Σχετικά με τη συγχώνευση Τμ. ΤΕΙ Βρεφονηπιοκόμων με τα Παιδαγωγικά Τμ. Νηπιαγωγών

Σχετικά με τη συγχώνευση Τμ. ΤΕΙ Βρεφονηπιοκόμων με τα Παιδαγωγικά Τμ. Νηπιαγωγών

Σημαντικές εξελίξεις έχουν δρομολογηθεί εδώ και ορισμένο διάστημα στο χώρο της προσχολικής αγωγής σε εντελώς αρνητική κατεύθυνση τόσο για τον ίδιο το θεσμό όσο και για τα εργασιακά δικαιώματα  των νηπιαγωγών.

Είναι γνωστό ότι  στη Σύνοδο των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων 7-8 Οκτωβρίου 2017 , στην οποία συμμετείχε ο Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας και ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής , προτάθηκε η συγχώνευση Παιδαγωγικών Τμημάτων Νηπιαγωγών με τα Τ.Ε.Ι Βρεφονηπιοκομίας.


H συγχώνευση των τμημάτων Νηπιαγωγών μ’ αυτά των Βρεφονηπιοκόμων και η συνακόλουθη ανατροπή των ορίων ανάμεσα στη φροντίδα και την εκπαίδευση δεν έχει κανένα επιστημονικό περιεχόμενο, δεν προκύπτει από καμιά εκπαιδευτική ή κοινωνική ανάγκη. Αντίθετα προκύπτει από τις επιλογές της μνημονιακής πολιτικής για την Ανώτατη Εκπαίδευση , που επιβάλλει συγχωνεύσεις τμημάτων Πανεπιστημίων και ΤΕΙ με σκοπό την περικοπή δαπανών.  Δεν εξαντλείται μόνο σ΄ αυτό. Επιδιωκει να διαμορφώσει εξελίξεις και στο χώρο της προσχολικής αγωγής. Η διάλυση των ορίων ανάμεσα στη φροντίδα και την εκπαίδευση και η δημιουργία ενός ασαφούς πεδίου που ανατρέπει όχι μόνο τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα των πτυχίων αποφοίτων Παιδαγωγικών Τμημάτων Νηπιαγωγών  αλλά και τα εργασιακά δικαιώματα που απορρέουν απ’ αυτά.  Είναι μέρος του σχεδίου ανδιάρθρωσης της εκπαίδευσης όπως προωθείται από τις κατευθύνσεις του Ο.Ο.Σ.Α και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εξειδικεύεται από την ενδιάμεση Έκθεση του Οργανισμού προς την ελληνική κυβέρνηση.

Είναι γνωστό ότι έχει εκφραστεί εδώ και κάποιο χρονικό διάστημα η ένταξη των νηπιαγωγείων στην τοπική αυτοδίοικηση (πρόταση του συνεδρίου Κ.Ε.Δ.Ε) Η υπόβάθμιση ή και ανατροπή του εκπαιδευτικού χαρακτήρα των πτυχίων αποφοίτων νηπιαγωγών ανοίγει το δρόμο για την υλοποίηση ενός τέτοιου σχεδίου που θα ενοποιεί τη φροντίδα που σήμερα παρέχεται στους παιδικούς σταθμούς με την εκπαίδευση που παρέχεται στα νηπιαγωγεία κάτω από ένα καθεστώς αποκοπής της προσχολικής αγώγής από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ιδιωτικοποιημένης παροχής υπηρεσιών με την εισαγωγή κουπονιών όπως συμβαίνει σήμερα σε πολλούς παιδικούς σταθμούς , διάλυσης των εργασιακών σχέσεων και αναίρεσης των μορφωτικών δικαιωμάτων που σήμερα παρέχονται από την προσχολική αγωγή στις ηλικίες 4-6 ετών. Με την προσπάθεια διαμόρφωσης αυτού του τοπίου είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι. Αποτελεί οπισθοδρόμηση για όλους τους εμπλεκόμενους.

Για εμάς οι επιστημονικά και  παιδαγωγικά διακριτοί ρόλοι που αφορούν από  τη μια τη φροντίδα(ηλικίες 0-4) και από την άλλη την εκπαίδευση ( 4-6)  πρέπει να παρέχονται μέσα από διακριτές εκπαιδευτικές δομές.Είναι ανάγκη να υπάρχουν ξεχωριστές δομές κοινωνικής πρόνοιας και φροντίδας δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα που θα απαντούν στο αίτημα όσων γονιών το επιθυμούν για φροντίδα των παιδιών τους. Από την άλλη η προσχολική αγωγή είναι μέρος της εκπαίδευσης και αποτελεί βασική προυπόθεση για την ομαλή ένταξη του παιδιού στα επόμενα εκπαιδευτικά  στάδια  είναι υποχρεωτική και πρέπει να παρέχεται στα νήπια μέσα από δημόσιους θεσμούς και δωρεάν.

Το σχέδιο συγχώνευσης των δύο κλάδων εξυπηρετεί τη διαμόρφωση μιας γκρίζας εμπορευματοπιημένης ζώνης  που θα λειτουργεί με το καθεστώς των κουπονιών , τα οποία ήδη υπάρχουν στους παιδικούς σταθμούς και θα επεκταθούν και στις ήλικίες των 4-6 ετών.  Το κράτος αντί να χρηματοδοτεί δημόσιες και δωρεάν δομές πρόνοιας και προσχολικής εκπαίδευσης προς όφελος της κοινωνίας θα χρηματοδοτεί την κερδοφορία ιδιωτών..

Βασική και αδιαπραγμάτευτη θέση είναι η καθιέρωση της δίχρονης και υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής για όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6 ετών , σε ένα δημόσιο, δωρεάν και υποχρεωτικό νηπιαγωγείο το οποίο θα είναι ενταγμένο σε μια επίσης Ενιαία Δωρεάν Υποχρεωτική Εκπαίδευση. Όλα τα παιδιά 0-4 ετών (των οποίων οι γονείς επιθυμούν) στους παιδικούς σταθμούς χωρίς τροφεία και κουπόνια και με μόνιμο προσωπικό.

H κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας:

  • να ακυρώσουν τα σχέδια συγχώνευσης των τμημάτων Βρεφονηπιοκόμων και Νηπιαγωγών
  • να προχωρήσουν άμεσα στη θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης προχωρώντας σε μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών και δημιουργώντας τις αναγκαίες κτιριακές και υλικοτεχνικές υποδομές

Tα Παιδαγωγικά τμήματα που έχουν εκδώσει αποφάσεις για συγχωνεύσεις – συνενώσεις

  • να τις αναθεωρήσουν τη στάση τους σχετικά με τις συγχωνεύσεις και να σταματήσουν την υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου των Νηπιαγωγών και των Νηπιαγωγείων

Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΕ Αργοσαρωνικού

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr