Ο Γιάννης Ντουντουνάκης έφτασε τα 19.343 μόρια - Τι θέλει να σπουδάσει

Ο Γιάννης Ντουντουνάκης έφτασε τα 19.343 μόρια - Τι θέλει να σπουδάσει

Αριστούχοι Πανελληνίων 2021: Ο Γιάννης Ντουντουνάκης, από το 2ο Γενικό Λύκειο Χανίων, έφτασε τα 19.343 μόρια στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2021 και μίλησε στα «Φοιτητικά Νέα» με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του που αποτυπώνεται παρακάτω. 

Ο Γιάννης ξεκινά λέγοντάς στα «Φοιτητικά Νέα»: «Πάντα προσπαθούσα να μην είμαι μονοδιάστατος, ως άνθρωπος. Το σχολείο αποτελούσε προτεραιότητα όλα τα χρόνια, χωρίς όμως να παραμερίζει τα υπόλοιπά μου ενδιαφέροντα. Απ' την Α' Γυμνασίου μέχρι φέτος, ασχολούμαι με τα κοινά, λαμβάνοντας στη διάρκεια του χρόνου, τη θέση του Προέδρου και του Γραμματέα στο δεκαπενταμελές Μαθητικό Συμβούλιο. Επιπλέον, η μουσική είναι η παντοτινή μου συντροφιά. Η ενασχόληση μου με την κιθάρα, ακόμα και φέτος, με βοήθησε να χαλαρώνω. Μέχρι και την Α' Λυκείου ασχολούμουν και με τη γυμναστική και συγκεκριμένα το στίβο, μέσα απ' τον οποίο, έμαθα να αποδέχομαι την ήττα και να σέβομαι τον κάθε αντίπαλο - εφόδια απαράμιλλης αξίας για όλη τη ζωή μου. Σε ό,τι αφορά το μέλλον, το μόνο που θέλω είναι να είμαι ευτυχισμένος.»


Από την Α' Γυμνασίου, κιόλας, σκεφτόταν, ως μελλοντική επιλογή τη Νομική Σχολή. Τα τελευταία 2 χρόνια, όμως, η εισαγωγή του στη Νομική Αθηνών δεν αποτελούσε απλά όνειρο, αλλά στόχο. Υπογραμμίζει τη λέξη "στόχο", γιατί αυτή προϋποθέτει, όπως αναφέρει, μεγάλη προσπάθεια, αφοσίωση και θυσίες. Το μεγαλύτερό του κίνητρο, για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις ήταν η μεγάλη επιθυμία του για τη Νομική. Πιστεύει πως αυτή θα αποτελέσει το εισιτήριο, ώστε μέσα από την αίθουσα του δικαστηρίου, να βάλει το λιθαράκι του για την καλύτερη απονομή της δικαιοσύνης, η οποία θεωρεί πως αποτελεί θεμέλιο για την ομαλή λειτουργία της κοινωνίας.

Ο αριστούχος συνεχίζει λέγοντας στα «Φοιτητικά Νέα»: «Πιστεύω ότι, φοιτώντας για τα επόμενα 4 χρόνια στη Νομική Αθηνών, θα αποκομίσω τις βάσεις για μια αξιόλογη σταδιοδρομία, στον νομικό και κατά πάσα πιθανότητα στον δικηγορικό χώρο. Ειδικότερα, θα αντιληφθώ καλύτερα πώς λειτουργεί το κράτος, οι θεσμοί και η κοινωνία συνολικά. Θα έρθω επιπλέον σε επαφή με πολύ αξιόλογους ανθρώπους,  που πιθανόν να επηρεάσουν τον τρόπο σκέψης και την ιδιοσυγκρασία μου. Τα εφόδια αυτά θα με βοηθήσουν ως πολίτη, ώστε να σέβομαι τους νόμους, αλλά και να προσπαθώ να τους αλλάξω, όπου χρειάζεται, μέσα απ' την αξιοποίηση του δικαιώματος του "εκλέγειν" και του "εκλέγεσθαι". Γιατί η νέα γενιά οφείλει να ασχοληθεί με την πολιτική. Οφείλει να διεκδικήσει ένα καλύτερο μέλλον, το οποίο και αξίζει.»

Περιγράφει, επίσης, το μυστικό για την επιτυχία στις Πανελλήνιες, όπως αυτό λειτούργησε για εκείνον:

«Αν κάποιος ψάχνει να βρει το μαγικό τρόπο για επιτυχία στις Πανελλαδικές, νομίζω ότι δεν υπάρχει. Το κλειδί της επιτυχίας είναι ο κόπος κι ο διαρκής αγώνας. Το καθημερινό μου πρόγραμμα ήταν πολύ πιεστικό, καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς, με λίγες ώρες ύπνου και ελάχιστο χρόνο χαλάρωσης ή συνάντησης με φίλους. Με την έλλειψη, μάλιστα, της δια ζώσης εκπαίδευσης, οι ωραίες στιγμές με τους φίλους στο σχολείο και σε εκδρομές περιορίζονταν δυσχεραίνοντας την κατάσταση. Την τελευταία χρόνια, δυστυχώς, δεν είχα χρόνο να ασχοληθώ με χόμπι, όπως η γυμναστική. Μόνο, ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες, έβρισκα την κιθάρα μου ως αγχολυτικό, κάποια βράδια. Γενικά, όμως, ο χρόνος ξεκούρασης ήταν λιγοστός.»

