Στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Μονοθεσίων Formula Student συμμετέχει η φοιτητική ομάδα Αrist.u.r.t.le του ΑΠΘ με την κατασκευή του τρίτου μονοθεσίου της!

H Formula Student είναι ένας παγκόσμιος θεσμός διαγωνισμών μονοθεσίων που συμμετέχουν αγωνιστικές ομάδες εκπαιδευτικών ιδρυμάτων αποτελούμενες από σπουδαστές και διοργανώνεται από την SAE International.

Για τη συμμετοχή σε αυτούς, κάθε ομάδα καλείται να ακολουθήσει ένα σενάριο, σύμφωνα με το οποίο μία φανταστική αυτοκινητοβιομηχανία συνάπτει συμβόλαιο με την ομάδα για το σχεδιασμό και τη κατασκευή ενός μονοθέσιου αγωνιστικού αυτοκινήτου. Το πρότυπο αυτοκίνητο, αξιολογείται για τις δυνατότητες του στα αγωνίσματα τα οποία διαχωρίζονται σε δύο κατηγορίες, τα στατικά αγωνίσματα και τα δυναμικά αγωνίσματα. Ξεκινώντας από τα στατικά αγωνίσματα αυτά είναι:

  • Business Plan Presentation – Η ομάδα σε ρόλο κατασκευαστικής εταιρείας καλείται να παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο επιχειρηματικό πλάνο για την πώληση του οχήματος σε κριτές, οι οποίοι έχουν τον ρόλο επενδυτών.
  • Cost Event – Η ομάδα κάνει μία χρηματοοικονομική ανάλυση όπου γίνεται πλήρης κοστολόγηση κάθε εξαρτήματος του οχήματος.
  • Design Event – Η ομάδα παρουσιάζει τις σχεδιαστικές λύσεις που επιλέχθηκαν για την κατασκευή του μονοθέσιου.

Περνώντας στα δυναμικά αγωνίσματα, αυτά είναι τα:

ΠΡΩΤΟΕΤΗ ΠΡΟΣΟΧΗ! Για να ενημερωθείς ΠΡΩΤΟΣ για το τι θα πρέπει να κάνεις ως Πρωτοετής μετά την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής, πάτησε ΕΔΩ

Είσαι Πρωτοετής Φοιτητής; Δες ΕΔΩ πως θα αξιοποιήσεις το Facebook!

  • Acceleration – Το μονοθέσιο επιταχύνει για 75m και προσμετράται ο χρόνος του
  • Autocross – Το μονοθέσιο κινείται σε οριοθετημένη διαδρομή με σκοπό την κατάταξή του βάσει του καλύτερου χρόνου
  • Skid Pad – Το μονοθέσιο κινείται σε πίστα σχήματος 8 με βασικό κριτήριο τη δυνατότητα κίνησης υπό στροφή με μεγάλη ταχύτητα, μετρώντας το φορτίο των πλευρικών δυνάμεων.
  • Endurance & Efficiency – Το μονοθέσιο καλείται να διανύσει μία απόσταση 22km όσο πιο γρήγορα και αποδοτικά γίνεται.

H Arist.u.r.t.le δημιουργήθηκε τον Οκτώβριο του 2013 από 6 άτομα με σκοπό την έρευνα και δημιουργία του πρώτου ηλεκτροκίνητου αγωνιστικού μονοθέσιου στη Βόρεια Ελλάδα. Απώτερος σκοπός της είναι η συμμετοχή σε όσο το δυνατόν περισσότερους διαγωνισμούς, συναγωνιζόμενη ομάδες πανεπιστημίων από όλον τον κόσμο. Κατά βάση η χρηματοδότηση και συντήρηση του προγράμματος αυτού γίνεται από το πανεπιστήμιο και από ιδιωτικές χορηγίες. Το 2016, μετά από δύο χρόνια το κατάφερε κατασκευάζοντας την Electra . To 2017 η ομάδα επέστρεψε δυναμικότερα, κατασκευάζοντας ένα ακόμα πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο, την Eve.

Για την κατασκευή κάθε οχήματος η ομάδα μελετά, σχεδιάζει και κατασκευάζει το όχημα από το μηδέν, από το πλαίσιο και τα αεροδυναμικά βοηθήματα μέχρι custom PCB και προγραμματισμό microController, πλην ελάχιστων εξαρτημάτων όπως είναι οι κινητήρες και οι μπαταρίες.

