Μετρό Θεσσαλονίκης: Αντίστροφη Μέτρηση για το πρώτο δρομολόγιο!
Η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης αναμένεται να φέρει μια ουσιαστική αλλαγή στην καθημερινότητα των φοιτητών της πόλης, προσφέροντας ταχύτερες, πιο άνετες και οικονομικές μετακινήσεις. Ειδικά η στάση «Πανεπιστήμιο» καθίσταται κομβική για τους φοιτητές του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) και του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (ΠΑΜΑΚ), καθώς θα τους δίνει τη δυνατότητα να φτάνουν άμεσα στις σχολές τους, εξοικονομώντας χρόνο και αποφεύγοντας το άγχος της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Το Σάββατο 30 Νοεμβρίου, το πολυαναμενόμενο Μετρό Θεσσαλονίκης ανοίγει τις πύλες του για το επιβατικό κοινό, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή στις αστικές μετακινήσεις της πόλης. Μετά από χρόνια σχεδιασμού, κατασκευής και αναμονής, η βασική γραμμή με 13 σταθμούς είναι πλέον έτοιμη να εξυπηρετήσει τους πολίτες και τους επισκέπτες της συμπρωτεύουσας.
Σπουδάζεις στη Θεσσαλονίκη; Συντονιστείτε στις ενημερωτικές κοινότητες των Φοιτητών της Θεσσαλονίκης. Για την ενημερωτική κοινότητα των φοιτητών του ΑΠΘ εδώ, για την ενημερωτική κοινότητα των φοιτητών του ΠΑΜΑΚ εδώ και για για την ενημερωτική κοινότητα των φοιτητών του ΔΙΠΑΕ εδώ.
Δωρεάν μετακινήσεις τις πρώτες μέρες, ανά 3,5 λεπτά οι συρμοί
Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, οι μετακινήσεις με το Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι δωρεάν για τις πρώτες τέσσερις ημέρες της λειτουργίας του, δηλαδή το Σάββατο 30 Νοεμβρίου, την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου, τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου και την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου.
Από την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου, το κόστος του εισιτηρίου θα ανέρχεται σε 0,60 ευρώ για τους πρώτους έξι μήνες λειτουργίας, ενώ η τιμή της δέσμης 10+1 βασικών εισιτηρίων θα είναι στα 5,80 ευρώ, προσφέροντας μια προσιτή επιλογή για τους καθημερινούς επιβάτες. Η μηνιαία κάρτα θα κοστίζει 16 ευρώ. Η διάρκεια του εισιτηρίου θα είναι για 70 λεπτά.
Το μετρό κινείται από τη Νέα Ελβετία μέχρι τον σιδηροδρομικό σταθμό, έχει 13 στάσεις και τα τρένα θα περνάνε ανά 3,5 λεπτά. Η συνολική μετακίνηση θα διαρκεί 17 λεπτά και καθημερινά αναμένονται να διακινούνται 254.000 Θεσσαλονικείς. Ο κάθε συρμός με έξι βαγόνια μπορεί να μεταφέρει 460 άτομα.
Τοποθετήθηκαν στους σταθμούς και οι πινακίδες
Σήμερα μπήκαν και οι τελευταίες πινελιές και όλα είναι έτοιμα για την πολυαναμενόμενη λειτουργία. Ειδικότερα, τοποθετήθηκαν οι πινακίδες με το νέο λογότυπο «μ» σε όλες τις προσόψεις των σταθμών.
Τελετή εγκαινίων και παρουσία Πρωθυπουργού
Η τελετή εγκαινίων θα πραγματοποιηθεί στις 30 Νοεμβρίου, στις 12 το μεσημέρι, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Μετά την ολοκλήρωση της τελετής, η βασική γραμμή του Μετρό θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία, έτοιμη να καλύψει τις ανάγκες μετακίνησης στην πόλη.
Ένα έργο-σταθμός για τη Θεσσαλονίκη
Το συνολικό κόστος του έργου, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης προς την Καλαμαριά και των τόκων δανεισμού μέχρι το 2049, ανέρχεται στα 3 δισεκατομμύρια ευρώ. Ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ανέφερε ότι η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του έργου οφείλεται σε διάφορες προκλήσεις, όπως η κατάρρευση των εταιρειών κατασκευής το 2012 και τα ζητήματα γύρω από τον σταθμό Βενιζέλου. Ωστόσο, πλέον το έργο είναι έτοιμο να προσφέρει σύγχρονες και άνετες μετακινήσεις στους πολίτες.
Λειτουργία φιλική προς τα κατοικίδια
Σημαντική καινοτομία αποτελεί η φιλικότητα του Μετρό προς τα ζώα. Οι ιδιοκτήτες κατοικιδίων θα μπορούν να μεταφέρουν τα τετράποδα φίλα τους σε ειδικά κλουβιά ή σακούς μεταφοράς, διευκολύνοντας την πρόσβαση στο δίκτυο.
Με την ολοκλήρωση της πιστοποίησης του συστήματος από την TUV Rheinland και την επικείμενη ψήφιση του νόμου για τη διαδικασία αδειοδότησης, το Μετρό Θεσσαλονίκης εισέρχεται στη λειτουργική του φάση, φέρνοντας νέα δεδομένα στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης.