Γιατί έχουνε «παγώσει» τα μεταπτυχιακά στα ελληνικά πανεπιστήμια;

 

ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Όπως γράφει η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ οι πανεπιστημιακοί αντιμετωπίζουν αρνητικά την προοπτική της κατάργησης των διδάκτρων, αφού αυτά αποτελούν σημαντική πηγή εσόδων για τα ΑΕΙ εν μέσω μείωσης της κρατικής χρηματοδότησης.

Ενδεικτικό είναι πως το τελευταίο διάστημα έχει αναβληθεί η έναρξη πέντε μεταπτυχιακών προγραμμάτων που είχε προγραμματισθεί για μέσα στην άνοιξη, εν αναμονή των αποφάσεων του υπουργείου Παιδείας για το νέο πλαίσιο λειτουργίας των μεταπτυχιακών.

Ποιο είναι το επικρατέστερο σενάριο

Το επικρατέστερο σενάριο είναι να γίνει η αξιολόγηση όλων των μεταπτυχιακών και κατόπιν ο ορισμός κριτηρίων βάσει των οποίων ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα θα μπορεί να έχει δίδακτρα. Υπενθυμίζεται πως το 2014-2015 το υπουργείο Παιδείας χρηματοδότησε συνολικά 230 μεταπτυχιακά στα ελληνικά πανεπιστήμια. Για παράδειγμα, υπάρχουν μεταπτυχιακά που οργανώνονται αποκλειστικά για στελέχη επιχειρήσεων και άρα συνάδει με τον στόχο τους η καταβολή διδάκτρων. Από την άλλη, στο ΕΜΠ, όπου δίδασκε ο κ. Μπαλτάς, έχει αποφασισθεί να μην υπάρχουν δίδακτρα. Ο αντίλογος πανεπιστημιακών από άλλα ιδρύματα είναι ότι το ΕΜΠ μπορεί, λόγω αντικειμένου, να διεκδικεί και να εκπονεί πολλά και ανταγωνιστικά ερευνητικά προγράμματα.

Από τα έσοδα του μεταπτυχιακού το 10% αποδίδεται στον ΕΛΚΕ του ΑΕΙ, το 25% στο ΑΕΙ για κάλυψη δαπανών του προγράμματος και το 65% για λειτουργικές δαπάνες του προγράμματος (κυρίως αμοιβές).

Αν είσαι Φοιτητής Πανεπιστημίου ή ΤΕΙ και θέλεις να ενημερώνεσαι άμεσα για τα ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ νέα που σε αφορούν ΠΑΤΗΣΕ ΕΔΩ