"Αξίζουμε και εμείς, οι υποψήφιοι με το παλαιό σύστημα" - Νέες επιστολές υποψηφίων 

Πανελλήνιες 2020: Και άλλοι υποψήφιοι και γονείς υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2020 με το παλαιό σύστημα έστειλαν τις επιστολές τους στα «Φοιτητικά Νέα»:

"Μέσα στις δύσκολες αυτές καταστάσεις που ζούμε όλοι μας αυτή την περίοδο, η κυβέρνηση καλείται να αντιμετωπίσει αρκετά προβλήματα σε κάθε τομέα της κοινωνίας.

Το υπουργείο παιδείας λοιπόν, πριν λίγες ημέρες προχώρησε σε μείωση της ύλης των τελειόφοιτων του σχολικού έτους 2019-2020. Δηλαδή, μεγάλο μέρος ύλης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων, να  αφορά πια μόνον τους υποψήφιους παλαιότερων ετών. Με αφορμή το θέμα αυτό, παραθέτω αυτή την επιστολή εκφράζοντας την δυσαρέσκεια μου για την απόφαση αυτή.

Όντας διαγωνιζόμενη για δεύτερη χρονιά εν συνεχεία, το άγχος και η αγωνία για την φετινή χρονιά δεν γίνεται να περιγραφούν με λέξεις. Ο κάθε υποψήφιος που βρίσκεται σε αυτή τη θέση μπορεί πλήρως να ταυτιστεί με το αίσθημα "ευθύνης" που έχει, λόγω του φόβου να μην "αποτύχει" για άλλη μία φορά. Συγχρόνως, έρχεται αντιμέτωπος με "εμπόδια" που καθιστούν πιο δύσκολο το έργο του, καθώς υπονομεύεται και αδικείται από ορισμένες αποφάσεις του  υπουργείου παιδείας.

Μάλιστα οι αποφάσεις αυτές  μειώνουν ακόμα πιο πολύ τις πιθανότητες εισαγωγής μας σε σχολή της αρεσκείας μας. Και ρωτώ λοιπόν εγώ. Γιατί να υποστηριχθούν μόνο οι μαθητές που δίνουν με το νέο σύστημα (με την άποψη πως εμείς έχουμε ήδη διδαχθεί την ύλη); Εφόσον προσπαθούμε για άλλη μια φορά να εισαχθούμε σε σχολή που επιθυμούμε, σημαίνει πως δεν καταφέραμε την προηγούμενη χρονιά, γιατί γενικότερα υπήρξαν δυσκολίες που μας "κράτησαν" πίσω από την επιτυχία. Μπορεί να εγγυηθεί κάποιος πως ο κόπος μας αυτή τη φορά δεν θα πάει χαμένος; Πώς γίνεται εμείς με σχεδόν τη διπλάσια ύλη να διεκδικήσουμε θέση στις ίδιες σχολές, με τους μαθητές που θα συμμετάσχουν στις πανελλήνιες με το νέο σύστημα και μάλιστα με μικρότερο ποσοστό; Τί θα γίνει με το ποσοστό που δικαιούμαστε; Δεν θα ήταν δίκαιο και σωστό να διαγωνισθούμε κι εμείς με το ίδιο ποσοστό; Αυτά τα ερωτήματα είναι αρκετά, για να καταφέρω να διατυπώσω καλύτερα, ποιες είναι οι ανησυχίες αυτές που μας ταλανίζουν.

Με τα παραπάνω γραφόμενα, ελπίζω να "κινήσω"το ενδιαφέρον του μεγάλου ποσοστού που βρίσκεται στη θέση μου και ταυτόχρονα να καταφέρω να δείξω  τη σημαντικότητα της κατάστασής μας. Περιμένω  από την κα Υπουργό και τους υπόλοιπους αρμόδιους να υπάρξει ισότητα μεταξύ των υποψηφίων. Άλλωστε, είναι μία αξία που σημαντικό θα ήταν να αναδειχθεί.

Κλείνοντας, θα ήθελα να προσθέσω πως στηριζόμαστε στις αποφάσεις που θα παρθούν για την περίπτωσή μας. Ταυτόχρονα, παρακαλώ έστω κι έναν αρμόδιο να δώσει απάντηση στα ερωτήματα που τέθηκαν. Χρειαζόμαστε τη βοήθειά σας σε αυτή τη δύσκολη περίοδο που ζούμε όλοι μας. Προφανώς αξιοσημείωτο, πως προετοιμαζόμαστε κι εμείς "κάτω" από τις ίδιες συνθήκες με τους υπόλοιπους υποψήφιους.

Σε καμία περίπτωση αυτό το κείμενο, δεν έχει ως στόχο να θίξει το έργο των κυβερνώντων παρά μόνο να τονίσει τα προβλήματα που απασχολούν άτομα όπως εμένα.

Χαρίστε απλόχερα, την ελπίδα που είναι αναγκαία για εμάς! Με τη στήριξη όλων, θα φτάσουμε πιο ψηλά!"

Με εκτίμηση,
υποψήφια πανελλαδικών 2020
Ο.Π.Θ.Σ. (παλαιό σύστημα)


"Αγαπητή κυρία υπουργέ,

Είμαι και εγώ μια μητέρα ενός παιδιού που διεκδικεί ξανά φέτος μια θέση στο όνειρο του.

Με ότι περνάει κάθε ελληνικό σπίτι που έχει παιδί που δίνει εξετάσεις και στην περίπτωση μας ξαναδίνει. Κάθε σπίτι και μια ιστορία, που μπορεί να μην σας αφορά αλλά όταν συμβαίνουν γεγονότα σαν αυτά που συμβαίνουν σ΄ολόκληρο τον κόσμο, σας αφορά. 

Το δικό μου το παιδί διδάχτηκε την ύλη πέρσι και θέλετε επειδή δεν ήταν η ώρα η σωστή, θέλετε επειδή αρρώστησε ο μπαμπάς του πολύ σοβαρά, θέλετε επειδή περισσότερο έκλαιγε παρά διάβαζε δεν τα κατάφερε να περάσει στην σχολή που ονειρευόταν πάντα... 

Μετά από ένα καλοκαίρι δύσκολο και ένα φθινόπωρο πιεστικό αποφάσισε να ξαναδώσει και να προσπαθήσει εκ νέου για να κατακτήσει το όνειρο. 

Ξανά φροντιστήρια και ιδιαίτερα δηλαδή και η πεποίθηση ότι αυτή την φορά αν και οι θέσεις είναι πολύ λίγες θα τα καταφέρει και κάπου εκεί στο Μάρτιο που ο χρόνος είναι τόσο κοντά για να ακουστεί το μπαμ της εκκίνησης όλα σταματούν.

Ο χρόνος σταματά...και μένει να προσπαθεί από μια οθόνη να καταλάβει ότι πέρσι δεν κατάλαβε, να διορθώσει ότι έκανε λάθος με την βοήθεια μιας τηλεφωνικής κλήσης. 

Και ως εδώ καλά. 

Απ' την ημέρα αγαπητή μου που είπατε πως τα παιδιά αυτά δεν χρίζουν της βοήθειας σας, της κατανόησης σας, της αγκαλιάς της πολιτείας που γεννήθηκαν μεγάλωσαν και θέλουν να εργαστούν, όπως  τα άλλα παιδιά, μόνο απογοήτευση και πόνο έχουμε. Κλείστηκε πάλι στον εαυτό της. Δεν μιλάει και ουσιαστικά νιώθει πως πάλι δεν θα πετύχει να σπουδάσει αυτό που επιθυμεί. 

