσον αφορά το επιχείρημα του ότι το πρόγραμμα βγαίνει από την αρχή του εξαμήνου και άρα οφείλουμε να προλάβουμε όλα τα μαθήματα, αυτό καταρρίπτεται, καθώς από τι τελευταίες διορθώσεις του εξαμήνου, χρειάζεται τουλάχιστον μια βδομάδα κενό μέχρι την τελική παράδοση. 

Όλη αυτή την κατόσταση δε την αντιμετωπίζουμε μόνο στην περίοδο της εξεταστικής ολλb καθ' όλη τη διάρκεια του εξαμήνου. Αρχικά οι απαιτήσεις στα μαθήματα όλο και αυξάνονται. Οι ολοένα και πιο εντατικοί όροι με τους οποίους καλούμαστε να σπουδάσουμε έχουν ω αποτέλεσμα να δεχόμαστε ό,τι αλλαγή περνάει στην εκπαίδευση, τόσο σε επίπεδο σχολής, όσο και σε κεντρικό, καθώς δεν έχουμε χρόνο να ασχοληθούμε με τίποτε άλλο πέρα από τη σχολή, πόσο μάλλον να πάμε σε μια γενική συνέλευση και να διεκδικήσουμε συλλογικά τα δικαιώματά μας. Παράλληλα, λόγω της υπαρκτής υποχρηματοδότησης έχουμε φτάσει σε ένα σημείο ώστε οι καθηγητές να μειώνονται χρόνο με το χρόνο. Π'1ε τα αντικειμενικά προβλήματα όμως που προκαλούνται από αυτή τη μείωση, στην καθημερινότητα και τη λειτουργία της σχολής καθώς και στην διεξαγωγή της διδακτικής διαδικασία, πετιούνται οι ευθύνες συνεχώς στις πλάτες μας. Σ' αυτό το πλαίσιο, οι οικονομικές δυσκολίες που υπάρχουν ήδη μέσα στο εξάμηνο κατά τη διάρκεια της εξεταστικής γίνονται ακόμα πιο έντονες. [β. εκτυπώσεις, υλικά μακέτας κλπ ], πόσο μάλλον αν σκεφτούμε ότι αν δε προλάβουμε να δώσουμε όλα τα μαθήματα που χρωστάμε [λόγω χρονικής διάρκειας ], οι σπουδές μας παρατείνονται, συνεχίζοντας έτσι να δαπανούμε χρήματα για αυτές. 

'Ολη αυτή η κατάσταση το μόνο που πετυχαίνει είναι η φυσική εξόντωση των φοιτητών από τη μία και τη δημιουργία όλο και μεγαλύτερου ανταγωνισμού μεταξύ τους από την άλλη, για το ποια θα αντέξει αυτούς τους ρυθμούς. Ως φοιτητές δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα μεταξύ μας. Η κατάσταση στη σχολή είναι μια εικόνα από το μέλλον ενός αρχιτέκτονα. Τη στιγμή που τα ποσοστά ανεργίας στον κλάδο χτυπάνε κόκκινο (ειδικά στου νέους μηχανικούς είναι της τάξης του 70ο/ο), η αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών έχει οδηγήσει στην κατάργηση του ελεύθερου επαγγέλματος και την ενίσχυση της μισθωτής Εργασία σε μεγάλες κατασκευαστικές εταιρίες.'Ετσι, ο σύγχρονος μηχανικός αναγκάζεται να συμβιβάζεται με την εργασία με μπλοκάκι, τις ελαστικές σχέσεις Εργασία, την απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία, υπό το φόβο της ανεργίας. Σε αυτά τα πλαίσια ενισχύεται η λογική του "κυνηγιού προσόντων" και στον κλάδο των μηχανικών, ώστε να παραμένουν διαρκώς ανταγωνιστικοί, ρίχνοντας την ευθύνη της ανεργίας στις πλάτες μας. Οι αλλαγές που συμβαίνουν στον κλάδο τόσο με την αλλαγή του Θεσμικού Πλαισίου του ΤΕΕ ειδικά με την χαρτογράφηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των μηχανικών από το προεδρικό διάταγμα (ΠΔ), που περιγράφουν ότι το πτυχίο μας δεν Θα έχει πλέον καμία κατοχύρωση στην αγορά εργασία καθώς δεν θα εξασφαλίζει επαγγελματικά δικαιώματα, δημιουργώντας έτσι το έδαφος ώστε αυτά τα επαγγελματικά δικαιώματα να μετατραπούν σε προσόν. 

Δε Θα δεχτούμε την προοπτική όπως μας την περιγράφουν, δε Θα δεχτούμε την εξοντωτική εξεταστική. Γι αυτό και ήρθε η ώρα να περάσουμε στην αντεπίθεση. Και φυσικά για όλα αυτά δεν υπάρχει άλλο μέσο πέρα από τις αμεσοδημοκρατικές και συλλογικές μας διαδικασίες, δηλαδή τις γενικές μας συνελεϋσεις. Να δρόσουμε ως η κινητήρια δύναμη της ιστορία, χωρίς σωτήρες, αλλά παίρνοντας την κατάσταση στα χέρια μαςΙ 

ΠΑΛΕΥΟΥΓΠΕ ΓΙΑ: 

*Σύγκρουση με κεφάλαιο, κυβέρνηση-ΕΕ

*Μόνιμη και σταθερή δουλειά

* Ανατροπή του νόμου Γαβρόγλου και του νόμου ΔιαμαντοπούλουΙ Δημόσια Δωρεάν Ενιαία Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση. Καμία σκέψη για διαγραφές φοιτητών. Καμία σκέψη για δίδακτρα και περικοπή των συγγραμμάτων. Καμία συγκρότηση ΚΕντρωνΔΙαΒΙου μάθησης.

* "Ενα πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο, ενιαίο με όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα σε αυτό, μόνη προϋπόθεση για δουειά. Καμία σκέψη για διάσπαση του πτυχίου σε δύο κύκλους σπουδών (4+1, 3+2). Ανθρώπινοι ρυθμοί σπουδών.

* Δωρεάν σίτιση, στέγαση, συγγράμματα και συγκοινωνίες για όλους/ες. Αύξηση των δαπανών για όλες τις φοιτητικές παροχές. Πλήρες άνοιγμα της πάνω λέσχης ΤΩΡΑ. Ούτε σκέψη για αντίτιμο. Κανένας έλεγχος πάσο. 'Εξω οι εργολαβίες από τη λέσχη.

*Πλήρη επαναφορά του ασύλου! Διεύρυνση του ασύλου σε σχολεία και χώρους εργασίας. Δημοκρατικά δικαιώματα και λαϊκές και συνδικαλιστικές ελευθερίες για όλους. Ανοιχτοί πανεπιστημιακοί χώροι για την πολιτική, τον πολιτισμό, τους αγώνες λαού και νεολαίας και όχι για την αστυνομία, τους φασίστες και τον ιδιωτικό παράγοντα. 'Εξω οι έμποροι ναρκωτικών από τα πανεπιστήμια. Καμία αναδιάρθρωση με βάση το πόρισμα Παρασκευόπουου, καμία συγκρότηση Κωδίκων Δεοντολογίας

*Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για τις ανάγκες μας.

* Κανένα μέτρο ενάντια στο δικαίωμα της διαδήλωσης και της κατάληψης 

Για τη σχολή: 

*Ονομαστική κατοχύρωση των γνωστικών αντικειμένων και των επαγγελματικών μας δικαιωμάτων στο πρόγραμμα σπουδών.

*Πλήρη εποπτεία επί των επερχόμενων αλλαγών του προγράμματος σπουδών. Καμία απόφαση ενάντια στις συλλογικές αποφάσεις του φοιτητικού σώματος.

*Απόσυρση του Προεδρικού Διατάγματα 99/2018 για τα επαγγελματικά δικαιώματα.

*Δωρεάν εκτυπώσεις και υλικά για όες-ους ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες των εργαστηρίων. Να μην μετακυλείεται το κόστος σπουδών στι πλάτες μας.

*βιώσιμες εξεταστικές [ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΡΙΩΝ ΕΒΔΟΜΑΔΩΝ] και ρυθμοί σπουδών.

* Καμία υποχρεωτική προπαράδοση εργασιών. Καμιά υποχρεωτική παρουσίαση κατά τη διάρκεια του εξαμήνου. 'Ολες οι παραδόσεις στο τέλος του εξαμήνου.

*Καμία πρόοδος στα μαθήματα.

* Κανένα παρουσιολόγιο στα μαθήματα.

* Καμία μείωση προσωπικού. Προσλήψεις για την κάλυψη των αναγκών του τμήματος

* Ανοιχτές αίθουσες στι οποίες να μπορούν όλοι οι φοιτητές να έχουν πρόσβαση, να δουεύουν, να συζητούν. Να είναι κατάλληλα εξοπλισμένες με καθίσματα και με αποθηκευτικούς χώρους

*Να καταργηθεί το όριο των 7 μαθημάτων στη δήλωση. 

ΠΡΟΧΩΡΑΓΠΕ ΣΕ: 

// ΚΑΤΑΛΗΨΗ της σχολής από Τρίτη 26/2 μέχρι Παρασκευή 1/3 και ορισμό

// ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ την ίδια μέρα.

// ΜΑΖΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ Τετάρτη 27/2 στην πρόεδρο του τμήματος ώστε να ορίσει τμήμα καθηγητών, στην κατειλημμένη σχολή, παρουσία τουφοιτητικού συλλόγου, την Παρασκευή 1/3 που Θα αποσύρει την απόφαση σχετικό με δύο εβδομόδες εξεταστική και Θα δώσει παράταση τουλάχιστον μιας Εβδομάδα.

// ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ την Τρίτη 26/2 για εξειδίκευση των δράσεων. 

eDiplomaς: ΑΠΘ και ΕΚΠΑ ανέπτυξαν υπηρεσία διαδικτυακής πρόσβασης σε τίτλους σπουδών ΑΕΙ

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr

 


https://www.foititikanea.gr