Μείωση Διδάκτρων, meiosi didaktron, eap thematikes enonites meiosi ,θεματικές ενότητες, επιστολή φοιτητών ΕΑΠ Μείωση διδάκτρων ζητούν οι μεταπτυχιακοί φοιτητές του ΕΑΠ

Μείωση διδάκτρων ζητούν οι μεταπτυχιακοί φοιτητές του ΕΑΠ 

Αρκετοί είναι οι μεταπτυχιακοί φοιτητές που αναγκάζονται να σταματήσουν/διακόψουν τις σπουδές τους... Δεκάδες είναι τα παράπονα των μεταπτυχιακών φοιτητών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, το κυριότερο θέμα που τους απασχολεί είναι η μείωση των διδάκτρων.

Καταρχάς τα δίδακτρα παρά το γεγονός ότι τα πράγματα έχουν χειροτερέψει στην οικονομική κρίση και τα capital controls που έχουν προκύψει δεν έχουν μειωθεί. 


Ένας μεταπτυχιακός φοιτητής για μία θεματική ενότητα καλείται να δώσει το ποσό των 700 ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι ένας που θέλει να πάρει και μία δεύτερη θεματική ενότητα για το ακαδημαϊκό έτος που διανύει θα χρειαστεί το ποσό των 1.400 ευρώ. 

Η σελίδα των φοιτητών του ΕΑΠ στο Facebook (ΕΔΩ)

1.400 ευρώ για έναν εργαζόμενο φοιτητή την στιγμή που ο μέσος όρος των μισθωτών με δυσκολία παίρνει πάνω από 600 ευρώ (και όταν τα παίρνει) είναι ένα ποσό που δεν μπορεί εύκολα κανείς να το συγκεντρώσει. 

Η επιστολή που έστειλαν οι Μεταπτυχιακοί Φοιτητές στα Φοιτητικά Νέα/Foititikanea,gr, έχει ως εξής: 

ΟΜΑΔΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΑΠ

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,

Είμαστε μια ομάδα μεταπτυχιακών φοιτητών της Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων του ΕΑΠ. Επιλέξαμε το συγκεκριμένο μεταπτυχιακό για δυο λόγους: α) γιατί πιστεύουμε ακράδαντα πως ο τουρισμός είναι το μέλλον τούτης της χώρας και θα πρέπει η ενασχόληση με αυτόν τον τομέα να συνοδεύεται και από τις κατάλληλες γνώσεις, που θεωρούμε πως το ΕΑΠ σε ένα βαθμό παρέχει και β) γιατί το σύστημα του ΕΑΠ (εξ' αποστάσεως εκπαίδευση), βοηθά (μέχρι ενός σημείου) τα άτομα που εργάζονται και που μένουν μακριά από τα αστικά κέντρα της χώρας, να έχουν και αυτά δικαίωμα στη γνώση και στην εξειδίκευση.

Όταν ξεκινούσαμε τις σπουδές μας στο ΕΑΠ, όλοι μας τις είχαμε φανταστεί κάπως διαφορετικά και φυσικά δεν γνωρίζαμε ότι στην πορεία θα ανέκυπταν προβλήματα που ούτε καν είχαν περάσει από το μυαλό μας. Έχοντας, λοιπόν πια την εμπειρία, θα θέλαμε να συνδράμουμε στο δύσκολο, ομολογουμένως, έργο σας όσον αφορά τη λειτουργία και τον κανονισμό του ΕΑΠ. Να σας επισημάνουμε κάποια σημεία που θεωρούμε ότι είναι εφικτό να τροποποιηθούν και κάποια άλλα που πρέπει να συμπεριληφθούν και που θα διευκολύνουν, σε μεγάλο βαθμό, τη φοίτησή μας στο ΕΑΠ. Δεδομένων και των δύσκολων αλλά και πρωτόγνωρων συνθηκών που επικρατούν στη χώρα μας τον τελευταίο μήνα (capital controls, τραπεζική αργία, κοινωνική και οικονομική αστάθεια κτλ) θεωρούμε ότι θα λάβετε σοβαρά υπόψιν σας τις κάτωθι επισημάνσεις μας και θα κάνετε ότι περνά από το χέρι σας για την υλοποίησή τους.

Ζητάμε, λοιπόν:

1. Μείωση του ποσού των 700 ευρώ ανά θεματική ενότητα στα 550 ευρώ (και για την διπλωματική εργασία), όπως ισχύει και για τις θεματικές των πτυχίων του ΕΑΠ με ίδιας αξίας καθηγητές.

2. Πρόβλεψη δόσεων για την καταβολή του ποσού των θεματικών ενοτήτων όχι μόνο μέσω πιστωτικής κάρτας. Πρόσθεση και άλλων τραπεζικών ιδρυμάτων πέραν της Εθνικής Τράπεζας για διευκόλυνση των φοιτητών.

3. Θεσμοθέτηση φοιτητικής έκπτωσης για τις μετακινήσεις (πάσο), διότι οι φοιτητές που μετακινούνται από νησιά και από μέρη μακριά από τον τόπο διεξαγωγής των ΟΣΣ είναι πάρα πολλοί και τα έξοδα μετακίνησης δυσβάσταχτα. Απαιτείται ακόμα η παρουσίαση της πτυχιακής εργασίας, η επίσκεψη σε βιβλιοθήκες, η επίσκεψη σε χώρους συναφείς με τις σπουδές μας.

4. Στην χορήγηση υποτροφιών με κοινωνικά κριτήρια να προβλέπεται η μοριοδότηση όχι μόνο για τα αδέλφια φοιτητές με 1 μόριο αλλά και για τους συζύγους φοιτητές με 2 μόρια. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν πολλοί συμφοιτητές μας και μια υποτροφία θεωρούμε ότι θα ελαφρύνει σημαντικά τον ήδη βεβαρυμένο οικογενειακό προϋπολογισμό.

5. Να χρησιμοποιούνται οι τηλεδιασκέψεις τόσο στη διεξαγωγή των ΟΣΣ όσο και στην παρουσίαση των διπλωματικών εργασιών ώστε να διευκολύνονται οι φοιτητές που είναι μακριά από τον τόπο διεξαγωγής των ΟΣΣ ή εκείνοι που κωλύονται να παραβρεθούν σε μια συνάντηση. Επίσης, οι συναντήσεις να γίνονται αμέσως μετά την αποστολή της γραπτής εργασίας γιατί θεωρούμε ότι η συζήτηση με τον καθηγητή είναι καθοριστικής σημασίας για τη συγγραφή των εργασιών. Στην ΟΣΣ πρέπει να παίρνουμε το θέμα της επόμενης εργασίας και να εστιάζουμε στα βασικά σημεία.

6. Οι τελικές και επαναληπτικές εξετάσεις των θεματικών να διεξάγονται κατά τέτοιο τρόπο ώστε να απαιτούνται οι λιγότερες κατά το δυνατόν μετακινήσεις των φοιτητών, πολλοί από τους οποίους εργάζονται σε τουριστικές επιχειρήσεις. Να πραγματοποιούνται την πρώτη διαθέσιμη ημερομηνία εξετάσεων του ΕΑΠ (κατά προτίμηση τον Μάιο). Να γίνεται πρώτα η εξεταστική της 50 και μετά από 2 εβδομάδες να γίνεται το Σάββατο η εξεταστική της 51 και Κυριακή η επαναληπτική της 50. (Το ίδιο και σε 60-61)

7. Δυνατότητα παρουσίασης της διπλωματικής εργασίας τον Σεπτέμβρη του ιδίου ακαδημαϊκού έτους για τους φοιτητές που ολοκληρώνουν τις δύο τελευταίες ή την τελευταία ενότητα, αφού επιτύχουν στις τελικές ή επαναληπτικές εξετάσεις. Με αυτό τον τρόπο θα μπορεί να ολοκληρωθεί το μεταπτυχιακό νωρίτερα, πράγμα επιθυμητό τόσο από την πλευρά των φοιτητών όσο και της Διοίκησης.

8. Η παρουσίαση της διπλωματικής να μην γίνεται αποκλειστικά στην Αθήνα αλλά να υπάρχει η δυνατότητα για παρουσίαση σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Πάτρα. Να ισχύσει από φέτος και οι επόμενες παρουσιάσεις να γίνουν στους τόπους των ΟΣΣ. Είμαστε ένα σύγχρονο τηλεματικό πανεπιστήμιο και θα πρέπει να εκμεταλλευτούμε όλες εκείνες τις υπηρεσίες που μας προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία 

9. Απόσυρση των όσων παρόντων βιβλίων που το περιεχόμενο τους δεν ισχύει πια (έχουν γραφεί το 1999) και υιοθέτηση ενός σύγχρονου βιβλίου για την κάθε θεματική ενότητα μέχρι τη συγγραφή νέων του ΕΑΠ. Να ισχύσει αυτό άμεσα από τη νέα χρονιά 2015-16 και εάν δεν υπάρχει φέτος η δυνατότητα για έντυπα βιβλία να σταλούν σύγχρονα e-books .

10. Πρόσβαση των αποφοίτων της σχολής στις σχολές ξεναγών. Να μπορούν οι απόφοιτοι του πτυχίου να έχουν το ίδιο δικαίωμα με αυτό που έχουν οι απόφοιτοι των τμημάτων Αρχαιολογίας, Ιστορίας, Ιστορίας και Αρχαιολογίας, Ιστορίας Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Ιστορίας Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών και Ιστορίας και Εθνολογίας.

Κύριε Πρόεδρε,

θεωρούμε ότι λαμβάνοντας υπόψιν σας την παρούσα επιστολή, θα σταθείτε δίπλα μας και θα είστε αρωγοί στην προσπάθειά μας για καλύτερες σπουδές. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η κατανόηση των ιδιαιτεροτήτων και των αναγκών των φοιτητών του, αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της ύπαρξης και της λειτουργίας του ΕΑΠ και συστατικό στοιχείο της διαφοροποίησής του σε σχέση με τα άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Ως πανεπιστημιακό ίδρυμα έχει την ευελιξία να προβεί σε αναδιάρθρωση τόσο της δομής όσο και της λειτουργίας του, και αυτό είναι που το καθιστά πρωτοποριακό και καινοτόμο. Ελίσσεται και εξελίσσεται ανάλογα με τις ανάγκες της εποχής. Αυτό αναμένουμε, εναγωνίως όλοι εμείς, να το δούμε να εφαρμόζεται και στην πράξη.

Με εκτίμηση,

165 συνυπογράφοντες φοιτητές

Η σελίδα των φοιτητών του ΕΑΠ στο Facebook (ΕΔΩ)

Διαβάστε ακόμη: Συνεδριάζει η ΔΕ του ΕΑΠ για τα αιτήματα των φοιτητών (Δείτε πότε)

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr