Τα δεκαπέντε αιτήματα της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Πατρών προς την Πολιτεία

 

ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Τα 15 αιτήματα της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Πατρών προς την Πολιτεία

Με το Ν. 4610/2019 υλοποιήθηκε η συνέργεια του Πανεπιστημίου Πατρών με το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας. Υπενθυμίζουμε ότι η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Πατρών είχε διατυπώσει, με απόφασή που ελήφθη από την ευρεία πλειοψηφία των μελών της, την έντονη αντίθεσή της σε αυτή τη συνέργεια. Μια συνέργεια η οποία ήταν πρόχειρη, χωρίς ακαδημαϊκό σχέδιο και υποστήριξη. Ο Ν. 4610/2019 υπονόμευσε βαθιά την ακαδημαϊκή προοπτική και ανάπτυξη του Πανεπιστημίου Πατρών, δημιουργώντας εμπόδια ακόμα και σε αυτήν την εκπαιδευτική του λειτουργία.

Η αύξηση των Τμημάτων από 24 σε 35 με την παράλληλη υποστήριξη επιπλέον 14 παλαιών προγραμμάτων σπουδών (για τους φοιτητές του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας) και η λειτουργία του Πανεπιστημίου Πατρών σε 6 πόλεις (Πάτρα, Αίγιο, Αγρίνιο, Μεσολόγγι, Πύργο και Αμαλιάδα) δημιούργησαν ανυπέρβλητα προβλήματα. Τα προβλήματα αυτά, που επιδεινώνονται στην περίοδο της πανδημίας του COVID19 που διανύουμε, χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης.

Η Σύγκλητος για να συνεχίσει το Πανεπιστήμιο Πατρών να είναι επώνυμο και διεθνώς αναγνωρίσιμο ζητά από την Πολιτεία:

1) Τη δραστική μείωση των εισακτέων, σύμφωνα με τις εισηγήσεις των Τμημάτων, σε βάθος πενταετίας.

2) Τον εξορθολογισμό του Ακαδημαϊκού Χάρτη του Πανεπιστημίου Πατρών και την μεταφορά της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου εντός των διοικητικών ορίων της Περιφέρειας Πελοποννήσου.

3) Την χρηματοδότηση για τον τακτικό προϋπολογισμό με βάση τις ανελαστικές δαπάνες και την υλοποίηση του ακαδημαϊκού έργου με ποιοτικά κριτήρια. Τη διάθεση πόρων για την ωρίμανση έργων και την χρηματοδότηση τους από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα ή άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία για τη κατασκευή φοιτητικών εστιών, κτιρίων τμημάτων, αμφιθεάτρων, αγορά εκπαιδευτικού και ερευνητικού εξοπλισμού κλπ.

4) Την αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου για τους Ειδικούς Λογαριασμούς Κονδυλίων Έρευνας και των Εταιρειών Αξιοποίησης Περιουσίας έτσι ώστε να μπορούν να λειτουργούν αποδοτικά και αποτελεσματικά.

5) Τον εξορθολογισμό της δύσκαμπτης, χρονοβόρας και γραφειοκρατικής υλοποίησης των διαγωνιστικών διαδικασιών.

6) Την χρηματοδότηση από τη νέα προγραμματική περίοδο του Ψηφιακού Μετασχηματισμού των Πανεπιστημίων, θα συνοδεύεται από τις κατάλληλες οργανωτικές αλλαγές (νέα οργανογράμματα και εσωτερικοί κανονισμοί) έτσι ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της εποχής.

7) Την κάλυψη όλων των αποχωρήσεων και η διάθεση νέων θέσεων ΔΕΠ για τα νέα τμήματα και για να υπηρετηθούν νέα γνωστικά αντικείμενα  στα παλαιά τμήματα του Πανεπιστημίου. Επιπλέον θέσεις Διοικητικού και Τεχνικού Προσωπικού, ΕΔΙΠ, ΕΕΠ και ΕΤΕΠ.

8) Την αύξηση των θέσεων ΠΔ 407/80 και μεταπτυχιακών υποτροφιών για να αντιμετωπισθούν οι έκτακτες συνθήκες και να υλοποιηθεί ομαλά το εκπαιδευτικό έργο.

9) Τη μεταφορά θέσεων από το Υπουργείο Υγείας στο Υπουργείο Παιδείας για προκήρυξη θέσεων μελών ΔΕΠ του Ιατρικού Τμήματος.

10) Την έκτακτη οικονομική ενίσχυση, ενδεχομένως ακόμα και με χρήση των ταμειακών διαθεσίμων, για πρόσληψη έκτακτου προσωπικού για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των προγραμμάτων σπουδών του πρώην ΤΕΙ, για πληρωμές λογαριασμών ΔΕΚΟ, για υπερωριακή απασχόληση του προσωπικού καθαριότητας κλπ.

11) Την άρση της αδικίας με τον οποία το Πανεπιστήμιο Πατρών, με βάση το Ν.4610/2019, έχει αναλάβει σειρά δαπανών για το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Είναι απολύτως απαραίτητη νέα νομοθετική ρύθμιση, προκειμένου να αναλάβει κάθε ένα από τα δύο ιδρύματα τις λειτουργικές του δαπάνες και να μην τις επωμίζεται όλες μόνο το Πανεπιστήμιο Πατρών.

12) Την άμεση ρύθμιση του χορηγηθέντος δανείου ΕΠΕΑΚ με ένα διακανονισμό 80% διαγραφή χρέους και το υπόλοιπο 20% σε 10 ετήσιες με τη μη καταβολή τόκων. Να σημειωθεί εδώ ότι δεν υπάρχουν τα χρήματα αυτά για το ΤΕΙ Μεσολογγίου (266.760,41 ΕΥΡΩ) του οποίου καθολικός διάδοχος είναι το Πανεπιστήμιο Πατρών.

13) Την κάλυψη σειράς οικονομικών υποχρεώσεων που το Πανεπιστήμιο Πατρών ως καθολικός διάδοχος του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας και των ΤΕΙ Πατρών και Μεσολογγίου έχει αναλάβει και τις οποίες αδυνατεί να καλύψει με αποτέλεσμα να κινδυνεύει με κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών κλπ.

14) Τη βοήθεια όλων των εμπλεκόμενων φορέων για να απελευθερωθούν τα δωμάτια στη Φοιτητική Εστία Πατρών από όσους τα κατέχουν χωρίς να τα δικαιούνται για να διατεθούν στους πρωτοετείς φοιτητές και σε όσους τα χρειάζονται.

15) Τη στήριξη των τοπικών φορέων της περιοχής για να αντιμετωπισθούν τα ζητήματα που έχει θέσει το Πανεπιστήμιο Πατρών, όπως αυτά της ένταξης έργων του στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, της συμμετοχής του στο Ταμείο Ανάκαμψης, της διάθεσης κονδυλίων από την επόμενη προγραμματική περίοδο, του Δημοτικού Πειραματικού Σχολείου, του Βρεφονηπιακού Σταθμού, του φωτισμού και της συντήρησης των δρόμων, των αδέσποτων και του καταυλισμού των Ρομά.

Η Πολιτεία οφείλει να αποφασίσει τι είδους πανεπιστήμιο θέλει να είναι το Πανεπιστήμιο Πατρών, να μιλήσει με ειλικρίνεια στους Πολίτες και στη συνέχεια να στηρίξει σθεναρά τις αποφάσεις της. Ο χρόνος πιέζει. Η σιωπή και η απραξία θα δημιουργήσουν άλυτα προβλήματα με συνέπεια σοβαρούς κινδύνους για τη λειτουργία του ίδιου του Πανεπιστημίου Πατρών.

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.