Ανοικτή πρόσβαση, Πανεπιστήμια, όλες τις ηλικίες, Πρυτάνεις Ανοικτή πρόσβαση στα Πανεπιστήμια σε όλες τις ηλικίες προτείνουν οι Πρυτάνεις

Ανοικτή πρόσβαση στα Πανεπιστήμια σε όλες τις ηλικίες προτείνουν οι Πρυτάνεις

Δεν έχουμε καλές λύσεις για τον τριαντάρη ή τον σαραντάρη ο οποίος θέλει να σπουδάσει, κάτι το οποίο γίνεται σε όλο τον υπόλοιπο ανεπτυγμένο κόσμο.

Εμείς έχουμε να του υποδείξουμε μόνο μια οδό, να πάει να δώσει πανελλήνιες εξετάσεις. Κάποιος ο οποίος είναι οικογενειάρχης έχει υποχρεώσεις πρέπει με κάποιο τρόπο να βρούμε την μέθοδο να ξεφύγουμε απ’ αυτό.


Να έχουμε δηλαδή τη δυνατότητα μιας πιο ανοικτής πρόσβασης στα προγράμματα σπουδών μας σε ανθρώπους όλων των ηλικιών που διαπιστώνουν ότι ή αυτό που σπούδασαν δεν τους ικανοποιεί πλέον ή ότι θέλουν να σπουδάσουν κάτι άλλο, κάτι το οποίο είναι πολύ διαδεδομένο στο εξωτερικό.

Σταχυολογώ μόνο η εμπειρία από τον υφιστάμενο νόμο.

Τα παραπάνω είπε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας  Γ. Πετράκος όπως γράφει το esos, ως εκπρόσωπος της Συνόδου Πρυτάνεων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής , ενώ σε άλλα ζητήματα που τέθηκαν από Βουλευτές τόνισε:

ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ

Όλοι μας ρωτάν για τα συμβούλια επειδή έχουμε και την εμπειρία ως πρυτάνεις της συνεργασίας μαζί τους. Θα πρέπει να σας πω ότι υπάρχει ένα εύρος εμπειριών στα πανεπιστήμια. Υπάρχουν  συμβούλια και πρυτάνεις που έχουν καταφέρει και  συνεργάζονται αρμονικά στα πλαίσια της εντολής που έχει ο καθένας από το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο. Υπάρχουν και περιπτώσεις που αυτό δεν γίνεται. Η ουσία όμως νομίζω είναι ότι και για τους ίδιους τους συναδέλφους οι οποίοι έχουν εκλεγεί στα συμβούλια αυτό το οποίο κάνουν δεν είναι κάτι το οποίο πραγματικά φαίνεται να έχει την αποτελεσματικότητα αν θέλετε την προστιθέμενη αξία στο πανεπιστημιακό οικοσύστημα, σε σχέση με αυτό που ενδεχομένως οι ίδιοι θα φανταζόντουσαν ή θα ήθελαν να κάνουν όταν κάποτε έθεσαν υποψηφιότητα για να εκλεγούν. Συνεπώς, νομίζω ότι θα πρέπει να ξανασκεφθούμε το σχεδιασμό της διοίκησης των πανεπιστημίων αποτιμώντας και αυτή την εμπειρία θετική και αρνητική όποια και αν είναι και να βρούμε έναν διαφοροποιημένο κατά την άποψή μου ρόλο.

ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥΣ

Δε νομίζω ότι υπάρχει λόγος να υπάρχει μια δεύτερη… διαδικασία από τη στιγμή που η Σύγκλητος και ο Πρύτανης έχουν διαμορφώσει ας το πούμε έτσι τον προϋπολογισμό και τις αναμορφώσεις του δεν υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος ένα επιπλέον όργανο το οποίο μάλιστα είναι και αρκετά δυσκίνητο με τον τρόπο που λειτουργεί σήμερα με δεδομένο ότι έχει πολλά εξωτερικά μέλη, να μπαίνει σε αυτή τη διαδικασία. Θα μπορούσε να ήταν χρήσιμοι σε άλλα πράγματα όπως για παράδειγμα να αποτελούν ένα μηχανισμό σύνδεσης του πανεπιστημίου με την κοινωνία είτε αυτό είναι το παραγωγικό σύστημα είτε είναι οι κοινωνικοί φορείς είτε οι διάφορες άλλες εκφάνσεις ή θα μπορούσαν ενδεχομένως να αποτελούν και ένα συμβουλευτικό μηχανισμό ή ακόμα και έναν ελεγκτικό μηχανισμό εάν θα μπορούσαμε να τον διαμορφώσουμε.

Ξέρετε τα πανεπιστήμια παρότι έχουν έναν πολύ ειδικό σκοπό δηλαδή η παραγωγή και η μετάδοση της γνώσης παρότι υπόκειται σε αυστηρές διαδικασίες που προβλέπονται από τα ερευνητικά προγράμματα τις προθεσμίες την  λειτουργία των εργαστηρίων μια εσωτερική παραγωγική διαδικασία η οποία είναι πολύ πιεστική από την άποψη της οικονομικής διαχείρισης λειτουργούμε σαν να είμαστε μια δημόσια υπηρεσία. Ελεγχόμαστε από όποιους ελέγχει μια δημόσια υπηρεσία από τον Πάρεδρο, το Ελεγκτικό Συνέδριο, τους πάντες σχεδόν. Αυτό μας δημιουργεί πολλές φορές τεράστια προβλήματα. Εάν δείτε και την επιβάρυνση η οποία έχει επέλθει στον τρόπο της οικονομικής διαχείρισης των πανεπιστημίων δεν μας βοηθάει πραγματικά να κάνουμε αυτό στο οποίο είμαστε πολύ καλοί.

Περισσότερα Φοιτητικά Νέα ΕΔΩ

Πηγή: esos.gr

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr

 


https://www.foititikanea.gr