Τοποθέτηση Πιερρακάκη για τα περί "σκέψεων" εφαρμογής διδάκτρων σε ελληνόφωνα προπτυχιακά των δημοσίων Πανεπιστημίων
Σχετικά με τα όσα ακούστηκαν το τελευταίο διάστημα για σκέψεις για επιβολή διδάκτρων, υπό προϋποθέσεις, και σε ελληνόφωνα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών στα δημόσια Πανεπιστήμια, ο Υπουργός Παιδείας κ. Πιερρακάκης, σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΣΚΑΙ, το απέκλεισε «αδειάζοντας» όσους τα πρότειναν: «Δεν υπάρχει τέτοια σκέψη. Ίσα-ίσα, στην αρχή της συζήτησής μας μίλησα για κεκτημένο δωρεάν τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα ξενόγλωσσα προγράμματα μόνο έχουν δίδακτρα απλώς δεν απευθύνονται σε Έλληνες τα ξενόγλωσσα στα δημόσια πανεπιστήμια, απευθύνονται αυτή τη στιγμή σε αλλοδαπούς φοιτητές.
Παράλληλα δήλωσε πως υπάρχει το κεκτημένο το οποίο συζητάμε αλλά υπάρχει και το πώς η χώρα θα μπορέσει να ανοιχτεί να γίνει περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης. Πρέπει αφενός να φέρουμε ξένους φοιτητές στη χώρα μας, δεν το έχουμε πετύχει αυτό εδώ και πολλά χρόνια. Το δεύτερο είναι να μπορέσουμε ένα μεγάλο ποσοστό των Ελλήνων που σπουδάζουν στο εξωτερικό να μπορούν να σπουδάσουν καλά εδώ. Να κρατήσουμε όσους επιθυμούν να μείνουν στη χώρα, αφετέρου να φέρουμε ξένους φοιτητές εδώ, θα είναι μεγάλος πλούτος για τη χώρα να έχεις ήπια ισχύ με άτυπους πρεσβευτές. Ήρθε η ώρα».
Η "πρόταση" του πρώην Γενικού Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης
Το νέο βιβλίο του πρώην Γενικού Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας Καθηγητή Οδυσσέα-Ιωάννη Ζώρα με τίτλο: ''Κραταιό Πανεπιστήμιο: Διαχρονία και μεταρρυθμιστικές προτάσεις'' (εκδόσεις Gutenberg), παρουσιάστηκε πριν δύο εβδομάδες σε ειδική εκδήλωση στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο Μέγαρο Παλαιάς Βουλή, παρουσία των υπουργών Παιδείας Κ. Πιερρακάκη και της υφυπουργού Παιδείας Ζ. Μακρή, καθώς και Πρυτάνεων, πανεπιστημιακών και άλλων.
Συγκεκριμένα ο κ. Ζώρας μέσα από το βιβλίο του προτείνει τα εξής:
- Να επιτραπεί σε κάθε πανεπιστημιακό ίδρυμα να αποφασίζει, με αμιγώς ακαδημαϊκά κριτήρια, ποια από τα τμήματά του δύνανται να δεχθούν την εισαγωγή υπεράριθμων φοιτητών, οι οποίοι ενδεχομένως να είναι οι επόμενοι στη λίστα των εισακτέων.
- Οι παραπάνω υπεράριθμοι φοιτητές θα μπορούν, προαιρετικά, να εισαχθούν στα τμήματα που οι ίδιοι είχαν επιλέξει αρχικά, χρηματοδοτώντας τις σπουδές τους με μορφή διδάκτρων.
- Αυτό για παράδειγμα, υπάρχει η δυνατότητα να υλοποιηθεί με μια ανεξάρτητη εκτίμηση του κόστους σπουδών ανά αντικείμενο/Πανεπιστήμιο, έτσι ώστε, με διαφάνεια, να χρηματοδοτούνται από δημόσιους πόρους οι επιτυχόντες εισακτέοι, ενώ να επιβαρύνονται με το ίδιο κόστος οι υπεράριθμοι.