Όλα τα πανεπιστημιακά Τμήματα Φυσικής "άδειασαν" από εισακτέους φοιτητές
Λόγω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, παρατηρείται σημαντικός αριθμός κενών θέσεων σε όλα τα Τμήματα Φυσικής στα ελληνικά δημόσια Πανεπιστήμια, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των βάσεων εισαγωγής που ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας. Τους πίνακες των βάσεων μπορείτε να τους δείτε εδώ.
Παρακάτω παρουσιάζεται ο πίνακας με τα στοιχεία (σ.σ. από την κατηγορία Γενικών Λυκείων - ΓΕΛ):
- ΕΚΠΑ:
157 θέσεις, 93 επιτυχόντες - ΑΠΘ:
146 θέσεις, 54 επιτυχόντες - Πανεπιστήμιο Πατρών:
193 θέσεις, 69 επιτυχόντες - Πανεπιστήμιο Κρήτης:
118 θέσεις, 26 επιτυχόντες - ΔΠΘ:
89 θέσεις, 28 επιτυχόντες - Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας:
90 θέσεις, 43 επιτυχόντες - Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων:
219 θέσεις, 86 επιτυχόντες
Οι Προέδροι των πανεπιστημιακών Τμημάτων Φυσικής είχαν εκφράσει τις ανησυχίες τους
Πριν από έναν μήνα, οι Πρόεδροι των πανεπιστημιακών Τμημάτων Φυσικής εξέφρασαν δημόσια τις ανησυχίες τους σχετικά με τα θέματα της Φυσικής των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2024, ασκώντας κριτική στην Κεντρική Επιτροπή Πανελλαδικών Εξετάσεων. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, τα θέματα δεν παρουσιάζουν κάποιο ζήτημα αξιοπιστίας, αλλά παρέχουν μια λανθασμένη εικόνα της επιστήμης της Φυσικής. Οι πρόεδροι τόνισαν ότι η επιλογή των θεμάτων αναμένεται να αποτρέψει τους μαθητές από το να επιλέξουν τα Τμήματα Φυσικής για τις σπουδές τους, καθώς προωθήθηκε μια εσφαλμένη εντύπωση ότι η Φυσική περιορίζεται στην επίλυση σύνθετων και εξειδικευμένων ασκήσεων.
Η επιστήμη της Φυσικής, όπως είχαν επισημάνει, είναι ένα πεδίο που προσπαθεί να απαντήσει στα μεγάλα ερωτήματα της ανθρωπότητας, προσφέροντας νέες γνώσεις και λύσεις σε σημαντικά προβλήματα. Η άποψη αυτή έρχεται σε αντίθεση με την εντύπωση που δημιουργείται από τα θέματα των εξετάσεων, τα οποία φαίνεται να εστιάζουν υπερβολικά στη γρήγορη επίλυση δύσκολων ασκήσεων.
Συγκεκριμένα, σε όλα τα Τμήματα Φυσικής σημειώθηκε σημαντικός αριθμός κενών θέσεων, γεγονός που υποδηλώνει πέραν το κόψιμο δυνητικών υποψηφίων λόγω Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής και την μείωση του ενδιαφέροντος των μαθητών για σπουδές στη Φυσική (;)
Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση
Οι Πρόεδροι των Τμημάτων Φυσικής εκφράζουν τον πολύ έντονο προβληματισμό τους για τη λανθασμένη εικόνα που δίνουν για την Επιστήμη της Φυσικής τα θέματα των φετινών Πανελλαδικών εξετάσεων.
H επιλογή των θεμάτων δεν δημιουργεί το παραμικρό πρόβλημα αξιοπιστίας των Πανελλαδικών Εξετάσεων, δίνει όμως λανθασμένο μήνυμα για την Επιστήμη της Φυσικής και αποτρέπει τους μαθητές να επιλέξουν τα Τμήματα Φυσικής για τις σπουδές τους.
Η Επιστήμη της Φυσικής αναζητά και δίνει επιστημονικές απαντήσεις στα μεγάλα ερωτήματα της ανθρωπότητας. Προσφέρει συνεχώς νέα γνώση και λύσεις στα ζωτικής σημασίας προβλήματα, δημιουργώντας νέες ιδέες και ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην επιστήμη. Συνεπώς, δεν πρέπει να συνδέεται με την απαίτηση για ταχύτατη επίλυση εξεζητημένων ασκήσεων.
Καθ. Βόρδος Νικόλαος, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Καθ. Ζέζας Ανδρέας, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Καθ. Ιωαννίδου Αλεξάνδρα, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Καθ. Καζαντζίδης Ανδρέας, Πανεπιστήμιο Πατρών
Καθ. Καρακασίδης Θεόδωρος, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Καθ. Κοέν Σαμουήλ, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Καθ. Νισταζάκης Έκτορας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών