Πρύτανης ΑΠΘ, Μερίδα ατόμων, επιβάλει άποψη

Πρύτανης ΑΠΘ: Μερίδα ατόμων θέλει να επιβάλει τη δική της άποψη

Το σχόλιό του για τις αντιδράσεις σε καταθέσεις στεφανιών στο Πολυτεχνείο.

Στα ελληνικά πανεπιστήμια υπάρχει μια μερίδα ατόμων που προσπαθεί οπωσδήποτε να επιβάλει την άποψή της, είπε ο πρύτανης στο ΑΠΘ Περικλής Μήτκας, μιλώντας στο «Πρακτορείο 104,9 FM» αναφορικά με τις αντιδράσεις που σημειώθηκαν και φέτος στη διάρκεια κατάθεσης στεφανιών για την επέτειο του Πολυτεχνείου.

«Στην Ελλάδα έχουμε μια ιδιαιτερότητα. Το ελληνικό πανεπιστήμιο δεν έχει αποδεχτεί τελείως, δεν έχει υιοθετήσει την ανοχή σε όλες τις απόψεις. Παρόλο που είναι πάρα πολύ ελεύθερο, πάρα πολύ δημοκρατικό με την έννοια της συνδιοίκησης, υπάρχει ακόμα κάποια μερίδα, η οποία πιστεύει ότι πρέπει να επιβάλει οπωσδήποτε τη δική της άποψη», επισήμανε ο κ. Μήτκας.

Διαβάστε επίσης: Επεισόδια στην πολυτεχνική σχολή του ΑΠΘ - Εκδίωξαν μέλη του ΣΥΡΙΖΑ [ΒΙΝΤΕΟ]

Ο πρύτανης τόνισε ότι το ΑΠΘ τιμά τον αγώνα των αγωνιστών, των θυμάτων της καταστολής και το διαχρονικό όραμα για «ψωμί - παιδεία – ελευθερία», αλλά -όπως είπε- αυτό το μήνυμα δεν μπορεί κάποιος να το υιοθετεί. «Αυτό το μήνυμα δεν μπορεί κάποιος να το υιοθετεί και να το περιχαρακώνει στα δικά του τα μέτρα και σταθμά. Δεν μπορεί να αποκλείει κάποιους άλλους. Είναι τόσο πανανθρώπινη, τόσο ελληνική, τόσο ευρωπαϊκή αυτή η αξία που δεν ανήκει σε μια ομάδα, σε μια πολιτική παράταξη, η σε κάποια πολιτική άποψη», υπογράμμισε.

Όπως εξήγησε, η πρυτανεία επέλεξε να καταθέσει στεφάνι στο άγαλμα του Α. Παπαναστασίου, αντί στο μνημείο της Πολυτεχνικής Σχολής για να μη δώσει -όπως είπε- λαβή για τέτοιου είδους αντιπαραθέσεις. «Αυτές οι αντιπαραθέσεις καταλήγουν σε προσβολή του θεσμού της πρυτανείας γιατί το στεφάνι του πρύτανη εκπροσωπεί το σύνολο της πανεπιστημιακής κοινότητας», είπε.

Καταλήγοντας, τόνισε ότι στην Ελλάδα επικρατεί μια λανθασμένη άποψη, ότι οι καθηγητές και οι φοιτητές και αντίστοιχα οι δάσκαλοι και οι μαθητές βρίσκονται σε αντίπαλα στρατόπεδα και κατέληξε λέγοντας ότι αυτό προσπαθούν ορισμένες ομάδες να το περάσουν σαν κυρίαρχη άποψη μέσα στο πανεπιστήμιο.