Τελευταία Φοιτητικά Νέα - Ροή Ειδήσεων

 Ορκωμοσία.. στον καύσωνα, χωρίς τηβέννους και χειραψίες για τους πτυχιούχους της Ιατρικής Σχολής Αθηνών

Χωρίς τηβέννους και χωρίς χειραψία η ορκωμοσία στην Ιατρική Σχολή Αθηνών

Ορκωμοσίες Φοιτητών: Οι απόφοιτοι που αναμένεται να ορκιστούν, την Παρασκευή 29 Ιουλίου, στην επιστήμη τους δεν θα φορέσουν τηβέννους και κατά τη διάρκεια που θα λάβουν τα πτυχία τους δεν θα ανταλλάξουν χειραψίες με τους καθηγητές τους. Οι πτυχιούχοι διαμαρτύρονται για τον χώρο πραγματοποίησης της ορκωμοσίας καθώς όπως αναφέρουν οι ίδιοι "μια τελετή στον προαύλιο χώρο/πάρκινγκ της Ιατρικής Σχολής, πέρα από ιδιαίτερα κουραστική, αν όχι επικίνδυνη, αν αναλογιστεί κανείς τον καύσωνα που επικρατεί τέτοιες μέρες στην χώρα μας, θα ήταν και αρκετά εξευτελιστική".

Η Τελετή, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του Τμήματος, θα πραγματοποιηθεί, χωρίς τηβέννους και οι πτυχιούχοι θα παραλάβουν από τις Πρυτανικές Αρχές του Ε.Κ.Π.Α. και τον Πρόεδρο της Ιατρικής Σχολής, τα αντίγραφα πτυχίου τους, χωρίς χειραψία.


Ακολούθησε τα Φοιτητικά Νέα και στο Viber! Πατήστε εδώ για να μπείτε στην ομάδα μας! Ακόμη, μην ξεχνάς να επισκέπτεσαι καθημερινά τα Φοιτητικά Νέα πατώντας www.foititikanea.gr για να μην σου ξεφεύγει κανένα νέο.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την Γραμματεία του Τμήματος:

«Η ορκωμοσία που αφορά στην εαρινή εξεταστική περίοδο του ακαδημαϊκού έτους 2021-2022, θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 29 Ιουλίου 2022 και ώρα 19.30 μ.μ. στον προαύλιο χώρο της σχολής.

Στην τελετή θα παρευρεθούν οι ορκιζόμενοι οι οποίοι θα πρέπει να προσέλθουν ΜΙΑ ώρα νωρίτερα, συνοδευόμενοι από 4 άτομα το μέγιστο. 

Οι ορκιζόμενοι (με την επίδειξη της αστυνομικής τους ταυτότητας) και οι οικείοι τους θα προσέλθουν ταυτόχρονα στο χώρο της ορκωμοσίας, από την είσοδο της Ιατρικής Σχολής, επί της Οδού Τετραπόλεως 18 και Ραψάνης (δεν θα υπάρχει δυνατότητα στάθμευσης οχημάτων στον προαύλιο χώρο της Σχολής), και θα αποχωρούν σταδιακά, προκειμένου να αποφευχθεί ο συνωστισμός από την οδό Μ. Ασίας 75. 

Η Τελετή θα πραγματοποιηθεί, χωρίς τηβέννους και οι πτυχιούχοι θα παραλάβουν από τις Πρυτανικές Αρχές του Ε.Κ.Π.Α. και τον Πρόεδρο της Ιατρικής Σχολής, τα αντίγραφα πτυχίου τους, χωρίς χειραψία. 

Σας γνωρίζουμε ότι η Τελετή θα βιντεοσκοπηθεί και θα μπορείτε να την αναζητήσετε στο κανάλι της Ιατρικής Σχολής στο youtube, εδώ

Ορκωμοσία.. στον καύσωνα

Διαμαρτυρία πτυχιούχων ως προς τον χώρο πραγματοποίησης της ορκωμοσίας. Οι πτυχιούχοι απέστειλαν την περασμένη εβδομάδα επιστολή στον πρύτανη. Αναλυτικά αναφέρουν:

«Αξιότιμε κύριε Πρύτανη, αγαπητέ μας Δάσκαλε,

Οι πτυχιούχοι φοιτητές Ιατρικής ΕΚΠΑ του έτους 2022,

Θα θέλαμε να σας εκφράσουμε την έντονη δυσαρέσκεια μας, όσον αφορά την τελετή ορκωμοσίας μας.

Έπειτα από την αρχική μας απογοήτευση, όταν πληροφορηθήκαμε, ότι η εμβληματική αίθουσα ορκωμοσιών του πανεπιστημίου δεν διατίθεται για τελετές στους ίδιους τους φοιτητές του, κινηθήκαμε άμεσα για την οργάνωση μιας αξιοπρεπούς τελετής, αρμόζουσας στην παλαιότερη σχολή της χώρας. Φοιτητές και Πρόεδρος συναντηθήκαμε για να συζητήσουμε τις πιθανές εναλλακτικές, όσον αφορά τον χώρο τέλεσης της ορκωμοσίας.

Συμφωνήσαμε ότι μια τελετή στον προαύλιο χώρο/πάρκινγκ της Ιατρικής Σχολής, πέρα από ιδιαίτερα κουραστική, αν όχι επικίνδυνη, αν αναλογιστεί κανείς τον καύσωνα που επικρατεί τέτοιες μέρες στην χώρα μας, θα ήταν και αρκετά εξευτελιστική για εμάς τους ίδιους στην σημαντικότερη ως τώρα στιγμή της ζωής μας, η οποία συμβολίζει την ένταξη μας στην επαγγελματική πορεία μας ως νέοι γιατροί.

Καταλήξαμε έτσι ότι η εύρεση μιας αίθουσας εκτός ΕΚΠΑ ήταν μονόδρομος μιας και το πανεπιστήμιο δεν στάθηκε δίπλα μας την στιγμή αυτή. Τέθηκε ως ιδέα τότε το περιστύλιο Ζαππείου, ένας χώρος όμορφος ο οποίος μπορεί να φιλοξενήσει με λαμπρό τρόπο τους συγγενείς μας και εμάς τους αποφοίτους, την στιγμή που θα δίνουμε τον όρκο του Ιπποκράτη. Ενθουσιασμένοι επικοινωνήσαμε με τους υπεύθυνους του Ζαππείου και ξεκίνησε άμεσα η οργάνωση της ορκωμοσίας. Μέχρι σήμερα, που έφτασε η επιστολή των πρυτανικών αρχών, γνωστοποιώντας μας την απόφαση να απαγορευτεί κάθε ορκωμοσία σε χώρο εκτός πανεπιστημίου.

Η αδικία και η απογοήτευση, που νιώσαμε ήταν μεγάλη, η απορία μας ακόμα μεγαλύτερη. Πώς το πανεπιστήμιο μας, το μεγαλύτερο στη χώρα και ένα από τα καλύτερα της Ευρώπης, ουσιαστικά αδιαφορεί, για την στιγμή που πιστοποιείται η επιτυχία του ως εκπαιδευτικό ίδρυμα. Πώς από την στιγμή, που για τον οποιοδήποτε λόγο δεν μας διαθέτει την αίθουσα που έχει για ακριβώς αυτόν τον σκοπό, αρνείται την πραγματοποίηση της τελετής σε άλλο χώρο, κάτι που πολλά πανεπιστήμια της χώρας συνηθίζουν.

Με την επιστολή αυτή κύριε Πρύτανη θα θέλαμε αφενός να καταλάβετε τους προβληματισμούς μας ως απόφοιτος και καθηγητής της ίδιας ιστορικής σχολής, αφετέρου να σκεφτείτε και να ανακαλέσετε την απόφαση σας ή τουλάχιστον να βρεθεί μία μεγάλη και αξιοπρεπής αίθουσα του πανεπιστημίου, ώστε να τιμήσετε έτσι την προσπάθεια μας όπως αρμόζει στην ιστορία της σχολής μας».

Με εκτίμηση
οι πτυχιούχοι Ιατρικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών 2022 

Τι ορίζει η τελευταία ΚΥΑ

Σύμφωνα με την τελευταία ΚΥΑ (Δ1α/Γ.Π.οικ.43107/22.7.2022), τα μέτρα που ισχύουν για την προστασία από τον κορωνοϊό από τις 25 Ιουλίου έως και την 1η Αυγούστου και ώρα 06:00, για τις ορκωμοσίες, τελετές αποφοίτησης ισχύουν τα εξής:

• Τα συνέδρια και οι ημερίδες, καθώς και οι τελετές αποφοίτησης διεξάγονται σύμφωνα με το άρθρο 12 της υπό στοιχεία 48760/Ζ1/29.4.2022 κοινής υπουργικής απόφασης, όπως εκάστοτε ισχύει, και τους κανόνες του Παραρτήματος 5 που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.

Τι ορίζει το άρθρο 12:

Άρθρο 12
Ορκωμοσίες - Συνέδρια - Ημερίδες

1. Η διεξαγωγή τελετών αποφοίτησης πραγματοποιείται με φυσική παρουσία των συμμετεχόντων.

2. Τα Α.Ε.Ι. δύνανται να διεξάγουν συνέδρια και ημερίδες σύμφωνα με τα εκάστοτε ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα και τις οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19 και του Υπουργείου Υγείας.

Τι ορίζει το Παράρτημα 5:

Παράρτημα 5

ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ, ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ

Α. ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

  • Τα επιστημονικά / επαγγελματικά και λοιπά συνέδρια μπορούν να διεξάγονται με φυσική παρουσία και προαιρετικά μέσω διαδικτύου και συγκεκριμένα:
    • φυσική παρουσία προκαθορισμένου αριθμού συνέδρων στον χώρο του συνεδρίου με όλους τους υγειονομικούς κανόνες που περιγράφονται στη συνέχεια και
    • προαιρετική ταυτόχρονη διαδικτυακή μετάδοση (live streaming).
  • Σε περίπτωση που για επιδημιολογικούς λόγους επιβληθεί από την Πολιτεία απαγόρευση συνεδρίων με φυσική παρουσία, το συνέδριο μπορεί να μην αναβάλλεται/ματαιώνεται, αλλά μπορεί να μετατρέπεται σε καθ’ ολοκληρία διαδικτυακό.
  • Ο διοργανωτής έχει την επιλογή να διοργανώσει εξαρχής ένα συνέδριο αποκλειστικά μέσω διαδικτύου, χωρίς φυσική παρουσία.
  • Επιτρέπονται διεθνή συνέδρια με φυσική παρουσία ξένων συνέδρων σύμφωνα με τις ταξιδιωτικές οδηγίες για τις διεθνείς μετακινήσεις.
  • Εντός του Συνεδριακού Κέντρου ορίζεται συντονιστής για τη διαχείριση ενδεχόμενου κρούσματος κορωνοϊού COVID-19.
  • Κοντά στην είσοδο του Συνεδριακού Κέντρου ορίζεται ειδικά διαμορφωμένος χώρος με παράθυρο, προκειμένου να αποτελέσει χώρο απομόνωσης των ενδεχόμενων κρουσμάτων, ο οποίος θα είναι εφοδιασμένος με υγειονομικό υλικό όπως μάσκες, χαρτομάντηλα/χειροπετσέτες, κλειστό ποδοκίνητο κάδο, νιπτήρα με υγρό σαπούνι. Η πόρτα του εν λόγω χώρου πρέπει να παραμένει διαρκώς κλειστή και η είσοδος πρέπει να περιορίζεται μόνο σε προσωπικό εκπαιδευμένο για την αντιμετώπιση ενδεχόμενων περιστατικών κορωνοϊού COVID-19.
  • Ο αριθμός των συνέδρων με φυσική παρουσία ορίζεται με βάση τη χωρητικότητα της αίθουσας του συνεδρίου μέχρι ποσοστού πληρότητας εκατό τοις εκατό (100%).

Β. ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΕΓΓΡΑΦΕΣ

  • Η είσοδος των συνέδρων στην αίθουσα ελέγχεται με ηλεκτρονική σάρωση της κάρτας συνέδρου. Στην αίθουσα βρίσκονται μόνο οι πρόεδροι/ομιλητές της συνεδρίας, οι επιτρεπόμενοι σύνεδροι και το προσωπικό.
  • Η επικοινωνία των συμμετεχόντων με τη Γραμματεία/τους Διοργανωτές του συνεδρίου αλλά και τις Υπηρεσίες του Συνεδριακού Κέντρου γίνεται τηλεφωνικώς ή ηλεκτρονικά για οποιοδήποτε θέμα προκύψει, προκειμένου να μειωθούν οι ανάγκες μετακίνησης των συνέδρων/ομιλητών για συνάντηση με τις υπηρεσίες της διοργάνωσης, όπως λογιστήριο, γραμματεία του Συνεδρίου, parking κ.λπ..
  • Η εγγραφή, η χορήγηση καρτέλας (badge) συνέδρου, το πρόγραμμα του συνεδρίου και η απονομή πιστοποιητικών γίνεται ηλεκτρονικά (μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, SMS, μέσων κοινωνικής δικτύωσης).

ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

  • Ο συνεδριακός χώρος θα είναι αποκλεισμένος και απόλυτα ελεγχόμενος καθ’ όλη τη διάρκεια των σταδίων προετοιμασίας και αποξήλωσης και η πρόσβαση θα επιτρέπεται μόνο σε εξουσιοδοτημένα άτομα που φέρουν σχετικό καρτελάκι.
  • Άπαντες οι εργαζόμενοι πρέπει να φέρουν το καρτελάκι σε εμφανές σημείο καθ’ όλη τη διάρκεια προετοιμασίας καθώς και κατά την περίοδο λειτουργίας του συνεδρίου. Πραγματοποιούνται τακτικοί έλεγχοι (με σκανάρισμα στο καρτελάκι του φέροντος), προκειμένου να διασφαλισθεί η είσοδος στους χώρους του Συνεδριακού Κέντρου μόνο των διαπιστευμένων ατόμων.
  • Τα καρτελάκια για τους συνεργάτες και τις κατασκευαστικές εταιρείες/τεχνικό προσωπικό παραλαμβάνονται ατομικά κατά την άφιξή τους στο Συνεδριακό Κέντρο και μόνο εφόσον έχουν αποστείλει στους διοργανωτές τα απαραίτητα στοιχεία εντός των ενδεδειγμένων χρονικών ορίων.
  • Η εταιρεία Security και ο υπεύθυνος του συνεδριακού κέντρου πραγματοποιούν ελέγχους στους χώρους καθ’ όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας του συνεδρίου, προκειμένου να διασφαλισθεί η τήρηση και εφαρμογή όλων των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας.

Γ. ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

  • Η εγγραφή, η χορήγηση καρτέλας (badge) συνέδρου, το πρόγραμμα του συνεδρίου και η απονομή πιστοποιητικών γίνεται ηλεκτρονικά (μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, SMS, μέσων κοινωνικής δικτύωσης).
  • Η γραμματεία του συνεδρίου τοποθετημένη σε εμφανή και άνετο χώρο φέρει στο μπροστινό της μέρος plexiglass για την αποφυγή μεταφοράς σταγονιδίων.
  • Μπροστά από κάθε άτομο του προσωπικού της γραμματείας υπάρχει αντισηπτικό υγρό.

ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ

  • Ο αριθμός των συνέδρων με φυσική παρουσία ορίζεται με βάση τη χωρητικότητα της αίθουσας του συνεδρίου μέχρι ποσοστού πληρότητας εκατό τοις εκατό (100%).
  • Η είσοδος των συνέδρων και των ομιλητών στην αίθουσα ελέγχεται με ηλεκτρονική σάρωση της κάρτας συνέδρου. Στην αίθουσα βρίσκονται μόνο οι πρόεδροι/ομιλητές της συνεδρίας, ο επιτρεπόμενος αριθμός συνέδρων και τεχνικό προσωπικό.
  • Απαγορεύεται η είσοδος σε όσους δεν είναι εγγεγραμμένοι σύνεδροι ή προσωπικό υποστήριξης του συνεδρίου.
  • Εντός της αίθουσας υπάρχει άτομο του προσωπικού, το οποίο ελέγχει την τήρηση των μέτρων προστασίας από τους παρευρισκόμενους, συμπεριλαμβανομένων του προσωπικού του ξενοδοχείου/catering/οπτικοακουστικών, καθώς και τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων για την αποφυγή εισόδου υπεράριθμων.
  • Το προσωπικό που βρίσκεται στην αίθουσα και διανέμει το μικρόφωνο κατά τη διάρκεια των ερωτήσεων απολυμαίνει το μικρόφωνο μετά από κάθε ερώτηση.
  • Δημιουργούνται ξεχωριστοί χώροι συναντήσεων για Β2Β meetings, εφόσον κριθεί απαραίτητο, όπου λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης προς αποφυγή συνωστισμού. 

ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ

Επιτρέπεται η διανομή στους συμμετέχοντες στο συνέδριο, αεροστεγώς συσκευασμένου συνεδριακού υλικού (τελικού προγράμματος ή/και άλλων εντύπων, κονκάρδα συμμετοχής κ.λπ.) και η διανομή υλικού από τρίτους, π.χ. σπόνσορες του συνεδρίου, με τους ίδιους κανόνες διανομής του βασικού υλικού του συνεδρίου.

ΠΑΝΕΛ ΟΜΙΛΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΕΙΟΥ

  • Στο πάνελ (Προεδρείο) τοποθετούνται καρέκλες σε ικανή απόσταση μεταξύ τους και υπάρχουν αντισηπτικά για όλους τους Συντονιστές/Προέδρους. Τα νερά που βρίσκονται στο τραπέζι του Προεδρείου είναι εμφιαλωμένα και ατομικά και αλλάζουν ταυτόχρονα με την αλλαγή του Προεδρείου.
  • Υπεύθυνο για την αλλαγή των νερών και των σκευών είναι το προσωπικό του συνεδριακού χώρου ή του Συνεδριακού Κέντρου ή της υπηρεσίας catering εναλλακτικά.
  • Τα επιτραπέζια μικρόφωνα του Προεδρείου καθαρίζονται από το προσωπικό της εταιρείας οπτικοακουστικών που υποστηρίζει το συνέδριο μετά το πέρας κάθε συνεδρίας. Το ίδιο ισχύει και για τα μικρόφωνα πέτου/ασύρματα που τυχόν χρησιμοποιηθούν.
  • Στο podium τα μικρόφωνα καθώς και τα χειριστήρια, που χρησιμοποιούνται για τις παρουσιάσεις των ομιλητών, καθαρίζονται μετά το πέρας κάθε ομιλίας από το προσωπικό της εταιρείας οπτικοακουστικών που υποστηρίζει το συνέδριο βάση των διαδικασιών ασφαλείας/προστασίας που τους διέπει. Επίσης το νερό που βρίσκεται στο podium είναι εμφιαλωμένο και ατομικό και αλλάζει ταυτόχρονα με την αλλαγή του ομιλητή.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΟΜΙΛΙΩΝ

  • Ενθαρρύνεται η αποστολή των ομιλιών στη Γραμματεία με ηλεκτρονικό τρόπο.
  • Η γραμματεία του Preview Desk φέρει στο μπροστινό της μέρος plexiglass για την αποφυγή μεταφοράς σταγονιδίων και τοποθετεί αντισηπτικά.
  • Μπροστά από κάθε άτομο του προσωπικού της γραμματείας υπάρχει αντισηπτικό υγρό για τους συνέδρους.

ΧΟΡΗΓΟΙ/ΕΚΘΕΤΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

  • Επιτρέπεται η παρουσία εμπορικών stands.
  • Προκρίνεται η ηλεκτρονική παρουσίαση των εμπορικών μηνυμάτων σε οθόνες.
  • Η συμμετοχή των εκθετών, προμηθευτών και προσωπικού εργασίας είναι ονομαστική. Για την είσοδο τους στο χώρο είναι υποχρεωτική η αναγραφή του ονοματεπωνύμου τους σε καρτελάκι που φέρουν σε εμφανές σημείο καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής τους στο χώρο της έκθεσης.

ΧΩΡΟΙ ΕΣΤΙΑΣΗΣ

  • Επιτρέπεται η ύπαρξη μπουφέ σε διαλείμματα για καφέ/ελαφρύ γεύμα, ο οποίος ακολουθεί τον τρόπο λειτουργίας των κυλικείων εξωτερικών χώρων και τις αρχές του αντίστοιχου πρωτοκόλλου λειτουργίας της εστίασης, σύμφωνα με την παρούσα κοινή υπουργική απόφαση, όπως αυτή ισχύει κάθε φορά.
  • Σε περίπτωση λειτουργίας στον χώρο του συνεδρίου επιχειρήσεων που διαθέτουν άδεια καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος ή άδεια παροχής υπηρεσιών εστίασης είτε σε εσωτερικό είτε σε ανοικτό (υπαίθριο) χώρο, αυτές λειτουργούν με τους υγειονομικούς όρους του σημείου 16 (εστίαση) του πίνακα Β της παρ. 1 του άρθρου 1.

Δ. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ

  • Κατά τη διαδικασία των εγγραφών καθώς και κατά τη συμμετοχή των συνέδρων πρέπει να δίνεται ρητή οδηγία μη συμμετοχής σε άτομα με συμπτώματα ασθένειας από το αναπνευστικό σύστημα (πυρετός, βήχας, δύσπνοια κ.λπ.).
  • Σε εμφανή σημεία στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του Συνεδριακού Κέντρου τοποθετείται αντισηπτικό χεριών σε συσκευές με αντλία, οι οποίες ελέγχονται τακτικά για ανατροφοδοσία.
  • Αναρτώνται σε εμφανή σημεία αφίσες με οδηγίες σχετικά με:
  • Την αποφυγή εισόδου στον συνεδριακό χώρο ατόμων με συμπτώματα από το αναπνευστικό σύστημα
  • Την υγιεινή των χεριών
  • Την αναπνευστική υγιεινή
  • Απαγόρευση εισόδου σε όσους δεν είναι εγγεγραμμένοι σύνεδροι ή προσωπικό υποστήριξης του συνεδρίου
  • Εφόσον το Συνέδριο έχει διεθνή συμμετοχή, οι ανακοινώσεις πρέπει να παρέχονται και στην Αγγλική γλώσσα.

Ε. ΥΓΙΕΙΝΗ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ

ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ/ΑΠΟΛΥΜΑΝΣΗ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ

Διευκρινίζεται ότι:

Καθαρισμός είναι η μηχανική απομάκρυνση οργανικών και ανόργανων ρύπων (π.χ. σκόνη) από μία επιφάνεια ή από ένα εργαλείο με αποτέλεσμα τη μείωση του μικροβιακού φορτίου. Επίσης, καθαρισμός μπορεί να εφαρμοστεί σε ανθρώπινα μέλη (π.χ. χέρια, πρόσωπο, κεφαλή).

Απολύμανση είναι η διαδικασία με την οποία επιτυγχάνεται η αδρανοποίηση ή καταστροφή των παθογόνων μικροοργανισμών αλλά όχι των ανθεκτικών τους μορφών (π.χ. σπόροι) με χημικές ουσίες (π.χ. αλκοόλη) ή φυσικές μεθόδους (π.χ. θερμοκρασία) σε αντικείμενα, εργαλεία και επιφάνειες.

  • Οι κοινόχρηστοι χώροι καθαρίζονται και απολυμαίνονται τακτικά κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας και της διεξαγωγής του Συνεδρίου. Γενικότερα, για τις καθημερινές διαδικασίες απολύμανσης επιφανειών απαιτείται επαφή διάρκειας ενός λεπτού (1΄) με αντιμικροβιακούς παράγοντες όπως: διάλυμα υποχλωριώδους νατρίου σε συγκέντρωση 0,1%, αιθανόλη 70% και υπεροξείδιο του υδρογόνου 0,5%. Το απολυμαντικό πρέπει να απλωθεί σε όλες τις επιφάνειες και να παραμείνουν υγρές για τον απαιτούμενο χρόνο επαφής. Το διάλυμα υποχλωριώδους νατρίου πρέπει να παρασκευάζεται (προσθήκη προϊόντων χλωρίνης σε νερό) λίγο πριν την εφαρμογή. Κατά τη διάρκεια του καθαρισμού και της απολύμανσης εφαρμόζονται κατάλληλα γάντια και κατά το τέλος του καθαρισμού ή της απολύμανσης πλένονται τα χέρια σχολαστικά με σαπούνι και νερό.
  • Οι εργασίες καθαρισμού πρέπει να γίνονται από το προσωπικό καθαριότητας με χρήση γαντιών και στολής εργασίας.
  • Για τη διαδικασία του καθαρισμού και απολύμανσης ισχύουν τα αναφερόμενα στη σχετική εγκύκλιο.
  • Καθημερινά μετά το κλείσιμο του Συνεδρίου συστήνεται καθαρισμός και απολύμανση των χώρων, οι οποίοι παραμένουν κλειστοί μέχρι την επόμενη χρήση.
  • Οι συνεδριακές αίθουσες αερίζονται συνεχώς, διατηρώντας όλες τις πόρτες διάπλατα ανοιχτές, όσο διαρκεί η προετοιμασία του συνεδρίου.
  • Τοποθετούνται εντός και εκτός του συνεδριακού χώρου κάδοι για αναλώσιμα προϊόντα, όπως πλαστικά ποτήρια μίας χρήσης. Η αποκομιδή των εν λόγω απορριμμάτων γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα από το προσωπικό της καθαριότητας, το οποίο τηρεί απαρέγκλιτα όλους τους όρους υγιεινής και ασφάλειας.
  • Οι κοινόχρηστοι χώροι των WC απολυμαίνονται τακτικά, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση σε νιπτήρες, πόμολα και επιφάνειες που αγγίζονται συχνά.

ΧΡΗΣΗ WC

  • Μέριμνα ώστε οι νιπτήρες στις τουαλέτες να διαθέτουν πάντα φιάλη με υγρό σαπούνι και χάρτινες πετσέτες μιας χρήσης, οι οποίες πρέπει να απορρίπτονται σε κάδους που είναι δίπλα στους νιπτήρες, καθώς και αλκοολούχο αντισηπτικό με αντλία.
  • Μέριμνα ώστε όλοι οι κάδοι απορριμμάτων να διαθέτουν ποδοκίνητο καπάκι και να περιέχουν πλαστική σακούλα μιας χρήσης.
  • Μέριμνα ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός κατά την αναμονή στην είσοδο της τουαλέτας.
  • Συστήνεται η χρήση συστήματος αυτόματης απελευθέρωσης χλωρίου ενώ ο καταιονισμός του νερού να γίνεται με κλειστό το καπάκι της τουαλέτας.

ΑΕΡΙΣΜΟΣ/ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΣ

  • Οι πόρτες των αιθουσών σε λειτουργία αλλά και οι εξωτερικές πόρτες, παραμένουν ανοιχτές, ώστε οι χώροι να αερίζονται φυσικά και συστηματικά. Στους κλειστούς χώρους συνιστάται ιδιαίτερα η χρήση φίλτρων κατακράτησης σωματιδίων υψηλής αποτελεσματικότητας HEPA (High Efficiency Particulate Airfilter) κατηγορίας τουλάχιστον Η13 και Η14.
  • Η λειτουργία του κλιματισμού των χώρων γίνεται με βάση τις σχετικές εγκυκλίους.
  • Η λήψη των κατάλληλων μέτρων για τη σωστή λειτουργία των υδραυλικών και κλιματιστικών εγκαταστάσεων των χώρων με σκοπό την προστασία από το βακτήριο της Legionella γίνεται με βάση τα αναφερόμενα στη σχετική εγκύκλιο.

