συχνά, ερωτήματα, φοιτητών, Ελληνικού, Ανοικτού, Πανεπιστημίου, ΕΑΠ, eap.gr Τα συχνά ερωτήματα των φοιτητών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ)

Τα συχνά ερωτήματα των φοιτητών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ)

1. To πτυχίο στο ΕΑΠ είναι αναγνωρισμένο;

Το ΕΑΠ, το οποίο ιδρύθηκε το 1992, είναι Δημόσιο Πανεπιστήμιο, απολύτως ισότιμο με τα άλλα Πανεπιστήμια της χώρας, και παρέχει στους αποφοίτους του όλα τα εχέγγυα της Ανώτατης Εκπαίδευσης και τα δικαιώματα που απορρέουν από το ισχύον νομικό πλαίσιο της χώρας. Η λειτουργία του καθορίζεται από το Ν.2552/97(όπως τροποποιήθηκε από το άρθ.14 του Ν.2817/2000, από το άρθ.3 του Ν.3027/2002, από το άρθ.13 του Ν.3260/2004, από το άρθ.19 του Ν.3577/2007 και από το άρθ. 36 του Ν.4115/2013).


2. Πόσες θεματικές ενότητες μπορώ να παρακολουθήσω ανά έτος σε ένα προπτυχιακό και ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα αντίστοιχα και σε πόσο χρονικό διάστημα μπορώ να το ολοκληρώσω;

Οι φοιτητές μπορούν να εγγραφούν/παρακολουθήσουν τρεις (3) Θ.Ε στα προπτυχιακά και δύο ή τρεις (3) Θ.Ε στα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών (Π.Σ), ανάλογα με τις σχετικές αποφάσεις των Σχολών, κάθε ακαδημαϊκό έτος. Κατά τη διαδικασία εγγραφής σε κάποια Θ.Ε προπτυχιακού ή και μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών πρέπει να εξαντλούνται οι Θ.Ε του προηγούμενου έτους και κατόπιν να ξεκινά η εγγραφή σε Θ.Ε του επόμενου έτους.

Μείνε ενημερωμένος για όλα τα νέα του ΕΑΠ (ΕΔΩ)

Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών που έχουν ελάχιστη διάρκεια φοίτησης τρία (3) χρόνια και άλλα στα οποία υπάρχει η δυνατότητα ολοκλήρωσης στα δύο (2) έτη. Αυτά είναι τα ακόλουθα με τις αντίστοιχες πιστωτικές μονάδες τους: ΠΛΣ, ΔΙΠ, ΜΣΜ: 1Ο έτος 2 ΘΕ (Χ 30 ECTS), 2ο έτος 2 ΘΕ και ΜΔΕ (Χ 20 ECTS). Αντιστοιχεί σε 60 ECTS στο 1ο έτος και 60 ECTS στο 2ο (σύνολο 120) και ΜΒΑ, ΠΣΠ, ΠΣΕ, ΔΙΑ, ΔΧΤ, ΣΜΑ, ΠΣΦ, ΚΠΠ, ΚΦΕ: 1ο έτος 3 ΘΕ (Χ 20 ECTS), 2ο έτος 1 ΘΕ (Χ 20 ECTS) & ΜΔΕ (Χ 40 ECTS). Αντιστοιχεί σε 60 ECTS στο 1ο έτος και 60 ECTS στο 2ο (σύνολο 120).

3. Πότε γίνεται η αποστολή του διδακτικού υλικού; Σε περίπτωση καθυστέρησης υπάρχει λόγος ανησυχίας;

Η αποστολή του διδακτικού υλικού γίνεται από τη Μονάδα Διακίνησης Υλικού σε δύο φάσεις. Κατά την πρώτη φάση αποστολών -την περίοδο Μαΐου - Ιουλίου περίπου- παίρνουν το υλικό τους οι φοιτητές όλων των Προγραμμάτων Σπουδών, που εισάγονται για πρώτη φορά στο Πανεπιστήμιο μετά από τη δημόσια κλήρωση. Η δεύτερη φάση των αποστολών γίνεται την περίοδο Αυγούστου - Οκτωβρίου περίπου και αφορά σε φοιτητές προηγούμενων ετών όλων των Προγραμμάτων Σπουδών. Οι φοιτητές μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου και πιο συγκεκριμένα τους συνδέσμους: Ανακοινώσεις > Προς τους φοιτητές του ΕΑΠ > Αποστολή διδακτικού υλικού, όπου μπορούν να δουν ποιες αποστολές ανά Πρόγραμμα Σπουδών και Θεματική Ενότητα έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Στη συνέχεια πληκτρολογώντας το όνομά τους μπορούν να αντλήσουν στοιχεία που αφορούν στην αποστολή του διδακτικού υλικού τους (ημερομηνία αποστολής και αριθμό κατάθεσης του δέματος ή των δεμάτων). Ανεξάρτητα αν έχουν λάβει το ειδοποιητήριο ή όχι- και, εφόσον διαπιστώσουν ότι η παράδοση του υλικού τους έχει καθυστερήσει, μπορούν να επισκεφθούν την Υπηρεσία Δεμάτων του Ταχυδρομικού Καταστήματος, από όπου εξυπηρετούνται και να αναζητήσουν το δέμα ή τα δέματά τους. Το Ταχυδρομείο υποχρεούται να κρατήσει τα δέματα για ένα (1) μήνα. Αν σε αυτό το διάστημα δεν παραληφθεί το δέμα, επιστρέφεται στη Μονάδα Διακίνησης Υλικού με το χαρακτηρισμό «Αζήτητο». Θα πρέπει τότε να επικοινωνήσουν με τη Μονάδα Διακίνησης Υλικού αποστέλλοντας e-mail (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.) ή φαξ (2610 367122, 2610 367721), προκειμένου να γίνει εκ νέου αποστολή του δέματος.

4. Σε περίπτωση απώλειας/κλοπής κάποιου βιβλίου μου μπορεί το ΕΑΠ να το αντικαταστήσει; Τι γίνεται όταν το βιβλίο μού έχει σταλεί ελαττωματικό;

Σε περίπτωση που υπάρχουν ελαττώματα στην εκτύπωση του πρέπει να απευθυνθείτε στη Μονάδα Διακίνησης Υλικού είτε γραπτώς με φαξ στο 22610 367122, 2610 367721 είτε με mail στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία παραλαβής του δέματος προκειμένου να σας παραδοθεί το κατάλληλο διδακτικό υλικό. Προκειμένου να διευκολυνθείτε, μπορείτε να αναφέρετε τα προσωπικά σας στοιχεία όπως το ονοματεπώνυμο, το πρόγραμμα σπουδών, τον αριθμό μητρώου και τους κωδικούς των βιβλίων που είναι ελαττωματικοί ή απουσιάζουν. Ωστόσο, αν παρέλθει το διάστημα των πέντε (5) ημερών, θα πρέπει να αναφέρετε και τον τρόπο με τον οποίο επιθυμείτε να γίνει η αποστολή (ταχυδρομείο ή courier) καθώς η χρέωση βαρύνει τον παραλήπτη. Το διδακτικό υλικό θα πρέπει να φυλαχθεί με ιδιαίτερη προσοχή σ? όλη τη διάρκεια των σπουδών σας καθώς το Ε.Α.Π δεν είναι σε θέση να αντικαθιστά υλικό για την καταστροφή ή απώλεια του οποίου ουδεμία ευθύνη φέρει. Σε περίπτωση που καταστραφεί ή χαθεί το διδακτικό σας υλικό (μέρος ή ολόκληρο) μπορείτε να απευθυνθείτε στη Δανειστική Βιβλιοθήκη του Ε.Α.Π στο 2610-362830 ή στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. για κάθε δανεισμό.

5. To χρονοδιάγραμμα μελέτης πρέπει να τηρηθεί πιστά και πόσες ώρες μελέτης ανά εβδομάδα απαιτούνται για να μπορέσω να ανταποκριθώ σε κάθε Θ.Ε;

Το χρονοδιάγραμμα μελέτης κατανέμει την ύλη της Θ.Ε. που πρέπει να μελετήσετε ανά εβδομάδα και συνιστάται να το τηρείτε όσο το δυνατόν πιο πιστά για την αποτελεσματικότερη οργάνωση του χρόνου και της μελέτης σας.Έχει υπολογιστεί ότι για κάθε Θ.Ε απαιτείται μελέτη περίπου 10 ωρών εβδομαδιαίως. Πρέπει, επομένως, να σταθμίσετε πολύ προσεκτικά το διαθέσιμο χρόνο σας για μελέτη και να επιλέξετε τον κατάλληλο αριθμό Θ.Ε προκειμένου να ανταποκριθείτε σωστά σε αυτές.

6. Αν χάσει κάποιος το δελτίο της φοιτητικής του ταυτότητας, μπορεί το Πανεπιστήμιο να του στείλει άλλο και εάν ναι, ποιες διαδικασίες πρέπει να ακολουθήσει;

Αν κάποιος χάσει το δελτίο της φοιτητικής του ταυτότητας, μπορεί το Πανεπιστήμιο να του το επανεκδώσει κατόπιν αποστολής  e-mail του φοιτητή προς το Τμήμα Φοιτητικού Μητρώου αναφέροντας το ονοματεπώνυμο του, το πρόγραμμα σπουδών στο οποίο φοιτά και τον αριθμό μητρώου του. Σε περίπτωση αλλαγής της αστυνομικής ταυτότητας θα πρέπει να αποστείλει επικυρωμένο φωτοαντίγραφο της αστυνομικής του ταυτότητας μαζί το αίτημά του για επανέκδοση της φοιτητικής ταυτότητας.

7. Το δελτίο φοιτητικής ταυτότητας επιτρέπει τη δυνατότητα ελεύθερης εισόδου σε μουσεία, θέατρα και πολιτιστικούς χώρους αλλά και μειωμένης τιμής σε εισιτήρια αστικών, υπεραστικών & ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών;

Η χρήση της φοιτητικής ταυτότητας δίνει τη δυνατότητα εισόδου σε βιβλιοθήκες, κινηματογράφους, θέατρα, πολιτιστικούς χώρους, μουσεία, κατά περίπτωση με μειωμένο εισιτήριο. Οι φοιτητές του ΕΑΠ δεν εμπίπτουν στις ευεργετικές διατάξεις του αρ. 29 του Ν. 1268/1982 (ΦΕΚ Α' 87) (Νόμος Πλαίσιο για τα ΑΕΙ) που αφορά σε θέματα, όπως ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, δωρεάν σίτιση, διευκόλυνση για τις μετακινήσεις τους κ.ά.

8. Υπάρχουν φοιτητικοί σύλλογοι και εάν ναι, με ποιο τρόπο μπορώ να συμμετάσχω;

9. Ποιος ο αριθμός και οι ημερομηνίες των ΟΣΣ και ποια η αναγκαιότητα συμμετοχής τους;

Γενικά οι ΟΣΣ στα προπτυχιακά και στα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών είναι πέντε (5) πλην κάποιων περιπτώσεων όπου ανέρχονται στις έξι (6). Μπορείτε να αναζητάτε τις ημερομηνίες των ΟΣΣ στο διαδίκτυο στις υπηρεσίες Μητρώου του ΕΑΠ (http://open.eap.gr) επιλέγοντας "Τμήματα ? Διδάσκοντες" ενώ θα λαμβάνετε και σχετική ενημέρωση από τον Καθηγητή-Σύμβουλο σας. Οι Ομαδικές Συμβουλευτικές Συναντήσεις δεν είναι υποχρεωτικές, ωστόσο είναι ιδιαίτερα ουσιώδεις, γιατί βοηθούν σημαντικά στο να αποσαφηνιστούν δυσνόητα σημεία και να κατανοήσει ο φοιτητής πληρέστερα το γνωστικό αντικείμενο. Επίσης, κατά τις συναντήσεις αυτές αναπτύσσεται η γνωριμία και η επικοινωνία καθηγητή - φοιτητών και των φοιτητών μεταξύ τους. Στην περίπτωση απουσίας των φοιτητών, πρέπει να ενημερωθούν για τα θέματα που συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια της ΟΣΣ από τους συμφοιτητές τους ή στην έσχατη περίπτωση από τον Καθηγητή-σύμβουλο τους μιας και δεν είναι στις υποχρεώσεις του.

9Β. Σε περίπτωση που κάποιος παρευρεθεί σε κάποια ΟΣΣ, μπορεί να έχει βεβαίωση για την παρουσία του προκειμένου να την προσκομίσει στην εργασία του;

Υπάρχει η δυνατότητα να λάβει κάποιος βεβαίωση αφού τη ζητήσει από τον Καθηγητή-Σύμβουλο κατά τη διάρκεια της ΟΣΣ ή ακόμα καλύτερα μπορείτε να τη ζητάτε λίγο πριν την ΟΣΣ ώστε να την έχει έτοιμη και να μη χάνετε χρόνο.

10. Μπορώ να στείλω μια εργασία εκπρόθεσμα όταν συντρέχει λόγος ανωτέρας βίας και σε πόσο διάστημα;

Η αποστολή των γραπτών εργασιών από το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 γίνεται αποκλειστικά μέσω της ανοικτής ηλεκτρονικής πλατφόρμας moodle. Παρατάσεις για την υποβολή των εργασιών δίνονται μόνο από τον Συντονιστή της Θ.Ε σε περίπτωση που οι φοιτητές αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις τακτές προθεσμίες για σοβαρούς λόγους.

11. Πότε αποστέλλονται οι γραπτές εργασίες; Όταν ένας καθηγητής έχει καθυστερήσει να μου στείλει τον βαθμό της εργασίας, πώς μπορώ να κινηθώ; Επικοινωνώ με e-mail, τηλεφωνικώς ή με ποιο τμήμα του ΕΑΠ;

Η αποστολή των γραπτών εργασιών από το ακαδημαϊκό έτος 2013-2014 γίνεται μέσω της ανοικτής ηλεκτρονικής πλατφόρμας moodle. Ο καθηγητής είναι υποχρεωμένος να ενημερώσει τον κάθε φοιτητή για το βαθμό του εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την καταληκτική ημερομηνία παραλαβής κάθε γραπτής εργασίας (καταληκτική ημερομηνία για την παραλαβή της Γ.Ε η επόμενη Τρίτη από το τέλος της εβδομάδας παράδοσης Γ.Ε) καθώς και τα αντίστοιχα πεδία στο portal (open.eap.gr) σχετικά με τους βαθμούς τους.

Εάν υπάρξουν καθυστερήσεις κατά την αποστολή των βαθμολογιών των εργασιών από τους καθηγητές, πρέπει να επικοινωνήσετε με τον καθηγητή σας για να ενημερωθείτε και όχι με τις διοικητικές υπηρεσίες καθώς δεν είναι αρμόδιες για το θέμα αυτό. Οι βαθμοί αναρτώνται και στη δικτυακή πύλη του ΕΑΠ open.eap.gr/Γραπτές Εργασίες-Βαθμοί.

12. Εάν έχω συγκεντρώσει τον απαιτούμενο βαθμό από τις γραπτές εργασίες και δεν καταφέρω να επιτύχω στις εξετάσεις τι συμβαίνει; Μπορώ να τις κατοχυρώσω για την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά;

Κάθε εργασία βαθμολογείται με άριστα το 10. Ο φοιτητής μπορεί να μην εκπονήσει μία μόνο εργασία. Εάν δεν εκπονήσει δύο (2), δεν έχει δικαίωμα συμμετοχής στις τελικές εξετάσεις. Επίσης, εάν δεν συγκεντρώσει συνολικό βαθμό που είναι τουλάχιστον το 50% του αθροίσματος των δυνητικών άριστα του μέγιστου αριθμού Γ.Ε. που μπορούν να υποβληθούν, δεν έχει δικαίωμα συμμετοχής στις τελικές εξετάσεις. Στην περίπτωση που ο φοιτητής δεν συγκεντρώσει τον ανωτέρω συνολικό βαθμό στις εργασίες του ή/και δεν έχει εκπονήσει τον απαιτούμενο από τα ανωτέρω προβλεπόμενο αριθμό εργασιών, δικαιούται να επαναλάβει την ίδια Θ.Ε. τον επόμενο χρόνο, έχοντας όμως τις ίδιες εκπαιδευτικές και οικονομικές υποχρεώσεις. Ο μέσος όρος των βαθμών των γραπτών εργασιών συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού για τη Θ.Ε. κατά 30%. Ο μέσος όρος των βαθμών των εργασιών ενεργοποιείται, μόνον εάν επιτύχετε στις τελικές εξετάσεις, δηλαδή εάν σε αυτές λάβετε βαθμό τουλάχιστον πέντε (5). Ο βαθμός αυτός συμμετέχει στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού για τη Θ.Ε. κατά 70%. Σε περίπτωση αποτυχίας στις τελικές και επαναληπτικές εξετάσεις, υπάρχει η δυνατότητα κατοχύρωσης των γραπτών εργασιών για το αμέσως επόμενο ακαδημαϊκό έτος. Στην περίπτωση αυτή ο φοιτητής συμμετέχει στις αντίστοιχες πρώτες και επαναληπτικές εξετάσεις του επόμενου ακαδημαϊκού έτος καταβάλλοντας το 1/3 των δαπανών για την συγκεκριμένη θεματική ενότητα.

13. Πώς διαμορφώνεται η βαθμολογική κλίμακα;

H βαθμολογική κλίμακα με βάση την οποία υπολογίζεται ο τελικός βαθμός του Προγράμματος Σπουδών προσδιορίζεται με τους χαρακτηρισμούς:

Καλώς (5-6.49)

Λίαν Καλώς (6.5-8.49)

Άριστα (8.5-10)

14. Αν δεν μπορέσω να συμμετάσχω στις τελικές εξετάσεις, μπορώ να πάω κατευθείαν στις επαναληπτικές; Και σε περίπτωση αποτυχίας, υπάρχει δυνατότητα να τις επαναλάβω τον Σεπτέμβρη;

Σε περίπτωση που κάποιος φοιτητής δεν μπορέσει να συμμετάσχει στις εξετάσεις για τον οποιονδήποτε λόγο, μπορεί να πάει κατευθείαν στις επαναληπτικές. Εάν, ωστόσο, αποτύχει και σ? αυτές δεν υπάρχει η δυνατότητα να τις επαναλάβει το Σεπτέμβριο αλλά μπορεί να συμμετάσχει στις αντίστοιχες πρώτες και επαναληπτικές εξετάσεις του επόμενου ακαδημαϊκού έτος καταβάλλοντας το 1/3 των δαπανών για την συγκεκριμένη θεματική ενότητα.

15. Όταν κάποιος καθηγητής που επιβλέπει μια διπλωματική εργασία επανειλημμένως δεν απαντά στα e-mail και παρέλθει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, πού μπορώ να απευθυνθώ;

Σε αυτή την περίπτωση μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον Συντονιστή, την Κοσμητεία και το Τμήμα Μητρώου Φοιτητών.

16. Μπορούμε να αξιολογήσουμε τους καθηγητές και τις εκπαιδευτικές διαδικασίες και εάν ναι, με ποιον τρόπο;

Η ανεξάρτητη μονάδα του ΕΑΠ, η Μονάδα Εσωτερικής Αξιολόγησης και Επιμόρφωσης δίνει αυτή τη δυνατότητα στους φοιτητές. Ειδικότερα, οι στόχοι της Μ.Ε.Α.Ε. αφορούν στην αξιολόγηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του Ε.Α.Π. και πιο συγκεκριμένα των διδασκόντων, των Θ.Ε, του εκπαιδευτικού υλικού και των διοικητικών υπηρεσιών. Κάθε χρόνο, την περίοδο Απριλίου ? Μαΐου και μετά από σχετική ανακοίνωση στην κεντρική ιστοσελίδα του Ε.Α.Π. www.eap.gr μπορείτε μέσα από τον υπερσύνδεσμο http://axiologisi.eap.gr να συμμετέχετε στην ηλεκτρονική αξιολόγηση εισάγοντας τα προσωπικά σας στοιχεία για τις υπηρεσίες του Ε.Α.Π. (portal κ.α.).

17. Αν ενδιαφέρομαι να δανειστώ ένα βιβλίο ή μια διπλωματική εργασία ή ακόμα και άρθρα, βιβλία και ψηφιακό υλικό από άλλες βιβλιοθήκες, με ποιον μπορώ να επικοινωνήσω;

Μπορείτε να επισκέπτεστε τον σύνδεσμο Βιβλιοθήκη στο http://lib.eap.gr/ για να επικοινωνήσετε με τις αντίστοιχες υπηρεσίες της.

18. Για τυχόν απορίες και προβλήματα σχετικά με τη Θ.Ε με ποιον μπορώ να επικοινωνήσω;

Για τυχόν απορίες και προβλήματα σχετικά με τη Θ.Ε, επικοινωνήστε με τον Καθηγητή- Σύμβουλο σας.

Για να ενημερωθείτε για τις ανακοινώσεις προς τους φοιτητές μπορείτε να επισκέπτεστε την ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου (www.eap.gr) επιλέγοντας τους συνδέσμους Ανακοινώσεις και Ενημερωτικό Δελτίο (Newsletter).

19. Εάν θέλω να προετοιμαστώ για την επόμενη Θ.Ε, από πού θα μπορούσα να προμηθευτώ τα βιβλία;

Oι φοιτητές λαμβάνουν το διδακτικό υλικό για την / τις ΘΕ που έχουν επιλέξει κατά το τρέχον ακαδημαϊκό έτος. Ωστόσο, όσοι φοιτητές ενδιαφέρονται να αποκτήσουν τα βιβλία άλλων Θ.Ε., θα πρέπει να απευθύνονται στη δανειστική βιβλιοθήκη στο http://lib.eap.gr/ του Πανεπιστημίου, προκειμένου να δανεισθούν τα βιβλία που επιθυμούν.

20. Εάν δεν είμαι φοιτητής του ΕΑΠ και επιθυμώ να αποκτήσω κάποια από τα βιβλία του Πανεπιστημίου, πού μπορώ να απευθυνθώ;

Ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να επικοινωνήσει με τη Μονάδα Διακίνησης υλικού με την κα. Λιάνα Γιαννοπούλου ηλεκτρονικά στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. και τηλεφωνικώς στο 2610-367724 καθώς και στο φαξ 2610 367122, 2610 367721 προκειμένου να ενημερωθεί για τη διαδικασία αγοράς εκδόσεων του ΕΑΠ.

21. Χορηγούνται υποτροφίες και εάν ναι, με ποια κριτήρια;

Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο κάθε ακαδημαϊκό έτος χορηγεί υποτροφίες αριστείας για τις προπτυχιακές και τις μεταπτυχιακές ενότητες των προγραμμάτων σπουδών καθώς και υποτροφίες που αφορούν στην ολική ή μερική απαλλαγή των φοιτητών από τη συμμετοχή τους στις δαπάνες σπουδών για το ακαδημαϊκό έτος που αιτούνται την χορήγηση υποτροφίας και απονέμονται με βάση το συνδυασμό οικονομικών, κοινωνικών και ακαδημαϊκών κριτηρίων. Μπορείτε να δείτε τον κανονισμό Χορήγησης Υποτροφιών στην ιστοσελίδα του Ε.Α.Π. www.eap.gr /Εκπαίδευση / Κανονισμοί.

Η Αίτηση Χορήγησης Υποτροφίας υποβάλλεται, σε προκαθορισμένους χρόνους που ανακοινώνονται κάθε χρόνο, στην ιστοσελίδα του ΕΑΠ επιλέγοντας τον σύνδεσμο Αίτηση Χορήγησης Υποτροφίας.

22. Τι είναι οι πύλες και ποια η χρησιμότητα τους για τους φοιτητές;

Οι πύλες που λειτουργούν στις περιφέρειες της χώρας αποτελούν καινοτομική δράση του ΕΑΠ στο πλαίσιο ενίσχυσης της δια βίου μάθησης και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η δράση αυτή έχει ως στόχο να συμβάλλει στην αναβάθμιση της ποιότητας και του εύρους παρεχόμενων υπηρεσιών στους φοιτητές του Ε.Α.Π (ως Πύλη γνώσης). Στους χώρους κάθε πύλης-πόλου του Ε.Α.Π. δίνεται η δυνατότητα για τις αναγκαίες συναντήσεις μεταξύ των φοιτητών και καθηγητών ενώ παράλληλα υπάρχει πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό του Ε.Α.Π. και σε υλικο-τεχνική υποδομή στήριξης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

23. Για θέματα Erasmus μπορώ να επικοινωνήσω με τους καθηγητές των Θ.Ε μου ή ποιο συγκεκριμένο τμήμα του Πανεπιστημίου θα μπορούσε να με καθοδηγήσει και να μου δώσει περισσότερες πληροφορίες;

Ο συντονιστής της θεματικής σας ενότητας θα σας καθοδηγήσει τόσο σχετικά με την επιλογή Ιδρύματος Υποδοχής αλλά και με την αντιστοίχιση των αιτούμενων Θ.Ε με μαθήματα που θα καλύπτουν το 75% της σχετικής ύλης ενώ θα μπορείτε να δεχτείτε βοήθεια τόσο από τον ίδιο όσο και από τον Ιδρυματικό Υπεύθυνο του Προγράμματος.

Όσοι επιθυμείτε να συμμετάσχετε, παρακαλείσθε να συμβουλευτείτε τις αντίστοιχες συνδέσεις στην ενότητα «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ-ΕΝΤΥΠΑ» στο σύνδεσμο Erasmus στο http://erasmus.eap.gr και να αποστείλετε την αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, στους προκαθορισμένους χρόνους που ανακοινώνονται, συνοδευόμενη από τα απαραίτητα δικαιολογητικά, στο ΕΑΠ, Τμήμα Εκπαίδευσης/ Γραφείο ERASMUS (τόσο ταχυδρομικά όσο και ηλεκτρονικά στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.).

24. Τι είναι το Γραφείο Διασύνδεσης του ΕΑΠ και ποιος ο ρόλος της ΔΑΣΤΑ (Δομή Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας);

Το Γραφείο Διασύνδεσης του ΕΑΠ είναι αρμόδιο για θέματα συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας (τεχνικές αναζήτησης εργασίας, σύνταξη βιογραφικού σημειώματος και συνοδευτικών επιστολών κ.λπ.), Επαγγελματικού Προσανατολισμού, σύνδεσης με την αγορά εργασίας, Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών, Ερευνητικών Προγραμμάτων, Προγραμμάτων Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης καθώς και Υποτροφιών. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να αντλήσετε στο http://career.eap.gr/.

Η ΔΑΣΤΑ αποτελεί την κύρια πύλη διασύνδεσης του ΕΑΠ με την αγορά εργασίας και επιχειρηματικότητας και παρέχει τους μηχανισμούς και το πλαίσιο συντονισμού και προγραμματισμού όλων των ενεργειών προώθησης της σταδιοδρομίας, της απασχόλησης, της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας για τους φοιτητές, τους αποφοίτους και γενικότερα την κοινότητα του ΕΑΠ. Στο πλαίσιο αυτό, η ΔΑΣΤΑ μεριμνά για την βιώσιμη και συντονισμένη προσέγγιση των πολιτικών και τη συνεργασία των επιμέρους τμημάτων και υπηρεσιών του Ιδρύματος. Για πληρέστερη ενημέρωση μπορείτε να επισκεφτείτε το http://dasta.eap.gr/.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr