Τελευταία Φοιτητικά Νέα - Ροή Ειδήσεων

ΒΑΣΕΙΣ 2015, Συμπεράσματα, vaseis 2015,baseis 2015,apotelesmata,vaseis 2012,2013,2014 ΒΑΣΕΙΣ 2015: Συμπεράσματα

ΒΑΣΕΙΣ 2015: Συμπεράσματα 

1) Επείγει να σταματήσει η ρητορική περί κατάρρευσης ή σφαγής, αξιοποιημένη ιδιαιτέρως από τα ΜΜΕ. Οι επιδόσεις των μαθητών σε μεγάλο βαθμό εξαρτώνται από την ποιότητα των θεμάτων ( αν είναι λιγότερο ή περισσότερο απαιτητικά). Επομένως τα «δημοσιογραφικά συνθήματα» προκαλούν σύγχυση και συσκοτίζουν την πραγματικότητα.

2) Είναι γενικώς ορθότερο τα θέματα να είναι απαιτητικά και διαβαθμισμένης δυσκολίας. Επιτυγχάνεται έτσι πιο δίκαιη και ορθή αξιολόγηση των υποψηφίων, ενώ περιορίζονται οι επιπτώσεις από εσφαλμένες ή υποκειμενικές κρίσεις των βαθμολογητών (για παράδειγμα διαφορά ενός βαθμού στην 20βάθμια κλίμακα κοστίζει στον υποψήφιο 264 μόρια στην τελική του επίδοση αν πρόκειται για μάθημα με αυξημένο συντελεστή ή 134 μόρια αν πρόκειται για μάθημα χωρίς συντελεστή).


Αν είσαι Φοιτητής Πανεπιστημίου ή ΤΕΙ και θέλεις να ενημερώνεσαι πρώτος για τα πιο σημαντικά νέα της φοιτητικής σου ζωής ΠΑΤΗΣΕ ΕΔΩ

3) Από την άλλη η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ή όποιος φορέας έχει και θα έχει μελλοντικά την ευθύνη)  θα πρέπει να φροντίζει τη σχετική «σταθερότητα». Δηλαδή να μην είναι τη μία χρονιά παιδαριώδη θέματα και την επόμενη εξόχως απαιτητικά. Η ασυνέπεια στη σύνθεση των θεμάτων παγιδεύει μαθητές και εκπαιδευτικούς.

4) Πρέπει επίσης να σταματήσει να επικεντρώνεται η συζήτηση για τα εκπαιδευτικά μας προβλήματα στις εξετάσεις. Διότι εξετάσεις υπάρχουν σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα του ανεπτυγμένου κόσμου. Πρέπει επειγόντως να αγωνιστούμε για το πώς θα γίνει πολιτισμικά και μαθησιακά αποτελεσματικό το ελληνικό σχολείο.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

Το 1ο επιστημονικό πεδίο βρίσκεται πολύ κάτω και από τις βάσεις του 2013 (στην πρόβλεψή μας τον Ιούνιο είχαμε γράψει: «Θεωρούμε, λοιπόν, ότι η Νομική και οι σχολές Ψυχολογίας θα κινηθούν όχι μόνον κάτω  από τις περσινές αλλά και χαμηλότερα από τις βάσεις του 2013»). Είναι το αποτέλεσμα των ιδιαίτερα δύσκολων θεμάτων ιδίως στα αρχαία ελληνικά. Ενδεχομένως συμβάλλει και η απαξίωση των ανθρωπιστικών σπουδών με τις πενιχρές επαγγελματικές προοπτικές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η κατάρρευση των παιδαγωγικών σχολών μετά την εντυπωσιακή άνοδο της χρυσής εποχής  με την άμεση απορρόφηση στη δημόσια εκπαίδευση.

Το 2ο και το 4ο επιστημονικά πεδία ακολούθησαν επίσης τις προβλέψεις μας ( «οι βάσεις θα προσεγγίσουν αυτές του 2013»). Ενδιαφέρον παρουσιάζει εδώ η κατάρρευση σχολών όπως οι Πολιτικοί Μηχανικοί ή οι Αρχιτέκτονες καθώς εμφανίζουν μεγαλύτερη μείωση από τις άλλες σχολές του Πολυτεχνείου. Και εδώ οι επιλογές των υποψηφίων επηρεάζονται από την οικονομική συγκυρία και τις επαγγελματικές προοπτικές. (Καλό, βέβαια, είναι να τονιστεί εδώ ότι δεν είναι καλός σύμβουλος η πολύ στενή χρονική συγκυρία καθώς τα οικονομικά και επαγγελματικά δεδομένα ανατρέπονται. Για παράδειγμα η σχολή Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ το 2009 είχε βάση 19356! Προφανώς οι τότε υποψήφιοι είχαν επηρεαστεί από την εν γένει οικοδομική δραστηριότητα της εποχής.)

Το 3ο επιστημονικό πεδίο διατηρεί πάντοτε τα «πρωτεία». Μικρή σημασία έχουν οι βαθμολογικές διακυμάνσεις που οφείλονται στην ποιότητα των θεμάτων (είχαμε προβλέψει «η πτώση των βάσεων θα είναι σημαντική και θα προσεγγίσουν αυτές του 2013..»)

Το 5ο επιστημονικό πεδίο είναι αξιοπρόσεκτο. Οι υψηλόβαθμες σχολές έχουν από μικρή έως μέτρια πτώση και πάντως είναι πάνω από το 2013. Σε αυτές συγκαταλέγουμε τις χρηματοοικονομικές (ΟΠΑ, ΠΑΠΕΙ, ΠΑΜΑΚ) αλλά και τις σχολές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων της Αθήνας. (Είχαμε προβλέψει «οι υποψήφιοι έχουν γράψει χειρότερα από το 2014, καλύτερα όμως από το 2013.

Επομένως εδώ οι βάσεις θα είναι πιο κάτω από του 2014 αλλά πιο πάνω από το 2013»).

Υπάρχει, όμως, μία μεγάλη ομάδα σχολών που παραδοσιακά έχει λιγότερα μόρια οι οποίες παρουσιάζουν από μικρή έως και σημαντική αύξηση και σε σχέση με το 2014. Για παράδειγμα σχολές Οικονομικών Επιστημών σε όλη την Ελλάδα με εντυπωσιακό το γεγονός ότι η μεγαλύτερη άνοδος είναι στις σχολές της επαρχίας. Το ίδιο συμβαίνει με τις σχολές Οργάνωσης και Διοίκησης της περιφέρειας (πχ Πάτρα, Χίος) και στις ναυτιλιακές σπουδές.

ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ

1)    Δεν επαληθεύτηκε η φημολογούμενη πτώση στα περιφερειακά ΑΕΙ σε σχέση με τα κεντρικά (Αθήνα, Θεσσαλονίκη).

2)    Τα ΤΕΙ παρακολούθησαν σε γενικές γραμμές τις διακυμάνσεις των ΑΕΙ. Το ότι μερικά ΤΕΙ έχουν υψηλότερη βάση από κάποια  ΑΕΙ (πάντως όχι αντίστοιχα) είναι κάτι που συνέβαινε πάντα και θα εξακολουθήσει να συμβαίνει.

3)    Το ότι υπάρχουν ΑΕΙ με βάση εισαγωγής κάτω από 10000 μόρια (και βέβαια πολύ περισσότερα ΤΕΙ) επιβάλλει μία μελέτη για την αναγκαιότητα αλλά και τη βιωσιμότητα των σχολών αυτών.

4)    Γενικότερα οι πολύ χαμηλές επιδόσεις  (της τάξης των 5000, 6000 ή και 8000 μορίων) δεν ερμηνεύεται από τη δυσκολία των θεμάτων καθώς η επίτευξη ενός μέτριου βαθμού ήταν απολύτως εφικτή. Εδώ αποκαλύπτονται οι μεγάλες πληγές της εκπαίδευσής μας.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΕ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΤΩΝ ΒΑΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟ 2012 ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΟ 2015

για τα εκπαιδευτήρια ΠΟΛΥΤΡΟΠΗ ΑΡΜΟΝΙΑ

Σπύρος Δασκαλάκης (ΠΕ12.08) Ελένη Λαγού (ΠΕ 04.02), Δήμητρα Καραβά (ΠΕ 02), Κώστας Κοτίδης (ΠΕ 09), Ρούλα Μουντάνου (ΠΕ 02), Χρήστος Παπακωνσταντινόπουλος (ΠΕ 04.01)

Πηγή: esos.gr

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr