Φοιτητές του ΑΠΘ ετοιμάζουν βαλίτσες για το San Diego Comic-Con International

Κάθε χρόνο, το Comic-Con International στο Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνιας, συγκεντρώνει περί τους 130 χιλιάδες επισκέπτες: θιασώτες των κόμικ, της επιστημονικής φαντασίας, των βιντεοπαιχνιδιών, των ταινιών τρόμου και εν γένει της μυθοπλασίας του φανταστικού, συρρέουν στα περίπτερα των εκδοτών κόμικ και των κινηματογραφικών παραγωγών. Είναι εκεί που το Χόλιγουντ παρουσιάζει τις ταινίες με σούπερ ήρωες που κοστίζουν και αποφέρουν εκατομμύρια, αλλά είναι εκεί που δοκιμάζουν την τύχη τους και μικρές παραγωγές.

Φέτος, στο πρόγραμμα ταινιών μικρού μήκους της έκθεσης, υπάρχει και μία ελληνική ταινία: το '#NotAlone", με ηρωίδα μια νεαρή κοπέλα που βρίσκει έναν σκοτεινό "εισβολέα" στο κινητό της τηλέφωνο. Δημιουργοί της ταινίας είναι δύο νέοι κινηματογραφιστές, ο Σωτήρης Πετρίδης και ο Δημήτρης Τσακαλέας (υποψήφιος Διδάκτορας και φοιτητής του τμήματος Κινηματογράφου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου αντιστοίχως), μιλούν στον "Νέο Κόσμο", για την διαδικασία δημιουργίας της ταινίας, τις ελπίδες τους και την εμπειρία τους από την Ελλάδα της Κρίσης.

Πώς προέκυψε το #NotAlone;

Δημήτρης Τσακαλέας: Με τον Σωτήρη έχουμε συνεργαστεί και στο παρελθόν πολλές φορές και η αγάπη μας για τις ταινίες τρόμου είναι μεγάλο. Όταν το σενάριο ήταν έτοιμο, μου το έστειλε και ξεκινήσαμε την ίδια στιγμή να μιλάμε για τη μορφή του καπνού ή πώς θα ήταν το σπίτι που θα γυριζόταν. Μετά ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε και επίσημα με την παραγωγή της ταινίας.

Από τα γυρίσματα της ταινίας

Σωτήρης Πετρίδης: Σκεφτόμουν για καιρό να γράψω κάτι που να είναι επηρεασμένο από τις viral αισθητικές που έχουν επικρατήσει στο ίντερνετ. Ήταν αναπόφευκτη η σύνδεση της ίδιας της ιστορίας με την αισθητική που ήθελα να επικρατεί στο σενάριο. Έτσι, γεννήθηκε η ιδέα του #NotAlone που βασικός της άξονας είναι το over-sharing στη διαδικτυακή εποχή μέσα από μία μεταφυσική οπτική. Από τη στιγμή της σύλληψης της ιδέας μέχρι και την τελική ολοκλήρωση της ταινίας στο post-production μεσολάβησαν περίπου πέντε μήνες. Όλη η διαδικασία ήταν no budget με μικροέξοδα να καλύπτονται από εμάς τους ίδιους. 

Ποια είναι η πορεία της ταινίας μετά την ολοκλήρωσή της; 

Δημήτρης Τσακαλέας: Είμαστε πολύ χαρούμενοι γιατί η ταινία κατάφερε να γίνει αποδεκτή από το κοινό τόσο φεστιβαλικά όσο και διαδικτυακά. Η διαδικτυακή παρουσία του #NotAlone είναι εξίσου καλή με πολλές προβολές και αναφορές από διάφορα ελληνικά και διεθνή sites (από την γνωστή εταιρία παραγωγής Blumhouse, μέχρι την Huffington Post και το Euro News). 

Σωτήρης Πετρίδης: Από την αρχή του pre-production είχαμε αποφασίσει ως ομάδα, παράλληλα με την φεστιβαλική πορεία, να αφήσουμε την ταινία ελεύθερη στο διαδίκτυο. Μέχρι στιγμής, και οι δύο πορείες της ταινίας έχουν δικαιώσει τους κόπους μας. Φεστιβαλικά, μέσα σε δύο μήνες από την πρεμιέρα, η ταινία έχει ταξιδέψει σε 11 διεθνή φεστιβάλ έξι χωρών, ενώ παράλληλα έχει κερδίσει και το βραβείο καλύτερης ταινίας μικρού μήκους από το Horrrant Film Festival. 

Τι σημαίνει για σας η συμμετοχή στο Comic Con;

Σωτήρης Πετρίδης: Η ταινία μας θα προβληθεί στο Comic-Con International τον Ιούλιο, καθώς έγινε δεκτή στα πλαίσια του φεστιβάλ ανεξάρτητου κινηματογράφου που διοργανώνει. Σίγουρα είναι μεγάλη τιμή να προβάλλεται η ταινία συ στο μεγαλύτερο pop culture event της Αμερικής και σίγουρα η χαρά μας είναι μεγάλη που μέσα από αυτό τον τρόπο θα συμμετέχουμε σε μία τεράστια διοργάνωση με μεγάλα ονόματα του κινηματογράφου. 

Δημήτρης Τσακαλέας: Η ταινία κατάφερε να είναι μέρος αυτού του μεγάλου event και είμαστε πολύ χαρούμενοι που δικαιώθηκαν οι κόποι των ατόμων που δούλεψαν γι' αυτήν την ιστορία. Είναι μεγάλη μας η χαρά και η τιμή που η ταινία μας θα βρίσκεται εκεί! 

Ποια είναι η μεγαλύτερη φιλοδοξία σας για το μέλλον;

Σωτήρης Πετρίδης: Να δουν τις ταινίες μας όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι. Για εμένα, η επικοινωνία της εκάστοτε δουλειάς μας με τον κόσμο στον οποίο απευθύνεται είναι η μεγαλύτερη ικανοποίηση και η κινητήρια δύναμη να συνεχίσω στο επόμενο πρότζεκτ. 

Δημήτρης Τσακαλέας: Όπως είπε και ο Σωτήρης ο κύριος στόχος είναι να επικοινωνήσει η κάθε ιστορία που ασχολούμαστε με όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους. Είναι πολύ σημαντικό να συνειδητοποιείς ότι μια ταινία μπορεί να αγγίξει άτομα από διαφορετικές πτυχές του πλανήτη. 

Γιατί επιλέξατε ως πεδίο την μυθοπλασία του φανταστικού;

Δημήτρης Τσακαλέας: Το σινεμά για μένα καταλαμβάνει ένα μεγάλο μέρος της ζωής μου και της καθημερινότητάς μου. Είμαι μεγάλος φαν της μυθοπλασίας του φανταστικού καθώς αυτές οι ταινίες καταφέρνουν να θίγουν σημαντικά θέματα της καθημερινής ζωής με έναν τρόπο που μπορεί να κατανοήσει ο οποιοσδήποτε. Θεωρώ μεγάλη δύναμη και μαεστρία να συνδιαλέγεσαι με σοβαρά θέματα της κοινωνίας μας δημιουργώντας τέτοιες αφηγήσεις. 

Σωτήρης Πετρίδης: Για εμένα, η μυθοπλασία του φανταστικού και ειδικότερα τα είδη του sci-fi και του horror είναι μία από τις δυνατότερες, αλλά παράλληλα παρεξηγημένες, πτυχές του κινηματογράφου. Για πολλά χρόνια ήταν αδικημένα τέτοια είδη και είχαν συνδυαστεί με έναν εμπορικό κινηματογράφο που έχει ως στόχο το κέρδος. Πια, χρησιμοποιούνται τέτοιες αφηγήσεις ώστε να ειπωθούν και να σχολιαστούν σημαντικές πτυχές της κοινωνίας μας. Αυτό προσπαθήσαμε να κάνουμε και με το #NotAlone. Πολλοί με ρωτάνε γιατί χρησιμοποιήσαμε μεταφυσικά στοιχεία και όχι πχ έναν άνθρωπο δολοφόνο. Γιατί μία τέτοια αλληγορία σου μένει και σου περνάει καλύτερα το μήνυμα.

Ποιες είναι οι επιρροές σας;

Σωτήρης Πετρίδης: Δύο είναι οι βασικές επιρροές που είχα κατά νου κατά τη διάρκεια της δημιουργίας του #NotAlone: Οι ταινίες του Alfred Hitchcock και της όλης σκηνοθετικής του προσέγγισης, καθώς και το υποείδος του Slasher. Η σκηνοθετική προσέγγιση του Hitchcock σχετικά με το χτίσιμο του σασπένς, σε συνδυασμό με την αισθητική των slasher films που χτίζουν τον τρόμο χωρίς έντονες και gore εικόνες λειτούργησαν ως εφαλτήριο για την εξέλιξη της ταινίας μας, καθώς θέλαμε να αποδώσουμε ένα σασπένς χωρίς όμως να στραφούμε στην εύκολη λύση των gore σκηνών με πολύ αίμα. 

Δημήτρης Τσακαλέας: Για την ταινία η κύρια επιρροή υπήρξε η εναρκτήρια σκηνή του αρχικού Scream από το Wes Craven. Είμαι μεγάλος θαυμαστής της ταινίας και του ίδιου του σκηνοθέτη. Ο Craven κατάφερε να δημιουργήσει και να χτίσει μια αγωνία που δεν έχω ξανανιώσει σε άλλη κινηματογραφική μου εμπειρία.

Πόσο εύκολο είναι να δημιουργεί κανείς στην Ελλάδα της Κρίσης; 

Δημήτρης Τσακαλέας: Δεν έχω εμπειρία για το πώς είναι να κάνεις σινεμά χωρίς κρίση. Αλλά σίγουρα η κρίση, εκτός από τα αρνητικά που προκάλεσε σε όλες τις πτυχές της κοινωνίας, κατάφερε να κάνει τους δημιουργούς πιο έξυπνους και ανοιχτόμυαλους. Είναι σημαντικό για τη δημιουργία να είσαι σε θέση να σκεφτείς πώς μπορείς να πεις μια ιστορία με τόσα λίγα μέσα γιατί συντελεί στο να κατανοήσεις ποια είναι τα σημαντικά σημεία της ιστορίας. 

Σωτήρης Πετρίδης: Σίγουρα η κρίση έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα στον οπτικοακουστικό χώρο, καθώς τόσο στον κινηματογράφο όσο και στην τηλεόραση έχουν μειωθεί δραματικά οι μυθοπλαστικές αφηγήσεις. Παρόλα αυτά, η κρίση λειτουργεί και ως μία ευκαιρία για δημιουργικότητα και πρωτοπορία, καθώς πρέπει να βρεις νέους τρόπους αφήγησης και προσέγγισης των πραγμάτων κάτω από τα νέα δεδομένα της κοινωνίας. Οι περιορισμένοι (ή και ανύπαρκτοι) προϋπολογισμοί είτε σε δεσμεύουν πλήρως και παρατάς το όραμά σου, είτε προσπαθείς να βρεις δημιουργικούς τρόπους αντιμετώπισης των προβλημάτων. Εμείς, σε πείσμα των καιρών, επιλέγουμε το δεύτερο!

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