Τι και αν κλείστηκε στο σπίτι μαζί με όλους. Αν δεν ξεμύτισε απ' την εξώπορτα εβδομάδες τώρα με σεβασμό στην οικογένεια και στην κοινωνία μας. Τι και αν ζει με τον φόβο όπως όλοι μας, τι και αν σταμάτησε η ζωή της σε μια στιγμή μέσα, τουλάχιστον είχε την ελπίδα... και αν δεν σας αφορά ΘΑ ΈΠΡΕΠΕ ΝΑ ΣΑΣ ΑΦΟΡΑ. 

Και αγαπητή μου θα μπορούσα να σας πω πολλές ακόμη λεπτομέρειες απ' την καθημερινότητα μας αλλά δεν θα το κάνω.

Εξάλλου είμαι η ΜΑΝΑ που μιλάω για πολλές άλλες μαμάδες που ζουν ότι και εγώ, είμαι σίγουρη.

Βλέπουμε τα παιδιά μας να προσπαθούν να πέφτουν και να σηκώνονται να κλαίνε να γελάνε και πάλι απ' την αρχή. 

ΓΙΑΤΙ μαμά;

Εμείς που θα ξαναδώσουμε διεκδικώντας τόσο λίγες θέσεις δεν θα πρεπε να έχουμε τις ίδιες ευκαιρίες;

ΔΕΝ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΩ ... 

ΓΙΑΤΊ μαμά δεν μπορώ μέσω σκαιπ να καλύψω την ύλη ξανά...

ΓΙΑΤΙ μαμά επειδή φέτος ξαναδίνω θα διεκδικήσω πέντε θέσεις απ' το πανεπιστήμιο που θέλω αλλά δεν θα μπορέσω να κάνω την προετοιμασία που θα έκανα...

ΑΓΑΠΗΤΗ ΜΟΥ, 

αφήστε  την ύλη ολόκληρη σ αυτά τα παιδιά αφού θεωρείτε ότι την διδαχτήκανε  αλλά χωρίς την παράμετρο να διεκδικούν τόσες λίγες θέσεις η μειώστε την ύλη και σ αυτά τα παιδιά που ούτως η άλλως πάνε με ΑΓΩΝΙΑ ΔΙΠΛΗ να διεκδικήσουν τόσες λίγες θέσεις στο όνειρο. 

Είπατε αγαπητή μου ότι δεν είμαστε Γαλλία η Ιταλία που έχουν τόσα θύματα και για αυτό δεν μπορεί να κάνετε το ίδιο που έκαναν εκείνες στην Ελλάδα.

Ευτυχώς δεν είμαστε, ΑΛΛΑ ακόμη και αν δεν έχουμε τόσα θύματα το lockdown δημιούργησε το πρόβλημα και όχι το πόσοι άνθρωποι εντέλει χάσανε τις ζωές τους. Γι αυτό είπανε οι εξελιγμένες κοινωνίες του κόσμου αυτού ανοίξτε τις πόρτες των πανεπιστημίων. Γιατί ο θάνατος είναι γύρω μας και δεν χρειάζεται να τον δούνε τα παιδιά μας, φτάνει που τον ακούνε τον φοβούνται και παλεύουν να τον ξορκίσουν. Σαν υπουργός Παιδείας ίσως να έπρεπε να λάβετε υπόψιν σας εκτός των άλλων και την ψυχολογία των παιδιών αυτών. Ήταν που ήταν όπως κάθε χρόνο για όλα τα παιδιά μια πίεση ασφυκτική τώρα παράγινε.

Αγαπητή μου, ο λαός μας ατίθασος και ανεξάρτητος, σήμερα που μιλάμε χειροκροτείται απ' της χώρες του κόσμου γιατί πειθάρχησε, πράγμα δυσκολότερο για αυτόν, από αγάπη στην οικογένεια του και στο κοινωνικό σύνολο που κινδύνευαν, γιατί έχει αξίες και Παιδεία ... και τελικά κατάφερε να ξορκίσει λίγο λίγο τον θάνατο.

Με σεβασμό σε σας και την κυβέρνηση σας περιμένουμε να κάνετε το καλύτερο για τα παιδιά μας ... Παιδιά μας είναι ΟΛΑ τα παιδιά του κόσμου... Κυρίως οι ψυχές του και τα όνειρα τους ...."

Με εκτίμηση,
Κων. Βικτώρια, μητέρα ενός παιδιού 


"Νέα ύλη υπό τη ματιά των ξανά εξεταζόμενων υποψηφίων

Η ανακοίνωση της νέας εξεταστέας ύλης των πανελλαδικών εξετάσεων άφησε πολλούς υποψηφίους να αναρωτιούνται όχι μόνο για το περιεχόμενό της αλλά και για την εθελοτυφλία της αρμόδιας κυβέρνησης.

Καθίσταται λογική η σχεδόν μονομερής ενασχόλησή της με τον δημόσιο φορέα εκπαίδευσης, αγνοώντας όμως πως με τον ίδιο τρόπο κατά τον οποίο η συνολική κυβέρνηση απαρτιζόμενη από ποικίλες ιδιότητες, αρμοδιότητες και ρόλους κυβερνά μία μοναδική χώρα, έτσι και το υπουργείο "εκπαίδευσης" ως μονάδα χρειάζεται να λαμβάνει υπόψη όλους τους παράγοντες οι οποίοι καθορίζουν την δική του αποστολή, την παροχή γνώσεων και ανθρωπιστικής παιδείας. Συνεπώς προκειμένου να επιτελεστεί ορθά το έργο αυτό είναι ανάγκη κατά την λήψη αποφάσεων να συνυπολογίζεται και ο ρόλος των ιδιωτικών φορέων εκπαίδευσης με παράλληλη ανθρωπιστική οπτική επί του ζητήματος.

Το γεγονός αυτό φαίνεται να μην λήφθηκε υπόψη όσον αφορά την οριοθέτηση της νέας εξεταζόμενης ύλης, η οποία απευθύνεται αποκλειστικά στους φετινούς αποφοίτους. Ο παραμερισμός των υποψηφίων οι οποίοι θα διαγωνιστούν για δεύτερη ή τρίτη φορά για την πραγματοποίηση του στόχου και ονείρου τους ήταν εμφανής, καθώς δεν βρήκαν καμία θέση στην εν λόγω ανάρτηση, πιθανώς διότι η δική τους ύλη δεν θα παραλλαχθεί. Αίτιο ψιθυρίζεται πως αποτελεί το γεγονός ότι δεν παρακολουθούν τις φυσικές δημόσιες τάξεις, οπότε δεν επηρεάστηκαν από το κλείσιμο των σχολείων λόγω της πανδημίας ή το γεγονός πως έχουν επαναλάβει την ύλη στο παρελθόν. Επιχειρήματα τα οποία εύκολα καταρρίπτονται αν αναλογιστούμε τα εξής: Το μεγαλύτερο ποσοστό των υποψηφίων του νέου συστήματος όπως και του παλαιού έχουν καταφύγει από την αρχή του σχολικού έτους σε πληθώρα φροντιστηρίων προς καλύτερη προετοιμασία. Αυτό αποτελεί γεγονός, το οποίο δεν πρέπει να παραλειφθεί επειδή αφορά τα φροντιστήρια και όχι τα δημόσια σχολεία. Εκείνοι που δεν παρακολουθούν φροντιστηριακά μαθήματα αναντίρρητα δικαιούνται περισσότερο από όλους την περικοπή της ύλης. Ωστόσο η τροποποίηση αυτής θα ήταν ορθότερο να θεσπιστεί ανάλογα και με σύνεση για όλους τους υποψήφιους ανεξάρτητα της χρονιάς αποφοίτησης.

Όσον αφορά αυτούς, η διάκριση μέσω της τροποποιημένης και μη ύλης, των υποψηφίων σε φετινούς και παλαιότερους  θα έπρεπε να έχει εγείρει ήδη προβληματισμό, καθώς πουθενά δεν αναφέρθηκε το γεγονός ότι οι μαθητές αυτοί επαναλαμβάνουν την αγχώδη διαδικασία αυτών των εξετάσεων εφόσον εμφανώς δεν διέθεταν τις απαραίτητες γνώσεις για να πετύχουν τον στόχο τους την πρώτη φορά που εξετάστηκαν. Το κενό αυτό ήρθαν να καλύψουν οι ιδιωτικοί φορείς ώστε να διαμορφώσουν κατάλληλα προετοιμασμένους υποψήφιους. Η ανάγκη για γνώση αποτελεί λοιπόν κοινό όλων των υποψηφίων ανεξαρτήτως έτους αποφοίτησης και του αν το ίδιο κομμάτι γνώσης θα διδαχθεί από δημόσιο σχολείο ή μια φροντιστηριακή μονάδα. Κατά πόσο λοιπόν είναι δίκαιο το κριτήριο για την περικοπή της ύλης να είναι η παρουσία στη φυσική τάξη την στιγμή που η δυνατότητα αυτή χάθηκε από τα δημόσια σχολεία και τα φροντιστήρια τη ίδια χρονική στιγμή;

Είναι ανάγκη το υπουργείο εκπαίδευσης να δώσει ίσες ευκαιρίες σε όλους τους υποψηφίους με γνώμονα τις γνωστικές ανάγκες των μαθητών και όχι το αν καλύπτονται αποκλειστικά από τον δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα εκπαίδευσης ή και με παράλληλη συνεργασία αυτών. Η αντιμετώπιση αυτή εξάλλου θα αναδείκνυε πως  το αρμόδιο υπουργείο ξεφεύγει από τον απόλυτο ρόλο του, την αιώνια διάκριση ανάμεσα σε ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς και προτάσσει την ανθρωπιστική παιδεία εκφράζοντάς την δια μέσου της αναγνώρισης ενός κοινού στόχου, της παροχής ίσων ευκαιριών σε κάθε υποψήφιο εξεταζόμενο."

Με εκτίμηση,
μία απόφοιτη της τάξεως 2018-2019 


"Επιστολή προς την υπουργό παιδείας κ. Κεραμέως

Με αφορμή την τύρβη που προκάλεσε η μείωση της ύλης για τα παιδιά της γ' λυκείου πήρα την απόφαση να εκφράσω και την δική μου άποψη επί του θέματος , ως απόφοιτος που εξετάζεται φέτος με το παλαιό σύστημα. Δεν θα αναλωθώ σε σχόλια για την κατάσταση που βιώνουμε όλοι οι υποψήφιοι , καθώς όλα αυτά έχουν ήδη αναφερθεί από τους προλαλήσαντες και οι αρμόδιοι τα γνωρίζουν καλύτερα από όλους. Θεωρώ απόλυτα δικαιολογημένη την απόφαση του υπουργείου για μείωση της ύλης, καθώς δεν έχει διδαχθεί σε όλους τους μαθητές το ίδιο κομμάτι της , όπως επίσης θεωρώ δικαιολογημένη και την απόφαση να μην μειωθεί η ύλη για τους παλαιότερους απόφοιτους. Εκείνο , όμως , που θεωρώ αδικαιολόγητο, και σε αυτό θα ήθελα να σταθώ, είναι το ενδεχόμενο να επαναληφθούν τα λάθη που έγιναν το 2016. Αναφέρομαι βέβαια στο ποσοστό που δόθηκε σε αυτούς που επέλεξαν το παλαιό σύστημα για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δεδομένης της κατάστασης που βιώνουμε ΌΛΟΙ αιτούμαι να δοθεί ένα μεγαλύτερο ποσοστό εισαγωγής στους παλαιότερους απόφοιτους , τη στιγμή μάλιστα που η ύλη με το νέο σύστημα έχει φτάσει να είναι μικρότερη από τη δική μας , διότι διαφορετικά καταργείται κάθε έννοια αξιοκρατίας του θεσμού των Πανελλαδικών εξετάσεων. Δεν ζητάμε ειδική μεταχείριση παρά μόνο ισοτιμία, η οποία μέχρι στιγμής φαίνεται να μην υπάρχει. Και όλα αυτά γνωρίζοντας πως οι ίδιοι οι βουλευτές της τωρινής κυβέρνησης είχαν αντιδράσει στην απόδοση τόσο μικρού ποσοστού το 2016, μιλώντας οι ίδιοι για κατάργηση της αξιοκρατίας του θεσμού. Και τώρα θα υποπέσουν και αυτοί στο ίδιο σφάλμα; 

Κλείνοντας, ευελπιστώ η θέση μου να εισακουστεί στους κόλπους του υπουργείου και για άλλη μια φορά η κυβέρνηση να δείξει σωστά αντανακλαστικά όπως κάνει μέχρι σήμερα με όλα τα κρίσιμα θέματα που αφορούν την κοινωνία μας!"

Με εκτίμηση,
Απόφοιτος, υποψήφιος με το παλαιό σύστημα


"Επιστολή μητέρας παιδιού που δίνει πανελλήνιες δεύτερη φορά

Καλησπέρα. Είμαι κι εγώ μια μητέρα παιδιού που αποφάσισε να δώσει πανελλήνιες δεύτερη φορά Να σημειωθεί ότι πέρσι πέτυχε σε πολύ καλή σχολή άλλα αποφάσισε να ξαναπροσπαθήσει μιας και δεν ήταν από τις πρώτες επιλογές της. Έχοντας καταγωγή από Ζάκυνθο και μετά από την κατάφωρη αδικία που σημειώθηκε πέρσι λόγω σεισμού που πέρασαν παιδιά με 5000 μόρια σε σχολές που ούτε καν φαντάζονταν, βιώνουμε άλλη μια αδικία. Καταρχάς ζούμε σε μια κατάσταση που κάνεις δεν μπορούσε να φανταστεί και εμείς δεν τυγχάνουμε καμιάς κατανόησης. Το γεγονός ότι η ύλη έχει ήδη διδαχθεί δεν σημαίνει ότι το στρες και η αβεβαιότητα δεν διακατέχει και αυτά τα παιδιά Δεν γνωρίζουν καν το ποσοστό των θέσεων που διεκδικούν. Επίσης δεν είναι όλοι οι υποψήφιοι περσινοί απόφοιτοι. Αυτοί πότε διδάχθηκαν την ύλη;;; Κατανοώ ότι είναι και για σας μια πρωτόγνωρη κατάσταση άλλα προσπαθήστε να μπείτε και στην θέση των παιδιών. Δεν έχουν κανένα δεδομένο. Και αυτό που λέγεται συνεχεία ότι ο χρόνος αυτός είναι πολύ σημαντικός για να κάνουν επαναλήψεις φανταστείτε ότι ζουν πλέον σε ένα σπίτι με όλη την οικογένεια όλο το 24 ωρο με μικρότερα αδέρφια σε πολλές περιπτώσεις και χωρίς ιδιωτικό χώρο για να μπορέσουν να απομονωθούν και να μελετήσουν όπως πρέπει Για να το κάνω και πιο προσωπικό θα αναφέρω ότι η δική μου κόρη μέχρι να κλείσουν τα σχολειά είχε την μίση μέρα σχεδόν ελεύθερη από περισπασμούς αφού η αδερφή της έλειπε σχολειό. Εμείς οι γονείς εργαζόμασταν κάτι που δεν συμβαίνει τώρα. Είμαστε λοιπόν 4 άνθρωποι μέσα σε ένα σπίτι που διαθέτει ένα δωμάτιο και για τα δυο παιδιά με αποτέλεσμα η μελέτη να μην είναι τόσο εύκολη και αποδοτική πλέον. Είμαι σίγουρη ότι υπάρχουν και δυσκολότερες καταστάσεις άπλα περιγραφώ την δική μου. Όλο αυτό το κάνω γιατί νιώθω ότι παίρνετε αποφάσεις σαν όλα να είναι μαύρο και Άσπρο Δεν είναι έτσι. Υπάρχει και το γκρι."

Ευχαριστώ πολύ.

Μια μητέρα υποψηφίας


"Κυρία Υπουργέ Παιδείας,

Είμαι υποψήφιος των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2020 με το παλιό σύστημα. Την απόφαση να δώσω ξανά εξετάσεις την πήρα αναγκαστικά καθώς η σχολή στην οποία πέρασα δεν ήταν αυτό που ήθελα. Να σας πω επίσης ότι για μένα ο αγώνας έχει ξεκινήσει από το 2016 οπότε και μετακόμισα στην Αθήνα και παρακολούθησα την Β και Γ Γενικού Λυκείου σε Δημόσιο ΓΕΛ. Αναγκάστηκα να ξενιτευτώ όπως λέμε στο νησί μου γιατί υπήρχε έλλειψη καθηγητών σε βασικά μαθήματα όπως τα μαθηματικά, την βιολογία, την έκθεση, επίσης δεν υπήρχε οργανωμένο φροντιστήριο και συχνά ούτε καν  το internet δεν λειτουργούσε. Ήταν για μένα πολύ δύσκολη η προσαρμογή στην Αθήνα και τα έξοδα τεράστια για την όχι εύπορη οικογένειά μου. Αγαπώ την χώρα μου και ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΞΕΝΙΤΕΥΤΩ ΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΟΡΑ  πιστεύω όπως και εσείς ότι η εργατικότητα και η μέγιστη προσπάθεια οφείλουν να ανταμείβονται αν θέλουμε να χτίσουμε μια άριστη πολιτεία.

Σε αυτές τις δύσκολες ώρες σας παρακαλώ  να φροντίσετε ΚΑΙ για εμάς τους υποψήφιους των Πανελληνίων με το Παλιό Σύστημα χαρίζοντάς μας την ΕΛΠΙΔΑ για ένα καλύτερο αύριο δίνοντάς μας ένα ικανοποιητικό ποσοστό θέσεων και όχι αναλογικά, καθώς αυτό αποδείχθηκε άδικο στην πράξη το 2016 που είχε γίνει κάτι αντίστοιχο. Με εκτίμηση… ΚΑΛΗ ΑΝΑΤΑΣΗ!!!" 

Υποψήφιος με το παλαιό σύστημα


"Παρακαλώ, θα ήθελα η κυρία Κεραμέως να διαβάσει το πρόβλημα μου.

Είμαι μια Ελληνίδα μητέρα από την Πάτρα όπου ο γιος μου είναι υποψήφιος μαθητής των Πανελληνίων. 

Θα εξεταστεί με το παλαιό σύστημα διότι αποφοίτησε το 2019.

Πρέπει να σας πω, ότι στην αρχή της περυσινής  σχολικής χρονιάς, έκανε ένα χειρουργείο όπου είχε σαν αποτέλεσμα να πάρει άδεια κατ' οίκον.

Από τον Νοέμβριο και έπειτα δεν πήγε σχολείο ξανά, παρά μόνο για να δώσει εξετάσεις και  να πάρει το απολυτήριο του. Η αποτυχία δε στις πανελλήνιες ήταν αναμενόμενη.... 

Με την υγεία του ταλαιπωρήθηκε πλέον του ενός έτους. 

Δεν είχε όμως μόνο αυτό να κατά πολεμήσει, είχε και θέματα που αφορούν την ψυχολογία του. Όλοι οι συμμαθητές του είχαν προχωρήσει ο καθένας με τον τρόπο του και αυτός ήταν στάσιμος. 

Όλα του τα χρόνια προετοιμαζόταν για τη στιγμή των Πανελληνίων και τώρα έμεινε απέξω. Το όνειρο του ήταν η σχολή Ευελπίδων! 

Πρέπει να σας πω, ότι ο γιος μου είναι ένας αξιόλογος και καλός μαθητής. Τέλος πάντων μάζεψε τις δυνάμεις του και αρχισαμε πάλι από την αρχή! 

Όλα πήγαιναν καλά μέχρι που ήρθε καινούριο εμπόδιο. Αυτό που βιώνουμε όλοι οι Έλληνες, όλος ο κόσμος... 

Τα φροντιστήρια σταμάτησαν από τον Μάρτιο.... 

Τώρα τι κάνουμε; 

Πως θα πω σε ένα παιδί γεμάτο όνειρα και επιθυμία για ζωή, ότι όλα τελείωσαν εδώ και η αποτυχία του είναι προκαθορισμένη; Γιατί; 

Γιατί οι εξετάσεις δεν γίνονται επί ίσους όρους. 

Γιατί δεν πρόλαβε και ο ίδιος να διδαχθεί όλη την ύλη, εφ' όσον σταμάτησαν τα φροντιστήρια. 

Γιατί είναι ένα παιδί με δυσλεξία και διάσπαση προσοχής! 

Γιατί υπολογιστή δεν έχουμε για διαδικτυακό μάθημα. 

Γιατί πρέπει να κάνει ιδιαίτερα για να αποδώσει το μέγιστο. 

Γιατί είναι ένα παιδί με δυσλεξία που προσπαθεί 6 φορές περισσότερο από ένα απλό μαθητή. 

Γιατί ότι και να κάνει οι πόρτες για αυτό που αγαπάει είναι κλειστές. 

Γιατί οι θέσεις για τους μαθητές που δίνουν με το παλαιό σύστημα, θα είναι τα ψίχουλα που περίσσεψαν, μετά από το φαγοπότι.

Πως να του πω ότι όλος αυτός ο κόπος του θα πάει χαμένος; 

Πως θα προλάβει ο ίδιος να διδαχθεί όλη την ύλη; 

Για πιο ποσοστό θα αγωνιστεί; 

Και εμείς; που ματώσαμε ψυχικά και οικονομικά...

Τα οικονομικά μας ήταν, 

είναι και θα είναι στη χείριστη κατάσταση. 

Ο αγώνας του και ο αγώνας μας θα πάει χαμένος; 

Δεν είναι ΑΔΙΚΟ αυτό;

Μήπως θα πρέπει να ξανασκεφτείτε τον όγκο της ύλης που θα εξεταστούν αυτά τα παιδιά; 

Μήπως θα πρέπει να καθορίσετε κάποιο συγκεκριμένο ποσοστό εισαγωγής αυτών των παιδιών; 

Σας παρακαλώ, πρέπει να είστε ακριβοδίκαιη! Ξέρω ότι προσπαθείτε για το καλύτερο, σκεφτείτε το λίγο. 

Οι μεν έχουν να διαβάσουν περισσότερο και οι θέσεις ανύπαρκτες... 

Οι δε έχουν να διαβάσουν λιγότερο

και οι ευκαιρίες τεράστιες... 

Επίσης ξέρω ότι δεν είστε άνθρωπος που του αρέσει το άδικο. 

Θα ήθελα να φτάσει το γράμμα μου στα χέρια σας... 

Θα ήθελα να μιλήσω μαζί σας... 

Εάν δεν υπήρχαν τα μέτρα θα ερχόμουν να σας συναντήσω προσωπικά... 

Ζητώ μια απάντηση...."

Με εκτίμηση
Καραβότα Νικ., μητέρα υποψήφιου πανελλαδικών 2020

Περισσότερες επιστολές υποψηφίων μπορείτε να δείτε πατώντας εδώ.

Την ενημερωτική σελίδα όλα τα νέα που αφορούν τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2020 εδώ.

*Τις επιστολές σας μπορείτε να τις στέλνετε στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία νέα για τις Πανελλήνιες 2020.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr