Ριζικές αλλαγές στις Πανελλήνιες 2017

Ριζικές αλλαγές στις Πανελλήνιες 2017

Ριζικές αλλαγές έρχονται στην Παιδεία, καθώς από φέτος αλλάζει ο χρόνος διεξαγωγής των εξετάσεων στη Γ’ Λυκείου, με τις Πανελλαδικές 2017 να αρχίζουν τον Ιούνιο και τις ενδοσχολικές εξετάσεις να προηγούνται, ενώ αλλάζει και ο χρόνος των επαναληπτικών εξετάσεων, οι οποίες πλέον δεν θα γίνονται τον Σεπτέμβριο, αλλά τον Ιούνιο.

Την σελίδα για την ενημέρωση των υποψηφίων για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2017 μπορείτε να την δείτε εδώ.


Την ίδια ώρα, η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να καταργήσει από φέτος τις επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων, με την Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) να τονίζει πως με αυτόν τον τρόπο «στερείται από τους μαθητές, που δεν συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις για λόγους που δεν ευθύνονται οι ίδιοι, τη δυνατότητα να διαγωνισθούν .

Οι εννέα μεγάλες αλλαγές σε Πανελλήνιες 2017 και Λύκειο

1. Ενδοσχολικές εξετάσεις: Για πρώτη φορά, το υπουργείο Παιδείας μεταθέτει τη διενέργεια των ενδοσχολικών εξετάσεων της Γ’ Λυκείου πριν από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Η εν λόγω απόφαση έγκειται στο πλαίσιο αποδέσμευσης του Λυκείου από τις Πανελλαδικές εξετάσεις, με τους αποφοίτους να λαμβάνουν πρώτα το απολυτήριό τους και στη συνέχεια όσοι ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στις Πανελλαδικές.

2. Πανελλαδικές εξετάσεις: Ανατρέπεται φέτος ο προγραμματισμός των υποψηφίων των Πανελλαδικών, καθώς οι εξετάσεις θα διενεργηθούν τη δεύτερη εβδομάδα του Ιουνίου, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως θα έχουν στη διάθεσή τους περίπου στις δέκα ημέρες «διάλειμμα» μεταξύ των ενδοσχολικών και των Πανελλαδικών, ώστε να προετοιμαστούν. Η ακριβής ημερομηνία έναρξης των εξετάσεων αναμένεται να ανακοινωθεί τις προσεχείς ημέρες.

3. Επαναληπτικές Πανελλαδικές εξετάσεις: Καταργούνται από φέτος οι επαναληπτικές Πανελλαδικές αποφάσεις, με την ΟΛΜΕ να χαρακτηρίζει «απαράδεκτες» τις δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού, Κώστα Γαβρόγλου, που είπε ότι «οι επαναληπτικές εξετάσεις ήταν από τις ορισμένες παθογένειες της κοινωνίας μας που πρέπει να τις βλέπουμε όλοι μαζί κατάματα… Υπήρχε μιας αυξημένη τάση λιποθυμιών και αρρώστιας στην διάρκεια των εισαγωγικών εξετάσεων». Η ΟΛΜΕ, με ανακοίνωσή της, ζητά τη διατήρηση της διαδικασίας των επαναληπτικών εξετάσεων για παιδαγωγικούς λόγους, καλεί το υπουργείο να εντοπίσει τα προβλήματα και να προτείνει λύσεις και τέλος επισημαίνει πως πρέπει να τεθούν αυστηροί όροι, προκειμένου να μην γίνεται εκμετάλλευση ή κατάχρηση της δυνατότητας συμμετοχής σε αυτές.

4. Επαναληπτικές ενδοσχολικές εξετάσεις: Μετατίθενται τον Ιούνιο αντί του Σεπτέμβρη οι επαναληπτικές ενδοσχολικές εξετάσεις, με το υπουργείο να υποστηρίζει πως οι μαθητές δεν έρχονται καλύτερα προετοιμασμένοι στις εξετάσεις μετά το πέρας του καλοκαιριού. Σημειώνεται πως η συγκεκριμένη ρύθμιση θα δίνει και καλύτερη εικόνα για τον αριθμό μαθητών της επόμενης χρονιάς σε κάθε τάξη, καθώς ήδη από τον Ιούνιο θα έχει ολοκληρωθεί το ζήτημα των μετεξεταστέων.

5. Περίοδοι εξετάσεων: Η δυνατότητα συμμετοχής σε τρεις εξεταστικές περιόδους (σ.σ. δύο επαναληπτικές) δίνεται φέτος για πρώτη φορά στους μαθητές τόσο της Γ’ Γυμνασίου όσο και της Γ’ Λυκείου, προκειμένου να λάβουν το απολυτήριό τους. Για τους μαθητές της Γ’ Γυμνασίου, οι εξεταστικές περίοδοι μοιράζονται σε Ιούνιο, Ιούλιο και Σεπτέμβρη, για να λάβουν το απολυτήριό τους. Για το Γυμνάσιο προβλέπεται και εντατική ενισχυτική διδασκαλία πριν τις εξετάσεις του Ιουλίου. Για τη Γ’ Λυκείου οι εξεταστικές περίοδοι χωρίζονται σε Μάιο, Ιούνιο και Σεπτέμβρη.

6. Κατηγορία 10%: Θεσμοθετείται οριστικά η κατηγορία του 10% με τους υποψηφίους να έχουν τη δυνατότητα να διατηρήσουν τον βαθμό τους από τη συμμετοχή στις Πανελλήνιες και να τον χρησιμοποιήσουν τα επόμενα δύο χρόνια για τη συμμετοχή τους στη κατηγορία του 10% με εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς εξετάσεις. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι πρότινος η ρύθμιση ήταν μεταβατική και διάρκειας ενός έτους.

7. Κατηγορία 5%: Για τους υποψηφίους με σοβαρές παθήσεις, αν και έχουν υπάρξει μεταβολές στις παθήσεις από το Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας, το υπουργείο Παιδείας ορίζει για φέτος να ενταχθούν όλοι όσοι περιλαμβάνονται τόσο στην προηγούμενη λίστα όσο και στην καινούργια με σκοπό να μην αιφνιδιαστούν οι οικογένειες και να μην προκύψουν προβλήματα στη διαδικασία. Η νέα λίστα με τις προσθήκες αλλά και τις αφαιρέσεις θα ισχύσει κανονικά από το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019.

8. Μηχανογραφικό δελτίο: Διευρύνονται οι επιλογές των υποψηφίων για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω του νέου μηχανογραφικού δελτίου. Ιδιαίτερα ευνοημένοι οι υποψήφιοι του 2ου, 3ου και 5ου επιστημονικού πεδίου που αφορούν Θετικές, Τεχνολογικές, Επιστήμες Υγείας, Πληροφορική και Οικονομικά.

9. ΕΠΑΛ: Για πρώτη χρονιά θεσμοθετείται η είσοδος των υποψηφίων από Επαγγελματικά Λύκεια που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές σε Πανεπιστήμια με ποσοστό 1%. Αξίζει να σημειωθεί πως μέχρι πρότινος, οι υποψήφιοι είχαν πρόσβαση μόνο σε ΤΕΙ. Τις επόμενες ημέρες, αναμένεται υπουργική απόφαση για τις σχολές στις οποίες θα έχουν πρόσβαση, ενώ σε μία σειρά σχολών, όπως Θεατρικών και Μουσικών Σπουδών, η πρόσβαση θα είναι ανοικτή ασχέτως της ειδικότητας που έχουν ακολουθήσει οι υποψήφιοι.

Όσοι από τους μαθητές που έδιναν πανελλαδικές εξετάσεις δεν κατάφερναν να συμμετάσχουν σε αυτές για λόγους υγείας η ανωτέρας βίας είχαν τη δυνατότητα συμμετοχής, μέχρι και την χρονιά 2015-6, και σε «επαναληπτικές εξετάσεις».

Η κατάργηση αυτής της δυνατότητας από φέτος στερεί από τους μαθητές, που δεν συμμετείχαν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις για λόγους που δεν ευθύνονται οι ίδιοι, τη δυνατότητα να διαγωνισθούν.

Θεωρούμε απαράδεκτες τις δηλώσεις του Yπουργού Παιδείας στη Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της βουλής όπου είπε ότι: «οι επαναληπτικές εξετάσεις που από φέτος καταργούνται, ήταν από τις ορισμένες παθογένειες της κοινωνίας μας που πρέπει να τις βλέπουμε όλοι μαζί κατάματα.

Σε ποιές παθογένειες αναφέρεται ο κ Υπουργός; Όπως επίσης εύλογα ερωτηματικά γεννούν οι δηλώσεις του «ότι υπήρχε μιας αυξημένη τάση λιποθυμιών και αρρώστιας στην διάρκεια των εισαγωγικών εξετάσεων»! απειλώντας επίσης ότι «δεν θα ήθελε να προκληθεί ώστε να δημοσιοποιήσει τα στοιχεία αυτά»! Εάν όντως υπάρχουν τα στοιχεία αυτά, αναρωτιόμαστε γιατί εκπλήσσεται ο κ Υπουργός, όταν είναι γνωστό ότι πρόκειται για άκρως ανταγωνιστικές και ψυχοφθόρες εξετάσεις οι οποίες δίνονται μετά από πολύχρονη προετοιμασία και επίπονες προσπάθειες των υποψηφίων μαθητών;

Με βάση τις αρχές της ίσης μεταχείρισης αλλά και των ίσων ευκαιριών των μαθητών:

- Απαιτούμε την διατήρηση της διαδικασίας των «Επαναληπτικών Πανελλαδικών Εξετάσεων», για καθαρά παιδαγωγικούς λόγους,

- Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να εντοπίσει τα προβλήματα που σχετίζονται με τον θεσμό των «Επαναληπτικών» και να προτείνει λύσεις σε παιδαγωγική κατεύθυνση,

- Να τεθούν οι αυστηροί αυτοί όροι για τη συμμετοχή στις «Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις», ώστε να μην γίνεται εκμετάλλευση ή κατάχρηση της δυνατότητας αυτής.

Διαβάστε ΕΔΩ όλα τα νέα για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2017

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr