Πανελλήνιες 2025: Πώς αξιολογεί τα θέματα σε Ιστορία, Φυσική και Οικονομία ο ΟΕΦΕ
Η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ) προχώρησε σε αναλυτική αξιολόγηση των θεμάτων που εξετάστηκαν σήμερα, Παρασκευή 6 Ιουνίου 2025, στα μαθήματα Ιστορία, Φυσική και Οικονομία για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ), στο πλαίσιο των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2025.
Τα θέματα στην Ιστορία κρίνονται σχετικά εύκολα και προσβάσιμα, χωρίς ιδιαίτερες παγίδες για τους υποψηφίους, με μοναδική εξαίρεση το ερώτημα α του Θέματος Δ1 που απαιτούσε προσεκτική προσέγγιση. Τα φετινά θέματα στη Φυσική χαρακτηρίστηκαν ως σαφή, με ορθή επιστημονική διατύπωση και διαβαθμισμένη δυσκολία. Εξετάστηκε μεγάλο εύρος της ύλης, με ερωτήματα που απαιτούσαν τόσο κριτική σκέψη όσο και μαθηματική επάρκεια. Τα θέματα της Οικονομίας χαρακτηρίζονται ως καλά δομημένα, πλήρως εντός ύλης και με ουσιαστικό περιεχόμενο, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο. Ο αναλυτικός σχολιασμός για το κάθε μάθημα (Ιστορία, Φυσική και Οικονομία) παρατίθεται πιο κάτω.
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, τα «Φοιτητικά Νέα» σας παρουσιάζουν αναλυτικά τόσο τα σχόλια της ΟΕΦΕ για τη δυσκολία, σαφήνεια και διάρθρωση των θεμάτων, όσο και τις προτεινόμενες απαντήσεις για όλα τα μαθήματα προσανατολισμού. Πριν δεις τις πιο κάτω απαντήσεις μπορείς να δεις τις αρχικές προτεινόμενες απαντήσεις που έδωσαν στη δημοσιότητα οι εκπαιδευτικοί του ομίλου Μεθοδικό σε συνεργασία με τα «Φοιτητικά Νέα», πατώντας εδώ.
Είσαι Υποψήφιος των Πανελλαδικών 2025; Συντονίσου στην επίσημη κοινότητα των υποψηφίων των Πανελλαδικών 2025 στο Viber (δείτε την εδώ), η οποία έχει δημιουργηθεί ειδικά για την στοχευμένη και άμεση ενημέρωση μας για όλα μας αφορούν.
Ακολουθούν παρακάτω ο σχολιασμός και οι απαντήσεις ανά μάθημα, όπως καταγράφονται από τους εκπαιδευτικούς της Ομοσπονδίας. Παράλληλα τα θέματα των μαθημάτων μπορείτε να τα δείτε εδώ.
Α. Σχολιασμός Θεμάτων
1. ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΙΣΤΟΡΙΑ
Τα σημερινά θέματα του μαθήματος της Ιστορίας Ομάδας Προσανατολισμού, κρίνονται σχετικά εύκολα και δεν αναμένεται να δυσκολέψουν γενικά τους υποψηφίους, με εξαίρεση πιθανόν το ερώτημα α στο Θέμα Δ1.
Αναλυτικότερα:
Το Θέμα Α1 περιλαμβάνει ορισμούς που εντοπίζονται στα κεφάλαια των Πολιτικών, του Προσφυγικού Ζητήματος του 20ου αιώνα και της Οικονομίας του 20ου αιώνα.
Το Θέμα Α2 περιλαμβάνει ερώτηση Σωστού- Λάθους και δεν αναμένεται να δυσκολέψει ιδιαίτερα τους υποψηφίους.
Το Θέμα Β1 είναι ερώτηση ανάπτυξης από το Κεφάλαιο «Η ελληνική οικονομία μετά την Επανάσταση» και ζητείται να παρουσιαστούν οι λόγοι της ναυτιλιακής και εμπορικής ανάπτυξης των περιοχών του ελληνικού χώρου κατά τον 18ο αιώνα.
Το Θέμα Β2 είναι επίσης ερώτηση ανάπτυξης και εντοπίζεται στο Κεφάλαιο
«Η διαμόρφωση και λειτουργία των πολιτικών κομμάτων στην Ελλάδα» και ζητείται από τους υποψηφίους να παρουσιάσουν το πολιτικό πρόγραμμα του Σοσιαλιστικού Εργατικού Κόμματος Ελλάδος.
Το Θέμα Γ1 αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιήθηκε η αγροτική αποκατάσταση των προσφύγων της Μικρασιατικής καταστροφής και πως προωθήθηκε η στέγασή τους. Εδώ, οι υποψήφιοι καλούνται να απαντήσουν αξιοποιώντας συνδυαστικά τις γνώσεις τους και τις πληροφορίες από δύο ιστορικά παραθέματα.
2. ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΦΥΣΙΚΗ
Τα φετινά θέματα ήταν σαφή, διαβαθμισμένης δυσκολίας και με ορθή επιστημονική διατύπωση όπως επιτάσσει ο θεσμός των πανελλαδικών εξετάσεων.
Ήταν προσαρμοσμένα στην εκπαιδευτική πραγματικότητα του σχολείου, σε αντίθεση με τα περσινά.
Εξετάστηκε μεγάλο μέρος της ύλης και υπήρξαν ερωτήματα που απαιτούσαν κριτική σκέψη, ερωτήματα που απαιτούσαν βαθιά κατανόηση της ύλης αλλά και αυξημένες μαθηματικές γνώσεις.
Συνολικά, τα φετινά θέματα της Φυσικής είχαν μια παιδαγωγικά ορθή προσέγγιση.
3. ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα σημερινά θέματα του μαθήματος της Οικονομίας των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2025 κρίνονται πολύ καλά δομημένα και επαρκή, καλύπτοντας
ένα ευρύ φάσμα της εξεταστέας ύλης, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε ασκησιολογικό επίπεδο.
Αναλυτικότερα:
Θέμα Α΄: Εστίαση σε βασικά στοιχεία της θεωρίας με έμφαση στη μακροοικονομική, σαφώς διατυπωμένα, κατάλληλα για να αξιολογήσουν τη βασική κατανόηση των υποψηφίων.
Θέμα Β΄: Ανάλυση των αδυναμιών του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ) από το 7ο κεφάλαιο της μακροοικονομίας.
Θέμα Γ΄: Άρτια δομημένη άσκηση από το 1ο κεφάλαιο (μικροοικονομία), η οποία εξετάζει θεμελιώδεις έννοιες και τεχνικές των υποψηφίων. Το υποερώτημα Γ4 ξεχωρίζει για το ενδιαφέρον του, χωρίς να δημιουργεί δυσκολία στους προετοιμασμένους μαθητές.
Θέμα Δ΄: Κλασική άσκηση από το 5ο κεφάλαιο (μικροοικονομία), με πολύ καλά διατυπωμένα ερωτήματα. Ξεχωρίζει η αλγεβρική μορφής της εξίσωσης ζήτησης, η οποία προσδίδει ένα δημιουργικό χαρακτήρα στο διαγώνισμα.
Συμπερασματικά, η θεωρία ήταν επικεντρωμένη στη μακροοικονομική θεωρία, με επίκαιρα και ουσιαστικά ζητήματα. Οι ασκήσεις εστίασαν στη μικροοικονομία, εξετάζοντας βασικές έννοιες και μεθοδολογίες με ακρίβεια και σαφήνεια.
Β. Απαντήσεις Θεμάτων
1. Απαντήσεις ΟΕΦΕ "Ιστορία"
2. Απαντήσεις ΟΕΦΕ "Φυσική"
3. Απαντήσεις ΟΕΦΕ "Οικονομία"
Θέματα, Απαντήσεις (Ιστορία, Φυσική και Οικονομία) Πανελληνίων 2025
- Επιδοτούμενο πρόγραμμα δωρεάν μαθημάτων για πιστοποίηση Πληροφορικής με δικαιούχους τους φοιτητές Θεσσαλονίκης / Δήλωση Συμμετοχής, Ημερομηνίες
- Μεταπτυχιακό στην "Ηγεσία της Υγείας" / 75% εξ αποστάσεως εκπαίδευση 2025-2026
- 100% εξ αποστάσεως Μεταπτυχιακό του ΕΚΠΑ και του EWC "Ταυτότητα, Εκπαίδευση και Ικανότητες για Δημοκρατικό Πολιτισμό" 2025-2026 / ΑΙΤΗΣΕΙΣ