Ο Γιάννης, για τον τρόπο μελέτης του, αναφέρει στα «Φοιτητικά Νέα»:

«Για να είμαι αποτελεσματικός στο διάβασμά μου, χρειάζομαι απόλυτη ησυχία, την οποία ευτυχώς είχα, καθώς και να μην έχω πολλές έγνοιες πέρα απο τις Πανελλαδικές στο μυαλό μου. Σε αυτό, με βοήθησαν οι γονείς μου, τους οποίους και ευχαριστώ για όλα. Όσον αφορά την αποστήθιση, η μνήμη μου ευτυχώς βρίσκεται σε αρκετά καλά επίπεδα. Μια σχετική συμβουλή είναι: στις επαναλήψεις, οι υποψήφιοι να εστιάζουν στα κομμάτια που τους δυσκολεύουν περισσότερο, σημειώνοντας πάντα τα λάθη τους, για να μην τα επαναλάβουν. Μια ανάγνωση του βιβλίου, το βράδυ πριν την εξέταση, είναι επίσης βοηθητική.»

Για την στιγμή που έμαθε τα αποτελέσματα, ο Γιάννης μοιράζεται με τα «Φοιτητικά Νέα» τα εξής:

«Η ανακοίνωση της βαθμολογίας μου μου έφερε, εννοείται, πολύ μεγάλη χαρά και ένιωσα ότι αποτέλεσε δικαίωση των κόπων μου. Αν χρησιμοποίουσα ένα επίθετο για να χαρακτηρίσω την προσπάθειά μου, αυτό θα ήταν "διαρκής". Αν και όταν ασχολούμουν με τον στίβο, μου άρεσαν τα σπριντ, οι Πανελλαδικές ήταν μαραθώνιος.»

Για τους γονείς του, μας δήλωσε: «Οι γονείς μου γέμισαν με αισθήματα συγκίνησης και χαράς για εμένα, και για τον δίδυμο αδερφό μου, που συγκέντρωσε 18.367 μόρια και στοχεύει στο ΗΜΜΥ στην Αθήνα. Καθ' όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας, αποτέλεσαν εκείνο το καταφύγιο στο οποίο μπορούσα να είμαι σε κάθε στιγμή άγχους και απογοήτευσης. Επιπλέον, ιδιαίτερα σημαντική ήταν η στήριξή τους σε κάθε επιλογή μας.»

Ο Γιάννης, με τον δυναμικό του χαρακτήρα, θα ήθελε να συμβουλέψει μέσα από τα «Φοιτητικά Νέα» τους επόμενους υποψήφιους των πανελλαδικών:

«Αν μπορούσα να δώσω μια συμβουλή στους επόμενους υποψηφίους θα ήταν να βρουν νωρίς έναν στόχο και να μη βλέπουν τις Πανελλαδικές ως έναν διαγωνισμό που καθορίζει τη μελλοντική ζωή τους και την αξία τους ως ανθρώπους. Δυστυχώς, παρά το γεγονός ότι οι Πανελλαδικές είναι αδιάβλητες, οι συνθήκες και η ποιότητα της προετοιμασίας είναι διαφορετική για έναν μαθητή κάποιου αθηναϊκού κολεγίου, διαφορετική για έναν μαθητή μιας επαρχιακής πόλης και διαφορετική για έναν μαθητή από ένα ακριτικό χωριό. Επιπρόσθετα, μέσα σε ένα τρίωρο, είναι ακατόρθωτο, κατά τη γνώμη μου, να αποτυπωθεί με ακρίβεια η προσπάθεια μιας ολόκληρης χρονιάς. Τα παραπάνω αποτελούν αδυναμίες του συστήματος, τις οποίες εμείς ως νέοι δε θα πρέπει να παρακολουθούμε ως θεατές. Δε θα αλλάξουν την εκπαιδευτική πραγματικότητα, όσοι βρίσκονται στα Υπουργικά Γραφεία, που πολλές φορές δεν έχουν καμία επαφή με την ελληνική εκπαίδευση, αλλά εμείς οι νέοι που γνωρίζουμε τις αδυναμίες και ψάχνουμε τις λύσεις. Άλλωστε, "Νέος θα πει να θες να αλλάζεις τον κόσμο", όπως είπε ο Νίκος Καζαντζάκης.»

Ντουντουνάκης Γιάννης
Ο Αριστούχος Γιάννης Ντουντουνάκης

Για τους παράγοντες που συνέβαλαν στα αποτελέσματά του, μας λέει: «Νομίζω είναι μια αλυσίδα. Αν λείψει ένας κρίκος, σπάει η αλυσίδα και το επιθυμητό αποτέλεσμα ίσως να μην έρθει. Στο στάδιο της εκμάθησης νομίζω, πάντως, ότι το φροντιστήριο και το σχολείο έχουν τον πρώτο λόγο. Προσωπικά, ήμουν τυχερός να έχω καθηγητές που με καθοδηγούσαν σωστά και διευκόλυναν τον δρόμο μου προς την επιτυχία. Στο στάδιο της επανάληψης, βέβαια, θα έδινα ένα προβάδισμα στην προσωπική μελέτη. Θεωρώ ότι η ζωή του καθενός καθορίζεται απ' τις επιλογές του. Το να δώσει κάνεις έμφαση στο σχολείο, προσωπικά, νομίζω ότι μόνο καλύτερο και πιο ολοκληρωμένο άνθρωπο μπορεί να τον κάνει. Γι' αυτό κι εγώ ακολούθησα αυτόν τον δρόμο. Από εκεί και πέρα, όμως, ο καθένας πρέπει να βρει τον δρόμο της ευτυχίας πάνω απ' όλα. Αν για να φτάσει εκεί, επιλέξει ένα πρακτικό επάγγελμα, που δε χρειάζεται φοίτηση σε κάποιο Πανεπιστήμιο, πιστεύω ότι αυτό πρέπει να ακολουθήσει, κι όχι να ζει για να ικανοποιεί τις φιλοδοξίες των γονιών του ή άλλων.»

Για την σχολική χρονιά που πέρασε, ο Γιάννης σημειώνει στα «Φοιτητικά Νέα»: «Αναμφισβήτητα, ήταν μια δύσκολη και περίεργη χρόνια για όλους μας. Αν μας έλεγε κάποιος πριν από ενάμιση χρονο, το πόσο θα είχε αλλάξει σ' αυτό το διάστημα, η ζωή μας θα τον θεωρούσαμε τρελό ή στην καλύτερη περίπτωση σεναριογράφο ταινιών επιστημονικής φαντασίας. Η τηλεκπαίδευση, δυστυχώς, έκανε το σχολείο μονοδιάστατο και αυστηρά γνωσεοκεντρικό. Χάθηκε η συνεισφορά του στην κοινωνικοποίηση των μαθητών. Αυτό σίγουρα επηρέαζε την ψυχολογία μου αρνητικά. Ευτυχώς, όμως, οι καθηγητές, τόσο του σχολείου όσο και του φροντιστήριου μου, ήταν πάντα δίπλα μας. Γι' αυτό, τους ευχαριστώ θερμά. Μάλιστα, όντας αποκομμένος απ' οτιδήποτε άλλο, οποιοσδήποτε εκνευρισμός, απογοήτευση ή άγχος μου διογκωνόταν στον μέγιστο βαθμό. Επίσης, η συνεχής προσήλωση σε μια οθόνη καθιστούσε, πιο συχνά, το μάθημα πληκτικό, δυσχεραίνοντας το αποτέλεσμα. Μάλιστα, σε όλες αυτές τις δυσκολίες, κατά τη γνώμη μου, είχαμε ένα Υπουργείο αποκομμένο από τα όποια αιτήματά μας. Πανελλαδικά, είχαν γίνει γνωστά ποικίλα αιτήματα για πραγματικά μέτρα προστασίας, απέναντι στα οποία το Υπουργείο ήταν, αρκετές φορές, αντίθετο. Στη διάρκεια της χρονιάς, έχω αρθρογραφήσει και για το συγκεκριμένο θέμα. Και βέβαια, μέσα σ' όλα αυτά, ένας δεκαοχτάχρονος μαθητής καλούνταν να ξεπεράσει τον Γολγοθά. Απαραίτητα εφόδια γι' αυτό ήταν η προσαρμοστικότητα και η αυτοπειθαρχία, εφόσον είχε χαθεί η καθημερινή πίεση του σχολείου. Στο τέλος τουλάχιστον, νομίζω όλοι βγαίνουμε πιο δυνατοί απ' αυτήν την ιστορία, ελπίζοντας ότι απ' τον Οκτώβρη θα φοιτούμε σε ανοιχτά Πανεπιστήμια!»

Ευχαριστούμε Γιάννη για την υπέροχη συνέντευξη!

Τα «Φοιτητικά Νέα» στον αγώνα αναζήτησης των «Πρώτων των Πρώτων» των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2021.

Προσοχή: Αν θέλεις και εσύ να ενημερώνεσαι ΠΡΩΤΟΣ για κάθε νέα ανάρτηση που αφορά τις Πανελλαδικές, Μηχανογραφικό, Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, Εκτιμήσεις Βάσεων, Αποτελέσματα Βάσεων, Ενημέρωση Νεοεισαχθέντων Φοιτητών πατήστε εδώ.

Περισσότερα άρθρα για τους Πρώτους των Πρώτων Πανελλαδικών 2021 μπορείτε να δείτε εδώ.

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία νέα για τις Πανελλαδικές 2021.  

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr