Τελευταία Φοιτητικά Νέα - Ροή Ειδήσεων

 Αποφάσεις τμημάτων του Πανεπιστημίου Πατρών για την ακαδημαϊκή ανάπτυξη

Αποφάσεις τμημάτων του Πανεπιστημίου Πατρών για την ακαδημαϊκή ανάπτυξη

Η στρατηγική ακαδημαϊκής ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Πατρών ως προς την αναδιάρθρωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις όσο και προβληματισμό στην Πανεπιστημιακή κοινότητα.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τις τοποθετήσεις των δύο Τμημάτων του Πανεπιστημίου Πατρών, τα οποία συζήτησαν εκτενώς το θέμα σε πρόσφατες Συνελεύσεις τους.


Σε πρόσφατη απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών αναφέρεται ότι επί της αρχής το Τμήμα έχει θετική άποψη για την ίδρυση Νομικής Σχολής αλλά και Γεωπονικής- Γεωτεχνικής Σχολής, στην οποία θα υπαχθούν τα 3 τμήματα του Παραρτήματος του Πανεπιστημίου στο Αγρίνιο. Είναι προφανές, αναφέρει το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών, ότι η τελική απόφαση πρέπει να ληφθεί βάσει ενδελεχούς μελέτης της σκοπιμότητας του εγχειρήματος.

Το Τμήμα, όμως, έχει σοβαρές ενστάσεις ως προς την επιχειρούμενη κατάργηση της τεχνολογικής εκπαίδευσης, ιδιαίτερα δε, διότι αυτό γίνεται χωρίς κανένα σχεδιασμό, ως η τεχνολογική εκπαίδευση να μην κάλυπτε μέχρι σήμερα καμία συγκεκριμένη ανάγκη. Κατά την άποψη του Τμήματος, είναι εσφαλμένη ενέργεια του Υπουργείου να καταργήσει Τμήματα των ΤΕΙ και να επιβάλει στο Πανεπιστήμιο την απορρόφησή τους.

Το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, σχολιάζοντας τη διαδικασία δημιουργίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, αναφέρει σε απόφαση της Συνέλευσης της 6ης Μαρτίου ότι η άναρχη ανάπτυξη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας δεν θεραπεύεται με νομικές εξομοιώσεις (εντάξεις και συγχωνεύσεις). Οι τελευταίες προωθούνται χωρίς σοβαρή μελέτη, έξω από κάθε λογική επιστημονικών και ακαδημαϊκών κριτηρίων, χωρίς καμία μελέτη των πραγματικών αναγκών της οικονομίας και με πλήρη περιφρόνηση του αυτοδιοίκητου των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ.

Και η απόφαση καταλήγει: Ειδικότερα, για τον κλάδο της τεχνολογικής εκπαίδευσης, μόνο εμπεριστατωμένη μελέτη που θα λαμβάνει υπόψη της τις εξελίξεις στην επιστήμη, την τεχνολογία και την πραγματικότητα της παραγωγής μπορεί να υποδείξει ποια γνωστικά αντικείμενα θα πρέπει να θεραπεύονται από την τεχνολογική εκπαίδευση και με ποιο περιεχόμενο. Οι όποιες αναδιαρθρώσεις προκύψουν ως αναγκαίες στη βάση μιας τέτοιας μελέτης, δεν μπορούν να αφορούν τυπικές εξομοιώσεις και συγχωνεύσεις τμημάτων. Η απορρόφηση του ερευνητικού προσωπικού των ΤΕΙ σε υπάρχοντα, και πιθανόν νέα, πανεπιστημιακά τμήματα θα πρέπει να γίνεται με βάση τις ανάγκες σε διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό των τμημάτων, και κατόπιν σχετικών αποφάσεων Συγκλήτων και Συνελεύσεων των Τμημάτων.

Ο Υφυπουργός Παιδείας για τη συγχώνευση Πανεπιστημίου Πατρών – ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας: Τα 3 Τμήματα στο μηχανογραφικό του 2019

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr