Καθηγητές Πληροφορικής: Όχι στην εισαγωγή υποψηφίων σε Τμήματα Πληροφορικής χωρίς να εξετάζονται στο μάθημα Πληροφορικής
Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής με αφορμή την κατάταξη των Σχολών, των Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων Τμημάτων στα Επιστημονικά Πεδία, ανακοινώνει τα εξής:
Με αφορμή την πρόσφατη δημοσίευση του ΦΕΚ με την Κατάταξη των Σχολών, των Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων Τμημάτων στα Επιστημονικά Πεδία (ΦΕΚ 345/7-2-2020), το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. εκφράζει την έντονη δυσαρέσκεια και την απόλυτη αντίθεσή της στη σχετική υπουργική απόφαση. Δυστυχώς, η νέα πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. συνεχίζει τις λανθασμένες επιλογές της προηγούμενης κυβέρνησης, δίνοντας τη δυνατότητα εισαγωγής υποψηφίων σε τμήματα Πληροφορικής, χωρίς να εξετάζονται σε μάθημα Πληροφορικής και επομένως να έχουν ουσιαστικά ελλιπείς γνώσεις στο αντίστοιχο επιστημονικό πεδίο.
Η Ένωσή μας επισημαίνει ότι ο ορισμός των Πανεπιστημιακών τμημάτων, που θα αντιστοιχούν στις Ομάδες Προσανατολισμού (Ο.Π.), σύμφωνα με τις οποίες θα καθορίζονται οι επιλογές-προτιμήσεις των υποψήφιων μαθητών, θα πρέπει να λάβει υπόψη τα σύγχρονα επιστημονικά και τεχνολογικά δεδομένα. Θεωρούμε ότι οι υποψήφιοι μαθητές της Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε όλα τα Πανεπιστημιακά τμήματα Πληροφορικής και Οικονομίας, όσο και σε τμήματα συγγενή ως προς το επιστημονικό τους πεδίο. Αναλυτικότερα η Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής θα πρέπει να περιλαμβάνει:
Δυστυχώς, με την έως τώρα ακολουθούμενη εκπαιδευτική πολιτική, στην Ο.Π. Θετικών Σπουδών εντάσσονταν κλασσικά τμήματα Πληροφορικής (που ανήκουν στην Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) αλλά και τα τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής (Ηλεκτρολόγοι, Μηχανικοί Πληροφορικής, Μηχανικοί Η/Υ, Μηχανικοί Πληροφορικής & Επικοινωνίας Συστημάτων, Ηλεκτρονικοί και Αυτοματισμού). Ως εκ τούτου, η Π.Ε.ΚΑ.Π. ζητά άμεσα τον εξορθολογισμό του συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και προτείνει:
Τέλος, σημειώνουμε ότι απαιτείται η αναδιάρθρωση του Προγράμματος Σπουδών των δύο πρώτων τάξεων του Λυκείου και η θέσπιση 2ωρου εργαστηριακού μαθήματος Πληροφορικής Γενικής Παιδείας. τόσο στην Α’ όσο και στη Β’ Λυκείου. Η ενίσχυση της προσφερόμενης Πληροφορικής Παιδείας στο σημερινό Λύκειο, θα συντελέσει αποτελεσματικά στην ολόπλευρη μόρφωση και προσωπική ανάπτυξη των μαθητών και θα έχει αντίκτυπο στη βελτίωση του ψηφιακού γραμματισμού και των δεξιοτήτων τους.
Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.