Τελευταία Φοιτητικά Νέα - Ροή Ειδήσεων

ΕΑΠ: Το Πανεπιστήμιο που αριθμεί 42 χιλιάδες φοιτητές

Το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) έχοντας κλείσει 20 χρόνια άριστης διαδρομής σήμερα, σε περίοδο οικονομικής κρίσης, αριθμεί 42 χιλιάδες φοιτητές. Αριθμός που το ανέβασε στην τρίτη θέση στο χάρτη των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων της χώρας.

Συνέντευξη Ιωάννη Καλαβρουζιώτη, Καθηγητή ΕΑΠ στην "ΠτΔ". Το τολμηρό εγχείρημα, όπως είχε χαρακτηριστεί από πολλούς η δημιουργία του ΕΑΠ, σήμερα έχει κατακτήσει μία σημαντική θέση στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας δίνοντας τη δυνατότητα σε χιλιάδες πολίτες να αποκτήσουν πανεπιστημιακή εκπαίδευση, σε άλλους να διευρύνουν τα γνωστικά τους αντικείμενα και σε άλλους να αποκτήσουν δεξιότητες που δεν μπορεί να τους τις παράσχει άλλο εκπαιδευτικό ίδρυμα.

Ολα τα παραπάνω οφείλονται στο γεγονός ότι το ΕΑΠ δεν έμεινε ένα στάσιμος εκπαιδευτικός φορέας. Αντιθέτως είναι συνεχώς εξελισσόμενος, εναρμονίζεται με τα παγκόσμια εκπαιδευτικά βήματα και συνδιαμορφώνει την εκπαιδευτική πορεία στη χώρα μας.

Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί ένα από τα κομμάτια του που είναι η Σχολή Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας. Η κουβέντα μας με τον Καθηγητή - Κοσμήτορα της Σχολής Ιωάννη Καλαβρουζιώτη, ο οποίος είναι και μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του ΕΑΠ δίνει το στίγμα όλου αυτού του εκπαιδευτικού έργου και φωτίζει πολλές άγνωστες πλευρές του.

Εχοντας διαγράψει μία σημαντική πορεία θα θέλαμε να μας παρουσιάσετε επιγραμματικά τους βασικούς καρπούς του προγράμματος σπουδών που είστε επικεφαλής.

Eχω την τιμή να είμαι Κοσμήτορας της Σχολής Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας (ΣΘΕΤ) και να συμμετέχω στην Διοικούσα επιτροπή του Ιδρύματος.

Η ΣΘΕΤ είναι μία από τις πρώτες τέσσερις Σχολές του ΕΑΠ, που συγκροτήθηκαν με τον ιδρυτικό νόμο Ν.2552/97.

Eτσι Σήμερα:

  • υπηρετείται από 14 μέλη ΔΕΠ και προσφέρει 15 Προγράμματα Σπουδών (2 προπτυχιακά τα Σπουδές στις Φυσικές Επιστήμες και την Πληροφορική και 13 μεταπτυχιακά). Την νέα Ακαδημαϊκή χρονιά έχει εγκριθεί η λειτουργία του νέου ΠΜΣ 'Χημική και Βιομοριακή Ανάλυση' και ενός κοινού με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο ΠΜΣ 'Νευροπληροφορική και Βιοπληροφορική'.
  • συνεργάζεται με περισσότερα 400 μέλη ΣΕΠ καθηγητές άλλων Πανεπιστημίων
  • εκπαιδεύει περίπου 2300 νέους φοιτητές κάθε χρόνο
  • έχει ήδη περισσότερους από 11000 φοιτητές και 9500 ήδη είναι πτυχιούχοι της. Η εργαστηριακή έρευνα είναι βασική προτεραιότητα της Σχολής και έχουμε 46 υποψήφιους διδάκτορες, ενώ 19 διδάκτορες έχουν ήδη αποφοιτήσει και 9 μεταδιδάκτορες συνεπικουρούν το ερευνητικό έργο της Σχολής.

Ηδη είναι θεσμοθετημένα πέντε (5) ερευνητικά εργαστήρια τα πιο κάτω:

  • Εργαστήριο Εφαρμοσμένων Μαθηματικών (Διευθύντρια Καθηγήτρια Μαρία Χατζηνικολάου)
  • Εργαστήριο Τεχνολογίας & Πολιτικής Ενέργειας & Περιβάλλοντος (Διευθυντής Αναπληρωτής Καθηγητής Ευθύμιος Ζέρβας)
  • Εργαστήριο Τεχνολογιών Αειφορικής Διαχείρισης Αποβλήτων (Διευθυντής Καθηγητής Ιωάννης Καλαβρουζιώτης)
  • Εργαστήριο Κινητού και Διάχυτου Υπολογισμού, Ποιότητας και Περιρρέουσας Νοημοσύνης (Διευθυντής Αναπληρωτής Καθηγητής Αχιλλέας Καμέας)
  • Εργαστήριο Αναλυτικής και Ανωνυμοποίησης Μεγάλων Δεδομένων (Διευθυντής Καθηγητής Βασίλειος Βερύκιος)

Τα προγράμματα σπουδών επιστημονικά καλύπτουν:

  • Φυσικές Επιστήμες: Φυσική, Χημεία, Βιολογία
  • Μαθηματικά: Ανάλυση Μαθηματικών προτύπων και εφαρμογές
  • Επιστήμες Μηχανικής: Ποιότητα, Διαχείριση τεχνικών έργων, Σεισμική Μηχανική
  • Επιστήμες Περιβάλλοντος: Περιβαλλοντικός Σχεδιασμός, Κατάλυση, Διαχείριση Αποβλήτων
  • Επιστήμες Πληροφορικής: Αλγόριθμοι, Τεχνολογία Λογισμικού, Τεχνολογία Υλικού, Τεχνητή Νοημοσύνη, Τηλεπικοινωνίες & Δίκτυα

Επειδή η επιτυχία ενός προγράμματος σπουδών κρίνεται από την πορεία των αποφοίτων του θα μας πείτε τις προοπτικές των δικών σας αποφοίτων.

Οι προοπτικές των πτυχιούχων μας δεν θα μπορούσε να ήταν ριζικά διαφορετική από τους αποφοίτους των λοιπών Πανεπιστημίων. Στο ΕΑΠ όμως υπάρχει μια σημαντική διαφοροποίηση, ηλικιακά το ποσοστό των πτυχιούχων μας τουλάχιστον στα ΠΜΣ ανέρχεται σε λίγο πάνω από το 50% για τις ηλικίες 30-40 χρόνων. Αυτό σημαίνει, ότι η συντριπτική πλειοψηφία αυτών είναι ήδη εργαζόμενοι που επιθυμούν γνώσεις και γιατί όχι υπηρεσιακή ανέλιξη. Αλλά και για τους προπτυχιακούς μας φοιτητές έχουμε ήδη καταβάλλει προσπάθειες, ώστε να αναγνωρίζονται επαγγελματικά δικαιώματα και να μην διαφέρουν σε τίποτα από τους πτυχιούχους των λοιπών Ανωτάτων Ιδρυμάτων στις Φυσικές επιστήμες αλλά και στην Πληροφορική.

Συνεχώς κάνετε καινούργια ανοίγματα με νέα προγράμματα. Ποια είναι η πυξίδα σας και οι στόχοι που θέλετε να πετύχετε; Υπάρχει σύνδεση με την αγορά εργασίας και τα νέα αντικείμενα;

Ταυτόχρονα ξεκινάμε την λειτουργία 8 σύντομων προγραμμάτων σπουδών που απευθύνονται στο ευρύ κοινό και στοχεύουν στην επιμόρφωση των ενδιαφερομένων σε σύγχρονα επιστημονικά αντικείμενα που καλύπτει η Σχολή. Πραγματοποιούνται με τη μορφή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (e-learning) και οι εβδομάδες παρακολούθησης ποικίλουν ανάλογα το Πρόγραμμα (από 10 έως 32 εβδομάδες). Τα προγράμματα αυτά είναι τα πιο κάτω και οι υποψήφιοι μπορούν να τα δηλώσουν ώστε να τα παρακολουθήσουν μέχρι 15 Σεπτεμβρίου.

- Εφαρμογές Γεωργίας Ακριβείας

- Εισαγωγή στη Διαχείριση Αποβλήτων

- Φυσικά καταστροφικά φαινόμενα υπό το πρίσμα της κλιματικής αλλαγής

- Σχεδίαση ενσωματωμένων συστημάτων και εφαρμογές μικροελεγκτών στο Διαδίκτυο των Πραγμάτων

- Ανάπτυξη Ψυχαγωγικού Λογισμικού

- Βιομιμητική Τεχνολογία - Χωρικός Σχεδιασμός: σύγχρονες τάσεις και ζητήματα αιχμής

- Προχωρημένη Κατάρτιση στη Διαπολιτισμική Μεσολάβηση

Προσδοκούμε μέσα από τα νέα προγράμματα σπουδών να εκπαιδεύσουμε τους υποψήφιους φοιτητές μας σε νέες επιστημονικές προκλήσεις μέσα πάντα από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση που προσφέρει το ΕΑΠ. Ταυτόχρονα όμως προσφέρουμε και ανεξάρτητες θεματικές ενότητες για κάποιους επαγγελματίες κυρίως που θα ήθελαν να αποκτήσουν συγκεκριμένες δεξιότητες και που θα μπορούσαν στο μέλλον να συνεχίσουν τις σπουδές τους στο συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών.

Ποιος είναι ο μελλοντικός σχεδιασμός του προγράμματός σας;

Το Μεταπτυχιακό πρόγραμμα της Διαχείρισης αποβλήτων που διευθύνω, έχει σαν σκοπό του την παροχή εξειδικευμένων γνώσεων στα θέματα των Tεχνολογιών επεξεργασίας αποβλήτων και μεθοδολογιών απορρύπανσης και στην κατανόηση της πολύπλοκης δομής και λειτουργίας του περιβάλλοντος, το οποίο είναι ο τελικός αποδέκτης των αποβλήτων. Εχει 960 φοιτητές, ενώ έχουν αποφοιτήσει από αυτό 640 τα δέκα χρόνια της λειτουργίας του. Ενα μεγάλο ποσοστό των πτυχιούχων μας είναι ήδη επαγγελματικά στελέχη εργαζόμενα σε περιβαλλοντικούς φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Ταυτόχρονα έχουμε κατ' έτος τη λειτουργία ενός θερινού σχολείου εξ αποστάσεως στην διαχείριση των αποβλήτων, μόλις πρόσφατα ολοκληρώσαμε το Διεθνές 4ο εξ αποστάσεως, ηλεκτρονικής εκπαίδευσης, που διεξήχθη από 23-27 Ιουλίου στο ΕΑΠ. Σε αυτό δίδαξαν τριάντα Ελληνες και Ξένοι Καθηγητές Πανεπιστημίων και ερευνητικών Ινστιτούτων (Αμερική, Γερμανία, Ελβετία, Ισπανία, Ιταλία, Ιορδανία, Πορτογαλία, Φιλιππίνες). Απευθύνθηκε σε όλους όσοι ενδιαφέρονται για θέματα επεξεργασίας και διαχείρισης των αποβλήτων και στόχευσε στην ενημέρωση σχετικά με τις νέες τεχνολογίες και τις πρακτικές διαχείρισης κυρίως των υγρών αποβλήτων, αλλά και των βιοστερεών, με μεταφορά εμπειριών και τεχνογνωσίας από διαφορετικές χώρες.

Το Σχολείο το παρακολούθησαν εκτός των ξένων συμμετεχόντων και στελέχη Περιφερειών της Χώρας (Στερεάς Ελλάδος και Αττικής), Υπουργείων (ΥΠΕΧΩΔΕ, Δημ. Τάξεως), Διαχειριστικών Αρχών (ΜΟΔ), αλλά και Ιδιωτικών Φορέων (ΔΕΗ, Ελληνικά Πετρέλαια, ΕΑΣ, ΕΥΑΘ, Λάρκο, ΟΛΠΑ) εταιριών όπως Ακτωρ, Μεσόγειος, Ηλέκτωρ, ΕΤΒΑ κ.α.) που απασχολούνται υπηρεσιακά με τα θέματα της διαχείρισης των υγρών και βιοστερεών.

Οι συμμετέχοντες είχαν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν εργαστηριακή θεματική ενότητα αλλά και να πραγματοποιήσουν την τελευταία ημέρα του θερινού σχολείου μια τεχνική επίσκεψη στο Κέντρο επεξεργασίας αποβλήτων του Δήμου Αιγίου και να επιμορφωθούν στις διαδικασίες επεξεργασίας αποβλήτων μέσω μεμβρανών. Το Θερινό Σχολείο αποτελεί πλέον θεσμό κάτι που επιβάλλει την συνέχιση και διευρυνσή του στην παρεχόμενη θεματολογία του.

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr

1 1 1 1 1 Αξιολόγηση 0.00 (0 ψήφοι)