Ακαδημαϊκός υπεύθυνος της ομάδας του ΑΠΘ είναι ο Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και μηχανικών Υπολογιστών κ. Μηνάς Αλεξιάδης. Η ομάδα αποτελείται από φοιτητές των τμημάτων των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Μηχανολόγων Μηχανικών, Χημικών Μηχανικών, Αρχιτεκτόνων Μηχανικών και Οικονομικών Επιστημών. Για την καλύτερη επικοινωνία και οργάνωση των μελών της, η ομάδα είναι χωρισμένη σε 8 υποομάδες, με συντονιστή τον αρχηγό της, Αντώνη Καραμεσίνη.

Οι διακρίσεις για την ομάδα δεν άργησαν να έρθουν . Το 2014, στην Ιταλία συμμετέχοντας στην κατηγορία class 3, μόνο με σχέδια κατέκτησε την 4η θέση στη γενική κατάταξη ενώ το 2015 στην Αγγλία ανεβαίνοντας κατηγορία στην class 2 (σχέδια και κάποια εξαρτήματα κατασκευασμένα) κατέκτησε την 3η θέση στη γενική κατάταξη. Το 2016 στο event της Ουγγαρίας, έχοντας κατασκευάσει την Electra διακρίθηκε στους 5 finalist, κερδίζοντας τις εντυπώσεις για την κατασκευή του μονοθεσίου τους. Φτάνοντας στο 2017, έχοντας κατασκευάσει την Eve, η ομάδα ξεκίνησε την αγωνιστική σεζόν με την 8η θέση στο διαγωνισμό της Ιταλίας με κύρια διάκριση την 3η θέση στο Business Plan Presentation , ενώ στη Γερμανία ολοκλήρωσε με επιτυχία το αγώνισμα αντοχής, όντας μία εκ των 12 ομάδων που τα κατάφεραν σε σύνολο 35 συμμετοχών.

Στο τελευταίο διαγωνισμό της Ουγγαρίας η ομάδα απέσπασε θετικά σχόλια για το σχεδιασμό και την κατασκευή του μονοθεσίου και κατέκτησε την 5η θέση στα δυναμικά αγωνίσματα. Έτσι έπειτα από τρεις διαγωνισμούς η ομάδα κατάφερε να αναρριχηθεί μέχρι και την 45η θέση στην παγκόσμια κατάταξη ανάμεσα σε 120 ομάδες.
Βαδίζοντας πλέον στα μέσα της αγωνιστικής σεζόν 2017-2018, η ομάδα στοχεύει σε κάτι πρωτόγνωρο και ανεπανάληπτο για τα ελληνικά δεδομένα, την τρίτη σερί κατασκευή αγωνιστικού μονοθεσίου, γεγονός που κάνει αυτή την ομάδα να ξεχωρίζει. Στόχος του είναι η συμμετοχή στους διαγωνισμούς της Ιταλίας, της Ουγγαρίας και της Τσεχίας το καλοκαίρι του 2018 και η κατάκτηση μιας θέσης στο βάθρο, εκπροσωπώντας το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης αλλά και την χώρα μας. Ο σχεδιασμός έχει ολοκληρωθεί και αυτή τη στιγμή η ομάδα εργάζεται πυρετωδώς για την κατασκευή του μονοθεσίου. Βάσει προγράμματος η κατασκευή προβλέπεται να ολοκληρωθεί τις πρώτες μέρες του Ιουνίου, ούτως ώστε να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες δοκιμές στην πίστα.

Παράλληλα, ατενίζοντας και το μέλλον, πραγματοποιείται η ετήσια εκδήλωση για το σχηματισμό της νέας ομάδας για τη σεζόν 2018-2019 στις 19 Απριλίου. Οι νέοι φιλόδοξοι φοιτητές θα γαλουχηθούν στο πλευρό της φετινής ομάδας για να γίνει ακόμα πιο ομαλή η μετάβαση από γενιά σε γενιά. Εμείς από πλευράς μας ευχόμαστε ό,τι καλύτερο στα παιδιά και να μην χάσουν την επιμονή τους για τη συνεχόμενη εξέλιξή τους, αναφέρει το newsauto.

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr