Σπουδαστές ΑΕΝ ζητούν μαθήματα εξ αποστάσεως ώστε να μη χαθεί το ακαδημαϊκό εξάμηνο – ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Σπουδαστές ΑΕΝ ζητούν μαθήματα εξ αποστάσεως ώστε να μη χαθεί το ακαδημαϊκό εξάμηνο – ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ): Επιστολή 53 σπουδαστών της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) Ασπρόπυργου προς τον Υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, στην οποία καταθέτουν τις προτάσεις για την λειτουργία των Σχολών μέσω μαθημάτων εξ αποστάσεως ώστε να μη χαθεί το ακαδημαϊκό εξάμηνο.

Την ενημερωτική σελίδα για όλα τα νέα που αφορούν τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού μπορείτε να την δείτε ΕΔΩ


Αναλυτικά η Επιστολή των σπουδαστών που εστάλη στα «Φοιτητικά Νέα»:

Αξιότιμε κύριε υπουργέ,

Η κατάσταση που έχουν διαμορφώσει τα πρωτοφανή για τα ελληνικά δεδομένα μέτρα για τον περιορισμό του Covid-19 έχουν επηρεάσει συνολικά τη ζωή μας σε προσωπικό, επαγγελματικό αλλά και ακαδημαϊκό επίπεδο. Ως σπουδαστές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Ασπροπύργου έχουμε περιέλθει σε ιδιαίτερα δεινή θέση λόγω της αναστολής λειτουργίας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Όπως θα γνωρίζετε πολλές σχολές προετοιμάζουν μαθήματα εξ’ αποστάσεως ώστε να μη χαθεί το ακαδημαϊκό εξάμηνο.

Δυστυχώς για τις Α.Ε.Ν. δεν έχουμε ενημερωθεί επίσημα για ανάληψη τέτοιων πρωτοβουλιών και αν δεν υπάρξει σύντομα ανακίνηση του θέματος τα αποτελέσματα θα είναι οδυνηρά για το σύνολο των σπουδαστών. Φέρνοντας ως παράδειγμα τη σχολή του Ασπροπύργου θα θέλαμε να σημειώσουμε ότι για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η καθυστερημένη έλευση των συμβασιούχων καθηγητών ειδικότητας είχε ως αποτέλεσμα να παραταθεί το εξάμηνο και τα μαθήματα αντί για μέσα Φεβρουαρίου να εκκινήσουν τελικά αρχές Μαρτίου. Η συνήθης πρακτική είναι να παρατείνεται το εξάμηνο κάτι που για δύο εβδομάδες θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι αποδεκτό και βιώσιμο .Όμως στην παρούσα φάση και με την αναστολή των μαθημάτων μέχρι το Πάσχα η λήξη του εξαμήνου και των εξετάσεων αυτού υπολογίζονται περίπου στις αρχές Αυγούστου. Αυτό το σενάριο θα πλήξει πρωτίστως τους σπουδαστές του ‘Β εξαμήνου οι οποίοι θα ετοιμάζονται να πραγματοποιήσουν το πρώτο εκπαιδευτικό τους ταξίδι και να ελαφρύνουν τους γονείς τους βγάζοντας και τα πρώτα τους χρήματα. Στην ίδια περίοδο μάλιστα λόγω και της μεταβατικής περιόδου που διανύουμε με την αλλαγή του προγράμματος σπουδών των Α.Ε.Ν. θα πρέπει να φύγουν για εκπαιδευτικό ταξίδι και οι σπουδαστές του ΄Γ εξαμήνου για τους οποίους ισχύει το παλιό σύστημα. Επιπλέον αρκετοί σπουδαστές του ‘Δ εξαμήνου επιθυμούν να ταξιδέψουν 2-3 μήνες το καλοκαίρι ώστε να συμπληρώσουν την απαιτούμενη υπηρεσία για την απόκτηση του διπλώματος. Οι δε σπουδαστές του ΄ΣΤ εξαμήνου αναμένουν εναγωνίως την απόκτηση του διπλώματός τους. Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε τους σπουδαστές ιδίως από την περιφέρεια που για λόγους βιοπορισμού αυτών και των οικογενειών τους είναι αναγκασμένοι να δουλέψουν κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Κύριε υπουργέ ο χρόνος είναι αμείλικτος και δεν μας επιστρέφεται, αυτό ιδιαίτερα ως ναυτικοί έστω και από τη θέση του δοκίμου το γνωρίζουμε πολύ καλά. Πρέπει να βρεθεί άμεσα λύση στην αναπλήρωση των μαθημάτων η οποία να στηρίζεται κατά τη δικιά μας πρόταση σε δύο άξονες:

  • Διαδικασίες μαθημάτων από απόσταση με χρήση ηλεκτρονικών μέσων (e-learning)
  • Αύξηση των ημερήσιων ωρών διδασκαλίας με την επανέναρξη των μαθημάτων

Για τον πρώτο άξονα απαιτείται άμεση αξιοποίηση και επέκταση των δυνατοτήτων του SQlearn καθώς και της πλατφόρμας maredu σε συνδυασμό με τα προσβάσιμα σε όλους βιβλία του Ιδρύματος Ευγενίδου σε μορφή pdf. Θα μπορούσαν να συγκροτηθούν επιτροπές για κάθε μάθημα αποτελούμενες από έναν διδάσκοντα από κάθε ακαδημία ώστε να προετοιμάσουν διαλέξεις και υλικό. Σε αυτόν τον σκοπό θα μπορούσαν να βοηθήσουν και σπουδαστές ως προς την ψηφιοποίηση του υλικού(χειρόγραφων σημειώσεων). Επιπλέον υπάρχουν έτοιμες εφαρμογές που έχουν δυνατότητα φιλοξενίας 150 χρηστών ταυτόχρονα! Άρα μπορεί ένας καθηγητής να διδάξει σχεδόν στο σύνολο των σπουδαστών ενός εξαμήνου κατά τη διάρκεια μίας διδακτικής ώρας εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο. Σίγουρα θα μπορούσε να υπάρξει καθοδήγηση και από Α.Ε.Ι. που διαθέτουν εμπειρία σε τέτοιες μεθόδους διδασκαλίας μέσω του Υπουργείου Παιδείας.

Για τον δεύτερο άξονα απαιτείται κυρίως η εύρεση χώρων ίσως και εκτός της ακαδημίας.

Γνωρίζουμε ότι στην παρούσα φάση είστε ιδιαίτερα πιεσμένος και απασχολημένος με το μεταναστευτικό και τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας την οποία ευχόμαστε να περάσουμε όσο πιο αναίμακτα σαν χώρα. Ευελπιστούμε όμως ότι θα προσπαθήσετε να αμβλύνετε τις συνέπειες αυτής της κρίσης που πλήττει τη ναυτική μας εκπαίδευση.

Με εκτίμηση 53 σπουδαστές της Α.Ε.Ν. Ασπροπύργου

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία νέα για τις ΑΕΝ.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr