"Το «φάντασμα» των Πανεπιστημίων"

"Το «φάντασμα» των Πανεπιστημίων"

Γράφει ο Μάριος Τσαλτάκης (πρωτοετής φοιτητής ΑΕΙ),

"Έχουμε συνηθίσει πλέον αυτές τις μέρες να παίρνουμε την καθημερινή μας δόση υπαρξιακού τρόμου από τα δελτία ειδήσεων με τους σοκαριστικούς τίτλους και τις επαναλαμβανόμενες εικόνες της πανδημίας, των φυσικών καταστροφών και των εθνικών απειλών. Σε αυτή την καθημερινή μου ζάλη και εγώ σαν φοιτητής πλέον έστρεψα το ενδιαφέρον μου στον αποκαλυπτικό χώρο των πανεπιστημίων, τα οποία η ανομία, η τεμπελιά και χίλια δύο άλλα δεινά έχουν κατασπαράξει. Ή τουλάχιστον έτσι έχω ακούσει, δεν έχω πατήσει ακόμα μέσα.

Παράλληλα ακολούθησα την οδύσσεια της κυβέρνησης να περάσει ένα νομοσχέδιο κοινής λογικής όπως το αποκαλεί το οποίο σκοπεύει να σώσει τα πανεπιστήμια από τη λαίλαπα που τα τυραννά. Σε αυτό το σημείο αναρωτήθηκα τελικά ποιος είναι ο ηθικός αυτουργός όλων αυτών τον προβλημάτων και των παθογενειών. Και επειδή από μόνος μου δεν μπορούσα να βρω την απάντηση στράφηκα προς τις ανακοινώνεις της κυρίας Υπουργού.

Είναι πραγματικά τραγική, με την αρχαιοελληνική σημασία, η ιστορία που βλέπουμε κάθε μέρα στα μαγικά μας κουτιά. Η κυρία Κεραμέως κατάφερε με όλη της τη δύναμη και πολιτικό κεφάλαιο, που έχει απομείνει στην κυβέρνηση, να νομοθετήσει αυτό το σωτήριο σχέδιο το οποίο θα... βάλει αστυνομικές δυνάμεις μέσα στον ακαδημαϊκό χώρο και θα αφήσει ένα μεγάλο ποσοστό του μαθητικού πληθυσμού έξω από τα πανεπιστήμια. Καθώς και θα εντάξει ένα ενιαίο ψηφοδέλτιο στις φοιτητικές εκλογές, αφοπλίζοντας έτσι τις φοιτητικές παρατάξεις.

Ποιος είναι τελικά αυτός ο δαίμονας που έχει βαλθεί να διαλύσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση και αναγκάζει την κυβέρνηση σε αυτές τις, χωρίς αμφιβολία, αυτοκτονικές πολιτικά, κινήσεις;

Εδώ μπορεί κανείς να αναγνωρίσει ευδιάκριτα την ιδεολογική βάση της ΝΔ, ως προς την παιδεία, αν μπορεί καν να χαρακτηριστεί έτσι. Και η βάση αυτή είναι μια τερατοπλασία, ένα φάντασμα σαν και αυτό του ασύλου. Ο τερατόμορφος αυτός φοιτητής πέρασε στο πανεπιστήμιο με μηδαμινούς βαθμούς, κοροϊδεύοντας μας και εκμεταλλεύοντας τη γενναιοδωρία μας. Σαν να μην έφτανε αυτό, γίνεται μέλος πολιτικής παρατάξεως παραμελώντας το καθήκον του σαν φοιτητής, να βγει όσο πιο γρήγορα μπορεί και να μπει στο εργατικό δυναμικό. Και φυσικά, με εξαίρεση πάντα τη ΔΑΠ, αυτή η πολιτικοποίηση του οδηγεί στη βία και στην ανομία, όπως ομολογούν οι τρομοκρατικές ενέργειες κατά της πρυτανείας και οι ανυπόφορες πορείες τους. Τέλος, το φάντασμα αυτό συνεχίζει μέχρι σήμερα να ξεζουμίζει το εκπαιδευτικό σύστημα διατηρώντας την ακαδημαϊκή του ιδιότητα και παίρνοντας όλα τα επιδόματα. Αυτός ο φοιτητής, αυτοδημιούργητος και διαβολικής φύσεως, ήρθε από το πουθενά, μας έπιασε κορόιδο και δουλεύει ασταμάτητα για να υπονομεύσει το καλό όνομα των πανεπιστημίων μας. Πέρα από την ειρωνεία του κειμένου, ελπίζω ο αναγνώστης να κατανοεί τη λειτουργία αυτού του φαντασματικού δημιουργήματος. . Είναι τα φαντάσματα γύρω από τα οποία μπορούν να στηθούν τα μέτρα λιτότητας για τα πανεπιστήμια. Είναι η σκιά που κρύβει τις περικοπές χρηματοδότησης και το κλείσιμο τμημάτων σε όλη την επικράτεια, το οποίο θα διοχετεύσει νέους προς τα κολέγια και ΙΕΚ. (Χωρίς να θέλω να υπονομεύσω τη σημασία της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Παρ’όλα αυτά, σαν παρένθεση, θα ήθελα να υπενθυμίσω την τραγική κατάστασή της, η οποία ίσως να είναι ο λόγος που πολλοί την αποφεύγουν.)

Φυσικά, δεν υπονοώ ότι τα δημόσια πανεπιστήμια είναι κάποιου είδους ακαδημαϊκού παραδείσου, όπου όλα δουλεύουν σωστά και στο τέλος κάθε διάλεξης μας δίνουν και γλυκά. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ακαδημαϊκά ιδρύματα της χώρας έχουν βαθιά ριζωμένες συστημικές αιτίες, σαν τη χρόνια υποχρηματοδότηση, την ανοργάνωτη και ελλιπής δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και την αστάθεια, με το σύστημα να κάνει face-lift κάθε φορά που βγαίνει νέος υπουργός. Γι’ αυτό το λόγο δε χρειάζεται κανείς να είναι μέντιουμ, για να προβλέψει ότι οι μεταρρυθμίσεις, που πέρασαν στη βουλή πριν λίγες μέρες, θα αυξήσουν τη βία, που παρατηρείται στα πανεπιστήμια, και οι παθογένειες, που ήδη υπάρχουν, θα γιγαντωθούν, τώρα που η συμμετοχή των φοιτητών στη διαδικασία περιορίζεται.

Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι αυτά τα επικοινωνιακά τεχνάσματα δεν έχουν κοροϊδέψει κανένα. Και αυτό ακριβώς επειδή η κυρία Υπουργός ήταν τόσο επιτυχής, στο να δημιουργήσει αυτή την τερατόμορφη εικόνα, που αρμόζει πιο πολύ σε δεύτερης κλάσης ταινία τρόμου. Η λεπτή επίστρωση ιδεολογικής δικαιολόγησης, που έχει επικαλεστεί η κυρία Κεραμέως, δεν μπορεί να πείσει κάποιον που έχει πατήσει σε δημόσιο πανεπιστήμιο τα τελευταία δέκα χρόνια.

Γι’ αυτό λοιπόν θα παρακαλέσω την Υπουργό να σταματήσει να βάζει τέρατα κάτω από το κρεβάτι της παιδείας και να αρχίσει να αναπτύσσει πιο ευρηματικούς τρόπους για να περνάει τα προφανή μέτρα λιτότητας που θέλει."

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr