Φοιτητές ΕΑΠ, προβλήματα, καινούριας, φοιτητικής ταυτότητας, EAP

Οι φοιτητές του ΕΑΠ απαιτούν άμεσα λύση στα προβλήματα που αντιμετοπίζουν με την καινούρια φοιτητική ταυτότητα

Πληθαίνουν τα παράπονα από τους φοιτητές του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) σχετικά με την καινούρια φοιτητική ταυτότητα. 

Πιο συγκεκριμένα όπως αναφέρουν οι φοιτητές με επιστολή τους στα Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr, δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα όσον αφορά στην εκπτωτική πολιτική καθώς η κάρτα δεν φαίνεται να εξυπηρετεί τις μετακινήσεις τους μέσω των ΚΤΕΛ, των ακτοπλοϊκών γραμμών, αλλά και άλλων μέσων.

Η επιστολή έχει ως εξής:

Ως φοιτητές του ΕΑΠ και λόγω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ανήκουμε σε ειδικό καθεστώς όσον αφορά στις εκπτώσεις της φοιτητικής κάρτας. Το μειωμένο κόμιστρο για τα μέσα μαζικής μεταφοράς εξαρτάται από το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο είναι υποχρεωμένο να υπογράψει σύμβαση και να καταβάλλει είτε το αντίτιμο του κομίστρου είτε τη διαφορά από το ισχύον κόμιστρο, εγγράφοντας την αντίστοιχη πίστωση στον προϋπολογισμό του. Εξαιτίας της ιδιαιτερότητας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η οποία προϋποθέτει μετακινήσεις για την παρακολούθηση των ομαδικών συμβουλευτικών συναντήσεων (ΟΣΣ),  τόσο για την  περαιτέρω κατάρτιση όσο και για τη μοναδική ευκαιρία για δια ζώσης συναντήσεις μεταξύ καθηγητών και φοιτητών και των φοιτητών μεταξύ τους, η παρακολούθηση των Συμβουλευτικών Συναντήσεων θεωρείται ευεργετική και οι περισσότεροι σπουδαστές την επιλέγουν. Ως εκ τούτου κρίνεται απαραίτητη η αναθεώρηση της εκπτωτικής πολιτικής αφενός και αφετέρου των όρων πραγματοποίησής της. Καθώς λοιπόν, παρατηρείται αύξηση των συμμετεχόντων στα προγράμματα σπουδών του Πανεπιστήμιο και στις μετακινήσεις αυτών, θα ήθελα να αναφέρω, ότι κατ’ εξαίρεση κάποιοι ιδιωτικοί και όχι δημόσιοι οργανισμοί, έχουν αρχίσει και ευαισθητοποιούνται παρέχοντάς μας εκπτώσεις. Με τη μέριμνα του πανεπιστημίου, με την παλιά φοιτητική ταυτότητα οι διεκδικήσεις για τις αυτονόητες εκπτώσεις έδειχναν να βρίσκονται σε καλό δρόμο.

Επομένως η δράση των φοιτητών στόχευε στην παγίωση του αυτονόητου, την επέκταση της παροχής εκπτώσεων σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς όπως τα ΚΤΕΛ, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες και οι γραμμές των Ferry Boat, τα μουσεία, τα σινεμά, τα βιβλιοπωλεία, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, το θέατρο και το Μέγαρο Μουσικής, τα θεματικά πάρκα κλπ. Η προσπάθεια των φοιτητών βρισκόταν σε καλό δρόμο καθώς όλο και περισσότεροι ιδιώτες παρείχαν εκπτώσεις για τις μετακινήσεις των φοιτητών πετυχαίνοντας παράλληλα και την έμμεση διαφήμισης τους στους φοιτητές.

Αν θέλεις να γίνεις μέλος της μεγαλύτερης σελίδας ενημέρωσης των Φοιτητών του ΕΑΠ (ΠΑΤΗΣΕ ΕΔΩ)

Με την καινούρια φοιτητική ταυτότητα, στην οποία αναγράφεται με έντονα γράμματα ότι «ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ»,  δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα όσον αφορά στην εκπτωτική πολιτική, ειδικά στα ΚΤΕΛ, στις ακτοπλοϊκές γραμμές αλλά και σε άλλους χώρους όπως μουσεία κλπ. Η ειδική μεταχείριση των φοιτητών του ΕΑΠ έχει ως αποτέλεσμα την αδυναμία παρακολούθησης των ΟΣΣ πολλών φοιτητών λόγω των υψηλών κομίστρων και τις παρεξηγήσεις με τους εκάστοτε φορείς, καθώς δεν είναι ξεκάθαρη η εκπτωτική πολιτική του πανεπιστημίου και η αναγραφόμενη επισήμανση «δένει τα χέρια» σε όποιον φορέα έχει τη θέληση να συμμετέχει.

Εκτός από την εκπτωτική πολιτική και τον τρόπο αναγραφής στο δελτίο με τρόπο ώστε να μην δημιουργούνται προβλήματα, παρουσιάστηκε ένα δεύτερο πρόβλημα το οποίο αφορά στον τρόπο διανομής και τα σημεία διανομής. Για πολλούς φοιτητές, τα σημεία παραλαβής της νέας ταυτότητας βρίσκονται εκτός της πόλεως διαμονής τους, με αποτέλεσμα να διανύουν πολλά χιλιόμετρα για να την παραλάβουν, έως και 100 χμ. 

Θεωρώ ότι αυτά τα δύο πολύ σημαντικά ζητήματα θα πρέπει να επιλυθούν άμεσα, αλλιώς η νέα ταυτότητα καθίσταται δύσχρηστη για τους περισσότερους από εμάς. 

Για τα Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr

Σκιαδά Ελένη - Φοιτήτρια Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ- ΔΕΟ)

Περισσότερα νέα για το ΕΑΠ εδώ