Κατάληψη Φ.Σ. Πληροφορικής ΑΠΘ
Καταλήψεις Σχολών/Τμημάτων: Κατάληψη αποφάσισαν οι φοιτητές του Τμήματος Πληροφορικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) σύμφωνα με πληροφορίες του «Φοιτητικά Νέα» μετά από γενική συνέλευση που πραγματοποίησε την Τετάρτη 23/10 ο φοιτητικός σύλλογος.
Σύμφωνα με την απόφαση του φοιτητικού συλλόγου, το Τμήμα θα τελεί υπό κατάληψη την Πέμπτη 24/10.
Οι φοιτητές αποφάσισαν:
Η κατάσταση που επικρατεί στο Τμήμα Πληροφορικής του ΑΠΘ - Δηλώσεις φοιτητών!
ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ Σ.Φ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ – 23/10/2019
Με το πέρας των εκλογικών αναμετρήσεων και την ανάδειξη της Νέας Δημοκρατίας σε αυτοδύναμη κυβέρνηση αποτυπώνεται μια ξεκάθαρη δεξιά πολιτική και ιδεολογική μετατόπιση στην ελληνική κοινωνία. Με αφετηρία την ψήφιση της κατάργησης του ασύλου μέσα στο κατακαλόκαιρο, είναι φανερό πως η κυβέρνηση έχει ως βασικό στόχο τη δημιουργία μίας τομής στην εκπαίδευση μέσω της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης που έχει ξεκινήσει ήδη να εφαρμόζει. Συγκεκριμένα αυτό προσπαθεί να το καταφέρει με στοχευμένες κινήσεις και με μία σειρά από μέτρα που χωρίς καμία αμφιβολία έρχονται να πλήξουν το συμφέρον του κάθε φοιτητή.
Το πιο τιμωρητικό και εκδικητικό από αυτά τα μέτρα είναι οι διαγραφές φοιτητών που ξεπερνούν τα ν+2 χρόνια φοίτησης. Ένα επιχείρημα της κυβέρνησης πάνω σε αυτό, είναι το κόστος των φοιτητών αυτών. Το συγκεκριμένο επιχείρημα, όμως, ακυρώνεται από την ίδια την πραγματικότητα, καθώς οι φοιτητές αυτοί ούτως ή άλλως δεν δικαιούνται φοιτητικές παροχές (σίτιση, στέγαση, πάσο, συγγράματα). Αντιλαμβανόμενοι, λοιπόν, πως το επιχείρημα αυτό δεν στηρίζεται πουθενά, τόσο η Υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως, όσο και τα ΜΜΕ, ομολογούν πως βασικός στόχος είναι η δημιουργία ενός πειθαρχημένου πλαισίου σπουδών. Επιθυμούν, δηλαδή, να δημιουργήσουν στο πανεπιστήμιο συνθήκες πλήρους εντατικοποίησης, οι οποίες θα δυσκολεύουν σε μεγάλο βαθμό την προσπάθεια των φοιτητών να λάβουν πτυχίο. Και αυτό, όχι επειδή θα βοηθηθούν με κάποιον τρόπο τα ιδρύματα, αλλά διότι έτσι, ο μέσος φοιτητής θα είναι πολύ πιο πειθαρχημένος, χωρίς καμία πρόθεση να σηκώσει κεφάλι και να εναντιωθεί στις αυθαιρεσίες των καθηγητών και στις αναδιαρθρώσεις των εκάστοτε κυβερνήσεων.
Το μέτρο των διαγραφών δεν πλήττει μόνο όσους είναι στο όριο ή έχουν ξεπεράσει το όριο ολοκλήρωσης ν+2, αλλά όλους τους φοιτητές. Ακόμα και αυτοί που βρίσκονται κάτω από το ν+2, θα δέχονται συνεχείς πιέσεις για γρήγορη αποπεράτωση των σπουδών τους.
Ένα ακόμη στοίχημα για την κυβέρνηση αποτελεί το κατά πόσο θα καταφέρει να υποβαθμίσει να πτυχία των αποφοίτων και να ανοίξει τον δρόμο για την Ιδιωτική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η αρχή έγινε με την απόσπαση της Διδακτικής Επάρκειας από τα πτυχία των καθηγητικών σχολών (μάλιστα το τμήμα μας απαιτείται υποχρεωτική πρακτική άσκηση) και ήδη αυτήν την εβδομάδα η Κεραμέως καταθέτει τα «6 σημεία», ένα εκ των οποίων είναι η εξίσωση των πτυχίων των κολλεγίων και των ξένων πανεπιστημίων με αυτά των δημόσιων πανεπιστημίων, συμπιέζοντας με αυτό τον τρόπο προς τα κάτω και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων δημοσίων πανεπιστημίων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της κατεύθυνσης κατακερματισμού του δικού μας πτυχίου (εκτός της αφαίρεσης της διδακτικής επάρκειας) αποτελεί και η έγκριση νέου προγράμματος σπουδών με εννιά ροές, όπου θα αναγράφονται σε παράρτημα διπλώματος που δίνεται μαζί με το πτυχίο.
Κεντρικό σημείο στην ατζέντα του “νόμου και της τάξης” είναι το ζήτημα του ασύλου, γυρώ από το οποίο εξαπολύονται συνεχείς επιθέσεις. Καθεστωτικά ΜΜΕ και κυβέρνηση έχουν καταφέρει να πείσουν πολλούς πως το άσυλο είναι αυτό που ευθύνεται για την κατάσταση με τις ναρκόπιατσες που υπάρχει στα πανεπιστήμια.
Ας δούμε, λοιπόν, μερικά στοιχεία. Το 2017 καταγράφηκαν 53 περιστατικά βίας στο σύνολο 200.000 καθηγητών, φοιτητών και προσωπικού, ενώ την ίδια στιγμή η ΕΛΣΤΑΤ καταγράφει 2054 αδικήματα ανά 100.000 κατοίκους. Ακόμη, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσαν ΤΑ ΝΕΑ, την τριετία 2012-2014 τα καταγεγραμμένα περιστατικά διακίνησης ναρκωτικών ήταν τα τριπλάσια απο ότι την επόμενη τριετία. Βέβαια, αυτό που παραλείπει το ίδιο άρθρο να αναφέρει είναι ότι την τριετία 2012-2014 το άσυλο είχε καταργηθεί με τον νόμο Διαμαντοπούλου, ενώ την επόμενη τριετία που τα περιστατικά υποτριπλασιάστηκαν, το άσυλο είχε θεσμηθεί νομοθετικά εκ νέου.
Είναι εμφανές πως με την κατάργηση του ασύλου η κυβέρνηση δεν αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της παραβατικότητας εντός των πανεπιστημίων (εξάλλου η κατάσταση που επικρατεί σε περιοχές γύρω από το άσυλο, βπλ. Ροτόντα, είναι ίδια ή και χειρότερη), αλλά στην οριοθέτηση του φοιτητικού κινήματος, έτσι ώστε να εφαρμόσει στη συνέχεια με μεγαλύτερη ευκολία νόμους που στρέφονται κατά των φοιτητών.
Μάλιστα, οι πρακτικές της νέας πρυτανείας φαίνεται να εναρμονίζονται πλήρως με τις προθέσεις της κυβέρνησης. Το τελευταίο διάστημα πραγματοποιείται μία συνεχής προσπάθεια να αποκλειστεί το ΑΠΘ από τον κόσμο που δεν είναι μέρος της πανεπιστημιακής κοινότητάς του. Αυτό προσπαθεί να επιτευχθεί με το κλείσιμο πολλών πορτών και με face control κατά την είσοδο. Χαρακτηριστικό είναι πως σύμφωνα με απόφαση των πρυτανικών αρχών στις 21:30 κάθε βράδυ θα κλειδώνουν οι 65 απο τις 67 εισόδους του campus και για την είσοδο θα απαιτείται έλεγχος.
Κάτι άλλο που έχει τεθεί σε κίνηση είναι η αυταρχικοποίηση του πανεπιστημίου με την επαναφορά των Συμβουλίων Ιδρύματος και με άλλα μέτρα. Τα Συμβούλια Ιδρύματος, τα οποία έχουν δοκιμαστεί και έχουν αποτύχει πλήρως, θα αποτελούν στην ουσία ένα όργανο μέσω του οποίου η κυβέρνηση θα μπορεί να παρεμβαίνει με μεγάλη ευκολία στα πανεπιστήμια. Επίσης, σε αυτό το πλαίσιο κινούνται και οι αξιολογήσεις των ιδρυμάτων, οι οποίες θα εξαρτώνται σε μεγαλό βαθμό από το πόσο “πιστά” έχει εφαρμόσει το κάθε ίδρυμα τα όσα έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, κάτι που θα επηρεάζει και το ύψος της χρηματοδότησης!
Είναι, λοιπόν, σαφές πως απειλείται μέχρι και η αυτόνομη και δημοκρατική λειτουργία των πανεπιστημίων.
Οι παραπάνω αναδιαρθρώσεις αφορούν φυσικά και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Συγκεκριμένα ο βαθμός του απολυτηρίου θα προκύπτει από τον συνυπολογισμό και των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη. Επιπλέον εισάγονται γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη με την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων.
Η εφαρμογή της βάσης του 10, η οποία θα στερεί τη δυνατότητα σε φοιτητές που έχουν γράψει κάτω από 10.000 μόρια να εισαχθούν στο πανεπιστήμιο. Είναι λοιπόν σαφές πως με τα μέτρα που θέλουν να περάσουν προωθούν την εντατικοποίηση και την πειθάρχηση και των μαθητών. Η ένταση της πειθάρχησης και η αύξηση των εξεταστικών φραγμών στο μαθητικό σώμα είναι κεντρικής σημασίας για την υλοποίηση μακροπρόθεσμα της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης και στο σχολείο.
Η κατάσταση στην σχολή μας
Τα προβλήματα συγκεκριμένα στη σχολή μας δεν είναι λίγα. Αίθουσες μικρές και φοιτητές που αναγκάζονται να καθήσουν στα σκαλιά, συνεχόμενο 8ωρο (9:15 με 17:00) τις Παρασκευές για το 3ο εξάμηνο, υποχρεωτική πρακτική για την απόκτηση της Παιδαγωγικής Επάρκειας, συνελεύσεις καθηγητών που δεν ανακοινώνονται, που δεν γνωρίζουμε τι αφορούν και που γίνονται στην Καλαμαριά. Μέσα σε 2 εβδομάδες, όμως, έχουν πραγματοποιηθεί 2 πορείες στο κέντρο της πόλης ενάντια στην εκπαιδευτική αναδιάρθρωση, έχουν γίνει 2 Γενικές Συνελεύσεις όπου ψηφίστηκε το πλαίσιο μας και κατά συνέπεια έγιναν 2 παραστάσεις διαμαρτυρίας στον πρόεδρο του τμήματος, καθώς και ανέβηκε στα Φοιτητικά Νέα η απόφαση της προηγούμενης Γενικής Συνέλευσης και μία φωτογραφία που αποδεικνύει την κατάσταση που επικρατεί στη σχολή μας.
Τι έχουμε καταφέρει
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΣΕ: