Διευθυντές ΔΙΕΚ: Ο Υπ. Παιδείας δεν εξασφάλισε ούτε καν μειωμένο εισιτήριο (ΠΑΣΟ) στους 40.000 σπουδαστές

Διευθυντές ΔΙΕΚ: Ο Υπουργός Παιδείας δεν έχει καταφέρει να εξασφαλίσει ούτε καν μειωμένο εισιτήριο (ΠΑΣΟ) στους 40.000 σπουδαστές

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης Διευθυντών Δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ) καλεί τον καθ΄ύλην αρμόδιο, Υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, να απαντήσει:

"Τι έχει κάνει τα χρόνια της θητείας του, για τα «διάφορα δημόσια ΙΕΚ» τα οποία λειτουργούν από το 1992, έχουν αποφοιτήσει απ΄αυτά εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά του λαού, ενώ σήμερα φοιτούν περίπου 40.000, των οποίων ούτε καν το μειωμένο εισιτήριο (ΠΑΣΟ) δεν έχει καταφέρει να εξασφαλίσει".


Ολόκληρο το κείμενο της Πανελλήνιας Ένωσης Διευθυντών ΔΙΕΚ

Μετά την εξαγγελία του κ. Γαβρόγλου, Υπουργού Παιδείας, περί ιδρύσεως διετούς σχολής Αμπελουργίας και Οινοποιίας στο Αμύνταιο με παράλληλη δήλωση του, ότι «Όσο θα προχωρά η υλοποίηση αυτού του μέτρου δεν θα έχουν λόγο ύπαρξης και τα διάφορα ΙΕΚ που λειτουργούν στη χώρα»,

Παρακαλούμε να μας απαντήσει ο καθ΄ύλην αρμόδιος αλλά «αδιάφορος» Υπουργός Παιδείας τι έχει κάνει τα χρόνια της θητείας του, για τα «διάφορα δημόσια ΙΕΚ» τα οποία λειτουργούν από το 1992, έχουν αποφοιτήσει απ΄αυτά εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά του λαού, ενώ σήμερα φοιτούν περίπου 40.000, των οποίων ούτε καν το μειωμένο εισιτήριο (ΠΑΣΟ) δεν έχει καταφέρει να εξασφαλίσει. 

«Διάφορα ΙΕΚ» στα οποία διδάσκουν νέοι εμπειροτέχνες και επιστήμονες, υψηλοτάτων προσόντων!!! Ποιών τα συμφέροντα εξυπηρετεί με την απαξίωση – κατάρρευση των Δημοσίων ΙΕΚ;

Για το Δ.Σ.

Νέα επιστολή στον ΓΓΔΒΜ με αφορμή την έναρξη του εαρινού εξαμήνου 2019Α

Κύριε Γενικέ Γραμματέα, 

Με την έναρξη του εαρινού εξαμήνου κατάρτισης 2019Α, δυστυχώς βρισκόμαστε στην δυσάρεστη Θέση να σας υπενθυμίσουμε ότι τα σοβαρότατα οικονομικά — και όχι μόνο -προβλήματα στα δημόσια ΙΕΚ, παραμένουν χωρίς λύση. 

Μετά και από τον ειλικρινή διάλογο μαζί σας, διαπιστώσαμε για άλλη μια φορά την ανεπάρκεια του Ιδρύματος Νεολαίας Δια Βίου Μάθησης να ανταπεξέλθει στην οικονομική διαχείριση των Δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης, που του έχετε αναθέσει. 

Η αδυναμία του συγκεκριμένου Ιδρύματος έχει διαπιστωθεί από το σύνολο των Διευθύνσεων των ΔΙΕΚ της χώρας. Το ΙΝΕΔΙΒΙΜ από την έναρξη της οικονομικής διαχείρισης των ΔΙΕΚ, σχεδόν σε κανένα τομέα δεν είναι συνεπές, αναφέρουμε επιγραμματικά: 

1) Μειωμένο εισιτήριο σπουδαστών.

2) Εξόφληση δεδουλευμένων εκπαιδευτών και ασφαλιστική τους κάλυψη.

3) Εξόφληση Σχολικών επιτροπών.

4) Σχεδιασμός και διαχείριση πλατφόρμας για τις προσλήψεις εκπαιδευτών (δεν έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία).

5) Προμήθεια υλικών εκπαίδευσης.

6) Προμήθεια και συντήρηση πάγιου εξοπλισμού.

7) Υλοποίηση Μαθητείας στα ΙΕΚ

8) Άναρχη δομή και οργανόγραμμα ως προς την ομάδα έργου διαχείρισης των ΔΙΕΚ.

9) Ελάχιστη διοικητική επικοινωνία με τα ΔΙΕΚ, έγγραφα για καθαριότητα, Θέρμανση, συντήρηση, υλικά εκπαίδευσης, εξοπλισμό κλπ, που αποστέλλονται παραμένουν αναπάντητα, με αποτέλεσμα την σοβαρή δυσλειτουργία των ΔΙΕΚ.

10) Ακόμη και μόνο μια υπογραφή δήλωσης για υποβολή έκθεσης για πρόγραμμα Erasmus+ είναι αδύνατον να υλοποιηθεί εμπρόθεσμα με αποτέλεσμα τον κίνδυνο αποκλεισμού των ΔΙΕΚ από τέτοια προγράμματα της ΕΕ. 

Θεωρούμε ότι τα ΔΙΕΚ καταρρέουν λόγω ανεπάρκειας του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, παρόλη την έντονη ζήτηση των πολιτών να φοιτήσουν στην συγκεκριμένη δομή. "Ενα απλό παράδειγμα επιβεβαιώνει την διαπίστωσή μας αυτή. Πάνω από 85 άτομα είχαν ως πρώτη επιλογή την ειδικότητα των skippers στην Αττική, τελικά δημιουργήθηκε ένα τμήμα 33 καταρτιζομένων και μετά το πρώτο εξάμηνο συνεχίζουν λιγότεροι από 15 αφού απογοητεύτηκαν από την έλλειψη μέσων διδασκαλίας, δηλαδή σκάφους! Την ίδια απογοήτευση εισπράττουν οι καταρτιζόμενοι μάγειρες, ζαχαροπλάστες, αρτοποιοί, τεχνικοί Η/Υ, κομμωτές, ράφτες κά που καταρτίζονται χωρίς υλικά και φυσικά όπως αναφέραμε χωρίς ΠΑΣΟ. 

Θεωρούμε ότι το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, όχι μόνο δεν προσφέρει στην επαγγελματική κατάρτιση, αλλά αποτελεί τροχοπέδη προς την εκπαίδευση των πολιτών και Θα πρέπει να του αφαιρεθούν οι συγκεκριμένες αρμοδιότητες. 

Κατόπιν όλων αυτών των ανωτέρω προτείνουμε είτε την δημιουργία συγκεκριμένης δομής στην Γενική Γραμματεία, είτε την παραχώρηση του έργου σε άλλον οργανισμό, με ευελιξία, έλεγχο και δυνατότητα επικοινωνίας με τις Περιφερειακές δομές των Δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης της Χώρας μας, ενώ είναι πλέον σαφές ότι για να μπορέσουν να ανταποκριθούν τα ΙΕΚ Θα πρέπει να έχουν οπωσδήποτε κάποιο πάγιο ποσόν για κάλυψη άμεσων και έκτακτων αναγκών. Στη διάθεση σας για κάθε διευκρίνιση. Με ειλικρινή διάθεση συνεργασίας και εκτίμηση Για το Δ.Σ. 

Ο Πρόεδρος                          Ο  Γ. Γραμματέας

Γιώργος Διαμαντόπουλος       Αναστάσιος Κακούρος

Δείτε ΕΔΩ όλα τα τελευταία Φοιτητικά Νέα.

Φοιτητικά Νέα/Foititikanea.gr