Ειδική Αγωγή: Φοιτητές δεν μπορούν να ολοκληρώσουν την πρακτική άσκηση και να πάρουν πτυχίο

Ειδική Αγωγή: Φοιτητές δεν μπορούν να ολοκληρώσουν την πρακτική άσκηση και να πάρουν πτυχίο

Τα προβλήματά τους ανέλυσαν φοιτητές της Ειδικής Αγωγής, οι οποίοι μένουν «εγκλωβισμένοι» λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, καθώς δεν μπορούν να ολοκληρώσουν την πρακτική άσκηση και, κατά συνέπεια, τις σπουδές τους.

Μιλώντας στον ΑΝΤ1, μεταπτυχιακοί φοιτητές δήλωσαν πως βιώνουν συνθήκες ιδιότυπης ομηρίας, ενώ οι ανάγκες των σπουδών τους δεν τους επιτρέπει ούτε να έχουν κάποια πρωινή εργασία.

Το ζήτημα της αναστολής των πρακτικών ασκήσεων, τόνισαν, έχει δημοσιοποιηθεί από τους ίδιους στις αρμόδιες αρχές, ενώ έχουν κατατεθεί και σχετικές ερωτήσεις στη Βουλή.

Παράλληλα, υπογράμμισαν το παράλογο της κατάστασης, καθώς τα ειδικά σχολεία είναι ανοιχτά σε όλη την Ελλάδα, αλλά απαγορεύεται η παρουσία δύο φοιτητών στις τάξεις, στο πλαίσιο της πρακτικής άσκησης.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

44 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέθεσαν ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας σχετικά με την πορεία της πρακτικής άσκησης των φοιτητών Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης, καθώς και για τον κίνδυνο που αντιμετωπίζουν να χάσουν και το νέο εξάμηνο.

Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας κατέθεσαν 44 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με πρωτοβουλία των βουλευτών ΤζούφηΦίλη και Γιαννούλη, με θέμα: «Το υπουργείο Παιδείας δεν εγκύπτει στο πρόβλημα της πρακτικής άσκησης των φοιτητών με κίνδυνο να χάσουν και το νέο εξάμηνο».

Οι βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης επισημαίνουν:

  • Πρόσφατα, οι φοιτητές προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών με συνάφεια στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και τη Σχολική Ψυχολογία απηύθυναν επιστολή προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας με την οποία διαμαρτύρονται, καθώς δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν την πρακτική τους άσκηση λόγω του μέτρου αναστολής της πρακτικής άσκησης με φυσική παρουσία που έχει επιβληθεί από 7-Νοε-2020, αν και τα σχολεία της Α’ βάθμιας εκπαίδευσης και τα ειδικά σχολεία όλων των βαθμίδων ξεκίνησαν τη λειτουργία τους με φυσική παρουσία.
  • Οι προκείμενοι φοιτητές βάσει της κείμενης νομοθεσίας καλούνται να πραγματοποιήσουν τουλάχιστον το 60% της πρακτικής τους άσκησης στις δομές, όπου αυτή υλοποιείται, ήτοι σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) ή/και σε σχολικές μονάδες γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, όπου φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  • Μεγάλο μέρος των φοιτητών που έκαναν πρακτική άσκηση σε δομές Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης που παραμένουν ανοιχτές, δεν μπορούν να εισέλθουν σε αυτές, χωρίς να έχει προβλεφθεί κάποιος εναλλακτικός τρόπος πραγματοποίησης της πρακτικής τους άσκησης.
  • Η μη-πραγματοποίηση της πρακτικής άσκησης συνεπάγεται τη μη-ολοκλήρωση του τελευταίου εξαμήνου σπουδών για την απόκτηση πτυχίου και περαιτέρω οικονομικές, ακαδημαϊκές, επαγγελματικές αλλά και ψυχο-συναισθηματικές επιπτώσεις.

Στο πλαίσιο αυτό, ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

  1. Γιατί δεν έχουν ληφθεί μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού, δεδομένου ότι διανύουμε τη δεύτερη φάση διαχείρισης της πανδημίας;
  2. Προτίθεται να λάβει μέτρα για την πραγματοποίηση της πρακτικής άσκησης των προκείμενων φοιτητών; Ποια και πότε; Θα ληφθούν πριν την έναρξη του προσεχούς εαρινού εξαμήνου;
  3. Προτίθεται να δώσει τη δυνατότητα στα πανεπιστήμια να οργανώσουν και να υλοποιήσουν την πρακτική άσκηση με τρόπο που θα διασφαλίζει την εγκυρότητα των προγραμμάτων σπουδών, εφόσον κριθεί από τους αρμόδιους ότι δεν καθίσταται δυνατή η υλοποίηση της πρακτικής άσκησης με φυσική παρουσία;

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr