"Πανεπιστήμιο Παραστατικών Τεχνών προ των Πυλών" Στο τελικό στάδιο το νομοσχέδιο για την ΑΣΠΤ

 

ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Έρχεται η ίδρυση Πανεπιστημίου Παραστατικών Τεχνών

Το Υπουργείο Παιδείας και το Υπουργείο Πολιτισμού βρίσκονται στο τελικό στάδιο σύνταξης νομοσχεδίου για την ίδρυση του "Πανεπιστημίου Παραστατικών Τεχνών" Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών, το οποίο θα κατατεθεί στη Βουλή έως το τέλος του 2024. Η διαδικασία αυτή, ωστόσο, γίνεται χωρίς δημόσια ενημέρωση ή διαβούλευση, γεγονός που εγείρει προβληματισμούς στην καλλιτεχνική κοινότητα και τον κλάδο του χορού, δεδομένης της ιστορικής σημασίας αυτού του νέου θεσμού αναφέρει με κείμενο του στα «Φοιτητικά Νέα» το Σωματείο Εργαζομένων στον Χώρο του Χορού "ΣΕΧωΧο". Παρακάτω παρατίθενται και πληροφορίες για το τι θα περιλαμβάνει το νομοσχέδιο.

Συντονίσου στην κοινότητα της ΑΣΠΤ; Για να αποκτήσετε πρόσβαση στην ενημερωτική κοινότητα της Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνώνπατήστε εδώ.

Για το σκοπό αυτό, το Σωματείο Εργαζομένων στον Χώρο του Χορού παίρνει την πρωτοβουλία να διοργανώσει μια διημερίδα στις 2 και 3 Νοεμβρίου στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, με τίτλο "Πανεπιστήμιο Παραστατικών Τεχνών προ των Πυλών". Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένας ανοιχτός χώρος διαλόγου, όπου θα συγκεντρωθούν επαγγελματίες του χορού, ακαδημαϊκοί και σπουδαστές, ώστε να τεθούν οι βάσεις για μια ουσιαστική και δημοκρατική διαβούλευση σχετικά με τη διαμόρφωση των τεχνικών και εκπαιδευτικών χαρακτηριστικών του νέου ΑΕΙ.

Σύμφωνα με το Σωματείο, η πρόταση για το πανεπιστημιακό τμήμα χορού περιλαμβάνει την απορρόφηση των δύο μοναδικών δημόσιων ανώτερων επαγγελματικών σχολών (Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης και Σχολή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής), μετατρέποντάς τις σε πανεπιστημιακά τμήματα, χωρίς να διατηρείται η ανώτερη βαθμίδα δωρεάν εκπαίδευσης στο χορό. Περαιτέρω ερωτήματα έχουν τεθεί για τη διαδικασία των εισαγωγικών εξετάσεων, τη σύνθεση της Διοικούσας Επιτροπής, και την ανάγκη διασφάλισης επαρκούς αριθμού εισακτέων.

Πρόγραμμα Διημερίδας:

  • 2 Νοεμβρίου: Προβολή, εργαστήρια και συζήτηση (17:30-21:00)
  • 3 Νοεμβρίου: Ομιλίες και στρογγυλές τράπεζες (11:30-19:30)

Το αναλυτικό πρόγραμμα της Διημερίδας παρατίθεται στο τέλος του άρθρου.

Τοποθεσία:
Αμφιθέατρο Σάκη Καράγιωργα Ι, Πάντειο Πανεπιστήμιο

Δείτε πιο κάτω τα βασικά σημεία του τεχνικού οικοδομήματος που θα προβλέπει το νομοσχέδιο.

Πανεπιστήμιο Παραστατικών Τεχνών προ των Πυλών

Ίδρυση Σχολής Παραστατικών Τεχνών

Στις 27/09/2024 και ώρα 11.00 πραγματοποιήθηκε συνάντηση στα γραφεία του ΥΠΠΟ, μεταξύ της προέδρου Μίνας Ανανιάδου και της αντιπροέδρου Ηρώς Βασάλου του ΔΣ ΣΕΧΩΧΟ με την γενική γραμματεία Σύγχρονου Πολιτισμού Ελένη Δουνδουλάκη παρουσία της νομικού συμβούλου/συνεργάτη Μαρίας Αναγνωστοπούλου, με θέμα τη διαδικασία διαμόρφωσης του πλαισίου για την ίδρυση της Σχολής Παραστατικών Τεχνών και του αντίστοιχου Πανεπιστημιακού Τμήματος Χορού από την υπεύθυνη διυπουργική νομοπαρασκευαστική επιτροπή. 

Η νομοπαρασκευαστική επιτροπή που αποτελείται από διοικητικά στελέχη και νομικούς συμβούλους του Υπουργείου Παιδείας και του Υπουργείου Πολιτισμού, έχει αναλάβει την σύνταξη σχεδίου νόμου για την ίδρυση Σχολής Παραστατικών, το οποίο μέλλεται να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή στο διάστημα πριν τη λήξη του έτους, όπως ενημερωθήκαμε από τις αρμόδιες εκπροσώπους. Θυμίζουμε πως το σωματείο μας έχει καταθέσει τον Μάρτιο του 2023 σε ειδική συνάντηση με την επιτροπή έργου για το τμήμα χορού, 9-σέλιδο έγγραφο με τις ελάχιστες θέσεις και όρους της κοινότητας του χορού. 

Κατά την ενημέρωση που λάβαμε στις 27/9/24 διαπιστώσαμε πως κάποιες δεσμεύσεις αθετήθηκαν, όπως η διατήρηση των δυο δημόσιων δωρεάν ανώτερων επαγγελματικών σχολών Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης_ΚΣΟΤ και η Σχολή της Εθνικής Λυρικής Σκηνή _ΕΛΣ, άλλα ζητήματα του τεχνικού οικοδομήματος της σχολής βρίσκονται ευθυγραμμισμένα με τους όρους της κοινότητας του χορού και άλλα -όπως η σύνθεση της Διοικούσας Επιτροπής του νέου Πανεπιστημίου και ο αριθμός εισακτέων όπως και η “γέφυρα” (ακαδημαϊκή διαπερατότητα) από την ανώτερη στην ανώτατη εκπαίδευση βρίσκονται υπό διαπραγμάτευση απαιτώντας έγκαιρη διαβούλευση, εγρήγορση και δυναμική παρέμβαση από τη μεριά των συλλογικών φορέων.

Βασικά σημεία του τεχνικού οικοδομήματος που θα προβλέπει το νομοσχέδιο

1. Μετατροπή της ΚΣΟΤ και της ΕΛΣ σε Πανεπιστημιακό Τμήμα Χορού (;)

Κατά τη συνάντηση λάβαμε την πληροφόρηση πως το νέο πανεπιστημιακό τμήμα χορού θα διαμορφωθεί “δια των δύο υπαρχουσών δημόσιων ανώτερων σχολών ΚΣΟΤ και ΕΛΣ”, χωρίς ακριβή περεταίρω περιγραφή παρά τις διευκρινιστικές ερωτήσεις μας. Στην ερώτηση αν θα παύσουν να είναι μέρος της ανώτερης βαθμίδας λάβαμε καταφατική απάντηση. Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν πως οι μοναδικές κρατικές και δημόσιες σχολές θα καταργηθούν από την ανώτερη βαθμίδα και θα αποτελέσουν τη βάση για τη νέα δομή (τμήμα χορού του νέου πανεπιστημίου)

Η κατεύθυνση αυτή αντιτίθεται στο αρχικό μας αίτημα για διασφάλιση και διατήρηση των μοναδικών δυο δωρεάν σχολών ανώτερης εκπαίδευσης στο χορό (ΚΣΟΤ και ΕΛΣ) και την δέσμευση για μη ανωτατοποίηση αυτών, υπό τον όρο δημιουργίας γέφυρας μεταξύ των σχολών και του Πανεπιστημίου. Η θέση αυτή είχε υποστηριχθεί και κατατεθεί επίσημα από τις διοικήσεις των σχολών αυτών κατά τη περσινή συνάντηση ενώπιον της επιτροπής.

Η ένσταση του Σωματείου μας σε αυτή την εξέλιξη είναι πως ενώ θα συνεχίσει να υπάρχει η ανώτερη βαθμίδα στην εκπαίδευση, δεν θα υπάρχει καμία δημόσια και δωρεάν πρόσβαση σε αυτήν παρά μόνο μέσω των ιδιωτικών επαγγελματικών σχολών.

Παράλληλα προβληματιζόμαστε για το πώς θα διασφαλιστεί ο διακαλλιτεχνικός χαρακτήρας που οραματιζόμαστε για την ακαδημαϊκή εκπαίδευση στο χορό και γενικά τις τέχνες, πώς θα ενισχυθούν οι συνεργασίες μεταξύ πανεπιστημιακών τμημάτων - κάτι που είναι απαραίτητο για την καλλιτεχνική έρευνα και την εξέλιξη των καλλιτεχνών πρακτικών - αν αυτά τα τμήματα δεν συστεγάζονται, παρά μείνουν στα χωριστά και ασύνδετα κτίρια της Κρατικής, Εθνικού και Ωδείου. Τέλος πώς θα εξασφαλιστεί ένας ικανοποιητικός αριθμός εισακτέων αν δεν υπάρχει κτιριακή επέκταση;

2. Διοικούσα Επιτροπή

Διευκρινίστηκε πως εν λόγω Σχολή ουσιαστικά θα αποτελεί νέο Πανεπιστήμιο (ΑΕΙ). Ο νέος θεσμός θα καταλήξει να είναι αυτοτελής με αυτοδιοίκητη δομή. Ωστόσο, καθώς θα ιδρυθεί εκ νέου ανεξάρτητο πανεπιστήμιο/ΑΕΙ (η ονομασία Σχολής Παραστατικών Τεχνών αναφέρεται ουσιαστικά σε νέο Πανεπιστήμιο) κατά την αρχή της λειτουργίας αυτού, η πρώτη διοίκηση θα αποτελείται από μια Διοικούσα Επιτροπή η οποία θα οριστεί απευθείας από την Κυβέρνηση, όπως ορίζει ο νόμος για όλα τα νέα ΑΕΙ.

Από όσο γνωρίζουμε η “μεταβατική” περίοδος της θητείας της Διοικούσας Επιτροπής μπορεί να διαρκέσει μέχρι και 10- 15 χρόνια!

Σε αυτό το σημείο εγείρεται μεγάλος προβληματισμός για το ποια θα είναι τα κριτήρια και η σύνθεση της επιτροπής αυτής, ποια άτομα θα απαρτίζουν την επιτροπή και για πόσο καιρό θα βρίσκονται στον ρόλο διοίκησης. Αυτή η “προσωρινή” μεταβατική Διοικούσα Επιτροπή θα είναι καθοριστική για τη συνολική διαμόρφωση όλων των βασικών συστατικών εκπαίδευσης όπως τη διάρθρωση των τμημάτων, το περιεχόμενο και πρόγραμμα σπουδών όπως και για την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και συλλογικών διαδικασιών.

Έχουμε ήδη ως σωματείο καταθέσει αίτημα ως προς τα κριτήρια και τη σύνθεση της πρώτης Διοικούσας Επιτροπής όπως και αίτημα εκπροσώπησης μέσα σε αυτήν των καλλιτεχνικών συλλογικών οργάνων (σωματεία).

3. Διαδικασία Εισαγωγής / Αριθμός Εισακτέων

Συζητήθηκε η διαδικασία εισαγωγής η οποία δεν θα συνδέεται με τις πανελλήνιες εξετάσεις, αλλά, παίρνοντας παράδειγμα από άλλα καλλιτεχνικά τμήματα όπως της ΑΣΚΤ, θα προβλέπονται ειδικές εισαγωγικές εξετάσεις μαζί με εξέταση ενός ή περισσοτέρων μαθημάτων γενικής παιδείας.

Στο σημείο αυτό εγείρεται το ζήτημα των κατευθύνσεων (ερμηνευτή, θεωρητικός, χορογραφίας) και άρα των ειδικών μαθημάτων στις εισαγωγικές εξετάσεις, ανάλογα με την επιλογή κατεύθυνσης (όπως στο παράδειγμα της Καλών Τεχνών με Τμήμα Εικαστικών Τεχνών και αντίστοιχους τομείς και Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης). Το αν θα υπάρξουν κατευθύνσεις είναι υπό διερεύνηση και θα οριστεί σε μετέπειτα στάδιο. 

Σχετικά με τον αριθμό των εισακτέων η επιτροπή εστιάζει στη διασφάλιση περιορισμένου αριθμού φοιτητών ανά τμήμα, ανάλογο των διαθέσιμων υποδομών. Και ενώ είναι σημαντικό να διασφαλιστεί η ποιοτική φοίτηση σε αξιοπρεπείς συνθήκες (με πλαφόν στα άτομα ανά αίθουσα σύμφωνα με τα τμ), παράλληλα τονίσαμε την επιτακτική ανάγκη να διασφαλιστεί ένας ικανοποιητικός αριθμός εισακτέων σε συνδυασμό με έναν σοβαρό αριθμό φοιτητών από κατατακτήριες.

Σε αυτό το στάδιο φαίνεται να μην υπάρχει πρόβλεψη για ίδρυση δεύτερου τμήματος εκτός Αθηνών. Είναι καίριο να προβλεφθούν τρόποι αύξησης του ελάχιστου αριθμού των εισακτέων άνω των 25 φοιτητών/ριών. Λύσεις υπάρχουν και μπορούν να εξεταστούν όπως πρόβλεψη τομέων ή κατευθύνσεων με διαχείριση των εργαστηρίων/μαθημάτων που θα διασφαλίζουν τον ελάχιστο αριθμό στα πρακτικά μαθήματα ανά εργαστήρι/αίθουσα.

4. Κριτήρια Διδασκόντων

Για την στελέχωση του διδακτικού προσωπικού, φαίνεται να υπάρχει πρόθεση να συνδυαστούν ακαδημαϊκά, καλλιτεχνικά και τυπικά κριτήρια, λαμβάνοντας υπόψη περιπτώσεις άλλων τμημάτων όπως της ΑΣΚΤ που συμπεριλαμβάνει στο διδακτικό προσωπικό ανθρώπους αξιολογώντας την αναγνώριση του εγνωσμένου κύρους, άνθρωποι με σημαντική επαγγελματική/διδακτική εμπειρία ακόμα και χωρίς τους απαιτούμενους διδακτορικούς/ακαδημαϊκούς τίτλους και άνθρωποι που να πληρούν τις τυπικές ακαδημαϊκές προϋποθέσεις. 

Απο τις πιο σημαντικές διεκδικήσεις του κλάδου είναι να περιλαμβάνονται διαφορετικές κατευθύνσεις για τους απόφοιτους-επαγγελματίες του χορού, με επιλογή εξειδίκευσης στην θεωρία χορού, την ερμηνεία ή την χορογραφία προκειμένου να καλυφθεί ένα μεγάλο φάσμα των ρόλων, πρακτικών και επαγγελμάτων του χώρου του χορού. Στο παρόν στάδιο, οι κατευθύνσεις δεν αποτελούν μέρος των διαβουλεύσεων θεωρώντας το ως ένα θέμα που μπορεί να τεθεί κατόπιν της ψήφισης του νόμου. Ωστόσο θα επηρεάσουν τα παραπάνω τεχνικά ζητήματα.

5. Μελέτη Σκοπιμότητας με δαπάνη 37.000 ευρώ από το Υπ Παιδείας σε ιδιωτική εταιρία

Γνωρίζουμε από τη Διαύγεια σχετικά με τη δαπάνη 37.000 ευρώ από το Υπουργείο Παιδείας προς ιδιωτική εταιρεία αναθέτοντας τη σύνταξη Μελέτης Σκοπιμότητας για την ίδρυση της ΣΠΤ, πληροφορία η οποία γεννάει απορίες και ερωτήματα σχετικά με το περιεχόμενο της μελέτης, το γεγονός πως έγινε ιδιωτική ανάθεση, το ύψος της δαπάνης κ.α. Το Σωματείο είναι σε αναζήτηση της σύμβασης που υπογράφηκε με την συγκεκριμένη τεχνική εταιρεία και θα απευθύνει σχετικό ερώτημα στο Υπουργείο Παιδείας.

6. Η Σχολή Παραστατικών Τεχνών θα υπαχθεί στο Υπουργείο Παιδείας όπως προβλέπεται για κάθε Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα

7. Ακαδημαϊκή διαπερατότητα 

Υπό επεξεργασία βρίσκεται η πρόβλεψη της ακαδημαϊκής διαπερατότητας, η γέφυρα δηλαδή από την ανώτερη στην ανώτατη εκπαίδευση.

Η ακαδημαϊκή διαπερατότητα από τις ανώτερες σχολές στην ανώτατη/πανεπιστημιακή εκπαίδευση για τους αποφοίτους των ανώτερων σχολών από την χρονολογία ίδρυσης της Σχολής Παραστατικών Τεχνών και πέρα θα οριστεί μέσω κατατακτηρίων. Το κρίσιμο ζητούμενο είναι πόσες θέσεις θα προβλεφθούν όπως και η διαδικασία (ποια μαθήματα θα εξετάζονται και αν θα υπάρχει προϋπόθεση κάποιου πρώτου πτυχίου οποιουδήποτε αντικειμένου).

Ταυτόχρονα, όπως υπαγορεύει η αρχή της ισότητας, αίτημά μας είναι να δοθεί η δυνατότητα ανώτατης εκπαίδευσης σε όσους δεν την είχαν μέχρι και την ίδρυση του πανεπιστημιακού τμήματος , με εξομοίωση του διπλώματος ανώτερης με το πτυχίο της ανώτατης εκπαίδευσης μέσα από συγκεκριμένες εξετάσεις μαθημάτων και με συνδυαστικά κριτήρια (εμπειρίας , άλλων πανεπιστημιακών πτυχίων κ.α.)

Ερωτήματα ανοικτά αποτελούν αν θα επιτραπεί μόνο για τους αποφοίτους των δυο σχολών που θα "ανωτατοποιηθούν" (ΚΣΟΤκαι ΕΛΣ) ή για το σύνολο τον αποφοίτων όλων των σχολών συμπεριλαμβανομένων των ιδιωτικών.

Επι του θέματος είμαστε σε διαδικασία περεταίρω νομικής επεξεργασίας και ουσιαστικής διαβούλευσης. Το σωματείο έχει ήδη αποστείλει αίτημα ειδικής συνάντησης στην Γεν. Γραμματέα Επαγγελματικής Κατάρτισης και τον Γεν. Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης για πάνω στο ζήτημα αυτό.

Επόμενα βήματα

Αναμένεται να προγραμματιστεί επόμενη θεματική συνάντηση με την Γεν Γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού και τη νομική σύμβουλο του ΥΠΠΟ καθώς και τους αντίστοιχους υπουργικούς εκπροσώπους και τους αρμόδιους Γενικούς Γραμματείς του Υπ. Παιδείας προκειμένου να συζητηθεί αναλυτικά το κρίσιμο θέμα της διαπερατότητας (σύνδεση ανώτερης με ανώτατη βαθμίδα, κατατακτήριες και διαδικασίες εξομοίωσης). 

Έχουμε ήδη αποστείλει αίτημα συνάντησης στο Υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να διεκδικήσουμε την εκπροσώπηση των συλλογικών οργάνων των σχετικών κλάδων - συμπεριλαμβανομένου του σωματείου μας - στη Διοικούσα Επιτροπή που πρόκειται να συσταθεί του Πανεπιστημίου. Ταυτόχρονα αιτούμαστε η σύνθεση της Διοικούσας Επιτροπής να συμπεριλαμβάνει πέρα από νομικούς και τεχνοκράτες, πρόσωπα της ακαδημαϊκής και καλλιτεχνικής κοινότητας. Στη συνάντηση με την νομοπαρασκευαστική επιτροπή σκοπεύουμε να εκφράσουμε τους προβληματισμούς, τις ενστάσεις μας καθώς και να καταθέσουμε τις προτάσεις και τα αιτήματά μας επί του επικείμενου σχέδιο νόμου σύμφωνα με τα παραπάνω. 

Κύριο μέλημά μας είναι να παρέμβουμε ουσιαστικά σε αυτή την ιστορική χρονική στιγμή κατά την οποία θεσμοθετείται μια μεγάλη διεκδικήση δεκαετιών του κλάδου μας. Να συμμετέχουμε στις παρούσες διαβουλεύσεις, πριν κατατεθεί το σχέδιο νόμου, εξασφαλίζοντας πως η κοινότητα του χορού θα έχει λόγο και επιρροή στην διαμόρφωση των τεχνικών και ουσιαστικών χαρακτηριστικών που θα καθορίσουν την ανώτατη εκπαίδευση του χορού και κατ’ επέκταση το εργασιακό τοπίο, την ποιότητα και την αναγνώριση της τέχνης μας. Είναι επιτακτική ανάγκη να συμμετέχουμε σε κάθε διαδικασία που ακολουθεί, να συμπεριληφθούν οι φωνές των ανθρώπων του κλάδου του χορού αλλά και του ακαδημαϊκού κόσμου, να ιδρυθεί η Σχολή με τους δικούς μας όρους και κυρίως να μην βρεθούμε προ τετελεσμένου, στην υλοποίηση μιας διεκδίκησης ετών. 

Το Σωματείο μας διοργανώνει Διημερίδα στις 2 & 3 Νοεμβρίου με τίτλο “Πανεπιστήμιο Παραστατικών Τεχνών προ των Πυλών” και προχωράει στη σύσταση Επιστημονικής Ομάδας. Θα ακολουθήσουν επόμενες ενημερώσεις και Δελτία Τύπου.

Καλούμε τους εργαζομένους/ες και σπουδαστές/ριες του χορού αλλά και όλων των άλλων κλάδων, όπως και την πανεπιστημιακή κοινότητα να παραμείνει σε εγρήγορση ενώνοντας δυνάμεις. 

Σωματείο Εργαζομένων στον Χώρο του Χορού

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑΣ

Σάββατο 2 Νοεμβρίου | 17:30-21:00

17:30-19:00 Προβολή Ντοκυμαντέρ «Περί χορευτικής εκπαίδευσης και άλλων μυστηρίων» (2021) της Κυβέλης Κουβάτση (χορεύτρια, απόφοιτη της ΚΣΟΤ και Τμ. Θεάτρου ΑΠΘ)

19:00-20:00 Εργαστήρι-Συμμετοχική Αποτύπωση (ανοιχτό στο κοινό) με θέμα: «Πανεπιστήμιο Παραστατικών Τεχνών: από τη φαντασία στην πράξη» (το εργαστήρι θα αποτελέσει εξέλιξη του Φόρουμ Συμμετοχικού Σχεδιασμού που είχε πραγματοποιηθεί τον Απρίλη του 2023).

20:00-21:00 Συντονισμένη Συζήτηση

Με τη συμμετοχή κοινού και των συμμετεχόντων του εργαστηρίου

Κυριακή 3 Νοεμβρίου | Προσέλευση: 11:00

Χαιρετισμός του Κοσμήτορα της Σχολής Πολιτικών Επιστημών κύριου Δημήτρη Χριστόπουλου

Χαιρετισμός Προέδρου Σ.Ε.ΧΩ.ΧΟ Μίνας Ανανιάδου

11:30-13:00/ Θεματική Ενότητα 1

Ένας χρόνος από τις καλλιτεχνικές κινητοποιήσεις: Κεκτημένα-Διεκδικήσεις-Συνδεση με το τώρα

Round Table

Συντονίστρια: Ηρώ Βασάλου_Χορεύτρια, χορογράφος, δραματουργός χορού, αντιπρόεδρος ΣΕΧΩΧΟ

- Κώστας Κεχαγιόγλου, Πρόεδρος ΠΟΘΑ

- Αυγή Προγκίδη, Πρόεδρος Σωματείου Καθηγητών Χορού

- Μαρίνα Κοτζαμάνη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΤΘΣ, Πρόεδρος, Τμήμα Παραστατικών και Ψηφιακών Τεχνών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. 

- Εκπρόσωποι από:

Σύλλογο Σπουδαστών ΚΣΟΤ,

Σύλλογο Σπουδαστών/ριών Μουσικής, Χορού, Θεάτρου,

Πρώην συντονιστικό σπουδαστών κατάληψης τσίλλερ

· 13:15-13:30 | Διάλειμμα-καφές

· 13:30-15:00 | Θεματική Ενότητα 2

Ανώτερη και Ανώτατη εκπαίδευση σε κοινό κάδρο

Round Table

Συντονίστρια: Ιωάννα Τζαρτζάνη, Καθηγήτρια, Ερευνήτρια του Χορού

- Δήμητρα Τρυπάνη, Συνθέτρια, Αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών Ιονίου Πανεπιστημίου.

- Χαρά Κότσαλη, Χορεύτρια, Χορογράφος, Καθηγήτρια σε ανώτερη επαγγελματική σχολή χορού.

- Μάρω Μαρμαρινού, Καθηγήτρια & Καλλιτεχνική Διευθύντρια Ανώτερης Επαγγελματικής Σχολής Χορού.

- Μπετίνα Παναγιωτάρα, Θεωρητικός χορου, δραματουργός, διδάσκουσα Ιστορίας Χορού σε επαγγελματικές (ΕΛΣ,ΚΣΟΤ, Χοροχρόνος)

- Στέλλα Δημητρακοπούλου, Καλλιτέχνιδα και ακαδημαϊκός του χορού και της performance

- Κωνσταντίνος Μαυρόπουλος, Ηθοποιός-Θεατρολόγος

- Μάνος Ελευθέρογλου, Μεταδιδάκτωρ διοικητικού δικαίου, Διδάσκων στην Νομική Σχολή ΕΚΠΑ

[tbc διδάσκων από την Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου]

· 15:00-15:30 | Διάλειμμα για σνακ & καφέ

· 15:30-17:00 | Θεματική Ενότητα 3

Θεσμικό Πλαίσιο - Τεχνικό Οικοδόμημα του νέου νομοσχέδιου

Round table

Συντονισμός και τοποθέτηση : Μίνα Ανανιάδου, χορεύτρια, χορογράφος, πρόεδρος ΣΕΧΩΧΟ

- Βασίλης Βλασταράς, Ζωγράφος, Καθηγητής ΑΣΚΤ

-Τ ζίνα Γιωτάκη, Επίκουρη Καθηγήτρια, dance artist, Τμήμα Παραστατικών και Ψηφιακών Τεχνών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

- Άρης Λάσκος, Ηθοποιός, Σκηνοθέτης, τ. Γενικός Γραμματέας ΣΕΗ

- Κατερίνα Φώτη, Δικηγόρος, Χορογράφος, Χορεύτρια.

-Κωστής Παπαϊωάννου, Εκπαιδευτικός, Πρόεδρος Τεχνόπολης

- Αλέξης Τσιάμογλου, Χορευτής, Χορογράφος, Υποψήφιος διδάκτωρ τμήμα Αρχιτεκτονικής ΑΠΘ

- Μαργαρίτα Τρίκκα, Χορογράφος, Χορεύτρια, Διδάσκουσα σε Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού

[tbc εκπρόσωπος από τις διοικήσεις των Σχολών Εθνικού, ΚΣΟΤ, ΕΛΣ)

· 17:00-17:45 | Διάλειμμα για σνακ & καφέ

· 18:00-19:30 | Θεματική Ενότητα 4

Ακαδημαϊκό περιβάλλον, Διάρθρωση και Περιεχόμενο Σπουδών της νέας σχολής

Round Table

Συντονίστρια: Πωλίνα Κρεμαστά, Χορεύτρια, Χορογράφος, Καθηγήτρια χορού & εφαρμοσμένης ανατομίας σε ανώτερη επαγγελματική σχολή χορού.

- Nαταλία Κουτσούγερα, Κοινωνική Ανθρωπολόγος, Διδάσκουσα ΕΔΙΠ, Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο.

- Παρασκευή Τεκτονίδου, Δραματουργός, Ερευνήτρια, Σύμβουλος στο Φεστιβάλ Αθηνών, διδάσκουσα αποσπασμένη στην ΑΣΚΤ.

- Ντάνα Παπαχρήστου, Επίκουρη Καθηγήτρια, τμήμα Πολιτισμού, Δημιουργικών Μέσων και Βιομηχανιών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

- Πωλίνα Κρεμαστά, Χορεύτρια, Χορογράφος, Καθηγήτρια χορού & εφαρμοσμένης ανατομίας σε ανώτερη επαγγελματική σχολή χορού.

- Βασίλης Οικονόμου, Ανάπηρος ηθοποιός, Σκηνοθέτης.

- Κατερίνα Παραμάνα, Καλλιτέχνης-θεωρητικός Θεάτρου, Performance και Χορού, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Brunel University of London

- Αθανασία Κανελοπούλου, Χορογράφος, Καθηγήτρια Χορού και Χορογραφίας (Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού Εθνικής Λυρικής Σκηνής και Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης_ΚΣΟΤ)

Πληροφορίες

Η εκδήλωση είναι ανοιχτή στο κοινό.

Οι ομιλίες και παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν στο αμφιθέατρο Σάκης Καράγιωργας Ι

Λεωφ. Συγγρού 136 17671 Αθήνα

Είσοδος από την οδό Φραγκούδη.

Στο χώρο των ομιλιών θα προσφέρεται νερό, ρόφημα και σνακ.

Στην υποδοχή του αμφιθεάτρου θα λειτουργεί γωνιά για δωρεές βιβλίων και ερευνητικών έργων σε σχέση με το χορό προς ενίσχυση της βιβλιοθήκης του σωματείου.

Email επικοινωνίας: Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. και Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Η εκδήλωση θα μαγνητοσκοπηθεί/ηχογραφηθεί μόνο με την ελεύθερη συναίνεση των ομιλητών/ριών.

Η ομάδα επιμέλειας και οργάνωσης απαρτίζεται από τις: Στέλλα Δημητρακοπούλου, Χαρά Κότσαλη, Πωλίνα Κρεμαστά, Ιωάννα Τζαρτζάνη, Μέντυ Μέγα, Μίνα Ανανιάδου, Ηρώ Βασάλου και Ίρις Νικολάου.

Ευχαριστούμε θερμά τον Δημήτρη Χριστόπουλο, τον Κωστή Παπαϊωάννου,τον Κώστα Γαβρόγλου και τον Μικελάντζελο Μπεβιλάκουα για την πολύτιμη στήριξή τους.

Θεματικοί άξονες

Θεματική Ενότητα 1

Ένας χρόνος από τις καλλιτεχνικές κινητοποιήσεις: Κεκτημένα-Διεκδικήσεις-Σύνδεση με το τώρα

Από το καλλιτεχνικό κίνημα του 2023 στη διαμόρφωση του νέου θεσμού- προτάγματα, αιτήματα, παρακαταθήκη.

Σπουδαστική και φοιτητική κοινότητα: προϋποθέσεις συμμετοχής και ακαδημαϊκής ελευθερίας.

Δημόσια, δωρεάν και ανοικτή εκπαίδευση σε διαρκή διεκδίκηση.

Πώς διασφαλίζουμε τις δημοκρατικές διαδικασίες διαφάνειας και διαβούλευσης.

Θεματική Ενότητα 2:

Ανώτερη και Ανώτατη εκπαίδευση σε κοινό κάδρο

Παιδαγωγικές αρχές και διδακτικές πρακτικές στο πριν και το μετά. Προϋποθέσεις διδακτικού δυναμικού.

Μια κριτική θεώρηση στην καθιερωμένη σπουδαστική πραγματικότητα. Τι κρατάμε, τι εξελίσσουμε; Πρακτικές και προοπτικές στη διδασκαλία των θεωρητικών και πρακτικών μαθημάτων.

Διαβάθμιση των πτυχίων των ανώτερων σχολών.
Ακαδημαϊκή διαπερατότητα-Διαδικασίες γέφυρας από την ανώτερη στην ανώτατη βαθμίδα.

Θεματική Ενότητα 3:

Θεσμικό Πλαίσιο - Τεχνικό Οικοδόμημα του νέου νομοσχεδίου

Διαδικασίες θεσμικής διαβούλευσης και εκπαιδευτική πολιτική

Κριτήρια και σύνθεση διοικούσας επιτροπής.

Κριτήρια διδασκόντων στο τμήμα χορού.

Ζήτημα ελάχιστου και ανώτατου αριθμού εισακτέων και διαδικασία εισαγωγής.

Διαδικασία Εισαγωγής στα τμήματα.

Διασφάλιση και διατήρηση δωρεάν και δημόσιας φοίτησης στην ανώτερη βαθμίδα.

Εισαγωγή μαθήματος χορού σε όλες τις βαθμίδες

Θεματική Ενότητα 4

Ακαδημαϊκό περιβάλλον, Διάρθρωση και Περιεχόμενο Σπουδών της νέας σχολής

Τι αποφοίτους θέλουμε από ένα πανεπιστημιακό τμήμα χορού, θεάτρου και μουσικής;

Ποιες θεσμικές προϋποθέσεις και δομές χρειάζονται για την ανάπτυξη πλαισίου για την έρευνα στο χορό;

Πώς προσεγγίζουμε το χορό και τις παραστατικές τέχνες ως επιστημονικό αντικείμενο;
Διάρθρωση και κατευθύνσεις τμήματος χορού_παράδειγμα τμήματος θεάτρου ΑΠΘ, ΑΣΚΤ.

Ποιο ακαδημαϊκό περιβάλλον θέλουμε να διαμορφώσουμε; Πώς αντανακλάται στο παρόν στάδιο θεσμοθέτησης;

Διακαλλιτεχνική διάσταση εντός της δομής του νέου ιδρύματος.
Διεπιστημονική θεώρηση του χορού μέσα από τα πεδία των κοινωνικών, ανθρωπιστικών και πολιτισμικών σπουδών.
Πώς συνδεόμαστε με την διεθνή πραγματικότητα;

Προσβασιμότητα- Άρση αρτιμέλειας για τους εισακτέους.

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.