ΣΤ. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟΥ ΚΡΟΥΣΜΑΤΟΣ COVID-19 ΕΝΤΟΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ

  • Σε περίπτωση που ένα άτομο εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με κορωνοϊό COVID-19 πρέπει να οδηγηθεί στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο απομόνωσης των ενδεχόμενων κρουσμάτων, ο οποίος είναι εφοδιασμένος με υγειονομικό υλικό όπως μάσκες, χαρτομάντηλα/χειροπετσέτες, κλειστό ποδοκίνητο κάδο, νιπτήρα με υγρό σαπούνι. Η πόρτα πρέπει να παραμένει διαρκώς κλειστή και η είσοδος πρέπει να περιορίζεται μόνο στο ελάχιστο απαραίτητο προσωπικό εκπαιδευμένο για την αντιμετώπιση ενδεχόμενων περιστατικών κορωνοϊού COVID-19. Συστήνεται η πραγματοποίηση αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test), το οποία πρέπει να είναι διαθέσιμα στο χώρο. Εάν το αποτέλεσμα είναι αρνητικό, συστήνεται η επιστροφή του ατόμου στην οικία/κατάλυμα του με σύσταση για παρακολούθηση συμπτωμάτων. Εάν το αποτέλεσμα είναι θετικό πρέπει να μεταβεί για δοκιμασία RT-PCR. Σε περίπτωση

που και αυτός ο έλεγχος είναι θετικός, το άτομο οφείλει να ενημερώσει τον συντονιστή διαχείρισης κρούσματος κορωνοϊού COVID-19 του Συνεδρίου, ώστε να πραγματοποιηθεί η διαδικασία ιχνηλάτησης των επαφών. Συγκεκριμένα, ο συντονιστής ενημερώνει τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας και την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας για επιδημιολογική διερεύνηση και ιχνηλάτηση όλων των πιθανών επαφών του κρούσματος.

ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ

  • Εντός του Συνεδριακού Κέντρου πρέπει να βρίσκεται το Γραφείο Διοργανωτή Συνεδρίου για την εξυπηρέτηση των ομιλητών και για την εξυπηρέτηση των διοικητικών αναγκών της διοργάνωσης. Επιπλέον, εντός του Συνεδριακού Κέντρου πρέπει να βρίσκεται το Γραφείο Υπευθύνου Συνεδριακού Κέντρου για εξυπηρέτηση τεχνικών και έκτακτων αναγκών. Συνιστάται η επικοινωνία με ψηφιακά μέσα και η τήρηση όλων των μέτρων υγιεινής.
  • Διευκρινίζεται ότι στα ιατρικά συνέδρια με φροντίδα του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου ισχύει η πιστοποίηση της παρακολούθησης και η χορήγηση μορίων συνεχιζόμενης εκπαίδευσης.
  • Η εταιρεία Security τηρώντας όλους τους οριζόμενους από τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας και τα μέτρα τήρησης αποστάσεων, αναλαμβάνει τον έλεγχο εφαρμογής όλων των αντίστοιχων κανόνων από τους συμμετέχοντες στο Συνέδριο, αλλά και από τους ίδιους τους διοργανωτές, ενώ πραγματοποιεί ad hoc ελέγχους στα καρτελάκια ατόμων που βρίσκονται εντός του Συνεδριακού Κέντρου, προκειμένου να διασφαλίσει την είσοδο και παραμονή στο Συνέδριο, μόνο όσων πραγματικά έχουν τη σχετική άδεια. Το τεχνικό προσωπικό τηρεί όλα τα απαραίτητα μέτρα και τους κανόνες που ορίζονται από τις Αρχές προκειμένου να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του Συνεδρίου κατά τη διάρκεια λειτουργίας του.

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr