Εξεταστική | Φοιτητές; Αφήστε τα σκονάκια, ίσως βρέθηκε άλλη λύση

Εξεταστική | Φοιτητές; Αφήστε τα σκονάκια, ίσως βρέθηκε άλλη λύση

"Αυτή θα μπορούσε να είναι μία από τις πιο ασφαλείς και εύκολες προσεγγίσεις για να μετατρέψουμε τους κακούς μαθητές, σε καλούς", δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής μίας νέας μελέτης, σχετικά με τα αποτελέσματα της ομάδας του, η οποία αναζήτησε τρόπους βελτίωσης της μνήμης. Σε τι αναφέρεται; Στην ταπεινή κανέλα.

Μερικοί άνθρωποι είναι εκ φύσεως καλοί μαθητές, δηλαδή γεννιούνται με την ικανότητα να μαθαίνουν εύκολα νέα πράγματα. Άλλοι αποκτούν αυτήν την ικανότητα μετά από πολλή προσπάθεια, ενώ μερικοί, όσο κι αν προσπαθούν, το βρίσκουν δύσκολο να μάθουν κάτι καινούριο.


Ομάδα νευρολόγων του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Rush στο Σικάγο, επιχείρησε να εκμεταλλευτεί τις λιγοστές γνώσεις τις επιστημονικής κοινότητας για τις νευρολογικές διαφορές μεταξύ αυτών των τριών ομάδων ανθρώπων, επιχειρώντας να εντοπίσει τρόπους βελτίωσης της απόδοσης των αδύναμων μαθητών.

Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησαν, τα συμπεράσματα της οποίας δημοσιεύθηκαν σε σχετική μελέτη στο επιστημονικό περιοδικό Journal of Neuroimmune Pharmacology, το μυστικό για βελτίωση της ικανότητας της μάθησης μπορεί να κρύβεται στην κατανάλωση μπαχαρικών και δη, κανέλας.

Ειδικότερα, οι ερευνητές διαπίστωσαν πως όταν έδιναν κανέλα σε ποντίκια τα οποία είχε διαπιστωθεί προηγουμένως ότι είχαν φτωχές ικανότητες μάθησης, το αποτέλεσμα ήταν τα συγκεκριμένα ποντίκια να γίνονται καλύτεροι μαθητές. Η παρατήρηση οδήγησε τον καθηγητή νευρολογίας και επικεφαλής ερευνητή της ομάδας, Kalipada Pahan, να δηλώσει, σε σχετικό δελτίο τύπου όπως γράφει το pathfinder:

"Αυτή θα μπορούσε να είναι μία από τις πιο ασφαλής και εύκολες προσεγγίσεις για τη μετατροπή των αδύναμων μαθητών, σε καλούς".

Πώς οι "κακοί μαθητές" έφτασαν τους "καλούς"

Για να καταλήξουν σε συμπεράσματα, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν τον τυποποιημένο κυκλικό λαβύρινθο Barnes, ο οποίος αποτελείται από 20 τρύπες, για να ελέγξουν τις ικανότητες μάθησης μίας ομάδας ποντικιών. Μετά από δύο μέρες εκπαίδευσης, τα ποντίκια εξετάστηκαν στο κατά πόσο μπορούν να βρουν μία συγκεκριμένη τρύπα - στόχο και χωρίστηκαν σε καλούς και κακούς μαθητές.

Στη συνέχεια, όλα τα ποντίκια κατανάλωναν για έναν μήνα κανέλα και εξετάστηκαν ξανά. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι "κακοί μαθητές" παρουσίασαν βελτιωμένη μνήμη και έφτασαν τα επίπεδα ικανότητας μάθησης των "καλών μαθητών", στους οποίους δεν παρατηρήθηκε οποιαδήποτε σημαντική βελτίωση.

"Οι ατομικές διαφορές στις εκπαιδευτικές επιδόσεις είναι ένα παγκόσμιο ζήτημα. Χρειάζεται να δοκιμάσουμε περαιτέρω αυτήν την προσέγγιση. Εάν αυτά τα αποτελέσματα αναπαραχθούν σε αδύναμους μαθητές, θα σηματοδοτήσουν μία αξιοσημείωτη πρόοδο", σχολίασε ο Pahan.

Η επίδραση της κανέλας στον εγκέφαλο

Οι ερευνητές εξηγούν πως το κλειδί για την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο μπορούμε να βοηθήσουμε ανθρώπους με κακή μαθησιακή ικανότητα, έγκειται στον ιππόκαμπο, το μέρος του εγκεφάλου που οργανώνει και αποθηκεύει τις μνήμες. 

Προηγούμενες έρευνες διαπίστωσαν ότι ο ιππόκαμπος αυτών των ανθρώπων, σε σχέση με εκείνο με αυξημένη μαθησιακή ικανότητα, έχει λιγότερη ποσότητα μίας πρωτεΐνης που εμπλέκεται στη μνήμη και στη μάθηση (CREB) και περισσότερη μίας άλλης η οποία δημιουργεί τονική ανασταλτική αγωγιμότητα στον εγκέφαλο (GABRA5).

Στη μελέτη, διαπιστώθηκε ότι τα σώματα των ποντικιών που έφαγαν κανέλα, τη μετέτρεψαν σε βενζοϊκό νάτριο. Όταν το βενζοϊκό νάτριο έφτασε στον εγκέφαλό τους, αυξήθηκαν τα επίπεδα της CREB, μειώθηκαν τα επίπεδα της GABRA5 και τονώθηκε η πλαστικότητα (η δυνατότητα αλλαγής) των νευρώνων του ιππόκαμπου. 

Αυτές οι αλλαγές, οδήγησαν στη βελτίωση της μνήμης και της ικανότητας μάθησης αυτών των ποντικιών. "Χρησιμοποιήσαμε επιτυχώς την κανέλα για να αναστρέψουμε βιοχημικές και ανατομικές αλλαγές που συμβαίνουν στους εγκεφάλους ποντικιών με φτωχή μάθηση", εξήγησε σχετικά ο Pahan.

Μήπως η λύση, αυτήν την εξεταστική, είναι λίγη παραπάνω κανέλα στον πρωινό freddo;

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr