Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και Columbia University ενώνουν δυνάμεις για την ενέργεια και το κλίμα
Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και το Columbia University ενώνουν τις δυνάμεις τους μέσα από μια σημαντική διεθνή ακαδημαϊκή συνεργασία που εστιάζει στην ενεργειακή μετάβαση, την κλιματική πολιτική και τον αναπτυξιακό μετασχηματισμό, αναδεικνύοντας τη Δυτική Μακεδονία σε πεδίο μελέτης των μεγάλων αλλαγών που διαμορφώνουν το μέλλον της ενέργειας.
Η συνεργασία του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με το Columbia University, το Columbia Climate School και το Columbia Global Center Athens έφερε στο επίκεντρο τη Δυτική Μακεδονία, μια περιοχή που βρίσκεται σε διαδικασία μετάβασης και μετασχηματισμού του παραγωγικού της μοντέλου, ανοίγοντας παράλληλα νέους δρόμους στην εκπαίδευση, την έρευνα και τη διεθνή επιστημονική συνεργασία.
Μέσα από την υλοποίηση του διεθνούς θερινού σχολείου «The Evolving Climate and Energy Landscape in Greece» στην Κοζάνη και τη διοργάνωση διεθνούς συνεδρίου στην Αθήνα, φοιτητές, ερευνητές, ακαδημαϊκοί, εκπρόσωποι της πολιτείας και στελέχη της ενεργειακής και επιχειρηματικής κοινότητας από την Ελλάδα και το εξωτερικό συμμετείχαν σε έναν ευρύ διάλογο γύρω από τις προκλήσεις και τις προοπτικές της νέας ενεργειακής εποχής.
Η Δυτική Μακεδονία στο επίκεντρο της διεθνούς συζήτησης για την ενεργειακή μετάβαση
Η πρωτοβουλία αποτέλεσε κάτι περισσότερο από μια ακαδημαϊκή συνεργασία, καθώς ανέδειξε τη δυναμική που αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια στη Δυτική Μακεδονία, μια περιοχή που επαναπροσδιορίζει τον ρόλο της και εξελίσσεται σε πεδίο εφαρμογής νέων πολιτικών, τεχνολογιών και πρακτικών στον τομέα της πράσινης ανάπτυξης.
Κατά τη διάρκεια του θερινού σχολείου στην Κοζάνη, φοιτητές και φοιτήτριες του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και του Columbia Climate School είχαν την ευκαιρία να συνδυάσουν τη θεωρητική εκπαίδευση με την επιτόπια μελέτη της ενεργειακής μετάβασης.
Το πρόγραμμα περιλάμβανε επισκέψεις σε ενεργειακές υποδομές, εγκαταστάσεις ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και φορείς της περιοχής, δίνοντας στους συμμετέχοντες τη δυνατότητα να προσεγγίσουν στην πράξη τις αλλαγές που συνδέονται με τη μετάβαση σε ένα νέο ενεργειακό μοντέλο.
Στο διεθνές συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στις σύγχρονες προκλήσεις της ενεργειακής και κλιματικής μετάβασης, με συζητήσεις γύρω από την ενεργειακή ασφάλεια, την αποθήκευση ενέργειας, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την επιχειρηματικότητα και τις νέες τεχνολογίες που επηρεάζουν την πορεία προς τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Ο ρόλος της Δυτικής Μακεδονίας στη νέα ενεργειακή εποχή
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στη θέση της Δυτικής Μακεδονίας μέσα στο νέο ενεργειακό περιβάλλον, με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρο Παπασταύρου να επισημαίνει ότι μια περιοχή που για δεκαετίες αποτέλεσε το κέντρο της λιγνιτικής παραγωγής μπορεί σήμερα να εξελιχθεί σε κέντρο γνώσης, καινοτομίας και νέων τεχνολογιών.
Όπως τονίστηκε, η ενεργειακή μετάβαση μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία για τον παραγωγικό και κοινωνικό μετασχηματισμό της περιοχής, αξιοποιώντας την εμπειρία και τις δυνατότητες που έχουν αναπτυχθεί στη Δυτική Μακεδονία.
Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Καθηγητής Θεόδωρος Θεοδουλίδης, υπογράμμισε τη σημασία της συνεργασίας με το Columbia University, σημειώνοντας:
«Η συνεργασία με το Columbia University αναδεικνύει τη Δυτική Μακεδονία ως ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα ενεργειακής μετάβασης στην Ευρώπη. Μια περιοχή που ιστορικά θεμελιώθηκε στα ορυκτά καύσιμα και σήμερα εξελίσσεται σε ένα ζωντανό εργαστήριο πράσινης μετάβασης και ψηφιακού μετασχηματισμού».
Ο ίδιος επισήμανε πως η συνεργασία φοιτητών και ακαδημαϊκών από τις δύο πλευρές του Ατλαντικού αποτελεί παράδειγμα διεθνούς συνεργασίας γύρω από τις μεγάλες προκλήσεις της εποχής.
«Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας δεν είναι μόνο ένα ακαδημαϊκό ίδρυμα. Είναι ενεργό μέρος της ιστορικής μεταμόρφωσης που συντελείται στην περιοχή. Στόχος μας είναι να συμβάλουμε ώστε η Δυτική Μακεδονία να αναδειχθεί σε ένα ευρωπαϊκό και μεσογειακό hub καινοτομίας, ενέργειας και επιχειρηματικότητας, με θετικό περιβαλλοντικό, οικονομικό και κοινωνικό αποτύπωμα», ανέφερε ο Πρύτανης.
«Παράθυρο εξωστρέφειας» για τους φοιτητές μέσα από τη συνεργασία με το Columbia
Ο επιστημονικός υπεύθυνος της συνεργασίας από την πλευρά του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Αναπληρωτής Καθηγητής Λευτέρης Τοπάλογλου, Διευθυντής του Εργαστηρίου Ενεργειακής Μετάβασης και Αναπτυξιακού Μετασχηματισμού (ENTRA Lab), στάθηκε στη σημασία της διεθνούς διάστασης της πρωτοβουλίας.
«Με το εγχείρημα της συνεργασίας με ένα παγκόσμιας φήμης Πανεπιστήμιο όπως είναι το Columbia, επιχειρούμε όχι μόνο να ανοίξουμε ένα παράθυρο εξωστρέφειας στους φοιτητές μας, αλλά και να περάσουμε ένα θετικό μήνυμα στην τοπική κοινωνία ευρύτερα, ότι με σωστές συμμαχίες και ανοιχτούς ορίζοντες μπορούμε να τα καταφέρουμε», ανέφερε.
Παράλληλα, σημείωσε ότι η Δυτική Μακεδονία διαθέτει τη γνώση, την εμπειρία και τις προϋποθέσεις ώστε να αποτελέσει διεθνές σημείο αναφοράς στη δίκαιη ενεργειακή μετάβαση και στον αναπτυξιακό μετασχηματισμό περιοχών που αλλάζουν παραγωγικό μοντέλο.
Η συνεργασία του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με το Columbia University αναδεικνύει τη σημασία της ανταλλαγής γνώσης και εμπειριών σε διεθνές επίπεδο, σε μια περίοδο όπου οι προκλήσεις της ενέργειας και του κλίματος επηρεάζουν την οικονομία, την κοινωνία και το μέλλον των νέων ανθρώπων.












ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ ΣΤΟ GOOGLE NEWS