Εκπρ. φοιτητών Τμήματος ΗΜΤΥ Παν. Πατρών: "Ατέρμονο «κυνήγι μαγισσών» μεταξύ φοιτητών και καθηγητών"

Εκπρ. φοιτητών Τμήματος ΗΜΤΥ Παν. Πατρών: "Ατέρμονο «κυνήγι μαγισσών» μεταξύ φοιτητών και καθηγητών"

"Η τοποθέτησή μου γίνεται έτσι ώστε να αποκατασταθεί η αλήθεια σχετικά με την καταγγελία η οποία γνωστοποιήθηκε από το φοιτητικό σύλλογο του τμήματός μου. Η γνωστοποίηση της θέσης μου επί της καταγγελίας κρίνεται απαραίτητη, αφού υπάρχουν πολλές ανακρίβειες στη δημοσιευείσα καταγγελία εκ μέρους του Δ.Σ."

Τι αναφέρει στα «Φοιτητικά Νέα» ο τέως πρόεδρος του ΔΣ του ΦΣ του τμήματος, νυν εκπρόσωπος στη γενική συνέλευση του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πατρών και τομεάρχης της Πολυτεχνικής Σχολής της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ στο Πανεπιστήμιο Πατρών, Βίσας Αλέξανδρος.

Όλα όσα δήλωσε στα «Φοιτητικά Νέα»: 

"Σχετικά με την ασυνήθιστη για όλους μας κατάσταση που διανύουμε, θεωρώ ότι κακώς διατυπώθηκαν κάποιες ανακρίβειες, μέσω της καταγγελίας που δημοσιεύτηκε εκ μέρους του Δ.Σ. του Φ.Σ. του τμήματος Η.Μ.Τ.Υ. του Πανεπιστημίου Πατρών, η οποία κατατέθηκε από το σχήμα των ΕΑΑΚ, την οποία υπερψήφισε και η ΠΑΣΠ, με μία άκυρη κατ’ εμέ τοποθέτηση η οποία δεν συνάδει με τις απόψεις και θέσεις της. Πιστεύω επίσης ακράδαντα, ότι το συγκεκριμένο δελτίο εμπεριέχει μικροπολιτικές σκοπιμότητες, αφού το ύφος της συγκεκριμένης καταγγελίας είναι θα έλεγε κανείς ανάρμοστο, διότι χρησιμοποιήθηκαν βαρύτατοι χαρακτηρισμοί που δε θα έπρεπε να λαμβάνουν χώρα σε ένα δελτίο τύπου που χαρακτηρίζει του φοιτητές του τμήματός μας. Όντας λοιπόν, ένας εκ των εκπροσώπων των φοιτητών στη γενική συνέλευση του τμήματος και ως τέως πρόεδρος του Δ.Σ. του Φ.Σ. των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Τεχνολογίας Υπολογιστών, θεωρώ ως χρέος μου προς τους φοιτητές και τους καθηγητές του τμήματος μας να παραθέσω τα πραγματικά γεγονότα, συγκριτικά με εκείνα που αποτυπώνονται στην καταγγελία.

Όπως είναι σε όλους μας γνωστό το καλύτερο ψέμα είναι η μισή αλήθεια και στην προκειμένη περίπτωση, το συγκεκριμένο δελτίο τύπου, εξυπηρετεί ένα ατέρμονο «κυνήγι μαγισσών» μεταξύ φοιτητών και καθηγητών, δίνοντας τη ψευδαίσθηση ότι οι καθηγητές βρίσκονται απέναντί μας. Δυστυχώς η ανακοίνωση αυτή, απαξιώνει ΟΛΟΥΣ τους καθηγητές του τμήματος, καθώς και την επιτροπή του πανεπιστημίου που κλήθηκε να διαχειριστεί και να βρει λύση για τα προβλήματα που επρόκειτο να  αντιμετωπίσουμε κατά την πρωτοφανή, για όλους μας, κρίση.

Είναι επίσης γεγονός ότι όταν κατατέθηκε στις 7/3 από εμάς η πρόταση στο Δ.Σ. του Φ.Σ., όχι μόνο καταψηφίστηκε από εκείνους που ευαγγελίζονται ότι οι καθηγητές βρίσκονται απέναντί μας, αλλά δέχθηκα και τότε επίθεση από μέλος της ΠΚΣ, όπου μέχρι και σήμερα δυστυχώς ούτε εκείνος, ούτε η παράταξή του μου έχουν ζητήσει συγγνώμη. Αφότου καταψηφίστηκε η παραπάνω πρόταση, επικοινωνήσαμε με τον πρόεδρο του τμήματος κ. Κουμπιά, ο οποίος εξέτασε την πρόταση, αλλά δεν είχε τη δυνατότητα να τη φέρει στο τραπέζι, αφού με τα μέχρι έως τότε δεδομένα, το πανεπιστήμιο είχε αναστείλει τη λειτουργία του μέχρι και τις 22/3. Υπό τις αντιξοότητες αυτές η πλειοψηφία των καθηγητών του τμήματος κατέβαλε τεράστιες προσπάθειες για την εξ αποστάσεως διεξαγωγή των μαθημάτων, προσαρμόζοντας τα μαθήματα στα πρωτόγνωρα για όλους μας δεδομένα με πράξεις που περιλαμβάνουν την ανανέωση του πρόσθετου υλικού στο eclass, τη διεξαγωγή των εργαστηρίων, όπου αυτό ήταν εφικτό, από απόσταση, καθώς και τις αναπληρώσεις των χαμένων μαθημάτων εν μέσω Σαββάτου, Κυριακής και αργιών.

Υποκριτική καθιστά την ανακοίνωση αυτή το γεγονός ότι το σχήμα που κατέθεσε την καταγγελία, καταψήφισε την τότε πρότασή μας για εξ αποστάσεως εξεταστική σε όσα μαθήματα δύναται να εξεταστούν μέσω του προαναφερθέντα τρόπου, ώστε να έχουμε τη βέλτιστη διαχείριση πόρων του τμήματος. Όταν ανακοινώθηκε λοιπόν, η απόφαση της συγκλήτου που καθιστούσε υποχρεωτική την εξ ολοκλήρου απομακρυσμένη εξεταστική, διοργανώθηκε ένα poll από μέλος της παράταξής μας στην κλειστή ομάδα του Facebook, το οποίο περιείχε προτάσεις σχετικά με την εξεταστική, όπου η πρόταση περί απαλλακτικών προόδων/projects είχε τη μεγαλύτερη απήχηση αλλά δεν αποτελούσε τη μόνη προτεινόμενη λύση. Κακώς λοιπόν διαστρεβλώθηκε η αλήθεια αφού τους είχαμε προειδοποιήσει ότι το αποτέλεσμα του poll θα περιλάμβανε όλες τις προτάσεις (σε φθίνουσα σειρά, ανάλογα με τον αριθμό των ψήφων στην εκάστοτε πρόταση) και σε καμία περίπτωση δε θα αποτελούσε δέσμευση για τους καθηγητές.

Όσον αφορά το αδιάβλητο θεωρώ απαράδεκτο το γεγονός ότι κάποιοι συμφοιτητές μου επιζητούν συνεχώς τρόπους, ώστε να παρακωλυθεί η εκπαιδευτική διαδικασία. Εγώ λοιπόν διερωτώμαι, κατά πόσο αδιάβλητη είναι μια τηλεξέταση η οποία δεν εμπεριέχει κάμερες; Υπάρχουν ωστόσο κάποιοι συμφοιτητές μου, μαζί και η εκπρόσωπος των ΕΑΑΚ, η οποία ναι μεν διαφωνεί με την εκπροσώπηση στα συλλογικά όργανα, αλλά συμμετέχει παραδόξως στη γενική συνέλευση του τμήματός μας. Παρατέθηκε λοιπόν από την εκπρόσωπο, όπως και κάποιων άλλων συμφοιτητών (όπου όπως φαίνεται ούτε εκείνοι συμφωνούν με την εκπροσώπηση), το άτοπο κατ’ εμέ επιχείρημα, ότι δεν γίνεται να χρησιμοποιηθούν κάμερες κατά τη διάρκεια της εξέτασης, επικαλούμενοι το «παραθυράκι του νόμου» ότι κάτω υπό αυτές τις συνθήκες εξέτασης παραβιάζεται η ιδιωτικότητα του εξεταζόμενου. Εκφυλίζοντας λοιπόν κατ’ αυτόν τον τρόπο την συζήτηση, χάθηκε χρόνος από τη γενική συνέλευση του τμήματος. Ανακρίβεια αποτελεί το γεγονός ότι διακόπηκε η συζήτηση λόγω τεχνικού προβλήματος, χωρίς να έχει συζητηθεί το ζήτημα της εξεταστικής, αφού το συγκεκριμένο ζήτημα συζητήθηκε πρώτο, ωστόσο τα φοιτητικά ζητήματα δεν συζητήθηκαν, επειδή έληξε η συνεδρίαση του zoom (προβλεπόμενος χρόνος τηλεδιάσκεψης 10:00-15:30).

Αναντίρρητα, η απόφαση της συγκλήτου έπιασε απροετοίμαστο το τμήμα μας, σχετικά με την εξ ολοκλήρου απομακρυσμένη εξεταστική. Παρά τις αρχικές μου ενστάσεις, η σύγκλητος, ορθά  πήρε μια απόφαση που έχει ως στόχο τη διαφύλαξη της υγείας των φοιτητών, των καθηγητών και των εργαζομένων του πανεπιστημίου, αφού μεγάλη μερίδα φοιτητών μετακινείται από και προς το πανεπιστήμιο μέσω των αστικών λεωφορείων. Ειρήσθω εν παρόδω, η απόφαση αυτή αναιρούσε την κατεύθυνση που είχε δοθεί για ευέλικτες μικρής διάρκειας δια ζώσης εξετάσεις. Συνεπώς, το γεγονός αυτό καθιστούσε αδύνατο να βγει το πρόγραμμα της εξεταστικής, αφού επικρατούσε σύγχυση, με τα μέλη ΔΕΠ να μην έχουν κατασταλάξει στους τρόπους εξέτασης των μαθημάτων. Για το μόνο πράγμα λοιπόν που μπορεί να κατηγορηθεί η γενική συνέλευση του τμήματος είναι το γεγονός ότι δεν βρισκόταν σε ετοιμότητα, πλην ελαχίστων καθηγητών δεν υπήρχε backup plan, για μια τέτοια τροπή. Οπότε ήταν λογικό επακόλουθο η καθυστέρηση ανακοίνωσης του προγράμματος της επί πτυχίο και εαρινής εξεταστικής ( 6 και 11 ημέρες πριν την εκκίνησή τους αντίστοιχα). Ακόμη, μας αποσαφηνίστηκε ότι η επί πτυχίο εξεταστική μπήκε πριν από εκείνη της εαρινής διότι πρώτον θα ήταν δυσκολότερη η υπερφόρτωση στον server του πανεπιστημίου και δεύτερον, θα ήταν ευκολότερη η οργάνωση της εξεταστικής του εαρινού εξαμήνου. Άτοπο θεωρείται και το επιχείρημα που αφορά τον συσχετισμό της επί πτυχίο εξεταστικής με τα μαθήματα του εαρινού εξαμήνου, διότι η επί πτυχίο εξεταστική πλην του μαθήματος των Ηλεκτρομαγνητικών Πεδίων Ι, εμπεριέχει μαθήματα τα οποία διδάχθηκαν κατά το χειμερινό εξάμηνο.

Όπως σωστά αναφέρεται στην καταγγελία καλό θα ήταν κάποιοι καθηγητές να γίνουν πιο ελαστικοί. Για να μην παρεξηγηθώ, όχι ως προς τη βαθμολόγηση, αλλά ως προς τη διαδικασία της εξέτασης, για κάποιες ιδιάζουσες περιπτώσεις (επαρκής χρόνος, ώστε να σκανάρουμε και να αναρτήσουμε τα θέματα, να υπάρξει διαφορετική αντιμετώπιση σε όσους εμφάνισαν προβλήματα κατά τη διεξαγωγή των εξετάσεων και προς Θεού όχι μαθήματα δακτυλογράφησης μέσω word σε θέματα!). Ωστόσο θεωρώ αναγκαία προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία του πανεπιστημίου, την ουσιαστική αξιολόγηση των καθηγητών. Η αξιολόγηση αυτή δε θα πρέπει να έχει σε καμία περίπτωση εκδικητικό χαρακτήρα, όπως αυτός λανθασμένα παρατίθεται στο δελτίο τύπου, αφού το πανεπιστήμιο δεν αποτελεί λαϊκό δικαστήριο! Πέραν της αισθητής βελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, μέσω της αξιολόγησης, θα μπορούσαν να είχαν προληφθεί αυτά τα λίγα περιστατικά τα οποία αφορούν καθηγητές οι οποίοι ξεκίνησαν τα μαθήματα μετά τα μέσα Μαΐου με αποτέλεσμα να μην προλάβουν να ολοκληρώσουν την ύλη μέσω παράδοσης μαθημάτων με σύγχρονο ή ασύγχρονο τρόπο (ασύγχρονα βιντεοσκοπημένα μαθήματα, όχι διαφάνειες!) ή και άλλους καθηγητές οι οποίοι δεν ξεκίνησαν ποτέ τα εξ αποστάσεως μαθήματα, παραδίδοντας κάποιες διαφάνειες…

Θεωρώ επίσης απαράδεκτο το γεγονός ότι μέχρι και σήμερα όλες οι παρατάξεις και σχήματα που συμμετέχουν στις φοιτητικές εκλογές του πανεπιστημίου Πατρών, να μην έχουμε βρει τη χρυσή τομή, ώστε να εκμεταλλευτούμε τον νόμο Γαβρόγλου που ορίζει εκπροσώπους φοιτητών πέραν των τμημάτων, στις κοσμητείες και την σύγκλητο του πανεπιστημίου Πατρών.

Συνοψίζοντας λοιπόν, ας μείνουμε στο γεγονός ότι και οι μεν και οι δε προσπαθήσαμε για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Θα έπρεπε να είναι κατακριτέα η λογική που παρουσιάζει ότι οι καθηγητές βρίσκονται απέναντί μας. Ας μην ξεχνάμε ότι το βαρύ αυτό ύφος της καταγγελίας απευθύνεται προς τους ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΑΣ, οι οποίοι είναι τα άτομα εκείνα τα οποία θα μπορούσαν να είναι οι γονείς μας, αλλά παρόλα αυτά μας διδάσκουν τα μαθήματα και εργαστήρια του τμήματος, συνεργάζονται μαζί μας στις διπλωματικές κλπ. Μας δίνουν εν ολίγοις τα εφόδια εκείνα τα οποία είναι απαραίτητα, ώστε να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων, ως μελλοντικοί μηχανικοί… Ας μην ξεχνάμε άλλωστε, ότι ο μηχανικός φέρει θέση ευθύνης και η συνεργασία αποτελεί αναπόσπαστο προσόν για την εύρεση εργασίας. Ελπίζω στο μέλλον να γίνουν τα περαιτέρω βήματα που θα γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ των φοιτητών και των καθηγητών και ας μείνουμε στο τι κερδίσαμε και στο τι μπορούμε να βελτιώσουμε από αυτή την κρίση, αισιοδοξώντας ότι στο άμεσο μέλλον, θα είμαστε πιο κατάλληλα προετοιμασμένοι για οποιαδήποτε νέα πρόκληση!"

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr