Σε διαγωνισμό F-1 στη Γερμανία η φοιτητική ομάδα ''Κένταυρος'' του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Η ομάδα»Κένταυρος» από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με μονοθέσιο αγωνιστικό σε διαγωνισμό formula1 στη Γερμανία

Η ομάδα »Κένταυρος» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας θα λάβει μέρος σε διαγωνισμό της Γερμανίας με αγωνιστικό μονοθέσιο στην πίστα του Hockenheim καθώς κατάφερε να περάσει με επιτυχία στα τεστ γνώσεων που αποτελούσαν απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή της. Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί από τις 28 Ιουλίου έως τις 2 Αυγούστου.

Η ομάδα είναι μέρος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και εδρεύει μάλιστα στο Βόλο, κάτω από το βουνό των Κενταύρων, έτσι αποφασίστηκε να δοθεί στο μονοθέσιο το όνομα του πρώτου Κενταύρου, μιας και το μονοθέσιο είναι το πρώτο που παράγεται από το Πανεπιστήμιο και επειδή ο Κένταυρος Χείρων βρίσκεται ανάμεσα στους θεούς και τους ανθρώπους παρομοιάζεται έτσι η θέση του μονοθέσιου ανάμεσα στη F1 και στα συμβατικά αυτοκίνητα.

Η αρχή έγινε το Νοέμβριο του 2009 όταν μία ομάδα 6 προπτυχιακών φοιτητών έμαθαν για το διαγωνισμό και αποφάσισαν να ξεκινήσουν τις διαδικασίες για δημιουργία ομάδας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Βρέθηκε ο υπεύθυνος καθηγητής που θα καθοδηγούσε την προσπάθεια, ο επίκουρος καθηγητής Αλέξης Κερμανίδης, και η ομάδα ξεκίνησε να σχεδιάζει το πλάνο της και το μονοθέσιο.

Η ομάδα ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2009 από 12 προπτυχιακούς φοιτητές του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και είχε ως σκοπό το σχεδιασμό και την κατασκευή ενός αγωνιστικού μονοθέσιου, με στόχο την συμμετοχή της σε παγκόσμιους διαγωνισμούς Formula SAE.

Εκτός από τις βασικές γνώσεις που είχε αποκτήσει από τη σχολή η ομάδα ξεκίνησε με μηδενικές βάσεις πάνω στο συγκεκριμένο αντικείμενο.

“Ενα μέλος της ομάδας άρχισε να συμμετέχει σε διαγωνισμούς από το 2011 με διαρκή παρουσία κάθε χρόνο σε διαγωνισμούς της Formula SAE, πετυχαίνοντας σημαντικές διακρίσεις. Το 2011 στο FSAE Italy-Varano, Class 3 σχεδιασμός μονοθέσιου 1η θέση στην γενική κατάταξη, 1η θέση στην ανάλυση κόστους.Το 2012 στη Formula Student England-Silver- stone, Class 2 σχεδιασμός και μερική κατασκευή μονοθέσιου 3η θέση στο αγώνισμα του σχεδιασμού, 5η θέση στην παρουσίαση επιχειρηματικού πλάνου, 9η θέση στην γενική κατάταξη. Το 2013 στο FSAE Italy Varano Class 1 σχεδιασμός και πλήρη κατασκευή μονοθέσιου 1η θέση στην παρουσίαση επιχειρηματικού πλάνου, 4η θέση στην ανάλυση κόστους. Το 2014 FSAE Hungary- Qyor Class 1  10η θέση στο δυναμικό αγώνισμα του SKidpad, 12η θέση στην παρουσίαση επιχειρηματικού πλάνου. 

Πρόκειται για έναν παγκόσμιο φοιτητικό διαγωνισμό στον οποίο λαμβάνουν μέρος Πανεπιστήμια από όλο τον κόσμο και που διοργανώθηκε από τις SAE (Society of Automotive Engineers), IMECHE (Institution of Mechanical Engineers) και τους τοπικούς εταίρους τους ξεκινώντας το 1978 στην Αμερική. Ο διαγωνισμός βασίζεται στην ιδέα ότι, μια φανταστική κατασκευαστική εταιρεία ανέθεσε σε μια ομάδα σχεδιασμού την ανάπτυξη ενός μονοθέσιου τύπου φόρμουλα και έχει στατικά και δυναμικά αγωνίσματα. Αυτό το όχημα δεν εξετάζεται μόνο στο αγωνιστικό κομμάτι, αλλά και στο στατικό, κατά το οποίο η ομάδα βαθμολογείται στο σχεδιασμό και την κατασκευή του μονοθέσιου, το κόστος του, καθώς και την ικανότητα να παρουσιάσει ένα ικανοποιητικό επιχειρηματικό πλάνο για την παραγωγή του.

Στα δυναμικά αγωνίσματα το αυτοκίνητο διαγωνίζεται σε επιτάχυνση και αγώνα ταχύτητας. Οι κριτές προέρχονται από τις μεγαλύτερες εταιρείες στην αυτοκινητοβιομηχανία και κατέχουν μεγάλη εμπειρία.

Στην ομάδα συμμετέχουν: 

Η ομάδα αποτελείται από φοιτητές που προέρχονται κυρίως από το τμήμα των Μηχανολόγων Μηχανικών. Ωστόσο, συμμετέχουν εξίσου ενεργά και φοιτητές από τους Πολιτικούς Μηχανικούς και το Οικονομικό.

Πιο συγκεκριμένα,

Κωνσταντίνος Πετριτσόπουλος, Φώτης Καρδαράς, Αναστάσιος Σαμαράς, Μύρων Παπαδημητράκης, Γιώργος Αναδιώτης, Θεόδωρος Αλιμονάκης, Φειδίας Στάμου, Στεφανία Δούκα, Κωνσταντίνος Αναγνωστόπουλος, Διονύσιος Βασιλόπουλος, Σταματία Καλαμπέτσου, Σταύρος Ντιούδης, Αγλαΐα Σχίζα, Νικολέτα Γιαννακού, Μαρία-Μαρίνα Μερκούρη, Κωνσταντίνος Καϊμενόπουλος, Πασχάλης Κοσμίδης, Κωνσταντίνος Λιόντος, Ελευθερία Χατζηχαραλάμπους.

“Ολοι στην ομάδα έχουν το ίδιο πάθος για τη formula 1 αλλά και το μικρόβιο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και αντλούν δύναμη  από τη θέληση τους για μάθηση και πρόοδο. Μάλιστα 3 από τα παλαιότερα μέλη, η Κωνσταντίνα Γιακουμή, ο Στέφανος Αθανασιάδης και ο Στέφανος Μανιός έχουν γίνει αποδεκτά για πρακτική άσκηση στην Mercedes AMG, το CERN και την Bosch αντίστοιχα. 

 

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr