Η αφαίρεση της αυτοδύναμης διδασκαλίας από τους διδάκτορες ΕΔΙΠ προκαλεί αναταραχή στο ΠΤΔΕ

 

ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Η αφαίρεση της αυτοδύναμης διδασκαλίας από τους διδάκτορες ΕΔΙΠ προκαλεί αναταραχή στο ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Κρήτης

Από το τρέχον ακαδημαϊκό έτος, λήφθηκε η απόφαση από τον Πρόεδρο και την Συνέλευση του Τμήματος να αφαιρεθεί η αυτοδύναμη διδασκαλία από όλους τους διδάσκοντες της κατηγορίας των Διδακτόρων Μελών Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.). Αυτή η απόφαση προκαλεί έντονη δυσαρέσκεια τόσο στους άμεσα εμπλεκόμενους, όσο και στους φοιτητές, καθώς σημαίνει πως οι διδάσκοντες αυτοί δεν θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να διδάσκουν το γνωστικό αντικείμενό τους, παρά το γεγονός ότι για χρόνια συνεισέφεραν καθοριστικά στη λειτουργία του τμήματος, ενώ κατά γενική ομολογία των φοιτητών, ήταν παραγωγικοί και υποστηρικτικοί στη διδασκαλία.

Η ξαφνική αυτή αλλαγή προκαλεί ερωτήματα για το πώς μια τέτοια απόφαση μπορεί να ληφθεί χωρίς την κατάλληλη αιτιολόγηση και χωρίς να ληφθούν υπόψη οι επιπτώσεις της, τόσο για τους ίδιους τους διδάσκοντες όσο και για το ακαδημαϊκό περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιούνται. Η απαξίωση της προσφοράς τους και ο αποκλεισμός από τη διδασκαλία δημιουργούν συναισθήματα απογοήτευσης και υποτίμησης, όπως αναφέρουν οι ίδιοι. Οι διδάσκοντες Ε.ΔΙ.Π. σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες του τοπικού μέσου «GoodNet» έχουν ήδη εκφράσει την αντίθεσή τους με επίσημο τρόπο, καταθέτοντας υπόμνημα στην συνέλευση του τμήματος που συνέταξε έγκριτος νομικός και ενημερώνοντας τις πρυτανικές αρχές για την κατάσταση. Παράλληλα, τα «Φοιτητικά Νέα» έχουν επιβεβαιώσει αυτές τις πληροφορίες, σύμφωνα με δικές τους πηγές. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες του «Φοιτητικά Νέα», το υπόμνημα διαμαρτυρίας έχει διαβιβαστεί από τη συνέλευση του τμήματος στη νομική υπηρεσία του Πανεπιστημίου για περαιτέρω διερεύνηση. Επιπλέον, εκφράζεται έντονη δυσαρέσκεια, σημειώνοντας πως αισθάνονται πίεση στο επαγγελματικό τους περιβάλλον και πως η αναγνώριση της προσφοράς τους δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. 

Σε μια εποχή που η Ελλάδα αντιμετωπίζει το φαινόμενο της "διαρροής εγκεφάλων" (Brain Drain) και παλεύει να κρατήσει τους νέους επιστήμονες εντός της χώρας, τέτοιες αποφάσεις θα οδηγήσουν σε αντίθετα αποτελέσματα. Αντί να ενισχυθεί το δημόσιο πανεπιστήμιο στην επερχόμενη επέλαση των ιδιωτικών πανεπιστημίων, βλέπουμε να περιθωριοποιούνται επιστήμονες με πλούσια προσφορά. Ένα σύγχρονο πανεπιστήμιο πρέπει να στηρίζει και να αναγνωρίζει το έργο των μελών του, ώστε να παραμένει ισχυρό και ανταγωνιστικό απέναντι στις προκλήσεις της εποχής.

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.