ΙΚΥ: Υποτροφίες για μέλη ΔΕΠ έτους 2025 / Δικαίωμα συμμετοχής, η προκήρυξη

 

ΕΝΟΤΗΤΕΣ

ΙΚΥ: Πρόγραμμα Υποτροφιών για μέλη ΔΕΠ έτους 2025

«Πρόγραμμα Υποτροφιών Ι.Κ.Υ. για την ανάπτυξη συνεργασιών με εκπαιδευτικά ιδρύματα ή φορείς ελληνικού πολιτισμού στο εξωτερικό» για το έτος 2025.

Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών ανακοινώνει την Πρόσκληση Υποβολής Προτάσεων για το «Πρόγραμμα Υποτροφιών Ι.Κ.Υ. για την ανάπτυξη συνεργασιών με εκπαιδευτικά ιδρύματα ή φορείς ελληνικού πολιτισμού στο εξωτερικό» έτους 2025.

Δικαίωμα συμμετοχής

Δικαίωμα συμμετοχής στο Πρόγραμμα έχουν κατά προτεραιότητα εν ενεργεία μέλη ΔΕΠ, ΕΕΠ και ΕΔΙΠ εφόσον κατέχουν διδακτορικό τίτλο σπουδών και ακολούθως σε εξαιρετικές περιπτώσεις ομότιμοι Καθηγητές που κατοικούν μόνιμα στην Ελλάδα με αντικείμενο σχετικό με την ελληνική γλώσσα, τον Πολιτισμό, τα Γράμματα και/ή τις Τέχνες σε δημόσιο ελληνικό ΑΕΙ, συμπεριλαμβανομένων των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, των Αστυνομικών Σχολών, των Σχολών Πυροσβεστικής Ακαδημίας, των Σχολών Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής και της Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.

Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω διαδικτυακής εφαρμογής, έως την Τετάρτη 22/1/2025 και ώρα Ελλάδος 14.00 στη διεύθυνση https://ams.iky.gr.

Στην πρόσκληση αλλά και στον οδηγό χρήσης που παρουσιάζονται πιο κάτω θα βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την υποβολή των αιτήσεων.

Για διευκρινίσεις και απορίες, μπορείτε να επικοινωνείτε στα εξής τηλέφωνα και e-mail:

Τηλ. επικ.: 210 3726331, Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τηλ. επικ.: 210 3726348, Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

«Πρόγραμμα Υποτροφιών ΙΚΥ για την ανάπτυξη συνεργασιών με εκπαιδευτικά ιδρύματα ή φορείς ελληνικού πολιτισμού στο εξωτερικό» για το έτος 2025

Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών, κατ΄ εφαρμογή των Κανονιστικών Διατάξεων όπως εγκρίθηκαν με την υπ’ αριθμ. 110903/Z1/26-09-2024 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΦΕΚ 5466/Β/02-10- 2024), προκηρύσσει πρόγραμμα υποτροφιών για την ανάπτυξη συνεργασιών με εκπαιδευτικά ιδρύματα ή φορείς ελληνικού πολιτισμού στο εξωτερικό με αντικείμενο σχετικό με την ελληνική γλώσσα, τον Πολιτισμό, τα Γράμματα και/ή τις Τέχνες.

Η προθεσμία υποβολής των προτάσεων λήγει στις 22/1/2025 και αφορά μετακινήσεις στο εξωτερικό που πρόκειται να πραγματοποιηθούν από 1/5/2025 έως 31/12/2025 (ημέρα επιστροφής).

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

Το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (I.K.Y.), στο πλαίσιο προώθησης της συνεργασίας μεταξύ ιδρυμάτων της ημεδαπής και της αλλοδαπής και υποστήριξης και διάδοσης της ελληνικής Γλώσσας, του Πολιτισμού, των Γραμμάτων και Τεχνών της χώρας, θα χρηματοδοτήσει για το έτος 2025 τη μετάβαση έως οχτώ (8) μελών ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ σε εκπαιδευτικά ιδρύματα ή φορείς

ελληνικού πολιτισμού στο εξωτερικό ώστε να αναπτύξουν συνεργασίες για θέματα Ελληνικής Γλώσσας, Πολιτισμού, Γραμμάτων και Τεχνών.

Συγκεκριμένα προβλέπεται χρηματοδότηση α) για έως τέσσερα (4) μέλη ΔΕΠ,ΕΕΠ,ΕΔΙΠ προκειμένου να μεταβούν στην Ευρώπη και/ή την Αφρική και β) για έως τέσσερα (4) μέλη ΔΕΠ,ΕΕΠ,ΕΔΙΠ προκειμένου να μεταβούν στην Αμερική και/ή την Ασία και/ή την Ωκεανία.

Σκοπός του προγράμματος είναι να φέρει σε επαφή Έλληνες ακαδημαϊκούς με εξειδίκευση σε θέματα διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας, του Πολιτισμού, των Γραμμάτων και των Τεχνών με συναδέλφους τους σε ένα διεθνές περιβάλλον προκειμένου να διευκολύνει την ανταλλαγή απόψεων, την ανάπτυξη συνεργασιών και την προώθηση του ελληνικού πολιτισμού γενικότερα. Στόχο του προγράμματος αποτελεί επίσης η ενίσχυση της παρουσίας του ελληνικού πολιτισμού σε όλες τις ηπείρους και η ανάδειξη της συμβολής του στη διαμόρφωση του οικουμενικού πολιτισμού. Παράλληλα, με την παρουσία και τη συμμετοχή των Ελλήνων ακαδημαϊκών ενισχύονται οι δεσμοί μεταξύ των κοιτίδων του ελληνισμού στο εξωτερικό και της μητροπολιτικής Ελλάδας και ενθαρρύνονται περαιτέρω συνέργειες.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2. ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

1. Δικαίωμα συμμετοχής στο Πρόγραμμα έχουν κατά προτεραιότητα τα εν ενεργεία μέλη ΔΕΠ,ΕΕΠ και ΕΔΙΠ εφόσον κατέχουν διδακτορικό τίτλο σπουδών και ακολούθως σε εξαιρετικές περιπτώσεις ομότιμοι καθηγητές/τριες που κατοικούν μόνιμα στην Ελλάδα με αντικείμενο σχετικό με την ελληνική γλώσσα, τον Πολιτισμό, τα Γράμματα και/ή τις Τέχνες σε δημόσιο ελληνικό ΑΕΙ, συμπεριλαμβανομένων των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, των Αστυνομικών Σχολών, των Σχολών Πυροσβεστικής Ακαδημίας, των Σχολών Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και της Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

2. Ο ενδιαφερόμενοι/ες υποβάλλουν στο Ι.Κ.Υ. αίτηση σε ηλεκτρονική μορφή καθώς και τα ακόλουθα δικαιολογητικά

i. πρόταση για τη δραστηριότητα συνεργασίας στο εξωτερικό (έως 1.000 λέξεις)

ii. πρόσκληση από το ίδρυμα/τον φορέα του εξωτερικού

iii. σύντομο βιογραφικό του αιτούντος μέλους ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ (έως 1.000 λέξεις)

iv. βεβαίωση αρμοδίου οργάνου του ελληνικού ιδρύματος όπου υπηρετεί το μέλος ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ που θα πιστοποιεί ότι είναι «εν ενεργεία»

v. μόνο στην περίπτωση που ο αιτών/η αιτούσα είναι μέλος ΕΔΙΠ: αντίγραφο του διδακτορικού τίτλου σπουδών ή βεβαίωση αναγόρευσης σε διδάκτορα από το αρμόδιο όργανο του ΑΕΙ

vi. Κατά την υπογραφή της Σύμβασης Χρηματοδότησης των επιλεγέντων υποψηφίων υποβάλλεται α) άδεια απουσίας από τα ιδρύματα που υπηρετούν τα εν ενεργεία μέλη ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ εφόσον απαιτείται β) απόφαση απονομής τίτλου της Συγκλήτου για τους/τις ομότιμους καθηγητές/τριες

3. Η Πρόταση συνεργασίας θα πρέπει απαραιτήτως να αναφέρει

  • τη θεματική περιοχή που θα καλύψει η συνεργασία
  • την αιτιολόγηση για την επιλογή της συγκεκριμένης θεματικής περιοχής
  • την αιτιολόγηση για την επιλογή του φορέα ή της ομάδας του εξωτερικού, με τους οποίους προτίθενται να συνεργασθούν (εφεξής «Φορέας εξωτερικού»)
  • τους στόχους και τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα της συνεργασίας
  • την ομάδα/ομάδες στόχο των ωφελούμενων από τη συνεργασία
  • ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα της συνεργασίας με καταγραφή δραστηριοτήτων και ιδιότητες και συναφή εμπειρία του φορέα εξωτερικού

4. Η πρόσκληση από τον Φορέα του εξωτερικού θα πρέπει απαραιτήτως να αναφέρει ονομαστικά το μέλος ΔΕΠ,ΕΕΠ,ΕΔΙΠ που αιτείται τη μετάβαση στο εξωτερικό, το αντικείμενο/θεματική περιοχή και το χρονοδιάγραμμα της συνεργασίας με καταγραφή των δραστηριοτήτων και σύντομα βιογραφικά σημειώματα των εμπλεκομένων στη συνεργασία. Η πρόσκληση συντάσσεται στην ελληνική, την αγγλική ή τη γαλλική γλώσσα και είναι νόμιμα υπογεγραμμένη από τον φορέα του εξωτερικού.

5. Προκειμένου να ληφθούν υπόψη από το Ι.Κ.Υ. οι προτάσεις για συνεργασία που υποβάλουν οι ενδιαφερόμενοι/ες, ο φορέας εξωτερικού θα πρέπει απαραιτήτως

i. να είναι πανεπιστήμιο ή εκπαιδευτικό ή ερευνητικό ή μορφωτικό ή πολιτιστικό ίδρυμα με συμμετοχή στη διδασκαλία, στις ελληνικές σπουδές ή στην ελληνική γλώσσα/πολιτισμό ή να συνδέεται ή να είναι ελληνική κοινότητα του εξωτερικού

ii. να διαθέτει αποδεικτέα επάρκεια, εμπειρία και τεχνογνωσία για την προτεινόμενη συνεργασία

6. Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ι.Κ.Υ., με αιτιολογημένη απόφασή του και με τη δυνατότητα χρησιμοποίησης εξωτερικών πανεπιστημιακών αξιολογητών, επιλέγει προς χρηματοδότηση έως οχτώ (8) μέλη ΔΕΠ,ΕΕΠ,ΕΔΙΠ ήτοι έως τέσσερα (4) για την Ευρώπη και την Αφρική και έως τέσσερα (4) για την Ασία, την Αμερική και την Ωκεανία, με βάση τα κριτήρια και τη βαθμολογία που ακολουθούν:

(α) αξιολόγηση του Φορέα Εξωτερικού (1-5)

(β) αξιολόγηση του βιογραφικού του μέλους ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ (1-5) (γ) αξιολόγηση του προτεινόμενου έργου συνεργασίας (1-5)

(δ) προστιθέμενη αξία εκ της συνεργασίας (1-5)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

1. Η αίτηση-υπεύθυνη δήλωση διατίθεται αποκλειστικά σε ηλεκτρονική μορφή στους ενδιαφερόμενους/ες, οι οποίοι υποχρεούνται να συμπληρώσουν όλα τα πεδία της χωρίς οποιαδήποτε παράλειψη και να την υποβάλουν κατά τα ειδικότερα αναφερόμενα κατωτέρω.

2. Ηλεκτρονική υποβολή αίτησης

2.1. Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω διαδικτυακής εφαρμογής, έως 22/1/2025 και ώρα Ελλάδος 14:00 στην διεύθυνση https://ams.iky.gr

2.2. Η γλώσσα σύνταξης της αίτησης είναι η Ελληνική.

2.3. Με την υποβολή των αιτήσεών τους, οι ενδιαφερόμενοι/ες αποδέχονται πλήρως τους όρους της Πρόσκλησης υποβολής προτάσεων.

2.4. Δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε αλλαγή στα στοιχεία της αίτησης μετά την οριστική ηλεκτρονική υποβολή της.

2.5. Η αίτηση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του Ν.1599/86 του ενδιαφερόμενου/ης ότι:

α) έλαβε γνώση και αποδέχεται πλήρως και ανεπιφύλακτα τους όρους της Πρόσκλησης υποβολής προτάσεων και της σχετικής ΚΥΑ,

β) όλα τα αναφερόμενα στην αίτηση στοιχεία καθώς και στα συνημμένα δικαιολογητικά είναι αληθή και ότι ο ενδιαφερόμενος/η πληροί τις προϋποθέσεις συμμετοχής του Κεφαλαίου 2 της Πρόσκλησης υποβολής προτάσεων,

γ) έχει υποβάλει μόνο μία αίτηση στο πλαίσιο της Πρόσκλησης

2.6. Στην ηλεκτρονική αίτηση επισυνάπτονται τα εξής έγγραφα σε μορφή αρχείου PDF (μεγ. έως 3 Mb/έγγραφο):

2.6.1. Σύντομο βιογραφικό σημείωμα του αιτούντος μέλους ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ ( έως 1.000 λέξεις)

2.6.2. Πρόταση για τη δραστηριότητα συνεργασίας (έως 1.000 λέξεις)

2.6.3. Πρόσκληση από τον φορέα εξωτερικού

2.6.4. Βεβαίωση αρμοδίου οργάνου του ελληνικού ιδρύματος όπου υπηρετεί το μέλος ΔΕΠ, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ που θα πιστοποιεί ότι είναι «εν ενεργεία»

2.6.5. Αντίγραφο του διδακτορικού τίτλου σπουδών ή βεβαίωση αναγόρευσης σε διδάκτορα από το αρμόδιο όργανο του ΑΕΙ (μόνο στην περίπτωση που ο αιτών/η αιτούσα είναι μέλος ΕΔΙΠ)

2.7. Ο στόχος που θα αναγραφεί από τους αιτούντες/ούσες στο πεδίο «Στόχος της συνεργασίας» θα περιληφθεί στη Σύμβαση Χρηματοδότησης. Ο στόχος αποτελεί συστατικό στοιχείο της αίτησης και δεν είναι δυνατό να τροποποιηθεί κατά την διαδικασία σύναψης σύμβασης.

2.8. Με την επιτυχή υποβολή-οριστικοποίηση της ηλεκτρονικής αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης, οι αιτούντες/ούσες θα λάβουν ηλεκτρονικό μήνυμα με τον κωδικό ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησής τους. Μετά την καταληκτική προθεσμία υποβολής προτάσεων θα λάβουν από το Ι.Κ.Υ τον αριθμό πρωτοκόλλου της αίτησής τους μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

2.9. Πληροφορίες -Διοικητική και τεχνική υποστήριξη Διοικητική υποστήριξη :

Μ. Ξαρχουλάκου, 210 3726348, Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Π. Αφεντάκη, τηλ.: 210 3726331, e-mail: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τεχνική υποστήριξη αναφορικά με την ηλεκτρονική αίτηση παρέχεται στη διεύθυνσηΑυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4. ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ

  1. Το Ι.Κ.Υ. και κάθε επιλεγείς/είσα ενδιαφερόμενος/η (εφεξής «Δικαιούχος») συνάπτουν σύμβαση, στην οποία αναφέρεται μεταξύ άλλων ο Φορέας Εξωτερικού, η διάρκεια και η χώρα διεξαγωγής της συνεργασίας, το αντικείμενο και ο στόχος της συμμετοχής του δικαιούχου καθώς και το ανώτατο όριο και ο τρόπος χρηματοδότησης (εφεξής «Σύμβαση Χρηματοδότησης»).
  2. Οι υποχρεώσεις των δικαιούχων ορίζονται στη Σύμβαση Χρηματοδότησης ανάλογα με το θέμα και τους στόχους της συνεργασίας και αφορούν τουλάχιστον στα εξής: (α) ανελλιπής τήρηση του χρονοδιαγράμματος της συνεργασίας· (β) ενεργή συμμετοχή στις δραστηριότητες συνεργασίας μέσω εισηγήσεων, συζητήσεων, κειμένων κλπ. (γ) αναφορά του Προγράμματος και της χρηματοδότησης του Ι.Κ.Υ. σε κάθε μελλοντική δημοσίευση σχετικά με τη δραστηριότητα συνεργασίας.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ- ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ

  1. Η ανώτατη διάρκεια της χρηματοδότησης εκάστου δικαιούχου είναι επτά ( 7) ημέρες (έξι διανυκτερεύσεις) για το χρονικό διάστημα από 1/5/2025 έως 31/12/2025 (ημέρα επιστροφής).
  2. Η χρηματοδότηση του ΙΚΥ σε κάθε δικαιούχο ανέρχεται σε κατ’αποκοπή ποσό ύψους χιλίων επτακοσίων ευρώ (€1.700) για την Ευρώπη και την Αφρική και τριών χιλιάδων ευρώ (€3.000) για την Ασία, την Αμερική και την Ωκεανία.
  3. Μετά το πέρας της συνεργασίας, εντός προθεσμίας που ορίζεται στη Σύμβαση Χρηματοδότησης, ο δικαιούχος υποβάλλει αίτημα πληρωμής βάσει σχετικού υποδείγματος που παρέχει το Ι.Κ.Υ. και καταθέτει τα δικαιολογητικά που αναφέρονται στη Σύμβαση

Χρηματοδότησης στα οποία συμπεριλαμβάνονται τουλάχιστον τα εξής: α) Ημερολόγιο Κίνησης (β) κάρτες επιβίβασης από ελληνικό αεροδρόμιο με επιστροφή (γ) έκθεση πεπραγμένων υπογεγραμμένη από τον δικαιούχο και τον φορέα του εξωτερικού, στην οποία θα πρέπει να αναφέρεται τουλάχιστον η διάρκεια, οι δραστηριότητες και τα αποτελέσματα της συνεργασίας. Το Ι.Κ.Υ. έχει το δικαίωμα να ζητήσει εντός προθεσμίας που θα ορίσει οποιοδήποτε πρόσθετο διευκρινιστικό έγγραφο κρίνει απαραίτητο.

Οι σχετικές πληρωμές πραγματοποιούνται με ευθύνη των αρμοδίων οικονομικών υπηρεσιών, μέσω της έκδοσης εντολών πληρωμής, μετά από έλεγχο των ανωτέρω δικαιολογητικών.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6. ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ

Το Ι.Κ.Υ δύναται οποτεδήποτε -ακόμη και εκ των υστέρων- να αναζητήσει το σύνολο ή μέρος της χρηματοδότησης δυνάμει της υπό στοιχεία 133397/Β2/12.08.2016 (Β΄ 2628) κοινής υπουργικής απόφασης εφόσον διαπιστωθεί ότι εισπράχθηκαν κατά παράβαση του κανονισμού του προγράμματος (ΚΥΑ 110903/Ζ1/26-09-2024), της παρούσας Πρόσκλησης και/ή της Σύμβασης Χρηματοδότησης.

ΙΚΥ: Πρόγραμμα υποτροφιών για μέλη ΔΕΠ έτους 2025

ΟΔΗΓΟΣ ΧΡΗΣΗΣ

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.